PDA

Bekijk Volledige Versie : Verhoging tarieven Postbank



DutchTSE
17/10/08, 16:52
Tot vorige kwartaal betaalde je 0.08 euro per boeking die gedaan was via incasso. Sinds dit kwartaal betaal je daar boven op nog 2 euro per ingevoerde incassobatch. Aangezien er redelijk wat bedrijven zijn die elke losse factuur incasseren in combinatie met een grote berg klanten, komt het er op neer dat er voor hun een extra kostenpost van 7 dagen * 2 euro * 12 weken (= 168 euro) aan bankkosten bij komt.

Tijdens het telefoongesprek met de Postbank werd er aangegeven dat voor hun de kosten te hoog werden, en ze daarom 2 euro per incassobatch doorrekenen. Op de opmerking dat hun kostprijs bij lange na geen 2,00 per incassobatch is werd een beetje flauw gereageerd van "ach, het is maar een procent van wat u incasseert".

Wat zijn de kosten bij andere banken voor een uitgevoerde incasso? Ben ik de enige die dit een belachelijk bedrag vind of eh..?

Triloxigen
17/10/08, 17:00
Waarom zou je dan ook iedere dag incasseren? Dit lijkt mij niet nuttig, gewoon 1x per week lijkt mij meer dan voldoende?

martysmarty
17/10/08, 17:11
Rabobank rekend al lange tijd € 2,00 per batch.

Gewoon 1 of 2x per maand een batch doen.

Stewie
17/10/08, 17:15
Je kan bij de Postbank pakketten vooraf inkopen, dan krijg je 90% korting. Dus voor 250 euro aan transactiekosten kost dan 25 euro.

maxnet
17/10/08, 17:28
Vandaag ook het transactieoverzicht binnen gehad.

Viel me op dat de incasso batch niet onder de bundel valt (de transacties zelf wel).
Maak me om die paar euro echter niet druk.

Wat we per kwartaal kwijt zijn aan iDeal transacties is bezwaarlijker.
Doet iemand een overschrijving via Mijnpostbank dan kost het 0,14 EUR en valt het onder de bundel waardoor de transactie effectief maar een paar cent kost.
Wordt de klant via het iDeal schermpje naar Mijnpostbank geleid dan kost het 0,75 EUR en valt het niet onder de bundel.

rensariens
17/10/08, 18:17
Incassokosten stijgen gewoon, waarom denk je dat bizner het niet gaat aanbieden :)
Verder wat Stewie zegt ;)

Apoc
17/10/08, 18:38
Waarom zou je dan ook iedere dag incasseren? Dit lijkt mij niet nuttig, gewoon 1x per week lijkt mij meer dan voldoende?

Voor nieuwe klanten wil je toch direct incasseren lijkt me.

Triloxigen
17/10/08, 18:49
Voor nieuwe klanten wil je toch direct incasseren lijkt me.
Daar heb je inderdaad ook wel weer een punt..

wbakker-letsgoonline
18/10/08, 23:21
Hier nog geen overzicht gehad, per wanneer zouden deze tarieven in gaan?

eMiz0r
20/10/08, 09:26
ABN-Amro vraagt 2,15 per batch en 8 cent per mutatie. Tot nu toe heb je blijkbaar mazzel gehad :)

DutchTSE
20/10/08, 09:48
Hier nog geen overzicht gehad, per wanneer zouden deze tarieven in gaan?
Per vorig kwartaal (1 juli dus?) Ze zouden een folder hebben verspreid met nieuwe tariefoverzichten.

santema
20/10/08, 10:14
Incassokosten stijgen gewoon, waarom denk je dat bizner het niet gaat aanbieden :)
Verder wat Stewie zegt ;)

In welk opzicht, dat ze 8.5% rente betalen over 10 miljard?

westerp
20/10/08, 10:40
Doe al decennia lang fakturatie achteraf en op een enkele wanbetaler
na geen probleem. Geen gedoe met incassokosten, ideal geneuzel etc.
Gewoon lekker ouderwetsch :)

DutchTSE
20/10/08, 11:32
Doe al decennia lang fakturatie achteraf en op een enkele wanbetaler
na geen probleem. Geen gedoe met incassokosten, ideal geneuzel etc.
Gewoon lekker ouderwetsch :)
Ook als je achteraf factureert kun je incasso doen, of ideal aanbieden:
in geval van incasso: je krijgt je geld op tijd binnen, het is administratief minder handelingen, je bent niet afhankelijk van de klant
ideal is enkel een extra service (die nog eens belachelijk duur is ook).

VinceSTM
20/10/08, 11:43
Ook als je achteraf factureert kun je incasso doen, of ideal aanbieden:
in geval van incasso: je krijgt je geld op tijd binnen, het is administratief minder handelingen, je bent niet afhankelijk van de klant
ideal is enkel een extra service (die nog eens belachelijk duur is ook).

Wij hebben het ook onderzocht een tijd geleden. De kosten die erbij kwamen kijken voor de incasso konden niet opwegen tegen het gemak. Administratief is het nog steeds extra handelingen, omdat je
a) de incasso in moet schieten
b) moet kijken of de incasso niet teruggeboekt is

Uiteindelijk het alleen een gemak voor de klant, maar die wil daar niet voor betalen. Daarnaast weet je pas na 30 dagen (particulier) of 5 dagen (zakelijk) of je je geld echt hebt.