PDA

Bekijk Volledige Versie : Vooraankondiging .nl campagne SIDN (zorgwekkend)



ragerave
21/10/08, 12:55
Zojuist kreeg ik deze mailing van SIDN binnen:

"Geachte heer, mevrouw,

SIDN start in week 46 een campagne ter promotie van .nl-domeinnamen. Doel van de campagne is de merkvoorkeur voor .nl te vergroten bij het publiek en hen te informeren over de mogelijkheden die een eigen domeinnaam biedt.

Slogan van de campagne is 'Claim je domein'. De campagne zal met name gevoerd worden via banners op Hyves en Tweakers en radiospots op Radio 538. De banners en spots verwijzen naar de actiesite 'www.jouwunieke.nl'.
Registries van andere ccTLD's voerden recentelijk vergelijkbare campagnes.

Na consultatie met een aantal tussenpersonen is besloten dat in de campagne vanaf de actiesite niet aan directe verkoop zal worden gedaan. Wel kunt u zich aanmelden als deelnemer die aan de actie mee wil doen. Wij plaatsen dan uw naam en link op de actiesite, zodat nieuwe domeinnaamhouders een passende tussenpersoon kunnen kiezen.
Bent u in deze mogelijkheid geïnteresseerd, stuurt u dan een mail met als onderwerp "<EDIT>" naar <EDIT> met in de mail uw bedrijfsnaam, url en deelnemernummer. Dit kan uiterlijk tot en met woensdag 5 november.
Ook verwijzen we nieuwe domeinnaamhouders naar de deelnemerlijst op de SIDN-site.

Binnenkort ontvangt u per mail een uitgebreide toelichting.
De campagne zal lopen van week 46 (tweede week november) tot het einde van dit jaar.

Met vriendelijke groet,

<EDIT>
Marketing Manager SIDN"

In deze mailing lees ik op zich iets wat mij ernstige zorgen baart en wat eigenlijk ook al onderstreept wat ik al veel langer dacht:

"Na consultatie met een aantal tussenpersonen is besloten dat in de campagne vanaf de actiesite niet aan directe verkoop zal worden gedaan."

Ben ik nu de enige deelnemer die vindt dat SIDN in opdracht van haar deelnemers werkt en haar broodwinning ook aan haar deelnemers te danken heeft? Puur al het feit dat SIDN in overweging heeft genomen om aan directe verkoop te gaan doen baart mij ernstige zorgen!

Graag jullie reactie!

groeten Mark

westerp
21/10/08, 13:01
Ben ik nu de enige deelnemer die vindt dat SIDN in opdracht van haar deelnemers werkt en haar broodwinning ook aan haar deelnemers te danken heeft?

Die zin is inderdaad vrij raar. Los van het feit dat sidn geen deelnemer
sidn is vraag ik me af hoe ze het in hun hoofd haalden zoiets te overwegen.
Zullen we maar aannemen dat het een foutje is, gemaakt door het ingehuurde
marketing buro'tje? :)

DutchTSE
21/10/08, 13:40
ingehuurde marketing buro'tje? :)
Zullen we er van maken "gemaakt door de stagiair bij de SIDN" :thumbup:

Mikey
21/10/08, 13:43
en waar blijft de 2euro actie :) ?

ivs
21/10/08, 15:00
Los van het feit dat sidn geen deelnemer
sidn is...

Nou als ik de lijst met deelnemers bekijk:

"....
Stichting Ideeel Internet
Stichting Internet Domeinregistratie Nederland
Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN)
Stichting Interworld
..."

TCM
21/10/08, 15:12
Tuurlijk is sidn een deelnemer.. kijk maar via welke registar jouwunieke.nl geregistreerd staat ;)

AW-Hosting
21/10/08, 15:59
Lijkt me ook logisch dat ze zelf hun eigen domeinnamen registreren, en deze dan ook op eigen naam hebben staan.
Maar het is een rare actie, elke ISP betaalt evenveel geld om lid bij SIDN te worden / zijn en dan gaan ze met "enkele" leden (die hun interesse kunnen tonen) een actie op touw zetten. Uiteindelijk worden het dan toch de grotere hosters die het voortouw kunnen nemen in dit soort acties. Niet echt een goede zet als je het mij vraagt.

groenleer
21/10/08, 17:18
Volgens mij kan een ieder die SIDN deelnemer Cat. 1 is, zich aanmelden om te laten vermelden op de website.
Je kan zelf een speciale actie site maken waarbij jongeren eenvoudig een domeinnaam kunnen vastleggen.

