PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP, IIS 6 en MYSQL probleem



roentje
13/10/08, 19:40
Ik ben momenteel bezig met een server aant op zetten met windows server 2003

Nu ben ik bezig met phpmyadmin te installeren maar dit werkt niet, ik krijg de volgende foutmelding:
Kan de mysql-extensie niet laden. Controleer de PHP configuratie. - Documentatie

Naar mijn idee is die extensie gwoon ingeschakeld want ik heb de ; ervoor weggehaald....

Wie kan me helpen??

Randy
13/10/08, 19:44
Je php.ini zoeken, daar staat ergens bij extentions mysql.so staan met een semicolumn ( ; ) ervoor. Verwijder deze ';', restart IIS/application pool en het moet werken.

roentje
13/10/08, 19:49
Die staat niet in de php.ini, wel php_mysql.dll en daar is de ; van verwijderd

Randy
13/10/08, 20:06
Die staat niet in de php.ini, wel php_mysql.dll en daar is de ; van verwijderd

Mail even de remote desktopgegevens en ik fix het wel even voor je. Vijf minuutjes werk. Makkelijker dan hier gissen wat het is. Gaat trouwens wel na 2100 uur worden dan. ( support@ispi.nl )

MediaServe
13/10/08, 20:15
Die staat niet in de php.ini, wel php_mysql.dll en daar is de ; van verwijderd

Maak eens een PHP bestandje aan met deze code:

<?php phpinfo(); ?>

Dan kun je op die PHP pagina zien of de MySQL extentie wordt geladen. Nadat je de PHP.INI wijzigt moet je overigens altijd IIS restarten, dat doe je door iisreset.exe uit te voeren.

Nextreme
13/10/08, 22:47
Welke php.ini pas je aan? Die in je c:\windows(winnt)\system32\ ?

Randy
13/10/08, 22:51
Inmiddels opgelost. Path gaf wat problemen, die stond op "C:\PHP\ext" en de MySQL module doet hier wel eens moeilijk over in sommige gevallen, nu dus "C:/PHP/ext".

Nextreme
13/10/08, 23:50
Inmiddels opgelost. Path gaf wat problemen, die stond op "C:\PHP\ext" en de MySQL module doet hier wel eens moeilijk over in sommige gevallen, nu dus "C:/PHP/ext".

Leuk is dat die / \ problemen altijd. Maar bedankt voor het posten van de oplossing!

Digiover
14/10/08, 08:58
Een tip in zo'n geval is om dan even een PHP-scriptje (bijv. enkel phpinfo()) te draaien via de cli. Dergelijke problemen worden dan netjes door PHP gemeld en kun je het in het php.ini-bestand oplossen.