PDA

Bekijk Volledige Versie : Cacti templates voor Procurve? Iemand?



systemdeveloper
17/10/08, 21:01
Heeft iemand toevallig wat cacti templates liggen voor een hp procurve (om traffic over de switch poorten te graphen op basis van 95perc.)
Eventueel ook voor vlans.

(Of zin om het even te maken?)

eXtreme Service
17/10/08, 21:04
Voor een procurve 2626 ? Dan kan ik wel helpen. Stuur maar een pm met je email adres.

pierce
17/10/08, 21:08
Die kan je zo downloaden van http://forums.cacti.net , even zoeken op procurve.
Daar heb ik ze namelijk ook vandaan.

systemdeveloper
17/10/08, 21:10
Die kan je zo downloaden van http://forums.cacti.net , even zoeken op procurve.
Daar heb ik ze namelijk ook vandaan.
Ik heb me daar al suf gezocht, maar wel vanalles gevonden mbt. mem, cpu en interface traffic, maar niet per poort.

@Extreme: Je hebt een pm :)

Randy
17/10/08, 21:14
Geef even een shout op MSN/Skype, help ik je wel even. Je hebt geen extra templates nodig.

pierce
17/10/08, 21:18
Geef even een shout op MSN/Skype, help ik je wel even. Je hebt geen extra templates nodig.

True, maar indien je het geheugen en proc wil uitlezen wel ;)

eXtreme Service
17/10/08, 21:31
U heeft een mailtje.

Laat me weten of het gelukt is maar zou me verbazen moest het niet lukken. ;)

systemdeveloper
09/11/08, 09:59
Even een update. Het uitlezen van een 64bits counter van de poorten van mijn hp switch ging dus regelmatig fout bij een overflow. Maar daar kwam ik eigenlijk pas achter toen ik cacti al begraven had en uit totale frustratie overgestapt was op zabbix. Via snmp de 32bits counter uitlezen loste het probleem snel op. Waarchijnlijk werken alle standaard templates nu ook wel weer, maar ik kreeg dit niet stabiel aan de praat met 64b.
In elk geval, allemaal bedankt voor de tips!

John

DutchTSE
09/11/08, 10:04
Even een update. Het uitlezen van een 64bits counter van de poorten van mijn hp switch ging dus regelmatig fout bij een overflow. Maar daar kwam ik eigenlijk pas achter toen ik cacti al begraven had en uit totale frustratie overgestapt was op zabbix. Via snmp de 32bits counter uitlezen loste het probleem snel op. Waarchijnlijk werken alle standaard templates nu ook wel weer, maar ik kreeg dit niet stabiel aan de praat met 64b.
In elk geval, allemaal bedankt voor de tips!

John
Ik wist niet dat je vraag over de 64bit counters ging.
Voor de 32bit counters kun je gewoon de standaard template gebruiken.

De 64bit counters zijn verkeerd geimplementeerd in de HP switch (in ieder geval in de procurve 1800-24G), meer daarover kun je hier lezen: http://www.paessler.com/blog/2006/10/31/prtg-traffic-grapher/the-64-bit-counter-mystery-trouble-with-a-hp-procurve-gigabit-switch/

Dat zal je vraag wel beantwoorden he :clown:

systemdeveloper
09/11/08, 10:13
Ik wist niet dat je vraag over de 64bit counters ging.
Voor de 32bit counters kun je gewoon de standaard template gebruiken.

De 64bit counters zijn verkeerd geimplementeerd in de HP switch (in ieder geval in de procurve 1800-24G), meer daarover kun je hier lezen: http://www.paessler.com/blog/2006/10/31/prtg-traffic-grapher/the-64-bit-counter-mystery-trouble-with-a-hp-procurve-gigabit-switch/

Dat zal je vraag wel beantwoorden he :clown:
Ja, iderdaad :)
Het was gewoon het laatste waar ik aan dacht. Pas toen ik zelf iets gemaakt had om alle waarden te loggen kwam ik erachter dat de 64b counters niet deugden. Overstappen op 32 was toen inderdaad snel gedaan.

Geinige link: Op het einde staat :

Another option, of course, would be to contact Hewlett Packard. Maybe they will read this post…
Note: Our switch has software version PA.02.01 and hardware revision R01

Ik heb dus een 24G van 2 jaar later en een volledige firmware versie hoger ..3.x
Bij HP zijn ze ook niet 'the fastest bullet in the gun', he :)

DutchTSE
09/11/08, 10:22
Ja, iderdaad :)
Het was gewoon het laatste waar ik aan dacht. Pas toen ik zelf iets gemaakt had om alle waarden te loggen kwam ik erachter dat de 64b counters niet deugden. Overstappen op 32 was toen inderdaad snel gedaan.

Geinige link: Op het einde staat :

Another option, of course, would be to contact Hewlett Packard. Maybe they will read this post…
Note: Our switch has software version PA.02.01 and hardware revision R01

Ik heb dus een 24G van 2 jaar later en een volledige firmware versie hoger ..3.x
Bij HP zijn ze ook niet 'the fastest bullet in the gun', he :)
Klopt, mijn 24G is pas een paar maanden, geupdate naar 3.x en heb het probleem nog steeds.

ircman
28/11/08, 15:59
Hi!

Ik heb wat problemen om hp procurve 1800-24G's uit te lezen met cacti, sinds een upgrade naar firmware PB.03.00. Mijn SNMP - Interface Statistics vind nog maar 9 items in 1 row.

Iemand een idee hoe ik dit weer werkend krijg ? :-)