PDA

Bekijk Volledige Versie : Loadbalancer software/hardware



FransVanNispen
07/10/08, 00:26
Ik ben al een tijd aan het rondkijken wat voor oplossingen er zijn om te loadbalancen. Belangrijk hierin is schaalbaarheid en makkelijk beheer.

Qua hardware heb ik gekeken naar Barracuda 340, Foundry 16 poorts ServerIron en F5 BigIron. De F5's zijn echter nogal prijzig.

Heeft iemand ervaring met deze apparaten? We willen er een website mee clusteren. In de toekomst zal ook SSL belangrijk worden.

Is er een goede software oplossing die ook voorzien is van een control panel? LVS met HA opties heb ik al wel gezien, maar dat is veel configuren.

Ryan Kalkhoven
07/10/08, 08:23
Frans,

Ik heb nog 2x Foundry ServerIron FBS16/FCSLB16 liggen welke niet meer gebruikt worden.
Wellicht iets voor jou om mee te testen? Probeer ze eens zou ik zeggen. Mocht het zijn wat je wil dan spreken we wel een prijs af.

Groet,

Ryan

Wido
07/10/08, 10:38
Wij hebben een ServerIron 4G in gebruik sinds een tijdje, ik heb er zelf niet al te veel ervaring mee, maar mijn collega wel.

Ik kan je wel met hem in contact brengen indien gewenst?

mdf
08/10/08, 14:50
Wij doen veel met Cisco CSS loadbalancers; redelijk straight forward, ssl offloading en doen het gewoon :)

gjtje
08/10/08, 17:38
Hier gebruiken we ook 2x Foundry ServerIron 4G. Werkt prima. ;)
Er is een SSL offloading module voor te krijgen, die zit er standaard niet bij.

Voor zover ik de config heb gezien (beheer is uitbesteed) is het redelijk overzichtelijk. Belangrijk is wel mensen met de juiste kennis voor je beoogde gebruik te vinden aangezien het apparaat zo veel kan dat specifieke kennis voor jouw doel wel handig is. Zeker wanneer je ze gaat clusteren (en dat wil je wanneer je dit soort apparatuur nodig hebt voor een project).

We hebben ook naar de Barracuda en de BigIP gekeken, echter een belangrijk onderdeel is terminal server load balancing en dat was bij de Barracuda nog beta toen we de beslissing namen en de BigIP viel vrij ver buiten het budget. De BigIP kan heel veel maar de vraag is of je het nodig hebt.

Weppel
08/10/08, 22:47
Erg tevreden over Keepalived hier, we loadbalancen er nu ongeveer 2Gbps mee met minimale load op de loadbalancers.

blackip
13/03/09, 18:06
Beste Frans,

Indien je een keer een Barracuda Loadbalancer wilt testen dan hoor ik het graag.

groet,

Jacco

Ber|Art
13/03/09, 18:45
@Blackip dit topic is nog ouder!