PDA

Bekijk Volledige Versie : netwerk thuis versterken



JanSmit
27/10/08, 11:27
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje die jullie wellicht gemakkelijk kunnen beantwoorden. Het betreft een thuis verbinding van Ziggo. Mijn Verbinding komt binnen op de begane vloer en wordt vervolgens via een Wireless Router verbonden met mijn laptop en mijn vaste pc boven op zolder. Met de laptop haal ik een snelheid van 1.5 mb per seconden (wireless), maar op zolder gaat dit een stuk trager. Mijn pc op zolder is verbonden met een netwerkkabel en haalt maximaal 700 KB/seconden. Iemand een idee hoe ik de snelheid op zolder kan verbeteren?

Ik hoor het graag.

ps mocht dit topic verkeerd staan dan mag deze natuurlijk verplaatst worden.

Gr

JAn

santema
27/10/08, 11:38
Je netwerkkabel loopt langs stroomdraden enzo?

JanSmit
27/10/08, 11:48
Nee dat niet. Gaat zo bij de voorkant van het huis eerst recht naar de eerste verdieping (wel naast wat verwarmings pijpen) Buigt op de eerste verdieping iets af naar binnen en dan weer een verdieping hoger op zolder. Verder niet echt langs stroomdraden.

Tim.Bracquez
27/10/08, 11:55
Nee dat niet. Gaat zo bij de voorkant van het huis eerst recht naar de eerste verdieping (wel naast wat verwarmings pijpen) Buigt op de eerste verdieping iets af naar binnen en dan weer een verdieping hoger op zolder. Verder niet echt langs stroomdraden.

Netwerkkabel niet te hard geknikt?
Kopjes netwerkkabel goed bevestigd?
Router geen kapot poortje? (ander poortje proberen)
Wat zegt je windows pc aan van de verbinding, geeft dit 10Mbit of 100Mbit aan (kijk in task manager bij network) of onderaan rechts icoontje

avanmessen
27/10/08, 12:49
Hoe lang is de kabel precies ?
700KB/s = 5.6mbps of bedoel
je 700kbps ?

JanSmit
27/10/08, 16:56
Ben nu op mijn werk. Zal straks eens kijken.

Tot straks

Jan

JanSmit
27/10/08, 20:52
de kabel is een 10 meter kabel die voor een gedeelte nog opgerold ligt op zolder. Netwerk geeft aan dat het een 10 mb netwerk betreft en er zijn verder geen knikjes. Bedoel natuurlijk kbps. Verder net nieuwe wireless router gekocht Sitecom 300N en is een hele snelle router naar wat er op de doos staat. Is dus niet brak.

gr Jan

mauer
27/10/08, 23:09
Wellicht slim om een nieuwe netwerkkaart in de pc in te bouwen? Denk dat het daar aan ligt.

avanmessen
28/10/08, 09:46
Kijk ook even na of the Ethernet interface van de PC
op zolder op auto negotiation staat voor speed en ook
duplex.

Als de PC bijvoorbeeld op fixed 10Mbps full duplex staat
dan bestaat de kans dat de geintegreerde switch van de
router effectief 10Mbps half duplex negotieerd (is dan ook
automatisch), dit zorgt uiteraard voor problemen, nog meer
naargelang de lengte van de kabel.

Zeker nakijken dus !

:thumbup:

Toepes
28/10/08, 12:14
Controleer ook of je de juiste aderkleuren op de juiste pen hebt aangesloten. Je kunt niet zomaar de kleuren verwisselen in een data-aansluiting

Kijk hier even voor de juiste kleuren: http://www.lammertbies.nl/comm/cable/nl_modular.html

Als de kleuren niet aangesloten zijn volgens het schema loop je de kans dat je niet boven 10mb komt !

JanSmit
28/10/08, 17:55
Zal ik straks even doen thanks. en post mijn bevindingen wel even

avanmessen
19/11/08, 10:34
En, al nieuws ? Iets gevonden ?