PDA

Bekijk Volledige Versie : automatisch incasso? ideal? paypal?



Piwi-Web
08/10/08, 22:51
Hallo,

Op dit moment bieden wij alleen betaling per overschrijving aan asn onze klanten.
Maar omdat wij het de klant zo makkelijk mogelijk willen maken zijn wij voor een tweede betalingskeuze aan het kijken.

Wat denken jullie wat de klant het fijnst vind en wat biede jullie de klant aan?

Zoals in de topictitel ben ik aan het denken tussen automatisch incasso, ideal of paypal.

ik zou zeggen, geef jullie mening!

Gr

Pim

Nielsvk
08/10/08, 23:05
PayPal is vrij makkelijk te integreren (zoek eens naar IPN, denk wel aan de bij komende kosten!!!), hetzelfde ook voor iDeal. Ik zou voor beide gaan, automatisch incasso geen ervaring mee.

Piwi-Web
08/10/08, 23:06
je zegt bijkomende kosten, welke zijn dat?

SF-Jeroen
08/10/08, 23:08
PayPal is dacht ik gewoon gratis als je zelf een scriptje maakt. (Muv van standaardkosten dan). Ideal zijn verschillende mogelijkheden, maar je moet wel een zakelijke bankrekening hebben (kan niet op particuliere)

fwv-webhosting
08/10/08, 23:13
Wij werken u al een tijd met Paypal en incasso. Werkt goed.

Uiteraard moet de klant wel eerdt toestemming geven om een incasso te laten uitvoeren.

Paypal komen meestal transactiekosten bij van (dacht ik) 99 eurocent per transactie. Maar dan staat het geld wel direct op je Paypal rekening.

deCube
08/10/08, 23:17
Van wat ik heb begrepen is PayPal best duur, namelijk 3,4% van het totale bedrag + 0,35 euro. Bij een transactie van 100 euro zou dat neerkomen op 3,75 euro. https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=_display-receiving-fees-outside&nav=2.0.3

Bij een gemiddelde transactie is iDEAL een stuk goedkoper.

Piwi-Web
08/10/08, 23:23
oke bedankt voof de reavtie.
ik zelf heb eigenlijk het meest interesse in incasso en ideal.
zakelijke rekening hebben we al ruim een jaar.

heeft iemand ook nog andere mogelijkheden?
ook vraag ik mij af hoeveel ideal gaat kosten want zo op de rabobanksite kan ik niet echt iets vinden.

WeServIT
08/10/08, 23:26
Nee hoor, paypal maken we al vanaf het begin gebruik van!
Geld op je rekening zetten kost niks, of betalen via paypal.
Zodra er geld op je rekening gestort is en je wil het naar je rekening toe schrijven dan kost dit ongeveer 1 euro.

Verder geen ervaring met iDeal en Auto Incasso.. We zijn wel van plan om over tijd Ideal te gaan gebruiken, maar dan moet eerst ons administratie programma upgraden.

Piwi-Web
08/10/08, 23:30
ok en wat voor soort rekeninghouder ben je dan? want ik zag dat je kon kiezen.

WeServIT
08/10/08, 23:33
Wij maken gebruik van het Rabobank Ondernemings pakket.

Werkt uitstekend en hebben er nooit problemen mee!
Zus van mijn schoonbroer (schoonbroer heeft tevens eigen administratie bedrijf dus regelt mijn administratie:)) werkt bij de rabobank en regelt alles voor ons bedrijf wat met bankzaken te maken heeft:)

Piwi-Web
08/10/08, 23:37
ik bedoelde paypal :)

deCube
09/10/08, 00:09
Kosten van iDEAL bij de Rabobank staan wel degelijk op de website. Voor een PDFje: http://www.rabobank.nl/images/aansluitmogelijkheden_ideal2_0308_2914039.pdf

Voor automatische incasso dien je volgens mij een speciaal contract bij de bank af te sluiten, wat de voorwaarden zijn weet ik zo direct niet.

MediaServe
09/10/08, 00:29
mijn schoonbroer

Eeuh, zwager? ;)


Voor automatische incasso dien je volgens mij een speciaal contract bij de bank af te sluiten, wat de voorwaarden zijn weet ik zo direct niet.