Houd wel rekening met mensen die voor nop vooraan willen zitten.
Al zal dit met de juiste backend goed geld op kunnen leveren.

Al is het wel jammer dat er wederom weinig deelnemers geconsulteerd zijn. Een poll via het web was misschien handig geweest.

ragerave
22/10/08, 11:57
Volgens mij kan een ieder die SIDN deelnemer Cat. 1 is, zich aanmelden om te laten vermelden op de website.
Je kan zelf een speciale actie site maken waarbij jongeren eenvoudig een domeinnaam kunnen vastleggen.

Houd wel rekening met mensen die voor nop vooraan willen zitten.
Al zal dit met de juiste backend goed geld op kunnen leveren.

Al is het wel jammer dat er wederom weinig deelnemers geconsulteerd zijn. Een poll via het web was misschien handig geweest.

Ik heb op zich geen problemen met een aktie om meer .nl domeinnamen te verkopen, sterker nog ik zal er zelfs aan meedoen. Waar ik me wel druk over maak is dat SIDN heeft overwogen om direct (dus zonder tussenkomst van deelnemers) .nl domeinnamen te gaan verkopen!

Paul Jansen
22/10/08, 13:28
Even voor de goede orde: álle deelnemers categorie I mogen zich aanmelden.

En aangaande het andere punt: het is nooit aan de orde geweest dat SIDN zelf als registrar op zou gaan treden!
Dit komt echter niet duidelijk naar voren in onze communicatie door een ongelukkig gekozen zinscontructie.

groenleer
22/10/08, 13:33
Even voor de goede orde: álle deelnemers categorie I mogen zich aanmelden.

En aangaande het andere punt: het is nooit aan de orde geweest dat SIDN zelf als registrar op zou gaan treden!
Dit komt echter niet duidelijk naar voren in onze communicatie door een ongelukkig gekozen zinscontructie.

Dat kun je wel stellen, een ongelukkig gekozen zinsconstructie.
Goed dat dit dan weer helder is.

Randy
22/10/08, 13:39
De SIDN was zelf vergeten het typo-domein te claimen. Hosting 2GO was wel zo slim (en mij te snel af ;)). Het domein is inmiddels overgedragen (http://www.ispam.nl/archives/4233/sidn-kondigt-claim-je-domein-campagne-aan/) aan de SIDN. +1 voor Hosting 2GO B.V. uit Breda.

DennisWijnberg
22/10/08, 14:55
Lijkt me ook logisch dat ze zelf hun eigen domeinnamen registreren, en deze dan ook op eigen naam hebben staan.
Maar het is een rare actie, elke ISP betaalt evenveel geld om lid bij SIDN te worden / zijn en dan gaan ze met "enkele" leden (die hun interesse kunnen tonen) een actie op touw zetten. Uiteindelijk worden het dan toch de grotere hosters die het voortouw kunnen nemen in dit soort acties. Niet echt een goede zet als je het mij vraagt.

Dit is wel wat kort door de bocht. Weet jij welke mensen zijn benadert en waarom? Was je op de SIDN relatiedag?

Je had kunnen komen en mee kunnen praten...

DennisWijnberg
22/10/08, 14:57
Al is het wel jammer dat er wederom weinig deelnemers geconsulteerd zijn. Een poll via het web was misschien handig geweest.

Eens, maar... Een poll vind ik geen goed alternatief. Iemand geeft zijn/haar mening wel, maar niet onderbouwd.

ragerave
22/10/08, 15:06
En aangaande het andere punt: het is nooit aan de orde geweest dat SIDN zelf als registrar op zou gaan treden!
Dit komt echter niet duidelijk naar voren in onze communicatie door een ongelukkig gekozen zinscontructie.

