PDA

Bekijk Volledige Versie : Website sloom?



Magnetronkip
20/10/08, 12:09
Morguh allemaal,

Wij hebben al enkele weken last van hele langzame website(s). Dit betreft een blog met als CMS Wordpress na verschillende keren contact op hebben genomen met de betreffende hoster en deze ook niet weten waar het aan ligt. Zijn wij verder gaan zoeken zo hebben wij de website op een andere server geplaatst daar is deze echter wel snel.

Zie link voor snelheid verschil:
http://www.vimeo.com/1991793

Op het Shared hosting account staat Wordpress caching ook aan dit helpt echter niet en de snelheid is niet om van te spreken...

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? en een eventuele oplossing behalve het verhuizen van de website.

overigens is de wordpress website wel gewoon up to date en alle andere plugins ook.

De website is hier (www.msminded.nl) te vinden.

Groetjes,
Dion

VinceSTM
20/10/08, 12:29
het lijkt van tig verschillende subdomeinen vandaan te komen, misschien dat er daar iets te halen valt?

Spyder01
20/10/08, 12:34
Ik moet zeggen dat ik ze allebei eigenlijk niet supersnel vind laden (n.a.v. je filmpje).

Hier laad de website zelf overigens redelijk, al kan ik me soms al na 3 tellen irriteren als ik een site nog niet zie.

Maar ik mag aannemen dat er naar de load is gekeken? Bandbreedte enz?
De logs goed doorspitten naar vreemde dingen e.d. dat ligt helaas bij de hoster allemaal.

westerp
20/10/08, 12:37
Tjah, youtube, google stat en syndi plus statcounter en dan de site zelf op een
shared box. Page load van zo'n 4 seconden hier is dan wel te verwachten.

Magnetronkip
20/10/08, 13:01
Met die subdomeinen mag het niet zijn, aangezien deze op de zelfde shared omgeving staan. Die omgeving is trouwens een highend cluster omgeving.

@westerp hoe doen jullie dit dan, de betreffende hoster is niet bepaald een kleintje en is altijd goed geweest. zulke sites zouden gewoon normaal moeten draaien op een shared omgeving. waar de speedtest omgeving op draait staan ok 20+ sites.. en daar heb je helemaal geen last van..

westerp
20/10/08, 13:11
Speedtests zeggen mij helemaal niets, een statisch bestandje van 100mb kan
ook door een paar regels perl geserveerd worden. Database server en php + apache
of een andere webserver optimaliseren voor de gewenste functionaliteit is wat ik zou doen.

Statische en simpele websites op een paar shared boxen en sites die net even wat
meer power nodig hebben op andere maatwerk machines is mijn insteek.

Ik ben ook hardstikke ouderwetsch wat clusters aangaat en zet liever 1 goede doos
neer voor een paar sites dan 1000 op een cluster aan te bieden.

t.bloo
20/10/08, 13:40
Klinkt als PCExtreme. Die hebben dat wel vaker. Hebben daar ook een website gehad en die was soms zo traag als je niet weten wil. Was dan wel een cluster, maar de prestaties waren heel erg wisselend.

Magnetronkip
20/10/08, 16:25
Klinkt als PCExtreme. Die hebben dat wel vaker. Hebben daar ook een website gehad en die was soms zo traag als je niet weten wil. Was dan wel een cluster, maar de prestaties waren heel erg wisselend.


bij ons duurt het altijd zo lang sinds we meer als 100 unieke bezoekers per dag krijgen... en het is idd pcx

t.bloo
20/10/08, 18:05
ze knijpen de hoeveelheid mysql verbindingen erg hard

amygdela
21/10/08, 01:28
het ligt denk ik ook aan je database connecties, bij het opvragen van je source code kreeg ik een "error establishing database connection". WordPress is niet altijd even netjes en zuinig met zn requests, maar dit gaat idd wel heel erg traag. Ik zou op zoek gaan naar een betere partij.

Phu
21/10/08, 02:30
Overdag was ie inderdaad sloom, nu ik in de avond kijk zijn beiden snel ingeladen
zowel in ff als in ie7

Magnetronkip
21/10/08, 12:45
waarom zouden ze die mysql verbindingen knijpen? iemand die mij dit kan uitleggen en anders Wido van pcx zelf misschien?

MMaI
21/10/08, 15:30
de waarom is duidelijk.
minder mysql verbindingen = minder server belasting = eerlijkere resource verdeling tussen klanten = minder snelheidsklachten

kijk anders even naar http://elliottback.com/wp/why-my-wordpress-site-is-so-much-faster-than-yours/ voor tips

Magnetronkip
22/10/08, 13:59
We hebben de websites maar even tijdelijk verhuist naar een andere server kijken of dit helpt... staan nu in een ander netwerk op een server met nog geen 15 websites en het is iig al sneller als eerst.

dreamhost_nl
22/10/08, 19:07
...op een server met nog geen 15 websites en het is iig al sneller als eerst...

Als je een web site van een "shared" server naar een dedicated overhaalt dan zal deze altijd wel sneller draaien. Tenzij je 15 andere web sites veel verkeer doen uiteraard...

Renalpha
29/10/08, 19:02
Als jullie het mij vragen is dit gewoon simpelweg het werk van de externe content die geladen moet worden imo.

moet je is kijken.

Google ads
twittercounter
youtube
flickR

Dat vraagt om problemen, die google ads. Dat is vaak de boosdoener, zet die code eens onderaan zodat die als laatst word geladen.
Dan merk je geheid dat je pagina sneller laad.

Btw
De eerste site is wel erg traag.
6 second punt 14

Die ander
3 second punt 90

Ik begrijp vrij weinig van dat het altijd de schuld moet zijn van de host.
Als wij als webdesigners eens goed nadenken over een script en ook de technische aspecten zouden realiseren krijg je een snel functionerende site.

Maarja zo ben ik dan met een dedicated server.
En ja, als ik zo even met mijn ogen dicht een site script krijg ik ook dit soort onenigheden.
Laat ik maar naar mn eigen support mailen.