Inderdaad, een contract waarin je aangeeft hoe vaak je incasso wilt doen (batches) en hoe veel je maximaal per maand wilt incasseren. Dit heeft te maken met de mate van toezicht namens Equens (voorheen Interpay) op jouw betalingsverkeer. Verder moet je natuurlijk de spelregels kennen wanneer je mag incasseren en dergelijke. Automatische incasso is echt een uitkomst voor hosters, vooral voor bedragen van een paar tientjes per maand. Hogere bedragen willen klanten toch zelf het overzicht houden en kleinere bedragen doe je gewoon eens per jaar een factuur.

Verder, PayPal is duur maar wel erg gemakkelijk voor buitenlandse klanten. Wij accepteren PayPal betalingen alleen onder de 1000,- euro, of de debiteur moet de kosten van PayPal willen dekken. iDeal is natuurlijk super gemakkelijk voor kleinere bedragen en ook nog eens heel betaalbaar. De intergratie is wel wat lastiger. Wij zijn momenteel net bezig met de intergratie van zowel iDeal als PayPal binnen onze nieuwe website.

Ahmed
09/10/08, 00:44
Als je vooral Nederlandse klanten trekt of wilt trekken zou ik toch voor iDeal gaan. Ik heb afgelopen week toevallig iDeal aangevraagd :). Is het trouwens niet zo dat als je wilt gaan incasseren je bedrijf al een x aantal jaar/maanden moet bestaan o.i.d?

MediaServe
09/10/08, 02:12
Is het trouwens niet zo dat als je wilt gaan incasseren je bedrijf al een x aantal jaar/maanden moet bestaan o.i.d?

Officieel heeft Equens de eis dat je reeds 12 maanden bankiert met je huidige rekening. Maar mijn ervaring is dat ze hier niet moeilijk over doen, wij konden vanaf dag één incasso gebruiken bij de Rabobank.

Piwi-Web
09/10/08, 07:11
Bedankt voor alle reacties weer verder :)

@ducube: Had daar waarschijnlijk overheen gelezen.

Waarschijnlijk ga ik voor incasso en later IDeal.
Incasso aanvraag moet niet zo moeilijk zijn omdat we al langer dan een jaar onze rekening hebben.

AW-Hosting
09/10/08, 07:52
Voor incasso's te kunnen uitvoeren ben je wel verplicht een contract naar de klant te sturen om ervoor te zorgen dat hij akkoord gaat met de incasso.
Dit soort betalingen duren dan ook langer als een betaling via iDeal en/of PayPal, het voordeel van iDeal is dat de transactie kosten niet zo hoog zijn en het makkelijk te integreren is in je klantenpaneel, bij WeFact is het zelfs zo dat zodra de betaling binnen is het account automatisch wordt aangemaakt.
PayPal is ook direct alleen betaal je daar een bepaald bedrag per transactie en daarnaast moet je ook een percentage van het overgemaakte bedrag afstaan.
Wat je ook niet moet vergeten is dat automatische incasso's en paypal betaling terug te boeken zijn!

Wij maken op dit moment gebruik van vrij veel mogelijkheden (Overboeking, iDeal, PayPal, Automatische incasso en Online tegoed) maar het is net waar je voor kiest;)

WeServIT
09/10/08, 09:03
ik bedoelde paypal :)

www.paypal.nl ??

jeffrey
09/10/08, 10:38
Officieel heeft Equens de eis dat je reeds 12 maanden bankiert met je huidige rekening. Maar mijn ervaring is dat ze hier niet moeilijk over doen, wij konden vanaf dag één incasso gebruiken bij de Rabobank.
Het klopt wel.
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld prive altijd al bij de Rabobank zit, dan is het ook goed.

Maar als nieuwe klant moet je minimaal 12 maanden bankieren bij een bepaalde bank (dit is bij alle banken zo) bankieren voor je gebruik mag maken van Automatische Incasso.

deCube
09/10/08, 12:51
Weet iemand wat de kosten van automatische incasso ongeveer zijn?

dreamhost_nl
09/10/08, 13:27
Dat is afhankelijk van de (Post)bank waarmee je zaken doet net zoals ook de trarieven voor bijschrijvingen, overschrijvingen etc. anders kunnen zijn.

AW-Hosting
09/10/08, 15:41
Het klopt wel.
Het kan zijn dat je bijvoorbeeld prive altijd al bij de Rabobank zit, dan is het ook goed.

Maar als nieuwe klant moet je minimaal 12 maanden bankieren bij een bepaalde bank (dit is bij alle banken zo) bankieren voor je gebruik mag maken van Automatische Incasso.

Ik zelf heb ervaring met de Postbank, daar was blijkbaar de regel dat je minimaal 9 maanden moest bankieren om een contract voor automatische incasso's te kunnen aanvragen. Ik weet dus niet of de termijn hiervoor ook per bank anders is?

Trafego
09/10/08, 16:00
Momenteel ronden wij ideal mogelijkheden af en starten volgende maand tevens met auto incasso

Ahmed
09/10/08, 16:15
Ik zelf heb ervaring met de Postbank, daar was blijkbaar de regel dat je minimaal 9 maanden moest bankieren om een contract voor automatische incasso's te kunnen aanvragen. Ik weet dus niet of de termijn hiervoor ook per bank anders is?

Geldt bij de postbank ook dat als je daar privé al héél lang klant bent (zoals ik), ze niet moeilijk doen over Automatische Incasso?

Piwi-Web
09/10/08, 16:38
ik denk dat ze daar niet zo moeilijk over doen ahmed.

ben even langs de rabo gegaan en heb de mogelijkheden besproken.
we hebben nu auto incasso al aangevraagd, daar zitten alleen kosten aan vast per incasso.
Ideal zou voor ons pas handig zijn waneer we iets groter zijn :)

deCube
09/10/08, 16:50
Ik snap dat het per bank kan verschillen maar waar moet ik aan denken? 50 cent per transactie o.i.d.?

Piwi-Web
09/10/08, 16:53
ja zo ongeveer :)

MediaServe
09/10/08, 17:47
Je betaalt geloof ik per batch en per incasso. Maar de kosten vallen hard mee hoor :)

Piwi-Web
09/10/08, 18:59
wat mediaserve zegt klopt.
het is per incasso en per batch.
daarom zullen wij ook alles incasseren in de eerste week zodat er normaal maar 1 batch nodig zal zijn.

jeffrey
10/10/08, 12:55
Ik zelf heb ervaring met de Postbank, daar was blijkbaar de regel dat je minimaal 9 maanden moest bankieren om een contract voor automatische incasso's te kunnen aanvragen. Ik weet dus niet of de termijn hiervoor ook per bank anders is?
Ik heb de Postbank en ABN Amro gebeld hierover.
Wij wilden een 2e rekening openen met incasso mogelijkheden.
Echter kreeg ik bij al deze banken hetzelfde verhaal te horen.

12 Maanden zou hiervoor de termijn zijn.

AW-Hosting
10/10/08, 13:30
@Ahmed: Zou ik zo niet weten, meestal doen ze er niet moeilijk over;) Gewoon even bellen of langsgaan, dan zorgen ze er meestal wel voor dat het meteen geregeld wordt.

@Piwi-Web: Waarom zou iDeal pas handig zijn als je groter bent? Het is toch hartstikke handig dat je als hoster aan je klanten ook online betalingen kan aanbieden, de praktijk leert namelijk dat steeds meer mensen via iDeal gaan betalen.

@Skyberate: Wij hebben het incasso contract gewoon opgevraagd, toen werden we de volgende werkdag terug gebeld. Toen vertelde diegene aan de telefoon dat je 9 maanden een rekening moet hebben. Dit was op de dag dat ze belde ook exact het geval.

Piwi-Web
10/10/08, 22:50
@falcon
anderss moet ik dat weer gan implenteren in het klantensysteem etc.
ook heb ik eens navraag gedaan bij mijn huidige klanten en de meeste zouden het niet gaan gebruiken maar wel auto incasso.

dus daarom wacht ik er nog ff mee :)

dennis0162
10/10/08, 23:16
@falcon
anderss moet ik dat weer gan implenteren in het klantensysteem etc.
ook heb ik eens navraag gedaan bij mijn huidige klanten en de meeste zouden het niet gaan gebruiken maar wel auto incasso.

dus daarom wacht ik er nog ff mee :)

Bij de rabobank 50,- eenmalig voor ideal lite kost (bijna) niets.
Het inbouwen in je klantensysteem lijkt me ook niet zo lastig.

Er is een leuke scriptje met uitleg ergens te downloaden op PHPfreakz geloof ik.

Nextreme
13/10/08, 23:17
Bij de rabobank 50,- eenmalig voor ideal lite kost (bijna) niets.
Het inbouwen in je klantensysteem lijkt me ook niet zo lastig.

Er is een leuke scriptje met uitleg ergens te downloaden op PHPfreakz geloof ik.

Kosten voor aanschaf zijn er idd bijna niet. Maar je betaalt wel per transactie 70-80 cent.

hier een overzicht met de voor-, nadelen en tarieven van ideal bij de rabobank http://www.rabobank.nl/images/aansluitmogelijkheden_ideal2_0308_2914039.pdf

Vind ik persoonlijk nog al veel, stel dat je een hostingpakket voor 0,80 aanbied per maand, moet jij of de klant dus een extra maand betalen om de kosten te dekken.

Wordt tijd dat de mededingsautoriteit hier eens naar kijkt.

The One Hosting
14/10/08, 00:05
Voor ideal is multisafepay ook geweldig, wij gebruiken het op een prive website.

ideal transactie via hun bedraagt 0.49 cent stuk goedkoper dan bij de bank, het enige wat je bij hun wel hebt is een eenmalige setup van 70.00.

dennis0162
14/10/08, 00:37
Kosten voor aanschaf zijn er idd bijna niet. Maar je betaalt wel per transactie 70-80 cent.

hier een overzicht met de voor-, nadelen en tarieven van ideal bij de rabobank http://www.rabobank.nl/images/aansluitmogelijkheden_ideal2_0308_2914039.pdf

Vind ik persoonlijk nog al veel, stel dat je een hostingpakket voor 0,80 aanbied per maand, moet jij of de klant dus een extra maand betalen om de kosten te dekken.

Wordt tijd dat de mededingsautoriteit hier eens naar kijkt.

Moet je geen hosting van € 0,80 aanbieden. Je kan ook Ideal transacties aan € 0,80 bij je dienst/product rekenen. En ideal transacties 'gratis' maken voor klanten. Bedragen van € 0,80 doe je neem ik aan niet factureren per maand?

Dan reken je voor overboekingen € 1,- extra aan administratie kosten. Meer als de helft gaat betalen via Ideal en je hebt meteen je geld.:)

Randy
14/10/08, 01:04
Alles op rekening. Voor buitenlandse klanten is Paypal beschikbaar. En over die paar procent kosten ga ik niet moeilijk doen. De tijd die in de ICL aangifte gaat zitten is duurder. Geen wanbetalers, maar 'budget' is ook niet mijn segment dus die aantrekkingskracht is er niet. Daarnaast gaat het voor 85% om werkuren of hardware. De overige paar procenten zijn hosting.

asteriskfreak
14/10/08, 04:12
Persoonlijk zou ik ideal of paypal als voorkeur hebben om iets te betalen.
Automatische betalingen doe ik alleen bij verzekeringen,ziekenfonds,energie enz.

Piwi-Web
14/10/08, 07:23
ideal valt me kwa kosten zeer mee.
Maar zal het ook gebruikt worden is de vraag. Ik zal daar zelf eens onderzoek naar doen bij mijn huidige klanten.

@dennis
Heb jij een linkje naar dat script op phpfreakz?

Nextreme
14/10/08, 08:33
Moet je geen hosting van € 0,80 aanbieden. Je kan ook Ideal transacties aan € 0,80 bij je dienst/product rekenen. En ideal transacties 'gratis' maken voor klanten. Bedragen van € 0,80 doe je neem ik aan niet factureren per maand?

Dan reken je voor overboekingen € 1,- extra aan administratie kosten. Meer als de helft gaat betalen via Ideal en je hebt meteen je geld.:)

Nee die worden inderdaad niet per maand afgerekend. Alleen per jaar.
Je kan het wel door berekenen aan de klant, maar dan ga je iets wat makkelijker is voor klant en hoster extra belasten. Dat is hetzelfde als dat indertijd groene stroom beter is voor het milieu maar ook gelijk duurder, dat deed (bijna) niemand.

dennis0162
14/10/08, 09:35
ideal valt me kwa kosten zeer mee.
Maar zal het ook gebruikt worden is de vraag. Ik zal daar zelf eens onderzoek naar doen bij mijn huidige klanten.

@dennis
Heb jij een linkje naar dat script op phpfreakz?

http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/370/

Je kan ook stukjes script downloaden op http://ideal.rabobank.nl

Piwi-Web
14/10/08, 18:18
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/370/

Je kan ook stukjes script downloaden op http://ideal.rabobank.nl

Bedankt gaan we dat direct eens bekijken :)

dennis0162
14/10/08, 18:52
Het enige nadeel van Ideal lite (rabobank) is dat je de status van de betaling niet kan opvragen. Dat moet je allemaal zelf controleren via hun paneel.

The One Hosting
14/10/08, 20:13
Het enige nadeel van Ideal lite (rabobank) is dat je de status van de betaling niet kan opvragen. Dat moet je allemaal zelf controleren via hun paneel.

Volgens mij krijg je dat wel via email te zien, maar dat weet ik niet voor 100% zeker

dennis0162
14/10/08, 20:53
Volgens mij krijg je dat wel via email te zien, maar dat weet ik niet voor 100% zeker

Klopt, alleen hoe weet je zeker dat die betalingsbevestiging van de Rabobank komt?

The One Hosting
14/10/08, 21:04
Klopt, alleen hoe weet je zeker dat die betalingsbevestiging van de Rabobank komt?

hehe dat is een goede zo had ik hem nog niet bekeken.

Piwi-Web
14/10/08, 21:22
Dat wordt dus geen Ideal lite maar 1 van de andere versies :)
Zullen we eens kijken hoeveel dat gaat kosten

Randy
14/10/08, 23:52
Neem gewoon een postbankrekening, betaal je een vast bedrag per transactie.
Houdt er trouwens rekening mee dat ING klanten - waaronder ik - nog steeds geen iDeal betalingen kunnen doen. Media februari hoopt de ING zo ver te zijn, als de technische fusie met de Postbank gereed is.

®on
15/10/08, 00:06
Dat wordt dus geen Ideal lite maar 1 van de andere versies :)
Als je tientallen orders/dag (of meer) per iDeal verwerkt: dan wel ja. Voor alle andere gevallen is Lite een prima oplossing. Inloggen op het dashboard is zo gepiept, en de dagelijkse rapportages zijn ook best een uitkomst.

Piwi-Web
15/10/08, 00:17
maar dan vind ik dat als je ermee begint dat je het dan direct goed moet doen.
Dus waarschijnlijk komtbideal er bij ons nog niet in. Eerst eens kijken hie auto incasso gaat lopen.

aleto
22/10/08, 21:37
Heeft iemand toevallig een voorbeeld bestand om aan te leveren aan Equens voor de automatische incasso?

Ik ben bezig om automatische incasso te implementeren bij ons systeem en heb de documentatie van Equens doorgelezen, maar vind deze verre van duidelijk. Als iemand een voorbeeld export bestandje heeft zoals zij dat naar Equens sturen, zou dat mij ENORM helpen. Kwestie van velden invullen en klaar. Maar ik moet even weten hoe zo'n bestand er nu uit ziet.

Mag ook gecopy/paste worden hier in het forum, zijn namelijk standaard textbestanden. Alvast bedankt.

WilloW
01/11/08, 19:49
Onze ervaringen (met Ideal en Paypal zeer beperkt (vooral om zelf betalingen te doen. En dan vind ik ideal handiger, omdat het direct goed in je administratie zit):

Ontvangen met Ideal komt gemiddeld op € 0,70 per transactie voor kosten uit. Geen probleem dus, tenzij je met mini-pyaments te maken hebt (dan altijd nog goedkoper dan betalen met telefoon of SMS)
Ontvanagen met Paypal leek goedkoop, maar kost toch gauw 3,4 % per betaling (voor ons als ontvangende partij). Misschien doen we daar iets niet helemaal handig, maar die 3,4% was er toch echt af.

Incasso bevalt goed. We moesten toch behoorlijk argumenteren om van de Postbank een contract te krijgen. Zij beschouwen het immers als een kredietverlening (het geld staat al op je rekening terwijl zij nog moeten zien of ze het binnen kunnen halen).
Verder super, geen gezeur met aanmaningen (in ieder geval minder). En volledig te automatiseren in de boekhouding. Helemaal aan te bevelen voor betalingen tot zo'n 100 euro

maxnet
01/11/08, 20:29
Heeft iemand toevallig een voorbeeld bestand om aan te leveren aan Equens voor de automatische incasso?


Maak er zelf even eentje aan met de PEAR PHP module: http://pear.php.net/package/Payment_Clieop




Ontvangen met Ideal komt gemiddeld op € 0,70 per transactie voor kosten uit.


Bij kleine bedragen tikt dat nog steeds erg aan. Op een tientje is dat maar liefst 7%.

Blijf het krom vinden dat het uitprinten van papieren acceptgiro's (met nummers die ook automatisch in de administratie te verwerken zijn), zelfs inclusief porto en transactiekosten goedkoper is dan iDeal.