Op het moment dat de "Marketing Manager SIDN" dergelijke uitspraken doet in een officiële mailing van SIDN ga ik er van uit dat deze wel weet wat wordt bedoeld met directe verkoop! Wellicht is het dan handig om alle deelnemers een nadere toelichting te mailen over wat er dan wel wordt bedoeld, dit is mij namelijk nog niet duidelijk.

Bij navraag onder enkele andere deelnemers blijkt ook dat deze de gekozen zinsconstructie op dezelfde manier interpreteren als dat ik dat doe. SIDN heeft toch wel iets nader te verklaren lijkt mij.

DennisWijnberg
22/10/08, 15:09
Op het moment dat de "Marketing Manager SIDN" dergelijke uitspraken doet in een officiële mailing van SIDN ga ik er van uit dat deze wel weet wat wordt bedoeld met directe verkoop! Wellicht is het dan handig om alle deelnemers een nadere toelichting te mailen over wat er dan wel wordt bedoeld, dit is mij namelijk nog niet duidelijk.

Je kunt ook directe verkoop doen op de site maar via partners. Dat bijvoorbeeld op basis van geografische locatie of random een deelnemer wordt toegewezen. Uiteraard zijn ze hier om logische redenen vanaf gestapt.

Randy
22/10/08, 15:12
(...)Wellicht is het dan handig om alle deelnemers een nadere toelichting te mailen over wat er dan wel wordt bedoeld, dit is mij namelijk nog niet duidelijk.

Je _zou_ zomaar even kunnen mailen en om een nadere uitleg kunnen vragen.

:lovewht:

ragerave
22/10/08, 15:23
Je _zou_ zomaar even kunnen mailen en om een nadere uitleg kunnen vragen.

:lovewht:

Dat heb ik natuurlijk al gedaan maar dus tot op heden nog geen reactie gekregen. De heer Jansen heeft tevens een verzoek tot meer info via PM.

Phu
22/10/08, 15:39
Tsjah als je voldoende geld inbrengt bij de SIDN luisteren ze wel.
anders ben je maar een (deelnemer)nummertje

Paul Jansen
22/10/08, 17:13
Je kunt ook directe verkoop doen op de site maar via partners. Dat bijvoorbeeld op basis van geografische locatie of random een deelnemer wordt toegewezen. Uiteraard zijn ze hier om logische redenen vanaf gestapt.

Inderdaad; we hebben het idee om directe verkoop op de site via deelnemers besproken met een aantal partijen.

Daar hebben we uiteindelijk na overleg niet voor gekozen zodat nieuwe houders via de normale bekende verkoopkanalen hun nieuwe domeinnaam kunnen aanvragen.

AW-Hosting
22/10/08, 19:06
Dit is wel wat kort door de bocht. Weet jij welke mensen zijn benadert en waarom? Was je op de SIDN relatiedag?

Je had kunnen komen en mee kunnen praten...

Ik was inderdaad niet op de SIDN Relatiedag, maar wat ik wel vind is dat wanneer je "voldoende" domeinnamen in beheer hebt, dat het dan pas aantrekkelijk is om deelnemer te worden. Dus hierbij zijn het dus voornamelijk de grotere partijen die hier voordeel uithalen. Ben je een wat "kleinere" hoster dan doe je alles via een deelnemer (resellers) en daardoor ben je dus ook weer uitgesloten van deze actie. Beetje jammer toch?

Ook heb ik een e-mail gestuurd naar relatiebeheer alleen net zoals andere op dit forum nog geen reply mogen ontvangen.

RobinJB
22/10/08, 19:11
Als je geen SIDN deelnemer bent, kan je ook niet van dit soort voordelen genieten, is toch logisch?

parmaweb
22/10/08, 19:12
zou spijtig zijn als ze dat echt doen

Mikey
22/10/08, 20:45
Dit is wel wat kort door de bocht. Weet jij welke mensen zijn benadert en waarom? Was je op de SIDN relatiedag?

Je had kunnen komen en mee kunnen praten...


Wat is dat voor onzin, in de overeenkomst staat niet dat je verplicht bent om te komen, daarbij betaald iedereen dezelfde inleg en heeft iedereen gewoon eenzelfde stem. Het is eerder kinderachtig en je zou het haast kunnen zien als chantage dat er enkel naar deelnemers geluisterd wordt die naar de relatie dag komen. Er is algemeen bekend dat dat een vrij select groepje is van het totale klanten bestand.

