PDA

Bekijk Volledige Versie : HELP! vervangende DELL OEM 2003 Ent. CD



Daaf
14/10/08, 15:48
Hoi..

We worden langzamerhand wat wanhopig...

We hebben 1 Dell server met een officiele Windows 2003 Ent. licentie (stikker op de kast). Helaas hebben we de origineel bijgeleverde cd niet...

Na letterlijk uren bellen met Dell & Microsoft zijn we GEEN STAP verder.

Microsoft zegt: 'OEM product, praat maar met Dell'
Dell zegt: 'Sorry, die CD's kunnen we niet los leveren, we kunnen u wel een nieuwe licentie verkopen...'

Te gek voor woorden dat een OS van meer dan €2000,- niet geherinstalleerd kan worden om dat een CD van twee kwartjes er niet is.

Ik heb geprobeert te installeren met cd gedownload van allerlei plekken, maar ik heb een (Dell?) OEM versie nodig, en die kan ik nergens vinden...

Wie kan mij helpen...

Randy
14/10/08, 15:54
Dan maar uit de nieuwsgroepen een back-up halen? Overigens kun je bij Microsoft op de site ook e 2003 CD weghalen met een demokey. Vervang deze door je eigen key en het gaat waarschijnlijk nog werken ook nog.

Daaf
14/10/08, 16:02
Hey Randy, jij ook hier :)

Het punt is dat je een specifieke OEM cd nodig hebt (misschien zelfs een Dell OEM cd).

Dus, mocht jij die toevallig ook hebben....

Randy
15/10/08, 00:58
Ik ook hier... ** denkt na **

Ik ga even kijken, heb in de kluis nog een hele stapel CD's liggen. Dat wordt dan wel vrijdag. De rest van de week werk ik gewoon thuis.

ensermo
15/10/08, 09:52
Donderdag ben ik bij een klant met veel Dell servers en ook nog Microsoft Partner. Ik zal kijken of ze iets hebben van OEM en desnoods een ISO maken voor je. Laat maar weten mocht je in de tussentijd al wat hebben.

Daaf
15/10/08, 13:09
ensermo, het zou heel erg welkom zijn.. ISO is prima... het gaat er maar om dat we kunnen installeren, de kleur van het installatie medium zal ons een zorg zijn :)

Ik hoor het graag van je!

Dank

Daaf
17/10/08, 15:13
ensermo/randy,

Een van jullie nog wat kunnen vinden (x-fingers)

Daaf

Glenn
17/10/08, 15:23
Ik heb op een Dell (met sticker op de kast) gewoon kunnen installeren vanaf de ISO die Microsoft aanbiedt op hun website.

Daaf
17/10/08, 17:15
Glenn.... Dat is opzich heel erg goed nieuw... maar uh... ik ben geen gold++ partner met diamand inleg enzo...

Dus, waar vind ik die site precies?

Randy
17/10/08, 18:28
http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/trial-software.aspx