PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting aanbieden



Dries.S
06/10/08, 23:12
Beste mensen,

Ik werk nu samen met een bedrijf waar ik mijn accounts registreer en op elk account een percentje van de prijs win.

Nu zou ik niet meer afhankelijk van het bedrijf willen zijn omdat ik mijn eigen klanten niet direct bij de hand kan helpen.

Ik heb momenteel 3 accounts die ik beheer, ik zou deze dus graag zelf in beheer nemen maar wat is het beste dat ik hiervoor kan nemen. Heb ook niet zoveel ervaring met servers configureren voor webhosting dus ik neem aan dat VPS geen goed idee is.

Wat is het beste dat ik kan nemen? Ik zou ook zo goedkoop mogelijk willen blijven, omdat ik zeer scherpe prijzen wil aanbieden.

Groetjes,

Dries

pierce
06/10/08, 23:18
Een normaal reseller account lijkt me prima passen bij je behoeften.
Je kan het vergelijken met normale webhosting, maar dan met een x aantal gebruikers die allemaal hun eigen login hebben. Deze gebruikers maak jij aan in het resellerpanel.
Het bedrijf waar je het resellerpakket afneemt verzorgt dan de updates, onderhoud etc van de server.

Dries.S
06/10/08, 23:19
Bedankt voor je snelle reactie.

Hoe kan ik dan ook winst maken op de domeinnamen? Zijn er bedrijven die domeinnamen aan scherpere prijzen aanbieden voor resellers?


Een normaal reseller account lijkt me prima passen bij je behoeften.
Je kan het vergelijken met normale webhosting, maar dan met een x aantal gebruikers die allemaal hun eigen login hebben. Deze gebruikers maak jij aan in het resellerpanel.
Het bedrijf waar je het resellerpakket afneemt verzorgt dan de updates, onderhoud etc van de server.

pierce
06/10/08, 23:22
Bedankt voor je snelle reactie.

Hoe kan ik dan ook winst maken op de domeinnamen? Zijn er bedrijven die domeinnamen aan scherpere prijzen aanbieden voor resellers?

Door er meer voor te vragen dan wat je ervoor betaald ;)
Bij lage volumes heeft het niet zo heel veel zin, maar kijk eens naar TransIP.
Ze zijn niet de allergoedkoopste, al zitten ze aardig in de buurt, maar het is wel een betrouwbare partij en vooral eenvoudig.

Heb je ook al nagedacht over de kvk en belastingdienst? Je kan namelijk niet "zomaar" webhosting beginnen en even een factuurtje sturen....

Dries.S
06/10/08, 23:25
Momenteel heb ik al een KVK en btw vrijstelling. Dit is allemaal in orde.

Ik snap niet hoe sommige hosters dan een domein kunnen aanbieden aan € 5. Dan maken zij hierop toch ook verlies?

Iemand soms een tip voor een goedkoop reseller account? Of iemand die mij dit kan bieden?



Door er meer voor te vragen dan wat je ervoor betaald ;)
Bij lage volumes heeft het niet zo heel veel zin, maar kijk eens naar TransIP.
Ze zijn niet de allergoedkoopste, al zitten ze aardig in de buurt, maar het is wel een betrouwbare partij en vooral eenvoudig.

Heb je ook al nagedacht over de kvk en belastingdienst? Je kan namelijk niet "zomaar" webhosting beginnen en even een factuurtje sturen....

pierce
06/10/08, 23:28
Ik snap niet hoe sommige hosters dan een domein kunnen aanbieden aan € 5. Dan maken zij hierop toch ook verlies?


€ 5,- is zo'n beetje de kostprijs, athans het scheelt niet veel...




Iemand soms een tip voor een goedkoop reseller account? Of iemand die mij dit kan bieden?

Maak even een nieuw topic in het aanbiedingen gezocht forum met daarin je wensen(dataverkeer, schijfruimte, aantal accounts etc etc etc)

Dries.S
06/10/08, 23:37
Ok, toch nog 1 vraagje.

Stel ik neem een reseller account van 5GB. Ik verkoop 2 accounts van 1GB schijfruimte, wil dit dan zeggen dat ik nog maar 3GB over heb, of is het te totale ingenomen gebruikte ruimte die er toe doet, of de ruimte die je instelt in het paneel?

Greetz,

Dries

kridego
06/10/08, 23:58
Hangt ervan af als overselling aan staat.
Zoja dan mag je meer verkopen dan je mag gebruiken maar je kan natuurlijk niet meer verbruiken.

greetz

®on
06/10/08, 23:58
Ligt enigzins aan de webhoster waar je je diensten afneemt. Wel of niet oversellen op webruimte, that's the question.

Dries.S
07/10/08, 00:02
Ja maar op wat is de aangebode webruimte gebasseerd?

- OP de webruimte die ingenomen is
of
- OP de webruimte die jij ingesteld hebt bij de accounts

cyberbootje
07/10/08, 00:28
Ja maar op wat is de aangebode webruimte gebasseerd?

- OP de webruimte die ingenomen is
of
- OP de webruimte die jij ingesteld hebt bij de accounts

Nou als je een reseller account koopt dan koop je dus bijvoorbeeld 5GB disk, daar betaal jij dan als reseller voor. Jij kan dat dan weer verder onderverdelen in accounts (klantjes dus). Meer dan 5GB mag en kan je dan ook niet gebruiken.
Als overselling aan staat, dan kan je per user bijvoorbeeld 10GB disk toekennen, zo kan je dus wel 10 accounts hebben die ieder denken 10GB te hebben maar in totaal samen maar 5GB hebben.

Erg leuk is het niet als ze erachter komen dat hun site suspended is omdat jou account suspend is vanwege dat alle klanten bijelkaar die 5GB opgemaakt hebben die jij van tevoren hebt ingekocht.
Uiteraard zou je kunnen uitbreiden etc etc...

reef
07/10/08, 16:36
Momenteel heb ik al een KVK en btw vrijstelling. Dit is allemaal in orde.


Voor hosting en domeinen moet je wel BTW rekenen, dus heb je toch eerst een BTW-nummer nodig.

Tim.Bracquez
07/10/08, 22:22
Voor hosting en domeinen moet je wel BTW rekenen, dus heb je toch eerst een BTW-nummer nodig.

Een vrijstelling is een aapje apart:)
(kan je ook geen btw recupereren)

Reseller account met een simpel DirectAdmin panel met overselling aan en een partij die geen 'harde' limieten gebruikt zodat je account niet suspended is als je over een limiet zit... maar met de factuur afkomt.

Transip is aan te raden voor domeinregistraties

ereemst
07/10/08, 23:14
<knip>

reef
08/10/08, 18:20
<knip>

jeffrey
09/10/08, 11:46
Ik snap niet hoe sommige hosters dan een domein kunnen aanbieden aan € 5. Dan maken zij hierop toch ook verlies?

Ik neem aan dat je het hier hebt over .nl domeinnamen.
Deze zijn wel goedkoper in te kopen, je moet dan echter deelnemer van SIDN worden.

Hier betaal je per kwartaal een bijdrage voor.
Dit is pas aantrekkelijk bij een groter aantal domeinen. Je koopt dan per domeinnaam uiteindelijk wel goedkoper in.



Iemand soms een tip voor een goedkoop reseller account? Of iemand die mij dit kan bieden?

Je kunt dan het beste een topic openen in het aanvragen forum, hier mogen aanbieders geen aanbieding doen.