PDA

Bekijk Volledige Versie : pecl install PDO_MYSQL probleem



Noordwest
26/10/08, 12:05
Ik probeer PDO_MYSQL te installeren volgens deze tutorial: http://www.directadmin.com/forum/showthread.php?t=24448&highlight=pdo_mysql

Maar nu spuugt pecl install pdo_mysql de volgende error uit. Ik kan hier bijna niks over vinden via google. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?


/tmp/pear/temp/PDO_MYSQL/php_pdo_mysql_int.h:25:19: error: mysql.h: No such file or directory
In file included from /tmp/pear/temp/PDO_MYSQL/pdo_mysql.c:31:
/tmp/pear/temp/PDO_MYSQL/php_pdo_mysql_int.h:36: error: expected specifier-qualifier-list before 'MYSQL'
/tmp/pear/temp/PDO_MYSQL/php_pdo_mysql_int.h:48: error: expected specifier-qualifier-list before 'MYSQL_FIELD'
/tmp/pear/temp/PDO_MYSQL/php_pdo_mysql_int.h:53: error: expected specifier-qualifier-list before 'MYSQL_RES'
make: *** [pdo_mysql.lo] Error 1
ERROR: `make' failed

JMB
26/10/08, 12:06
Je moet de mysql header files installeren of aangeven waar ze staan indien je vanaf de mysql package geinstalleert hebt.

Noordwest
26/10/08, 12:16
Je moet de mysql header files installeren of aangeven waar ze staan indien je vanaf de mysql package geinstalleert hebt.

maar locate mysql.h geeft aan dat ik die file heb:


/usr/include/mysql/mysql.h
/usr/local/directadmin/custombuild/php-5.2.6/ext/mysql/php_mysql.h
/usr/local/directadmin/custombuild/php-5.2.6/ext/pdo_mysql/php_pdo_mysql.h
/usr/local/mysql-standard-4.1.10-pc-linux-gnu-i686/include/mysql.h


owja: ik draai debian icm directadmin

wonko
26/10/08, 15:04
dan zal je moeten meegeven waar de mysql.h staat. Het is vermoedelijk de laatste lijn die je wil hebben.

Noordwest
27/10/08, 00:33
dan zal je moeten meegeven waar de mysql.h staat. Het is vermoedelijk de laatste lijn die je wil hebben.

Kan ik dit meegeven met PECL? Of zal ik handmatig moeten installeren? Ik heb deze: http://bugs.php.net/bug.php?id=36014 instructie inmiddels gevonden. Kan ik dan gewoon

./configure --with-pdo-mysql=/path/to/your/mysql/installation

runnen op de uitgepakte file in de php extensions dir?

En ja ik doe dit voor het eerst ;-)

GlennMatthys
27/10/08, 10:01
Welke versie van PHP gebruik je? Vanaf een bepaalde versie (ik dacht 5.1 of 5.2) komt PDO namelijk bij de standaard distributie van PHP en hoef je niet van PECL te gaan.

Noordwest
27/10/08, 12:50
ik heb PHP Version 5.2.6. Kan ik dan gewoon compilen met die opties?