PDA

Bekijk Volledige Versie : Opgelicht



Alifar
11/10/08, 16:31
Hallo,

Ik heb een eigen onderneming gehad wat ik te koop heb aangeboden tegen overname. Het bedrijf Heeft gereageerd op het forum van webhostingtalk en had interesse in de overname. O.P. en B.W. zijn bij mij thuis geweest om de zaken te bespreken en gingen akkoord met een bedrag van 5500 euro.

Afspraken werden gemaakt en er werd een overeenkomst gemaakt en ondertekend. O. P. heeft een bedrag aanbetaald van 1500 euro en zou alles afbetalen nadat alle stukken geleverd werden. In de overeenkomst stond dat mij een boete werd opgelegd van 400 euro indien een klant bezwaar zou indienen, ik ben hiermee akkoord gegaan. Ik heb alle klanten ingelicht over de overname. Ik heb zwart op wit dat Oscar eerst met mij contact zou opnemen indien een klant een bezwaar indiende.

Nu verteld hij dat ik fraude heb gepleegd in het verleden en dat een aantal klanten een bezwaar hebben ingediend, ik heb hier tot heden nog steeds geen bewijs van of bezwaar van de klanten uit. O. P. Hij maakte 350 euro over.

Hij zei dat ik nog werk moet verrichten voor een klant waar we samen met O, de klant en ik overeen gekomen waren dat dit buiten de overname valt en dit staat ook niet in de overeenkomst. En dan zou O. P. mij nog 1300 euro afbetalen en dit moest ik maar aanvaarden en accepteren aangezien ik volgens hem niet correct volgens de overeenkomst gehandeld heb, wat dus wel zo is.

Ik heb O verteld dat ik mijn ervaring zal gaan delen op het internet en een civile procedure zal gaan starten tegen hem en kreeg per email het volgende antwoord hierop terug:

“Dreigen met negatieve publiciteit is niet de weg die je wil volgen, je maakt dan een reus wakker voor de rest van je leven en je wilt niet weten wat dan allemaal over je heen komt”

“Succes met je verdere leven, wij zullen elkaar niet meer zien of spreken, wellicht nog via advocaten, rechter of justitie, maar hopelijk zie je in dat je dan niet de goede weg bewandeld, de weg van rechtzaken is een lange dure weg voor ons beiden.”

En dit was voor mij de druppel en laat mij niet zomaar bestelen door O. P. en heb een advocaat ingeschakeld en alle stukken, bewijs, overeenkomst, en email verkeer toegestuurd. Mijn Advocaat verteld dat dit een grote bluf is van Meneer P en ik wel degelijk het recht heb op mijn geld en hier een rechtzaak van word gemaakt.

Mijn vrije meningsuiting: Doe geen zaken met O. P., B. W. of andere mensen. Ik zal vast en zeker niet de enigste geweest zijn die ze hebben opgelicht.

O.P , helaas wil je het op deze manier doen en dan krijg je het ook op deze manier.

Foto O. P.:

<knip>


Foto B> W.

<knip>

dennis0162
11/10/08, 16:37
haha foto's en al. Kan je niet beter de foto's weg halen?

Alifar
11/10/08, 16:43
Nou iedereen mag weten wie deze oplichters zijn, ik doe hier niets verkeerd toch ?

Stewie
11/10/08, 16:45
"je maakt dan een reus wakker voor de rest van je leven en je wilt niet weten wat dan allemaal over je heen komt”

Hoe jong moet je zijn voor zo'n uitspraak? :X

dennis0162
11/10/08, 16:47
Nou iedereen mag weten wie deze oplichters zijn, ik doe hier niets verkeerd toch ?

Je bent pas oplichter als het door de rechter is uitgesproken dacht ik. Weet niet precies hoe het zit.

Dreas
11/10/08, 16:59
Je moet ook zorgen dat men eerst het geld overmaakt en dan pas de boel overdragen .. sterkte er mee iig!

Apoc
11/10/08, 17:46
Foto's verwijderd, dat gaat me toch een beetje te ver.

