PDA

Bekijk Volledige Versie : (Opstart) problemen met laptop



Ahmed
26/10/08, 23:05
Sinds anderhalve maand ben ik in het trotse bezit van de Acer Aspire 7720G. Hij deed het tot gisteren perfect.


Ik kwam thuis, deed de laptop aan. Alles gaat goed totdat het laad-scherm van Vista (home Premium) kwam. boem BSOD. Ik dacht ehh.. okee. Opnieuw opstarten. Weer hetzelfde verhaal.

Ik tijdens het booten kreeg ik de mogelijkheid om voor Windows Vista (opstartherstel) te kiezen. Ik drukte daarop en kreeg een soort veilige modus-mode. Daar kon ik allerlei test uitvoeren( hardeschijf, geheugen, windows herstel). Ik dus de test gekozen die mijn hardeschijf controleert. Die gaf de foutmelding dat de testresultaten niet weggeschreven konden worden. In DOS deed ik chkdsk /f die was erg lang bezig met allerlei fouten te repareren.

Nu boot de pc wel. maar na het laadscherm van Vista krijg ik een muis-aanwijzer te zien op een zwart scherm. Ik kan de muis-aanwijzer wel bewegen maar verder komt er niets. Dit in zowel normale modus als in alle veilige modi...

Wie weet wat er aan de hand is? Ik gok zelf de boot-hardeschijf, maar hij laadt en herkent windows Vista dus hij is niet helemaal overleden. Waarschijnlijk is het hdd-register fout ofzo, maar ik zou echt niet weten hoe dit op te lossen valt.

Erg vreemd dit!

Alvast bedankt voor de reacties!

BsHosting
26/10/08, 23:12
windows vista dvd er in en herstellen.

Gisteren hetzelfde gehad bij een klant, precies hetzelfde wat jij omschrijft.

Met de dvd lukt het nl wel om te herstellen.

Ahmed
26/10/08, 23:17
Okee!

Het probleem is dat ik geen dvd heb. Vista was al voorgeïnstalleerd. De bestanden staan op een aparte partitie. Hoe kan ik nu herstellen?

BsHosting
26/10/08, 23:20
Vista even lenen van iemand die dezelfde versie heeft

Ahmed
26/10/08, 23:29
Thank you! Ik zal het proberen!

Ahmed
26/10/08, 23:53
BsHosting.

Ik heb een vista DVD gevonden. Tijdens het booten pakt ie 'm, Ik druk dan op Windows Herstellen. Ik krijg dan dezelfde opties als eerst
Opstartherstel
Systeemherstel
Windows Complete Pc terugzetten
Hulpprogramma windows geheugencontrole
Opdrachtpromt

Als ik op systeemherstel klik, zegt ie dat er géén herstelpunten zijn
als ik op windows complete pc terugzetten klik, zegt ie dat er geen eerdere backup is.

Weet jij wat ik nu moet doen?

Phu
26/10/08, 23:55
Misschien makkelijker eerst een backup te maken voordat je alles terug zet
kan zijn dat bij herstellen je opeens een factory image terug krijgt.
Beetje jammer als je documenten opeens kwijt zijn.

Ahmed
27/10/08, 00:03
Klopt inderdaad. Dankje voor de tip! Maar ik neem aan dat herstellen, net zoals bij XP, alleen windows bestanden aanpast.

Maar ik zal even via DOS de belangrijke mappen naar de 2de hardeschijf kopieren.

Is het bij Vista trouwens ook zo, dat je eerst op installeren moet klikken, waarna hij zegt dat er al een windows installatie is en daarna op herstellen klikken? Net zoals bij XP?

Magnetronkip
27/10/08, 13:49
Wanneer je bij Acer hem gaat herstellen vanaf de herstel partitie dan formateert hij je schijven! (ja dit weet ik 100% zeker). Als ik jou was eerst via een live cd je belangerijke gegevens er af kopieren daarna via alt + F11 in het "secret" acer menutje herstellen...

BsHosting
27/10/08, 14:14
Wanneer je bij Acer hem gaat herstellen vanaf de herstel partitie dan formateert hij je schijven

Daarom heet dat ook herstellen naar fabrieksinstellingen

Apoc
27/10/08, 14:57
Als je belangrijke bestanden op de laptop hebt staan, zou ik om te beginnen de harde schijf uit de laptop halen en deze uitlezen op een andere computer als secundaire schijf (als dat niet lukt, weet je gelijk zeker dat het probleem bij de harde schijf zelf ligt). Daarna kun je verder puzzelen ermee zonder dat je het risico loopt dat je de bestanden alsnog kwijt raakt.

Magnetronkip
27/10/08, 15:12
Daarom heet dat ook herstellen naar fabrieksinstellingen

Goh lichtpunt....


zei het alleen maar om dat TS aangaf:


Klopt inderdaad. Dankje voor de tip! Maar ik neem aan dat herstellen, net zoals bij XP, alleen windows bestanden aanpast.

Ahmed
27/10/08, 18:08
Bedankt voor de tips iedereen. Ik heb alle belangrijke bestanden via xcopy gebackupd op mijn andere hardeschijf.

Ik ben nu bezig mijn laptop te herstellen via acer erecovery management. Hopenlijk doet ie 't daarna weer naar behoren.

Bedankt voor het meedenken mensen!

Bedankt magnetronkop voor die secret menu. Ik kon 'm nog niet!