VinceSTM
02/11/08, 10:31
Wij bieden alleen op rekening aan. Aangezien het meeste systeembeheer is wat we doen (en niet hosting) zijn het allemaal wat hogere bedragen (geen tientjeswerk) en dat willen klanten toch zelf in de hand houden. Voor die paar hostingklantjes (ook geen tientjeswerk) is het implementeren van ideal of automatische incasso zonde van de tijd en geld.

ilsesteeg
22/08/13, 16:57
Is het iemand al gelukt om automatische incasso aan te vragen? Mijn bank weigert mij namelijk nog steeds..

WebMeso
22/08/13, 17:05
Is het iemand al gelukt om automatische incasso aan te vragen? Mijn bank weigert mij namelijk nog steeds..

Ten eerste, welkom @ WHT.

Ten tweede, ik denk wel dat het iemand gelukt is na 5 jaar.

dreamhost_nl
22/08/13, 17:13
@Ilsesteeg: Je bedrijf moet min. een jaar een (zakelijke) bankrekening hebben (en uiteraard ook bestaan) wil dit mogelijk zijn bij een bank; sommige banken zijn hier echter stricter in dan andere en het zal uiteraard ook afhangen van hoeveel geld er maandelijks binnenkomt om voor acceptatie in aanmerking te kunnen komen.

ilsesteeg
22/08/13, 19:06
Ten tweede, ik denk wel dat het iemand gelukt is na 5 jaar.
Ja dat denk ik ook inderdaad, maar het gaat natuurlijk om een aanvraag net na het opstarten van een bedrijf. Mijn bedrijf is nu 3 maanden jong en ik wil heel graag mijn abonnementsvormen incasseren.

Een jaar is wel echt heel lang wachten. Ik had gehoopt dat er wel een manier zou zijn om eerder automatisch te incasseren.

The-BosS
22/08/13, 19:34
Een jaar is wel echt heel lang wachten. Ik had gehoopt dat er wel een manier zou zijn om eerder automatisch te incasseren.

Maak afspraken bij verschillende banken en ga er eens horen wat de mogelijkheden zijn.

Cas-hosting
22/08/13, 19:53
Wij hebben jaren automatische incasso aangeboden. Echter hadden wij helaas vaak te maken met storno's. Na een storno was er (destijds) niet de mogelijkheid om nog een keer te incasseren.
Dit zorgde voor veel mails, brieven en telefoontjes.

Na het stoppen hebben wij de klanten gevraagd om te kiezen voor een automatische overschrijving. Nu bieden wij alleen overschrijving, iDeal en Paypal aan.
Vaste (zakelijke) relaties kunnen op rekening kopen. Naar mijn mening veel minder administratief geneuzel.

dreamhost_nl
22/08/13, 20:21
@Ilsesteeg: Je kunt afspraken maken met je bank hierover en mocht dit niet lukken kun je altijd via een (externe) payment processor gaan werken.

Daniel Oxxa.com
23/08/13, 08:41
Je kan ook kiezen voor een pay-provider. Je kan dan alles aanbieden wat je wil. Ook hier zitten kosten aan verbonden maar je hoeft maar tegen 1 partij aan te schrijven.
Wij gebruiken Adyen. Erg tevreden over. Ook kan je auto-incasso met hun regelen.

BsHosting
23/08/13, 10:06
Persoonlijk vind ik het netter overkomen zowel met ideal als met auto incasso dat de naam van het echte bedrijf er in staat dus gewoon zelf alles regelen.
Die payment providers zoals mollie etc mogen ze van mij part meteen auto incasso en ideal afpakken.
De reden veel particulieren die wat verkopen handelen via dat soort sites en klant weet niet waar ie aan betaald.

Auto incasso kost geen drol en ideal 20 euro per maand maar dan staat er wel jou bedrijfsnaam bij komt veel beter over.

dreamhost_nl
23/08/13, 11:10
@Bshosting: Er zijn zat Payment processors die ook de (bedrijfs)naam van het bedrijf plaatsen bij het afboeken, dus dat hoeft zeer zeker geen belemmering te zijn.
@IlseSteeg: Vraag bij je bank ook eens naar SEPA incasso (http://www.sepanl.nl/scrivo/asset.php?id=919555). Dit werkt Europees en zal de Nederlandse automatische incasso geheel gaan vervangen.

BsHosting
23/08/13, 12:21
Dan zetten ze dat er extra bij maar afboeking bij klant zal toch echt bedrag payment provider met evt inzake erbij zijn.
IPV afboeking bedrijfsnaam, dat dat vaak fout gaat kun je op diverse forums lezen omdat klanten zelf niet weten aan wie ze betalen.
Met incasso staat er ook alleen maar payment provider hun hebben immers het contract.

Vind ik het persoonlijk toch netter met mijn eigen incassonaam erop.

amnius
25/08/13, 19:25
Ideal lijkt mij hedendaags een pre.

davinci
26/08/13, 11:49
De reden veel particulieren die wat verkopen handelen via dat soort sites en klant weet niet waar ie aan betaald..

Dat was 'vroeger' misschien zo, maar tegenwoordig moeten alle PSP's o.a. aan voorwaarden voldoen dat ze alleen aan zakelijke (geverifieerd met een gewaarmerkt KvK uitreksel, bankafschrift, etc) diensten mogen aanbieden.

Hostbedrijf.nl
26/08/13, 17:50
Klanten waar je al jaren zaken meedoet en jou volledig vertrouwen maken wel gebruik van automatische incasso.

iDeal dat moet gewoon elke online verkooppunt hebben. PayPal daar heb ik geen ervaring mee maar ik zou zeggen extra betaalwijze zou geen kwaad doen. Je moet proberen om geen inkomsten mis te lopen.

Klein voorbeeld: ik vergeet vaak mijn saldo op mijn paypal account te verhogen. En als ik wel op via iDeal wil betalen maar de website accepteer enkel PayPal of overschrijving en geen IDeal, dan heb ik geen zin om 5 dagen te gaan wachten tot mijn Paypal account is bijgevuld. Wat ik automatisch doe is een andere verkoper vinden.

Dus mijn raad zou zijn: extra betaalwijze doet geen kwaad

WebMeso
26/08/13, 22:39
Sowieso kan je ook via PayPal betalen als het tegoed niet voldoende is. Dat wordt automatisch bij de bank later afgeschreven.

5 dagen wachten klopt dus niet.

JelleDL
27/08/13, 01:44
Vergeet ook niet dat iDeal enkel voor Nederland is, daar zijn wij Belgen niet zoveel mee. Zelf heb ik meer voor paypal (of PayPal subscriptions) tot de meer universele creditcard-systemen. Zat van third-payment bedrijfjes die je hiervoor kan gebruiken, zoals PayPal.

NederHost
27/08/13, 22:46
In Belgie is er Mister Cash als alternatief voor iDEAL. Wordt door sommige Nederlandse PSPs ook gewoon aangeboden als alternatief naast iDEAL. Let wel dat de kosten wat hoger kunnen zijn omdat een deel van het tarief een percentage van het te betalen bedrag is.

Herman440
28/08/13, 00:02
Sowieso kan je ook via PayPal betalen als het tegoed niet voldoende is. Dat wordt automatisch bij de bank later afgeschreven.

5 dagen wachten klopt dus niet.


Als je je bank niet hebt gekoppeld aan je Paypal-account dan kan er niets automatisch worden afgeschreven. Ik heb dat ook niet zo gedaan. Paypal heeft "niets te zoeken" op mijn bankrekening. :) Maar daarom moet ik er wel zelf ook altijd eerst voor zorgen dat er genoeg op m'n Paypal-account staat voordat een betaling gemaakt wordt. In de regel duurt zo'n overschrijving bij mij gem. 3 werkdagen.

WebMeso
28/08/13, 00:26
Als je je bank niet hebt gekoppeld aan je Paypal-account dan kan er niets automatisch worden afgeschreven. Ik heb dat ook niet zo gedaan. Paypal heeft "niets te zoeken" op mijn bankrekening. :) Maar daarom moet ik er wel zelf ook altijd eerst voor zorgen dat er genoeg op m'n Paypal-account staat voordat een betaling gemaakt wordt. In de regel duurt zo'n overschrijving bij mij gem. 3 werkdagen.

Klopt. Hetzelfde verhaal in combinatie met een credit card. De meesten koppelen de bankrekening wel gewoon.

Zoals je zelf al benoemd heb je geen zin hebt om 5 dagen te wachten dan is de simpelste oplossing om deze gewoon te koppelen. Als je dat dan niet doet dan moet je de 5 dagen wachttijd maar op de koop toe nemen, want daar kies je dan zelf voor.

wila
28/08/13, 06:33
Sowieso kan je ook via PayPal betalen als het tegoed niet voldoende is. Dat wordt automatisch bij de bank later afgeschreven.In het verleden was dit statement waar.
Een paar weken geleden kreeg ik dit bericht van PayPal.

