PDA

Bekijk Volledige Versie : overzetten servers



Piwi-Web
16/10/08, 07:24
Hallo,

Ik wil 2 servers overzetten naar een andere fysieke server maar ik zou niet weten hoe.

Ik gebruik VMware server.

Ik dacht zelf aan de servers aan te maken op de nieuwe server en dan de bestanden te kopieeren maar gaat dat werken?

Alvast bedankt voor de hulp!

AB-Systems
16/10/08, 08:29
Wat is precies de bedoeling? zet eens neer wat je nu hebt en waar je heen wilt.., zijn de servers momenteel geinstalleerd op een VMWare omgeving en gaat het naar een VMWare omgeving of zijn het 2 hardware servers die je wilt virtualiseren..?

gjtje
16/10/08, 08:30
Shutdown op de ene machine, kopieer de config en de bestanden naar de andere en je kunt ze weer aanzetten. Misschien dat je nog wel even de netwerk instellingen moet controlleren als de virtuele adapter configuratie niet gelijk is op beide servers.

Simple
16/10/08, 08:33
Eerst je nieuwe server voorzien van een OS en VMware Server. Stop de Virtual Machine op de oude server en kopieer de map van de VM naar de nieuwe server. In VMware Server, File > Open en navigeer naar je VM.

Piwi-Web
16/10/08, 09:19
Een wat meer duidelijkheid:
Ik heb nu 2 systemen, beide CentOS 5.x
Beide VMWare server
Nu is op systeem 1 nog voldoende plaats voor nog een VPS en omdat er op systeem 2 maar 1 VPS staat wil ik deze overplaatsen zodat ik die server voor iets anders kan gebruiken.

Nu dacht ik zelf ook gewoon alles te kopieƫren maar ziet VMware server zelf dan dat er een nieuwe server is gekopieerd?

Randy
16/10/08, 09:34
Nu dacht ik zelf ook gewoon alles te kopieƫren maar ziet VMware server zelf dan dat er een nieuwe server is gekopieerd?

Wat was hier onduidelijk aan?


Eerst je nieuwe server voorzien van een OS en VMware Server. Stop de Virtual Machine op de oude server en kopieer de map van de VM naar de nieuwe server. In VMware Server, File > Open en navigeer naar je VM.

WilloW
16/10/08, 09:40
Je kunt die dingen gewoon overcopy geen enkel probleem.

Piwi-Web
16/10/08, 09:53
Wat was hier onduidelijk aan?

Oops, overheen gelezen!

Ik weet genoeg thx!

:lovewht:

Simple
16/10/08, 10:32
Ik weet genoeg thx!



:lovewht: