PDA

Bekijk Volledige Versie : Exchange / sharepoint reseller



Thomas.R
22/10/08, 11:10
Hoi,

Ik heb 2 vragen:

1: is er interesse in reseller mogelijkheden voor Exchange / Sharepoint? Dit zal aangeboden worden met het controle panel DotNetPanel (http://www.dotnetpanel.com/dotnetpanel/demo/).

2: Omdat we SPLA partner zijn en dus de licenties per maand moeten aftikken, weet ik niet hoe jullie over de betaling denken. 1 vast bedrag per maand voor je reseller pakket en dan per gebruiker x bedrag? Of wat zal het gunstigst zijn voor jullie?

Meer info (http://www.dotnetpanel.com/dotnetpanel/features/resellers/) over DotNetPanel reseller optie

Btw,ik weet zo niet als dit in het juiste gedeelte staat van het forum..

parmaweb
22/10/08, 13:43
DotNetPanel Exchange 2007 Enterprise Module - $2790 per Exchange server role.

das wel een aardig bedrag :d

Thomas.R
22/10/08, 15:43
Klopt. Ik zal je de overige kosten besparen dan wat erbij komt kijken ;)

GlobalServe
22/10/08, 15:47
GlobalServe draait een volledige hosted exchange cluster ism DotNetPanel.
Zeer goed systeem, maar de prijs is er wel.

Thomas.R
22/10/08, 15:57
Jep, ik betaal graag voor producten wat goed werkt.

Maar goed, kan iemand mij verder helpen?

parmaweb
22/10/08, 16:30
moet je dan voor elke server die donetpanel exchange module bijkopen ook ?

AB-Systems
22/10/08, 16:41
1: is er interesse in reseller mogelijkheden voor Exchange / Sharepoint? Dit zal aangeboden worden met het controle panel DotNetPanel.

ik denk dat er genoeg vraag is om reseller pakketten aan te bieden, de vraag is echter wat je doet met je prijzen tegenover de andere hosters en wat maakt jou beter dan zij?


2: Omdat we SPLA partner zijn en dus de licenties per maand moeten aftikken, weet ik niet hoe jullie over de betaling denken. 1 vast bedrag per maand voor je reseller pakket en dan per gebruiker x bedrag? Of wat zal het gunstigst zijn voor jullie?

Voor reseller lijkt het me beter om per maand een vast bedrag te betalen.. op die manier gaat de reseller meer doen met zn eigen account.. stel: (fictief)
situatie 1
reseller heeft pakket van 20 gebruikers toegekend.. betaald hiervoor 50 euro per maand..
verder moet ie per gebruiker nog eens 10 euro betalen voor zijn exchange account

OF
Situatie 2
reseller heeft pakket van 20 gebruikers toegekend en betaald hiervoor 200 euro's maar per gebruiker is ie vrij...

met welke situatie zal de reseller meer geinstreseerd zijn om meer klanten te werven? situatie 1 of situatie 2?
wanneer een aantal gebruikers overloopt zal hij dus vanzelf aan de bel trekken om meer gebruikers te kunnen afnemen.

Randy
22/10/08, 16:42
moet je dan voor elke server die donetpanel exchange module bijkopen ook ?

Ja. Voor elke serverrol komt een extra licentie om de hoek kijken. Voor een sharepoint / Exchange server zonder redundantie heb je 2 servers nodig. Voor een fatsoenlijke setup zes of negen servers. (Bij de laatste setup kun je ook Hosted CRM aanbieden)

GlobalServe
22/10/08, 17:03
Wij hebben onze setup met 8 servers.

Whitelabel Resellen is echter toch iets moeilijker als je het gaat bekijken.

In Hosted Exchange 2007 heb je certificaat met SAN support nodig.
BVB: GeoTrust Power Server ID

Als je voor je resellers met cnames gaat werken voor bvb de autodiscover of OWA dan ga je daar al pakken fouten op krijgen, ook voor je outlook te verbinden via http over RPC enz... ga je problemen hebben.

Randy
22/10/08, 17:06
ik denk dat er genoeg vraag is om reseller pakketten aan te bieden, de vraag is echter wat je doet met je prijzen tegenover de andere hosters en wat maakt jou beter dan zij?

Er is meer dan enkel op prijs concurreren! Ooit bij KPN een pakketje afgenomen en iemand aan de telefoon gehad die wel kennis van zaken heeft of je kon helpen? Om maar even een voorbeeld te noemen.


Voor reseller lijkt het me beter om per maand een vast bedrag te betalen.. op die manier gaat de reseller meer doen met zn eigen account.. stel: (fictief)
situatie 1
reseller heeft pakket van 20 gebruikers toegekend.. betaald hiervoor 50 euro per maand..
verder moet ie per gebruiker nog eens 10 euro betalen voor zijn exchange account

OF
Situatie 2
reseller heeft pakket van 20 gebruikers toegekend en betaald hiervoor 200 euro's maar per gebruiker is ie vrij...

met welke situatie zal de reseller meer geinstreseerd zijn om meer klanten te werven? situatie 1 of situatie 2?
wanneer een aantal gebruikers overloopt zal hij dus vanzelf aan de bel trekken om meer gebruikers te kunnen afnemen.

Fixed fee per jaar als 'certified reseller' (Zodat je weet, dat het kennisniveau goed is voor de eerste lijns support) en verder afrekenen op basis van werkelijk gebruik, al dan niet in combinatie met een CDR als er kortingen bedongen worden.
Een en ander is natuurlijk afhankelijk van de gekozen Exchange variant en of de eindgebruiker al beschikt over een Outlook licentie. (Entourage voor de Mac gebruikers).

Randy
22/10/08, 17:08
Wij hebben onze setup met 8 servers.

Whitelabel Resellen is echter toch iets moeilijker als je het gaat bekijken.

In Hosted Exchange 2007 heb je certificaat met SAN support nodig.
BVB: GeoTrust Power Server ID

Als je voor je resellers met cnames gaat werken voor bvb de autodiscover of OWA dan ga je daar al pakken fouten op krijgen, ook voor je outlook te verbinden via http over RPC enz... ga je problemen hebben.

Dit is inderdaad een probleem. De enigste makkelijke oplossing is het aanmaken van enkele default domeinen, zodat er toch wat keuze is. 'outlookonline.nu', 'mailonderweg.nl' en 'overalenaltijd.net' om even wat voorbeelden te noemen (willekeurig uit de mouw geschud). Hier koppel je vervolgens de domeinen aan.

** mist een hele korte naam voor zijn mobiele telefoon **