Geld toevoegen wordt eenvoudiger

Beste [naam],

Op dit moment kunt u op drie manieren geld van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening overmaken:
• Met iDEAL via [Meh] (instant)
• Top-up via internetbankieren (1 á 2 werkdagen)
• Automatische incasso (4 tot 6 werkdagen)
Automatische incasso is sinds 23-07-2013 niet langer beschikbaar. De snelste manier om vanaf nu geld van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening over te maken, is via onze PayPal-partner [Meh].
Daar zat dan nog een link bij die op de paypal site wat meer vertelde over [Meh], wat zij eenvoudiger noemen, noem ik meer ingewikkeld, maar aangezien ik laag was qua saldo en op automatisch betalen voor een aantal diensten helaas op Paypal vertrouw.. heb ik toch via [meh] het saldo opgehoogd. Dat was inderdaad direct en zonder kosten. Als ik me het goed herinner doet dat bedrijf iets met boekhoudsoftware en proberen ze zo hun naam wat omhoog te krikken. Persoonlijk vond ik het een actie die me erg aan spam/phishing deed denken en heb [meh] en de email eerst minitieus bekeken voordat ik het minimum bedrag overgemaakt had via [meh] naar mijn paypal rekening.

YolkNet
28/08/13, 12:05
werkt iDeal ideaal? Wij willen het ook gaan aanbieden, maar iemand vertelde dat het mogelijk is om het bedrag te storneren (binnen een gestelde tijd natuurlijk). Hoe zit dat? Zijn "wij" daar niet tegen beschermd op een of andere manier?

patrickekkel
28/08/13, 12:53
werkt iDeal ideaal? Wij willen het ook gaan aanbieden, maar iemand vertelde dat het mogelijk is om het bedrag te storneren (binnen een gestelde tijd natuurlijk). Hoe zit dat? Zijn "wij" daar niet tegen beschermd op een of andere manier?

Als iemand betaald met ideal heb jij de garantie dat het geld jou kant op kan.
Men kan die betaling niet storneren

WebMeso
30/08/13, 20:07
In het verleden was dit statement waar.
Een paar weken geleden kreeg ik dit bericht van PayPal.
Daar zat dan nog een link bij die op de paypal site wat meer vertelde over [Meh], wat zij eenvoudiger noemen, noem ik meer ingewikkeld, maar aangezien ik laag was qua saldo en op automatisch betalen voor een aantal diensten helaas op Paypal vertrouw.. heb ik toch via [meh] het saldo opgehoogd. Dat was inderdaad direct en zonder kosten. Als ik me het goed herinner doet dat bedrijf iets met boekhoudsoftware en proberen ze zo hun naam wat omhoog te krikken. Persoonlijk vond ik het een actie die me erg aan spam/phishing deed denken en heb [meh] en de email eerst minitieus bekeken voordat ik het minimum bedrag overgemaakt had via [meh] naar mijn paypal rekening.

Bron? Kan het nergens terugvinden.

Lijkt me dat ze zulk nieuws gewoon publiekelijk bekend maken.

dennis0162
30/08/13, 20:14
Bron? Kan het nergens terugvinden.

Lijkt me dat ze zulk nieuws gewoon publiekelijk bekend maken.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1556568


Ik kan trouwens nog steeds betalen via automatische incasso bij Paypal.
Zowel privé als bedrijfs Paypal account.

wila
31/08/13, 07:57
Bron? Kan het nergens terugvinden.

Lijkt me dat ze zulk nieuws gewoon publiekelijk bekend maken.
Daarom vond ik het ook zo ontzettend spammy/phishing overkomen, er is echt niks over te vinden op de paypal site.

Dat wat het dichtst bij komt is een link rechtsboven op de "PSP" site -> https://www.paypal-nederland.nl/particulier/paypal-gebruiken/money2.html
die link redirect dan weer meteen terug naar hun eigen website, maar het domein van de link lijkt wel eigendom van paypal te zijn als je de whois gegevens bekijkt. Je kan de email ook online lezen, maar dat zitten mijn naam gegevens erin en online staat het dan onder het domein paypal-communication.com (al eindigt de link in de email wel met paypal.com ) hetgeen ook niet betrouwbaar overkomt.

Ik vind dit soort communicatie van paypal dus dieptriest, want het lijkt zo verdacht veel op phishing, dat ik me best kan voorstellen dat een niet techneut het verschil tussen echt en nep niet meer kan onderscheiden.
Ook omdat de paypal.com domein via whois eveneens spam records oplevert en het dus al wat lastiger wordt om de echte info te zien.