Maar ja lekker makkelijk, discussieren met 50 man of 1500 man .....

Erik H.
22/10/08, 20:59
Ik was inderdaad niet op de SIDN Relatiedag, maar wat ik wel vind is dat wanneer je "voldoende" domeinnamen in beheer hebt, dat het dan pas aantrekkelijk is om deelnemer te worden. Dus hierbij zijn het dus voornamelijk de grotere partijen die hier voordeel uithalen. Ben je een wat "kleinere" hoster dan doe je alles via een deelnemer (resellers) en daardoor ben je dus ook weer uitgesloten van deze actie. Beetje jammer toch?

Ook heb ik een e-mail gestuurd naar relatiebeheer alleen net zoals andere op dit forum nog geen reply mogen ontvangen.

En als je geen abonnee bent van De Telegraaf krijg je hem ook niet thuisbezorgd ..... :huh:

AW-Hosting
23/10/08, 00:03
En als je geen abonnee bent van De Telegraaf krijg je hem ook niet thuisbezorgd ..... :huh:

Dit is natuurlijk een aparte manier van redeneren.
Het is namelijk ook zo als ik reseller ben (jij bent abonnee en ik deel de kosten/krant met jou) dan mag ik ook gebruik maken van alle voordelen die jij als abonnee hebt want we delen samen de krant en ook de kosten.
Zo kun je dan ook redeneren over het resellersysteem.

groenleer
23/10/08, 08:53
Dit is natuurlijk een aparte manier van redeneren.
Het is namelijk ook zo als ik reseller ben (jij bent abonnee en ik deel de kosten/krant met jou) dan mag ik ook gebruik maken van alle voordelen die jij als abonnee hebt want we delen samen de krant en ook de kosten.
Zo kun je dan ook redeneren over het resellersysteem.

Ok, je redenatie kan ik volgen.
Maar in de situatie die jij schetst is het SIDN niet je gesprekspartner maar juist de deelnemer waar jij je domeinnamen onderbrengt.

Misschien wil hij wel zich aanmelden met jouw website ?
Immers, je zult net als bij de voordelen van de krant, de abonnee moeten overtuigen om dat formulier in te vullen en op te sturen.

Echter ik geef je een kleine kans.

Wat betreft de relatiedagen:
Het is wel jammer dat dit soort zaken nooit van te voren bekend zijn. Als er een raadpleging is onder deelnemers, kondig dit dan aan.
Het (sociaal) soebatten over dingen die ons dwarszitten doen we altijd wel.

Velen weten inmiddels toch al dat uit de relatiedagen zelden tot nooit dat voortkomt wat men er vooraf van verwacht.

12 december is er weer een. Tijden geleden al een uitnodiging gehad om de dag vrij te houden. Wat we gaan doen? Dat weet nog niemand.

DennisWijnberg
23/10/08, 09:32
Wat is dat voor onzin, in de overeenkomst staat niet dat je verplicht bent om te komen, daarbij betaald iedereen dezelfde inleg en heeft iedereen gewoon eenzelfde stem. Het is eerder kinderachtig en je zou het haast kunnen zien als chantage dat er enkel naar deelnemers geluisterd wordt die naar de relatie dag komen. Er is algemeen bekend dat dat een vrij select groepje is van het totale klanten bestand.

Maar ja lekker makkelijk, discussieren met 50 man of 1500 man .....

Ik heb het helemaal niet over de enige manier om hierop invloed uit te oefenen maar het was wel één van de mogelijkheden geweest. Ik zeg ook zeker niet dat er geen ruimte voor verbetering is...

Natuurlijk was het (enerzijds) goed geweest als je alle deelnemers om hun mening vraagt. Anderzijds levert dat natuurlijk veel minder snel resultaten op en daarbij een bult bureaucratie. Ik vind het daarom redelijk als ze een uitnodiging hadden rondgestuurd en iedereen hadden gevraagd of ze hierin mee willen denken. Als ze dan niet reageren is het simpel...

