PDA

Bekijk Volledige Versie : Wintertijd ;-)



IT-worX
26/10/08, 19:35
Sinds vannacht is de wintertijd in voege. Dus best even het forum aanpassen ;-)

Triloxigen
26/10/08, 19:36
Moet je aanpassen in je eigen profiel, hier klopt het gewoon hoor ;)

http://www.webhostingtalk.nl/profile.php?do=editoptions
En dan bij tijdzone.

IT-worX
26/10/08, 19:41
Stond bij mij nochthans op automatisch overnemen...nu dus even uit gezet.
Bedankt voor deze optie, kende ik zelfs nog niet!

Sorcer
26/10/08, 19:42
Ik vind de wintertijd toch veel prettiger dan de zomertijd. (Gevoel) Wat jullie? ;)

deCube
26/10/08, 19:47
Mijn vriendin was het vergeten, ik had een uur langer in bed kunnen blijven liggen. :crying:

Spyder01
26/10/08, 19:51
Ik ben dol op wintertijd, het wordt vroeger donker, gezelliger, ik weet niet. Ik vierde gisteravond voor familie mijn verjaardag (vandaag jarig) en is dus leuk als je lekker gezellig met elkaar bent, dan opeens de klok een uurtje terug kunt zetten en daarna nog een uurtje feest kunt vieren.

Alleen met nachtdienst werk je dus een uur langer, dat is dan in sommige gevallen wel wat minder :O

IT-worX
26/10/08, 19:54
Congrats spyder01! ;-)
En inderdaad naar gezelligheidsgevoel heb je wel een punt hoor.

santema
26/10/08, 20:50
Nog paar dagen dan is het weer kerst, dan nog paar weekjes dan weer de zomertijd :).

MMaI
26/10/08, 20:52
zo voelt het in ieder geval ;)

IT-worX
26/10/08, 20:56
Nog paar dagen dan is het weer kerst, dan nog paar weekjes dan weer de zomertijd :).
Vrije vertaling : nog een paar dagen en tis eten a volenté, dan gaan we 2009 in met nog meer eten, om dan paaseieren te eten en dan naar zomertijd te gaan ;)

Triloxigen
26/10/08, 21:10
En als we groenlinks moeten geloven dan is het over een paar jaartjes altijd zomer :p

Phu
26/10/08, 21:13
Vind persoonlijk die zomer en wintertijd maar maar een onzin
bedoel op de noorpool en zuidpool gaan ze toch ook niet 12 uur de klok vooruitzetten
omdat er allee nacht of alleen dag is ?

IT-worX
26/10/08, 21:15
100% gelijk Phu! Meer kan ik er niet op zeggen...

Triloxigen
26/10/08, 21:15
Vind persoonlijk die zomer en wintertijd maar maar een onzin
bedoel op de noorpool en zuidpool gaan ze toch ook niet 12 uur de klok vooruitzetten
omdat er allee nacht of alleen dag is ?

Economisch en voor het milieu is het zeker wel nuttig, er is minder lang energie nodig om lampen te laten branden dus lagere kosten en beter voor het milieu.

cfmweb
26/10/08, 21:16
Grrr wintertijd.. pokkeweer, koud en nat, de bladeren vallen weer.. tijd om aan een winterslaap te beginnen bedoel je :sleeping:

Ahmed
26/10/08, 21:18
Gelijk toen ik thuiskwam van het stappen de klokken in huis veranderd. Voelt toch goed. Je denkt ik heb het netjes gehouden dit keer qua tijd

BramuS
26/10/08, 21:27
Gelijk toen ik thuiskwam van het stappen de klokken in huis veranderd. Voelt toch goed. Je denkt ik heb het netjes gehouden dit keer qua tijd

Hmm.. ja dat dacht ik ook toen ik zaterdag niks gedronken had, maar toen ik zondag op het voetbalveld was waren er toch mensen die het voor elkaar kregen om te laat te zijn ondanks het uurtje extra slapen, dan denk je ook van hmmm ja... feest, dat kost je weer minimaal 15 pullen ;)

Phu
26/10/08, 21:32
Economisch en voor het milieu is het zeker wel nuttig, er is minder lang energie nodig om lampen te laten branden dus lagere kosten en beter voor het milieu.