Er zijn natuurlijk 2 kanten aan dit verhaal, en zonder verdere bewijsvoering heeft niemand echt wat aan jouw verhaal. Wellicht dat je simpelweg beter die advocaat vooraf had kunnen inschakelen om je te adviseren.

Wat betreft een rechtzaak; voor een restbedrag van 2700 euro (als ik niet verkeerd gekeken heb) is dat nu niet bepaald de moeite waard. Daarnaast; als je daadwerkelijk een rechtzaak aan wilt spannen, dan is het niet bepaald slim om dit soort uitlatingen te doen op een publiek forum. Iemand met foto's en al uitmaken voor oplichter. Tja.. google eens op "smaad / laster" en "portretrecht".

Swiftway-UK
11/10/08, 17:48
Je moet ook zorgen dat men eerst het geld overmaakt en dan pas de boel overdragen .. sterkte er mee iig!

Buy outs in termijnen zijn heel normaal bij een overname, je weet als koper immers ook vaak niet wat er allemaal tevoorschijn komt.

Wel kun je als verkopende partij een escrow of bankgarantie vragen voor het bedrag, dat lijkt me ook een redelijke eis.

MediaServe
11/10/08, 19:03
Wat betreft een rechtzaak; voor een restbedrag van 2700 euro (als ik niet verkeerd gekeken heb) is dat nu niet bepaald de moeite waard.

Hoezo niet de moeite waard? Het gaat om de helft van het overname bedrag. Bovendien ga ik er vanuit dat de 'oplichters' op kunnen draaien voor de kosten van de rechtzaak, maar overleg dit even met de advocaat.

dreamhost_nl
11/10/08, 19:12
Dat is inderdaad iets waar je aan moet denken. Het volledige bedrag bij een notaris zodat je zeker weet dat het ook daadwerkelijk door de bieder betaald kan cq. wil worden. Maar TS heeft daar niets aan momenteel.
Op basis van het verhaal van TS denk ik ook dat de tegenpartij er vanuit ging dat TS voor het nog te vorderen bedrag niet tot een rechtzaak over zou willen gaan. Misschien dat je het ook via een deurwaarder had kunnen spelen. Het volledige bedrag staat immmers contractueel vastgelegd. Als de tegenpartij dit niet betaald zijn ze zelf in gebreke.

J.Haagmans
11/10/08, 19:32
Je had een duidelijke keuze moeten maken. Nu ga je hier de boel lopen provoceren en haal je je meer op de hals dan je eigenlijk wil doen. Als je naar de rechter wil moet je dat doen, maar dan had je dit beter even kunnen laten of zonder namen kunnen afhandelen. Je hebt al een advocaat in de arm genomen, dus om advies van ons kan het je hier niet meer gaan lijkt me.

Wat betreft de rest van het verhaal: als jij naar een rechter stapt voor de overige 2350 euro zal hij toch echt bewijs moeten aandragen m.b.t. die protesterende klant. En als hem dat lukt heeft hij nog 1950 euro te betalen. Het lijkt me de moeite, mits je alle proceskosten ook op deze persoon kunt verhalen.

EDIT: Wat ik overigens wel aardig vind om op te merken is dat uit zijn reactie blijkt dat hij geen zin heeft er een rechtszaak van te maken en daarom maar gaat dreigen. Spreek hem daar ook op aan, geef aan dat indien hij niet betaalt, hij er zeker van kan zijn dat het tot een rechtszaak komt en hij die ook gaat verliezen. Ik denk dat hij liever 2350 euro betaalt dan het bedrag dat het hem gaat kosten als het tot een rechtszaak komt.

Alifar
11/10/08, 20:36
Het restbedrag is 3650 euro. O. is ook actief op dit forum.

Spyder01
11/10/08, 20:46
En laatst actief: Laatste activiteit: 10 October 2008 16:47

Dus hij had zijn kant van het verhaal hier uiteraard kunnen posten. Als iemand dan toch hier een verhaal betreft een persoon / bedrijf plaatst, is het wel zo fijn het van 2 kanten te horen.