"Democratie is niet het beste bestuursmodel, wel het minst slechte..."
Sir Winston Churchill

nico_n
23/10/08, 12:04
SIDN heeft een consultatieronde gehouden over deze campagne. Ze houden wel vaker consultatierondes en daarnaast kun je de mensen van SIDN ook spreken op relatiedagen.

Tijdens deze bewuste consultatieronde is er veel verzet geweest tegen een aantal zaken, daar ga ik verder niets over zeggen. Het enige wat ik wil melden is dat de deelnemers die aanwezig waren hebben aangegeven niets in een lijst met deelnemers te zien. Reclame voor een bepaalde dienst is in andere branches ook heel normaal, zonder directe lijsten. Hierdoor profiteert over het algemeen iedereen naar ratio (de grotere deelnemers ontvangen in verhouding meer nieuwe klanten n.a.v. de reclame dan een kleine deelnemer) en dat lijkt me ook fair.

ju5t
23/10/08, 12:26
Dit is natuurlijk een aparte manier van redeneren.
Het is namelijk ook zo als ik reseller ben (jij bent abonnee en ik deel de kosten/krant met jou) dan mag ik ook gebruik maken van alle voordelen die jij als abonnee hebt want we delen samen de krant en ook de kosten.
Zo kun je dan ook redeneren over het resellersysteem.

Maar je hebt niet het voordeel dat je de krant als eerste krijgt. In dit geval dus ook niet. En je deelt de kosten niet als reseller natuurlijk. Dat doe je alleen bij een samenwerking waarbij je dit soort zaken afspreekt.

groenleer
23/10/08, 12:37
SIDN heeft een consultatieronde gehouden over deze campagne. Ze houden wel vaker consultatierondes en daarnaast kun je de mensen van SIDN ook spreken op relatiedagen.

Tijdens deze bewuste consultatieronde is er veel verzet geweest tegen een aantal zaken, daar ga ik verder niets over zeggen. Het enige wat ik wil melden is dat de deelnemers die aanwezig waren hebben aangegeven niets in een lijst met deelnemers te zien. Reclame voor een bepaalde dienst is in andere branches ook heel normaal, zonder directe lijsten. Hierdoor profiteert over het algemeen iedereen naar ratio (de grotere deelnemers ontvangen in verhouding meer nieuwe klanten n.a.v. de reclame dan een kleine deelnemer) en dat lijkt me ook fair.

Toch vreemd dat ik niets over een consultatieronde terug kan vinden in de agenda of nieuwsberichten van sidn op de besloten site.

Enige dat ik vind is het volgende:
Consultatie Zuiver numeriekedomeinen (25-9-2007)
Consultatie Electronisch Registratieproces en XML (26-6-2007)
Consultatie DRS4 (Omstreeks Q4 2006)

nico_n
23/10/08, 13:27
Als ik niet heel toevallig vlak bij een gesprek had gezeten tijdens de laatste relatiedag had ik er waarschijnlijk ook nooit wat van gehoord.

Ik zou wel eens willen weten wat die deelnemers precies hebben gezegd en in hoeverre dat dus staaft met wat het SIDN doet. Want ik maak uit hetgeen ik heb opgevangen en de uiteindelijke actie op dat het SIDN niet heeft geluisterd.

DutchTSE
23/10/08, 13:31
Ik kan me goed voorstellen dat het prettig is om te weten wat er bij een komende vergadering wordt besproken, is het een vergadering waarin dingen beslist worden dan zouden daar misschien meer mensen aanwezig willen zijn, die bij een gewone vergadering niet aanwezig zullen zijn (ook vanwege tijdsgebrek misschien).

Verder heb ik niet het idee dat de SIDN een partij is waar je dezelfde dag nog antwoord hoeft te verwachten op een vraag (conclusie trek ik uit 2 contactmomenten waarbij antwoord meerdere dagen later kwam). Beetje jammer.

VinceSTM
23/10/08, 13:36
Als deelnemer stel ik voor, dat bij dit soort beslissingen alle deelnemers worden gecontacteerd over wat hun visie is. Daarnaast lijkt het me verstandig als deelnemers wat vaker op de hoogte worden gesteld van dit soort dingen. Waar jullie niet bij stil staan, is dat de manier waarop jullie nu reclame maken, een voordeel oplevert voor de deelnemers, maar een nadeel voor de resellers van deze deelnemers (waar sommige deelnemers van moeten leven, van hun resellers).

Aangezien we allemaal een gelijkwaardige bijdrage leveren voor ons deelnemerschap / lidmaatschap van de SIDN, hebben we ook allemaal een gelijke stem. Als het zou gaan om 'wie de grootste deelnemer is' lijkt dat meer op commercie (ik wil grote klanten meer tevreden stellen dan de kleintjes), iets wat niet de doelstelling van de SIDN is en voor zover ik weet ook nooit mag worden.

De SIDN is een stichting die leeft van zijn deelnemers en door de overheid is aangesteld om het NL-domein te exploiteren. Geen commerciele onderneming.

nico_n
23/10/08, 13:48
Als deelnemer stel ik voor, dat bij dit soort beslissingen alle deelnemers worden gecontacteerd over wat hun visie is. Daarnaast lijkt het me verstandig als deelnemers wat vaker op de hoogte worden gesteld van dit soort dingen. Waar jullie niet bij stil staan, is dat de manier waarop jullie nu reclame maken, een voordeel oplevert voor de deelnemers, maar een nadeel voor de resellers van deze deelnemers (waar sommige deelnemers van moeten leven, van hun resellers).

Aangezien we allemaal een gelijkwaardige bijdrage leveren voor ons deelnemerschap / lidmaatschap van de SIDN, hebben we ook allemaal een gelijke stem. Als het zou gaan om 'wie de grootste deelnemer is' lijkt dat meer op commercie (ik wil grote klanten meer tevreden stellen dan de kleintjes), iets wat niet de doelstelling van de SIDN is en voor zover ik weet ook nooit mag worden.

De SIDN is een stichting die leeft van zijn deelnemers en door de overheid is aangesteld om het NL-domein te exploiteren. Geen commerciele onderneming.

Daarom was het verhaal over reclame zonder vermelding het beste geweest. Mensen komen dan vanzelf uit bij een deelnemer of reseller.

Wat betreft het raadplegen van deelnemers, ik denk dat het SIDN beter om de tafel kan gaan zitten met de eindgebruikers (vertegenwoordigers uit groot-bedrijf, mkb, verenigingen en particulieren) en misschien een paar deelnemers uit verschillende hoeken (hosters, merkrechtenbureau's, bedrijven die zelf deelnemer willen zijn zoals rabo). Voor de eindgebruikers doen we het uiteindelijk toch. Doordat het SIDN zoveel deelnemers heeft is het raadplegen niet te doen lijkt me. Een hoster zal andere belangen kennen dan bijvoorbeeld een rabobank (die ook zelf deelnemer is). Zo zul je onder de streep een enorme verdeeldheid hebben, tenzij je meningen een zwaarte (naar gelang een deelnemer groter is) wilt geven. Ook dan klopt er weer iets niet, want tja een rabobank vertegenwoordigd wellicht een domeinportfolio met een waarde van miljoenen en een grote budgethoster enkel particulieren domeinen met laten we zeggen een domeinwaarde van enkele tonnen. Wat gaat dan weer voor, massa of economische waarde...
Ofwel, het SIDN heeft het moeilijk genoeg lijkt me in het maken van keuze. Dan zeg ik, maak het je makkelijk en betrek de eindgebruikers erbij.

VinceSTM
23/10/08, 13:50
Daarom was het verhaal over reclame zonder vermelding het beste geweest. Mensen komen dan vanzelf uit bij een deelnemer of reseller.

