PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS HDD geupgrade



Tommi
22/10/08, 21:39
Hoi Allemaal,

Ik zit met een klein probleempje, we hebben namelijk van een VPS de betreffende HDD geupgrade van 20gb naar 50gb, echter word dit niet gezien door het OS Centos 5.2->|. Ik heb namelijk eerst Centos geinstalleerd op het 20gb systeem, en erna pas geupgrade naar 50gb. Kan ik op één of andere manier de nog vrije ruimte toekennen aan /dev/mapper/VolGroup00-LogVol00. Of van de overige ruimte een aparte partitie maken?

Bvd,

Tom

bakkerl
22/10/08, 21:56
een gemiddelde readme over lvm kan je zo de oplossing geven.

Tommi
22/10/08, 22:07
Even een duidelijk hint zou ook erg gewenst zijn, aangezien ik wel de hele readme kan gaan lezen maar toch sneller geholpen ben als ik enkele steekworden oid's heb:)

Mikey
22/10/08, 22:24
Even een duidelijk hint zou ook erg gewenst zijn, aangezien ik wel de hele readme kan gaan lezen maar toch sneller geholpen ben als ik enkele steekworden oid's heb:)

!google lvm expand disk space ?

Genoeg hints, en diegene die jouw kant en klaar het antwoord geeft verklaar ik voor gek !

bakkerl
22/10/08, 22:46
Even een duidelijk hint zou ook erg gewenst zijn, aangezien ik wel de hele readme kan gaan lezen maar toch sneller geholpen ben als ik enkele steekworden oid's heb:)
Het woordje lvm is het grootste steekwoordje wat al gekregen heb. De rest van de woordjes moet je zelf kunnen verzinnen. In die geval heeft Mikey dat al voor je gedaan..