Apoc
11/10/08, 21:04
En laatst actief: Laatste activiteit: 10 October 2008 16:47

Dus hij had zijn kant van het verhaal hier uiteraard kunnen posten. Als iemand dan toch hier een verhaal betreft een persoon / bedrijf plaatst, is het wel zo fijn het van 2 kanten te horen.

Dit topic is pas op 11 oktober gestart..

ensermo
11/10/08, 21:11
Wat betreft een rechtzaak; is dat nu niet bepaald de moeite waard.

Eigen mening onafhankelijk van dit verhaal:
Soms gaat het om principe. Ik heb ook een keer +/- €7000 uitgegeven voor een bedrag van €1250. Echter is die persoon door de autoriteiten aangepakt en zijn anderen gedupeerden die het advocaten en rechtzaak niet zelf konden betalen me zeer dankbaar geweest. Misschien een Robin Hood idee.

Terug naar dit verhaal. Eigen tip.
Probeer altijd zelf eruit te komen via normale weg. Beleefde gesprekken (waar je je punt wel maakt zonder beledigingen) en brieven helpen vaak meer dan dreigende zaken. Ook een compromis komt vaak beter uit. (waar je misschien wat inlevert maar meer krijgt dan nu)
Laat advocaten, deurwaardes, gerechtshof en al die dingen pas echt als je helemaal niet uitkomt. "Believe you me, it's a drag of a very heavy wooden cross".

Trafego
11/10/08, 21:17
Alifar..

I agree met feit dat je dit beter (nog) niet had kunnen plaatsen,

Langs de andere zijde, heb jij hun klachten al op papier gekregen? (met bewijsvoering)
Kortom heb je bewijs gezien of er daadwerkelijk klanten hebben geklaagd..

Niet elke klant is tevreden te houden als je groot klantenbestand hebt, zal elke ondernemer kunnen beamen :)

Kortom laat hem maar eens bewijzen voor hij eist en dreigt

wat je ook kan doen, is voorschot terug betalen :) ben je ook van hem af.

Alifar
11/10/08, 21:40
Alifar..
Kortom heb je bewijs gezien of er daadwerkelijk klanten hebben geklaagd...

Nee, ik heb helemaal niets meer van hem gehoord. Ik heb hem nog een aantal keren proberen te bellen maar geen gehoor. Ook heb ik hem nog gemaild maar ook niks meer te horen gekregen. Ik heb het topic dan ook gestart om zo zijn aandacht te krijgen. Deze man is zelfs bij mij thuis geweest. Als ik dit geweten had, dan had die zijn kopje koffie over zich heen gekregen.

Ik heb hem heel vaak gemaild en gevraagd om er samen uit te komen dit wilt hij blijkbaar niet.

J.Haagmans
11/10/08, 21:49
Nee, ik heb helemaal niets meer van hem gehoord. Ik heb hem nog een aantal keren proberen te bellen maar geen gehoor. Ook heb ik hem nog gemaild maar ook niks meer te horen gekregen. Ik heb het topic dan ook gestart om zo zijn aandacht te krijgen. Deze man is zelfs bij mij thuis geweest. Als ik dit geweten had, dan had die zijn kopje koffie over zich heen gekregen.

Ik heb hem heel vaak gemaild en gevraagd om er samen uit te komen dit wilt hij blijkbaar niet.
Ga dan gewoon de juiste wegen bewandelen. Stel hem er per aangetekende brief van op de hoogte dat hij één of twee weken de tijd heeft om jou er van te weerhouden naar de rechter te stappen. Zet ook in die brief dat, als hij van mening is dat hij minder hoeft te betalen, hij daar beargumenteerd en voorzien van bewijs jou van op de hoogte moet stellen. Als je daar niets op hoort neem je contact op met je advocaat.

Natuurlijk moet je dan wel 100% overtuigd zijn van je verhaal, want als je begint is er geen weg meer terug, daar is het allemaal veel te duur voor. Maar dat weet hij ook en als hij slim is en geen duizenden euro's armer wil zijn dan hij hoeft te zijn komt hij gewoon zijn verplichtingen na.