Wat betreft het raadplegen van deelnemers, ik denk dat het SIDN beter om de tafel kan gaan zitten met de eindgebruikers (vertegenwoordigers uit groot-bedrijf, mkb, verenigingen en particulieren) en misschien een paar deelnemers uit verschillende hoeken (hosters, merkrechtenbureau's, bedrijven die zelf deelnemer willen zijn zoals rabo). Voor de eindgebruikers doen we het uiteindelijk toch. Doordat het SIDN zoveel deelnemers heeft is het raadplegen niet te doen lijkt me. Een hoster zal andere belangen kennen dan bijvoorbeeld een rabobank (die ook zelf deelnemer is). Zo zul je onder de streep een enorme verdeeldheid hebben, tenzij je meningen een zwaarte (naar gelang een deelnemer groter is) wilt geven. Ook dan klopt er weer iets niet, want tja een rabobank vertegenwoordigd wellicht een domeinportfolio met een waarde van miljoenen en een grote budgethoster enkel particulieren domeinen met laten we zeggen een domeinwaarde van enkele tonnen. Wat gaat dan weer voor, massa of economische waarde...
Ofwel, het SIDN heeft het moeilijk genoeg lijkt me in het maken van keuze. Dan zeg ik, maak het je makkelijk en betrek de eindgebruikers erbij.

De SIDN is als stichting verplicht de deelnemers te raadplegen (staat volgens mij ook ergens in de statuten). De SIDN heeft niets met de eindgebruikers te maken, maar alleen met haar deelnemers (die op hun beurt weer verplichtingen hebben tov eindgebruikers) en elke deelnemer voor een gelijkwaardig deel. (Vind ik)

nico_n
23/10/08, 14:01
De SIDN is als stichting verplicht de deelnemers te raadplegen (staat volgens mij ook ergens in de statuten). De SIDN heeft niets met de eindgebruikers te maken, maar alleen met haar deelnemers (die op hun beurt weer verplichtingen hebben tov eindgebruikers) en elke deelnemer voor een gelijkwaardig deel. (Vind ik)

Dan moet dat maar anders, SIDN heeft de zorg voor het .nl domein en ik vind dat je eerste verplichting dan richting eindgebruiker is. Dat geldt overigens voor globale zaken en niet dit specifieke voorbeeld, omdat je in deze natuurlijk wel alleen deelnemers zou raadplegen. Het probleem is dat elke deelnemer wat anders zal zeggen. Even terug op de Rabobank, de Rabobank heeft niets aan zo'n campagne. Toch wordt deze deels met door hun betaalde fee (incl. abonnement) betaald... En zo kun je tal van deelnemers krijgen met allemaal hun eigen idee.

Erg moeilijk allemaal, ik snap dan ook niet dat SIDN voor deze weg kiest. Alleen een campagne zonder verwijzingen naar deelnemers was denk ik het makkelijkste te verdedigen geweest. Het zal vast een gezellige relatiedag worden in december.

Phu
23/10/08, 14:05
Aangezien we allemaal een gelijkwaardige bijdrage leveren voor ons deelnemerschap / lidmaatschap van de SIDN, hebben we ook allemaal een gelijke stem. Als het zou gaan om 'wie de grootste deelnemer is' lijkt dat meer op commercie (ik wil grote klanten meer tevreden stellen dan de kleintjes), iets wat niet de doelstelling van de SIDN is en voor zover ik weet ook nooit mag worden.

Onzin cat 1 dokt meer dan cat 2.
dus dan is bijdrage niet hetzelfde

De SIDN is een stichting die leeft van zijn deelnemers en door de overheid is aangesteld om het NL-domein te exploiteren. Geen commerciele onderneming.

Ja waarom dan opeens de prijzen omhoog gooien begin dit jaar, meer winst nodig ?
Labiele medewerkers daarzo zijn vaak niet echt uberhoog geschoold ofzo.
Iedere keer dat wij een vraag hebben krijg je nou niet echt een antwoord
waarvan je denk ok hier betaal ok voor.

VinceSTM
23/10/08, 14:26
Ja waarom dan opeens de prijzen omhoog gooien begin dit jaar, meer winst nodig ?
Labiele medewerkers daarzo zijn vaak niet echt uberhoog geschoold ofzo.
Iedere keer dat wij een vraag hebben krijg je nou niet echt een antwoord
waarvan je denk ok hier betaal ok voor.

Wat je betaalt voor je zeggenschap is precies hetzelfde. De extra fee die je betaald bij cat 1 is voor het recht om domeinen te registreren. Het stukje wat je betaalt voor zeggenschap is precies hetzelfde ;-) Of was je dat vergeten?