PDA

Bekijk Volledige Versie : Marktplaats 'Admarkt'



brinkie
22/10/08, 23:34
Een vraag die zo bij mij opkwam: ik adverteer met enige regelmaat op marktplaats voor m'n hostingdiensten en een online winkel die ik heb. Voor de online winkel werkt dit heel goed, voor de hosting wat minder (maar ook redelijk). Nu heeft marktplaats iets nieuws, afgekeken van Google vermoed ik, onder de noemer 'Admarkt'.

Ik heb die Admarkt een tijdje geprobeerd, maar heb sterk de indruk dat het absoluut voor geen meter werkt! Zelfs als je een stevig bedrag per click betaald, komen er nog steeds bijzonder weinig clicks binnen! Iemand anders hier andere, betere, ervaringen? Meningen over dit fenomeen? Zelfs het gratis tegoed wat je kreeg wanneer je startte heb ik in enkele weken niet eens op kunnen krijgen :thumbdown:

Zelf ben ik er eerst maar weer mee gestopt. Gek genoeg kan je je Admarkt-advertentie niet verwijderen of opheffen, alleen maar op non-actief zetten.

Derek-Jan
23/10/08, 11:34
Heb er een tijdje terug naar gekeken en niet gedaan (intuitie). Waarschijnlijk om de reden dat je je ad niet kan stopzetten/opheffen. Het is niet zo vrijblijvend als bij Google. Bij Yahoo hetzelfde verhaal, minimaal 25 eu per maand. Ik weet het, dat is heel weinig, maar het vrijblijvende is eraf. Heb er dus verder nog niet in verdiept hoe het zit als je er mee wilt stoppen. Overigens roept yahoo in het nederlands maar praat ze engels, beetje jammer.

De achterliggende gedachte van marktplaats is volgens mij dat men de commerciele en particuliere advertenties wilt scheiden. Dus over een tijdje moet je als bedrijf misschien wel op deze manier adverteren.

(beetje off-topic)
Tijdje terug had ik nog een discussie met Marktplaats over een advertentie : ik had bij naam gewoon mijn bedrijfsnaam ingevuld maar dat accepteerden ze niet, mijn bedrijfsnaam is namelijk hetzelfde als mijn domeinnaam. En je mag niet zomaar je domeinnaam plaatsen in je advertentie. Dus het komt er op neer dat ik bij marktplaats nooit onder mijn bedrijfsnaam een (gratis)advertentie kan plaatsen. Heb ze daarover gemaild, maar tja ikke tegen marktplaats.....