PDA

Bekijk Volledige Versie : gsm vs vast nummer



Derek-Jan
19/10/08, 00:08
Naar aanleiding van een opmerking op het gebruik van een gsmnummer door mij ipv een vaste lijn.

Wat gebruiken jullie (gsm/vast/voip/etc) en waarom ?

Ikzelf heb alleen maar een gsm nummer :

1. omdat ik 50% van mijn tijd in de auto zit en dan nog vaak in het buitenland.
2. indien vast dan wil ik wel hele mooie nummers en die mogelijkheid heb ik nog niet gehad.

Ik ben ook niet 24/24 bereikbaar, snachts slaap ik meestal en dan gaat de gsm gewoon uit, en ook geen voicemail.

En op het moment dat mijn klanten wel eisen dat ik 24/24 bereikbaar ben zullen we daar wel een oplossing voor bedenken. (apart nummer voor de klanten met een dikbetaald servicecontract ?)

Ramon Fincken
19/10/08, 00:56
heb 2x een mobiel, een prive en een op de zaak

zaak staat 24/7 aan

tja waarom .. ultieme mogelijkheid om prive en werk gescheiden te houden, kost minder en handig bij verhuizen ( geen gedoe en geen nieuwe visitekaartjes ;) )
altijd bereikbaar is soms wel eens handig [ heideroosjes - bereikbarbaar ]

Tim.Bracquez
19/10/08, 01:49
Hier ook GSM, ga vermoedelijk VOIP centrale zetten met enkele locale nummers voor verschillende klanten goedkoper te laten bellen (doorschakelen)... een GSM nummer internationaal bereiken is vaak nogal duur...
Achja dan vallen ze je ook minder lastig zeker? :)

Bashir
19/10/08, 09:36
Is een GSM nummer gebruiken voor werk niet onprofessioneel? (Ik vind het niet onprofessioneel, maar komt het niet zo over?)

t.bloo
19/10/08, 10:04
Bij ons op kantoor proberen we altijd eerst te bellen met een vast nummer. Dat is toch het nummer van de firma in ons gevoel. Het mobiele nummer voelt meer als dat je kost wat kost die persoon wilt bereiken, ook als die bijvoorbeeld even in een andere tijdzone zit ofzo. Maar goed, wij zijn dan ook allemaal 30+ dus van voor het mobiele tijdperk. Een echte telefoon heeft een draaischijf :D

Trafego
19/10/08, 10:05
het is niet meer zo 'raar' tegenover 2/3 jaar geleden in elk geval.. in begin werkte ik ook enkel met gsm.. nadeel
werkdagen zijn ineens 24/7... de mensen bellen gewoon wanneer ze zin hebben..
(0200 voor een offerte :( )

toen overgegaan op vast nummer + 06 storing

nu alles voip met elke dienst zijn eigen lijn..

(zeg er wel bij, ben alleen gestart.. zitten nu met mij erbij met 9 man :) )

Piwi-Web
19/10/08, 11:40
Wij gebruiken ook enkel een GSM nummer.
Dit ook omdat ik vaak weg ben en wanneer er iets is kunnen de klanten mij altijd bereiken.

Ik vind het zelf niet onprofessioneel overkomen. Een vast nummer ziet wel wat professioneler uit natuurlijk :)

Tim.Bracquez
19/10/08, 11:49
Hangt allemaal af hoe en wat je doet...

Een vast nummer dat nooit te bereiken is, is ook niet echt professioneel te noemen...

Hier ook veel op de baan, maar ga waarschijnlijk met een VOIP doorschakel systeem werken

BsHosting
19/10/08, 11:51
Een klant zal het worst wezen wat ie belt een vast nr of een gsm nr.

Voor een klant telt 1 ding die wil je spreken.

Als je vaak onderweg bent is een gsm veel handiger.

Ik kan meteen inspelen op een vraag van nieuwe en bestaande klanten als men belt, VB gisteren was ik bij een klant om een nieuwe pc te leveren, gaat mijn telefoon blijkt een nieuwe klant te zijn met problemen met zijn pc en netwerk.

Bij de vraag waar de klant woonde bleek het net 500mtr voorbij de klant te zijn waar ik al zat.

Met een vast nr had je dit niet bereikt, ja of je moet constant doorschakelen dan ben je uiteindelijk duuirder uit dan heel je gsm.

gjtje
19/10/08, 12:27
Er zijn klanten die alleen een vaste lijn willen bellen dus is er nu een VOIP nummer dat binnenkomt op de mobiel. ;)

Henky!
19/10/08, 12:30
Ik vind het wel wat onprofessioneel overkomen als ik en bedrijf alleen kan bereiken via een 06 nummer. Alsof ze geen kantoor hebben.

Maar de oplossing is simpel. Gewoon je vaste of VOIP telefoon doorschakelen naar de 06. Kun jij lekker auto blijven rijden !

Ramon Fincken
19/10/08, 12:32
Ik vind het wel wat onprofessioneel overkomen als ik en bedrijf alleen kan bereiken via een 06 nummer. Alsof ze geen kantoor hebben.
[ .. ]


en geen kantoor vind je per definitie slecht ? of trek ik de verkeerde conclusie

Tim.Bracquez
19/10/08, 12:39
Alsof ze geen kantoor hebben.

Wat ben je met een kantoor als je freelance werkt? neem nu Randy zijn kantoor lijkt wel het DC te zijn... zoals Ramon opmerkt, is dit dan slecht?

Het hangt volgens mij gewoon af wat je doet en wat jouw klanten willen ...



Maar de oplossing is simpel. Gewoon je vaste of VOIP telefoon doorschakelen naar de 06. Kun jij lekker auto blijven rijden !

Klopt, kostelijk maar vele klanten hebben graag zo'n 'support' nummer, kost hun minder.

Henky!
19/10/08, 12:44
en geen kantoor vind je per definitie slecht ? of trek ik de verkeerde conclusie


Niet slecht, maar als zoekende klant geeft het idee van een kantoor wel wat meer zekerheid dan dat je je verbonden voelt met zo'n snelle jongen in een Audi.

Ramon Fincken
19/10/08, 12:48
Hmm tja ter info: ik zie minder dan 10% van mijn klanten IRL, vind het grappig dat je er zo over denkt ;)

BsHosting
19/10/08, 12:50
Een kantoor is geen zekerheid voor een klant.

VinceSTM
19/10/08, 12:54
wij hebben gewoon vaste nummers, die naar mobieltjes worden doorgeschakeld als we er niet zijn. Easy :-)

MediaServe
19/10/08, 12:58
Wij hebben een 0800 nummer dat gekoppelt is aan een GSM en aan VOIP telefoons op kantoor. Dat is handig omdat je zo'n telefoon overal kunt aansluiten waar je internet hebt. En je hebt via VOIP meerdere lijnen zodat mijn collega gewoon kan bellen als ik ook aan het bellen ben. Als ik niet op kantoor ben dan neem ik het gesprek gewoon aan op de GSM.

gjtje
19/10/08, 12:59
In deze tijd van files en dure benzine is kantoor aan huis alleen maar van voordeel. ;)

cyberbootje
19/10/08, 13:48
Hier heb ik zo'n mobieltje met internet erop, handig voor de email maar ook voor een voip nummer.
Nu staat het lokaal voip nummer aangemeld op de telefoon en als er voldoende bereik is(tegenwoordig gaat dat aardig goed behalve in de trein) dan kan je er dus gewoon mee bellen en indien er niets gebeurt schakelt hij netjes over op volgorde van mobieltjes die ingesteld staan.

Werkt super, mensen hebben een goed gevoel over het nummer en je kan ze echt altijd te woord staan. Dan nog een nood mobieltje met een 06 nummer en klaar is kees.
Als je het even te druk hebt wacht je 6 seconden en mag collega hem beantwoorden:thumbup:

shuyg
19/10/08, 13:58
Ik geef tegenwoordig alleen mijn vaste nummer door. Dit nummer word tijdens kantoortijden automatisch doorgeschakeld naar een aantal vaste telefoons (VoIP) en mijn GSM.
Klanten die meer service krijgen, krijgen andere nummers die doorgeschakeld zijn tijdens de tijden waarvoor ze service afgenomen hebben.
Buiten openingstijden kom je uiteindelijk op een voicemail en die wordt vrijwel direct per mail doorgestuurd naar 1 of meerdere personen.

Werkt prima en ik wordt niet lastig gevallen door mensen die (meestal) onterecht hun problemen bij mij neer willen leggen.

Thomas.R
19/10/08, 14:21
Hier 2 telefoonnummers, 1 zakelijke mobiel en 1 vaste lijn.
Ik laat mijn toekomstige klanten niet naar een mobiel toe bellen, vind het niet netjes naar de klant toe.

Maar ook voor de toekomst, stel dat je opeens zoveel telefoontjes krijgt dat er 1 of meerdere support mensen moeten komen. Dan is dat makkelijker te regelen als je al een vast nummer hebt.

Ook zie ik het gevaar als je in het begin van je bedrijf enkel een mobiel hebt dat je s`avonds sneller je telefoon na sluitingstijd nog opneemt. Dat ik super natuurlijk voor je klant op het begin, maar ik ben bang dat, wanneer je meer klanten krijgt en je bedrijf begint goed te lopen, je dit niet meer kunt doen of doet. Je klant heeft eerst kunnen genieten van je service maar later ervaart hij mindere service omdat je niet meer s`avonds bereikbaar bent. Ik bied liever steeds het zelfde niveau service.

Ik betaal nu liever wat doorschakel kosten als dat ik er straks ellende van krijg.

24x7group
19/10/08, 14:24
Voorlopig hebben we enkel nog een 06 nummer. Dit gaat binnenkort veranderen als we verhuist zijn naar een nieuwe locatie, dan komt er een vast nummer bij.

Het maakt naar mijn mening niet uit wat professioneler is, zolang je klanten je kunnen bereiken is het in mijn ogen toch meer dan voldoende? :)

Gwen
19/10/08, 14:33
VOIP is ook al niet zo duur tegenwoordig voor tientje per maand heb je al een lokaal nummer.

AW-Hosting
19/10/08, 20:45
Wij maken ook alleen gebruik van 06nummers, dit puur omdat onze bereikbaarheid dan vele malen hoger is. Wel zijn we nog druk aan het testen met VOIP omdat dit een best leuke vervanging / doorschakeling is voor het 06 gebeuren.

Planera
19/10/08, 21:50
Zoals ik in het andere topic ook al liet doorschemeren: Ik vind een 06-nummer helemaal niet zo vreemd meer tegenwoordig.

Ik had zelf in het begin ook alleen een 06-nummer, nu heb ik een voip-lijntje. Maar zeker niet om de kosten of omdat een 06-nummer onprofessioneel zou zijn. Ik heb gewoon liever een normale telefoon op mijn bureau staan die ik eventueel kan doorschakelen naar mobiel.

YolkNet
20/10/08, 09:17
Met een 06 wekken mensen bij mij de indruk dat ze (in elk geval op kantoortijden) altijd bereikbaar zijn. Als je dan de voicemail krijgt vind ik dat beetje jammer. Bij een vaste lijn is het 'normaal' dat iemand een keer niet in de buurt is en dat er niet wordt opgenomen.

Het is eigenlijk heel normaal (en in sommige gevallen zelfs beter) om alleen een 06 te gebruiken, maar ik vind een vast nummer toch nog steeds professioneler overkomen.
Net als het gebruik van meerdere e-mailadressen (info@, helpdesk@ etc.)

Planera
20/10/08, 20:59
Het is eigenlijk heel normaal (en in sommige gevallen zelfs beter) om alleen een 06 te gebruiken, maar ik vind een vast nummer toch nog steeds professioneler overkomen.
Net als het gebruik van meerdere e-mailadressen (info@, helpdesk@ etc.)

Het gebruik van meerdere e-mailadressen komt bij mij vaak over als "groot willen lijken", bij veel kleine bedrijven zie je dit en reacties komen altijd van dezelfde persoon. Misschien handig voor het bedrijf (verschillende onderwerpen in verschillende inboxen), maar ik vind dit zeker niet altijd bijdragen aan de professionaliteit, of in ieder geval het professioneel lijken. Want tussen professioneel lijken (met al je telefoonnummers en mailadressen) en het ook daadwerkelijk zijn zit natuurlijk ook nog een verschil.

YolkNet
21/10/08, 10:08
Het gebruik van meerdere e-mailadressen komt bij mij vaak over als "groot willen lijken"...

:) Dat is inderdaad ook zo


Ook zo irritant: keuzemenu's.
Welkom bij bedrijf X, wilt u informatie toets 1, wilt u informatie over sluitingstijden, toets 2.
Na drie of vier keuzes krijg je eindelijk iemand aan de lijn.... "waar belt u voor"? ->| Ja stuk schimmel, dat heb ik net in het keuzemenu al helemaal aangegeven toch.
Goed, dat was de dinsdagochtend-frustratie. Terug ontopic maar :D

eaPeter
21/10/08, 10:44
Vast nummer dat doorgeschakeld staat naar m'n mobiel. Maar het is wat ServerBoost zegt: zolang je maar te bereiken bent.

Menu's zijn altijd een hele mooie bron van frustratie, maar je weet wat ze zeggen: tel tot 10 :)

westerp
21/10/08, 10:50
Ik zit momenteel te denken over een 0800 nummer net zoals Mediaserve gebruikt.
Weer een stukje drempel wegnemen voor klanten en tis natuurlijk echt Hollandsch
om liever naar een gratis nummer te bellen :)

eaPeter
21/10/08, 11:05
Een gratis nummer dat je kan bellen is een extra stukje service voor je klanten. Maar of het veel uitmaakt is natuurlijk een tweede. Kwestie van afwegen :)

MediaServe
21/10/08, 11:15
Een gratis nummer dat je kan bellen is een extra stukje service voor je klanten. Maar of het veel uitmaakt is natuurlijk een tweede. Kwestie van afwegen :)

Het gaat om het totaalplaatje en een stukje image voor je bedrijf.
Ik denk niet dat onze klanten wakker liggen van 10 cent telefoonkosten ;)

YolkNet
21/10/08, 11:36
Het gaat om het totaalplaatje en een stukje image voor je bedrijf.
Ik denk niet dat onze klanten wakker liggen van 10 cent telefoonkosten ;)

Een betaald nummer is nog niet zo erg inderdaad. De frustratie is meer dat je bij een 0900-nummer eerst een uur in de wachtrij zit en dan pas wordt geholpen. Als iemand direct opneemt en ze goed helpt dan zullen klanten die paar cent er wel voor over hebben denk ik.

brugcom
22/10/08, 00:05
hier een aantal vaste voip nummers doorgeschakeld naar 06. lijkt netter vind ik persoonlijk.

alle nummers met voicemail naar email, dit komt centraal binnen zodat we ze niet missen.