Vind ik ook weer zo een onzin
Iedereen doet alsof ze tegenwoordig veel doet aan het mileu.
Als je even in een restaurant lekket gaat eten ga dan ook vragen of je voedsel
milieuvriendelijk en economisch is klaar gemaakt?

Vind het meer marketing 100 jaar denk dat ze 200 jaar geleden ook niet
de tijd terug gingen zetten.

YolkNet
26/10/08, 22:03
Wintertijd... super. Dat betekent dat de wintersport eraan komt! En dit seizoen twee keer maar liefst. Niks mis met die wintertijd :D

hier wat meer info http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomertijd

Planera
26/10/08, 22:04
Ik vind het wel wat hebben ja, qua gezelligheid... Maar vreemd genoeg ben ik ook productiever als het buiten donker is (de beste ideeën worden 's nachts uitgewerkt), dus dat is ook een groot voordeel ;-)

Phu
26/10/08, 22:22
Wintersport is wel leuk
misschien staat dit jaar wel oostenrijk in de planning om te

@Planera heb hier last van hetzelfde probleem overdag ben ik vaak duf daarom werk ik vaak alleen in de avond en nacht, in de ochtend slaap ik uit dus merk er niets van 1 uur vroeger of later opstaan.

J.Haagmans
26/10/08, 22:23
En als we groenlinks moeten geloven dan is het over een paar jaartjes altijd zomer :p

Dan heb je het verkeerd begrepen. Over een paar jaartjes is het steen- en steenkoud hier in Nederland.

Sorcer
26/10/08, 22:24
Economisch en voor het milieu is het zeker wel nuttig, er is minder lang energie nodig om lampen te laten branden dus lagere kosten en beter voor het milieu.

Dat is ook de main-reason geweest om het in te voeren ;)

Sorcer
26/10/08, 22:25
Dan heb je het verkeerd begrepen. Over een paar jaartjes is het steen- en steenkoud hier in Nederland.

Nu maak je me nieuwsgierig! Ergens een bron?

Nextreme
26/10/08, 22:29
Wel leuk te merken, dat de server waar wht op draait niet automatisch word gesynchroniseert ;)

J.Haagmans
26/10/08, 22:33
Nu maak je me nieuwsgierig! Ergens een bron?
Mijn aardrijkskunde docent op de middelbare school ;)

Het is wat kort door de bocht hoor, maar in theorie zorgt het smelten van de poolkappen voor een nieuwe koude stroom zuidwaards die de warme golfstroom (die toch verantwoordelijk is voor 10 - 15 graden boven de "werkelijke" temperatuur hier in Europa) gaat onderbreken waardoor de temperaturen hier drastisch gaan dalen.

Pak er voor de gein eens een wereldkaart bij: wij liggen niet veel zuidelijker dan Moskou, terwijl het daar doorgaans zo tien graden kouder is. Daar is de zee grotendeels verantwoordelijk voor.

Sorcer
26/10/08, 22:58
Mijn aardrijkskunde docent op de middelbare school ;)

Het is wat kort door de bocht hoor, maar in theorie zorgt het smelten van de poolkappen voor een nieuwe koude stroom zuidwaards die de warme golfstroom (die toch verantwoordelijk is voor 10 - 15 graden boven de "werkelijke" temperatuur hier in Europa) gaat onderbreken waardoor de temperaturen hier drastisch gaan dalen.

Pak er voor de gein eens een wereldkaart bij: wij liggen niet veel zuidelijker dan Moskou, terwijl het daar doorgaans zo tien graden kouder is. Daar is de zee grotendeels verantwoordelijk voor.


Het klopt overigens wel wat je zegt. Ben benieuwd wat het ons allemaal gaat brengen in de toekomst.. :)

Ahmed
26/10/08, 23:11
Hmm.. ja dat dacht ik ook toen ik zaterdag niks gedronken had, maar toen ik zondag op het voetbalveld was waren er toch mensen die het voor elkaar kregen om te laat te zijn ondanks het uurtje extra slapen, dan denk je ook van hmmm ja... feest, dat kost je weer minimaal 15 pullen ;)

Haha. Dat hou je altijd natuurlijk! Maar het is best verwarrend zo'n terugzetting van tijd.