Het voordeel van die aangetekende brief is ook dat als hij nu toch met een mooi sluitend verhaal komt waarom hij de rest niet hoeft te betalen, zelfs al klopt het, hij nog steeds in gebreke is en op kan draaien voor de proceskosten.

Houd ons in ieder geval op de hoogte nu je dit hier toch al geplaatst hebt, ik ben heel erg benieuwd hoe dit afloopt. Ook voor 'future reference'.

Spyder01
12/10/08, 02:17
Dit topic is pas op 11 oktober gestart..

Dat weet ik, ik bedoelde eigenlijk te zeggen: hij heeft hier recent gekeken, dus dit bericht moet hij ook snel zien. Wij kunnen als lid geen inloghistorie zien. Maar als hij elke dag even kijkt, dan moet een topic dat over hem gaat toch wel snel opvallen. Wellicht kunnen we dan het verhaal van 2 kanten horen.

Wel zo`n prettig idee. Je kunt makkelijk een partij de grond in trappen, maar dan moet de ander wel de kans hebben snel te kunnen reageren op zo`n post.

Nextreme
12/10/08, 03:03
Oplichting is een ruim begrip en een verhaal heeft 2 kanten, dus hopelijk krijgen we de andere kant van het verhaal ook te horen.

oscar
12/10/08, 10:31
Gezellig A. F., nadat je leugens worden afgewezen op internetoplichting.nl probeer je het hier. En tja dit is laster en smaad en klopt van geen kanten. Ik vraag me nu echt af wat je wil bereiken, wat heeft je advocaat gezegd? tenslotte hebben we een contract getekend die je voor het grootste gedeelte niet bent nagekomen.


Hallo,

Ik heb een eigen onderneming gehad wat ik te koop heb aangeboden tegen overname. Het bedrijf Heeft gereageerd op het forum van webhostingtalk en had interesse in de overname. O. P. en B. W. zijn bij mij thuis geweest om de zaken te bespreken en gingen akkoord met een bedrag van 5500 euro.



Een onderneming die je presenteerde als gezond zonder schulden maar vanwege prive problemen moest verkopen. Het is zo duidelijk dat je een failliete onderneming had vol met schulden waarbij je zelfs zover bent gegaan dat je klanten terecht een rechtzaak konden openen vanwege fraude en/of plagiaat. Achteraf is de waarde van je onderneming minder dan 0 euro en heb je met de ontvangst van 1850 euro meer gekregen dan de waarde van Alifar was. Heb ik spijt van de overname, nee, zeker leerzaam :-)



Afspraken werden gemaakt en er werd een overeenkomst gemaakt en ondertekend. O. P. heeft een bedrag aanbetaald van 1500 euro en zou alles afbetalen nadat alle stukken geleverd werden. In de overeenkomst stond dat mij een boete werd opgelegd van 400 euro indien een klant bezwaar zou indienen, ik ben hiermee akkoord gegaan. Ik heb alle klanten ingelicht over de overname. Ik heb zwart op wit dat O eerst met mij contact zou opnemen indien een klant een bezwaar indiende.

Nu verteld hij dat ik fraude heb gepleegd in het verleden en dat een aantal klanten een bezwaar hebben ingediend, ik heb hier tot heden nog steeds geen bewijs van of bezwaar van de klanten uit. O. P. Hij maakte 350 euro over.



Deze heb je wel ontvangen, ik heb je een spreadsheet gemaild met de reacties van de klanten. In het contract staat niet alleen een bezwaar procedure vermeld, ook hoe om te gaan met schulden, wat de omzet was, welke pakketten de klanten hadden afgenomen, de boekhouding en balans, etc.

Daar staat hard in 11 klanten waaraan je een pakket met website hebt verkocht, aan de meeste heb je alleen een domeinnaam verkocht, dit klopt niet. Hierin heb je geen enkel recht op al 2400,- volgens contract.

Geen schulden klopt niet, al het werk wat je nog moest doen (en dat is veel) is een schuld van jou aan je debiteuren die je hebt verzwegen en zelfs over hebt gelogen, ik heb je kans gegeven om dit te herstellen maar je kwam alleen met leugens naar mij toe en naar de klant toe. Het design wat je opleverde was een rip off van een andere site (ja je kan met photoshop laagjes eraf halen, zelfs de originele website link had je niet verwijderd :-) )

de balans die je zou opleveren en bij jou boekhouder zou liggen was wederom een leugen, je hebt zelfs geen boekhouder, we werken nog steeds zonder balans met alle consequenties van dien.

[/QUOTE]



Hij zei dat ik nog werk moet verrichten voor een klant waar we samen met O, de klant en ik overeen gekomen waren dat dit buiten de overname valt en dit staat ook niet in de overeenkomst. En dan zou O. P. mij nog 1300 euro afbetalen en dit moest ik maar aanvaarden en accepteren aangezien ik volgens hem niet correct volgens de overeenkomst gehandeld heb, wat dus wel zo is.



Zie hiervoor, je hebt 2 weken de tijd gehad om het af te maken en van mij had je ook nog wel meer tijd gekregen als er nog vertrouwen was geweest van mij of klant, gewoon teveel leugens en afspraken niet nakomen. Ik maak het nu wel zelf af.

De betaling van deze schuld was natuurlijk pas als je werk had gedaan, dat valt binnen het contract niet er buiten zoals je zegt, het werk wel. Snap je dit verschil nu echt niet of wil je het niet snappen?




Ik heb O verteld dat ik mijn ervaring zal gaan delen op het internet en een civile procedure zal gaan starten tegen hem en kreeg per email het volgende antwoord hierop terug:

“Dreigen met negatieve publiciteit is niet de weg die je wil volgen, je maakt dan een reus wakker voor de rest van je leven en je wilt niet weten wat dan allemaal over je heen komt”



Die hou je erin, het leuke knip en plak werk, goede :-) De reus is natuurlijk justitie, de achtergrond zijn je dagelijkse dreigementen zelfs op het fysieke af, zet die er dan ook bij.




“Succes met je verdere leven, wij zullen elkaar niet meer zien of spreken, wellicht nog via advocaten, rechter of justitie, maar hopelijk zie je in dat je dan niet de goede weg bewandeld, de weg van rechtzaken is een lange dure weg voor ons beiden.”

En dit was voor mij de druppel en laat mij niet zomaar bestelen door O.P. en heb een advocaat ingeschakeld en alle stukken, bewijs, overeenkomst, en email verkeer toegestuurd. Mijn Advocaat verteld dat dit een grote bluf is van Meneer en ik wel degelijk het recht heb op mijn geld en hier een rechtzaak van word gemaakt.



Geef me alsjeblieft de naam van je advocaat, dan kunnen we dit gaan oplossen. Met posten op alle forums bereik je weinig tav je procedure.




Mijn vrije meningsuiting: Doe geen zaken met O. P., B.W. of andere mensen. Ik zal vast en zeker niet de enigste geweest zijn die ze hebben opgelicht.

O. P., helaas wil je het op deze manier doen en dan krijg je het ook op deze manier.



Helaas mijn record is nog steeds 0, hierbij ben jij ook niet opgelicht, eerder ik. En als je een advocaat vind die zo gek is, gezien de situatie, om een procedure te beginnen raak je ook de 1850,- euro kwijt.

Los hiervan is jouw bericht wederom een poging tot mij onder druk zetten tot uitbetaling, is dit laster en smaad en kwaadwilligheid

Tevens hoef je mij niet te gaan bedreigen, dat werkt niet bij, zelfs al neem je al je vrienden mee, ik laat me niet chanteren.



Foto O.P. :

<knip>


Foto B. W.:

<knip>

wonko
12/10/08, 10:38
En nu hebben we beide kanten gehoord, beide zonder veel bewijsvoering. Het is mooi geweest, hier gaat een slotje op. Als één van beide partijen denkt nog sterke argumenten aan te kunnen/willen brengen, nemen ze maar contact op met een mod.

Ber|Art
12/10/08, 11:35
Namen verwijderd...