Eryq
26/10/08, 23:44
Stond ik vanochtend om zes uur oude tijd al naast mn bed..
Boterham eten.. Kijk op teletekst, wat zie ik!!
Nog maar vijf uur nieuwe tijd :innocent:... weer gauw mn inmiddels koude bed in.
En weer slapen ho, maar->|

Spyder01
27/10/08, 00:34
Dat probleem van dan te vroeg naast je bed staan ken ik. Gelukkig heb ik de laatste jaren genoeg elektronica die zijn eigen tijd regelt. Alles ging vannacht dan ook netjes om 03:00 terug naar 02:00 .. behalve m`n horloge, daar moet ik dan wel weer om denken :p

J.Haagmans
27/10/08, 08:18
De maandagochtend voelt nu wel wat minder zwaar moet ik zeggen. Bij mij hakt het weekend er altijd meer in dan de week ;)

YolkNet
27/10/08, 09:14
Het is wat kort door de bocht hoor, maar in theorie zorgt het smelten van de poolkappen voor een nieuwe koude stroom zuidwaards die de warme golfstroom (die toch verantwoordelijk is voor 10 - 15 graden boven de "werkelijke" temperatuur hier in Europa) gaat onderbreken waardoor de temperaturen hier drastisch gaan dalen.


Die theorie ken ik ook ja. Maar of het ook op die manier gaat gebeuren...?
Het wordt overal op aarde steeds warmer. Ook op de poolkappen (daarom breken de ijsschotsen af). De 'kou' die ze dan meenemen is dus warmer dan zo'n 50 jaar geleden
Snap het probleem niet zo, tis de werking van de natuur. We hebben de IJstijd gehad en nu wordt het steeds warmer op aarde. C'est la vie, helaas pindakaas.

parmaweb
27/10/08, 09:17
er zou beter een goede winter komen. eentje die alles doet kraken. dan hebben we misschien eens een zomer die een zomer is.

En dan is dat pokke ongedierte weg uit de groententuin :D

J.Haagmans
27/10/08, 09:40
Die theorie ken ik ook ja. Maar of het ook op die manier gaat gebeuren...?
Het wordt overal op aarde steeds warmer. Ook op de poolkappen (daarom breken de ijsschotsen af). De 'kou' die ze dan meenemen is dus warmer dan zo'n 50 jaar geleden
Snap het probleem niet zo, tis de werking van de natuur. We hebben de IJstijd gehad en nu wordt het steeds warmer op aarde. C'est la vie, helaas pindakaas.
IJstijden zijn een cyclus. Dat heeft de historie ons wel geleerd. Dat de natuur ontregeld is is natuurlijk waar, maar het smelten van de poolkappen is ook niets nieuws en betekent alleen dat een nieuwe ijstijd steeds dichter bij komt. Het onderbreken van de warme golfstroom leidt tot een "sudden drop" in temperatuur wat een nieuwe ijstijd inluidt. De vraag is alleen of deze ijstijd zo heftig wordt als ijstijden in het verleden.

J.Haagmans
27/10/08, 09:41
er zou beter een goede winter komen. eentje die alles doet kraken. dan hebben we misschien eens een zomer die een zomer is.

En dan is dat pokke ongedierte weg uit de groententuin :D
Hear hear, wij hebben op dit moment zelfs nog muggen op onze slaapkamer :(

Ramon Fincken
27/10/08, 17:34
Dat probleem van dan te vroeg naast je bed staan ken ik. Gelukkig heb ik de laatste jaren genoeg elektronica die zijn eigen tijd regelt. Alles ging vannacht dan ook netjes om 03:00 terug naar 02:00 .. behalve m`n horloge, daar moet ik dan wel weer om denken :p


grinnik, ben 2x de tijden vergeten terug te zetten, resultaat: zondag en vanochtend een uur te vroeg de wekker hoera !

Apoc
27/10/08, 17:45
Grrr wintertijd.. pokkeweer, koud en nat, de bladeren vallen weer.. tijd om aan een winterslaap te beginnen bedoel je :sleeping:

Winterslaap? Nee man, pak een vliegtuig naar een tropisch eiland en kom weer terug als het een beetje lekker weer is

Ramon Fincken
27/10/08, 17:47
Geweldige tijd om te gaan zeilen !

Dit weekend was heerlijk, windkracht 3-4 op zaterdag en tot 5 op zondag :)

MiesArt
27/10/08, 21:14
Wel fijn hoor, een uur langer slapen als je op stap bent geweest en de volgende dag om 10u een toernooi hebt:P