PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting en back up's thuis pc



Nino
06/10/08, 07:52
Hallo,

Ik zou graag wat advies willen hebben.

Ik ben op zoek naar hosting voor 1 a 2 domeinen.
Dataverkeer is vrijwel niets,de sites moeten nog opgezet worden.
Gaat voornamelijk nog voor het aanmaken van email.

Nu zou ik op één van deze domeinen ook een map willen aanmaken waar ik back ups van mijn thuis pc op kan zetten.
Deze back ups zou ik automatisch willen laten maken en via ftp automatisch op de webserver zetten.

Nu ben ik nog een leek op dit gebied en was mijn vraag of dit mogelijk is met een shared hosting account?
En is dit mogelijk met Norton Ghost?

Alvast hartelijk dank voor jullie advies.

Meer tips zijn natuurlijk van harte welkom :thumbup:

Gr
Richard

JanSmit
06/10/08, 09:08
Ligt een beetje aan de hoeveelheid ruimte en dataverkeer je afneemt bij je hoster. Heb je te weinig van beide dan zal je snel te kort komen. Tevens wellicht eens de AV lezen om te kijken wat wel of niet mag. Zelf doe ik het omgekeerde thuis. Kopieer de backup van mijn website naar mijn thuis pc. Hoe je de backup maakt is aan jou en wellicht dat norton wel een ftp functie heeft, maar anders zou ik gewoon de backup bestanden via een batch job (download bijvoorbeeld eens wget voor windows) ftpen naar een map op de server waar je website staat.

Oh ja wellicht handig om een ftp user aan te maken die alleen en als root de backup map heeft.

su6

Jan

Nino
06/10/08, 09:28
Hallo,

Op dit moment heb ik 2GB schrijfruimte en 10GB dataverkeer.
Maargoed, een backup zal waarschijnlijk al snel 1GB zijn,dus het dataverkeer is dan snel weg.
Misschien doe ik er verstandig aan om een andere oplossing te vinden of meer dataverkeer te nemen?

Gr
Richard

BsHosting
06/10/08, 10:31
Thuis pc backuppen op een externe hdd is veel voordeliger in mijn ogen voor jou.

dreamhost_nl
06/10/08, 11:37
Thuis PC backuppen op een externe hdd is veel voordeliger in mijn ogen voor jou.

Voordeel : Kosten, zeker als je dagelijks/frequenter een backup wenst te maken.
Nadeel : Je backup is niet op een geografisch gescheiden locatie aanwezig.

Domenico
06/10/08, 11:41
Backup-online van KPN -> http://zakelijk.kpn.com/business/meer-diensten/softwareonline/alle-software-online/op-kantoor-backup-online.htm

Nino
06/10/08, 12:18
Het gaat mij er inderdaad om dat ik mijn back ups ergens anders heb staan in plaats van in huis.
Daarom leek mij online back ups maken een ideale oplossing.
En het zou natuurlijk helemaal handig zijn als ik die op hetzelfde account kon zetten als mijn domeinen.

Dit is eigenlijk hetgeen wat ik wil:

1 a 2 domeinen hosten.
1 keer een complete back up maken van mijn thuis pc(mijn documenten) en op mijn hosting pakket zetten in een speciale beveiligde map.
Wekelijks mijn thuis pc synchroniseren en de back up up to date houden op mijn hosting pakket.

Online back up van KPN is een mooie oplossing,maar dit zou ik graag willen op mijn eigen hosting pakket.

Ik hoop hiermee iets duidelijker te zijn.

Gr
Richard

WilloW
06/10/08, 12:21
ik zou gewoon ergens simpel en goedkoop hosting ding nemen voor de hosting van je website'jes en een -oops spam- backup oplossing voor je gegevens van je computer.

Weet je gewoon zeker dat je data veilig staat en heb je zelf er weinig omkijken na.

t.bloo
06/10/08, 12:43
Voor het backuppen van vele gigabyte data kun je goed een programma met RSYNC methode gebruiken. Dan synchroniseer je alleen de wijzigingen en dat kost minder tijd en bandbreedte. Met een slim rotatiescript kun je ook automatisch retentie tot enkele weken organiseren.

Er zijn aanbieders van goedkope ruimte hiervoor, daarvoor kun je een aanvraag in een ander forumonderdeel doen. Voor backup heb je minder technische wensen dan je website, daarom dat het veel goedkoper kan als je dat scheidt.

Nino
06/10/08, 12:46
@t.bloo , zeer goed idee en dat is iets wat ik bedoel en graag wil hebben.

Maar is zoiets niet te regelen bij 1 en dezelfde aanbieder.

Dus mijn hosting en mijn back up service onderbrengen bij hetzelfde bedrijf.

En ook graag zou ik willen weten hoe ik aan dit soort software kan komen.

Gr
Richard

t.bloo
06/10/08, 13:06
Tuurlijk kan dat, er zijn genoeg bedrijven die beide aanbieden. Maar of het echt praktisch is? Backups staan doorgaans niet op webservers om technische redenen. Dus dan praat je al over meerdere fysieke accounts. Kun je beter het ook officieel scheiden. Of het moet zijn dat je graag maar 1 factuur per jaar krijgt in plaats van 2.

Veel van deze software is gratis op internet te downloaden. Als je voor Windows een betaald product zoekt, zou je eens naar SyncBack kunnen kijken, ik hoor daar goede verhalen van klanten over. Voor Windows en OS X is rsync op de commandline prima, of iets als rsnapshot of rdiff-backup.

Internet design
07/10/08, 10:11
Backup-online van KPN -> http://zakelijk.kpn.com/business/meer-diensten/softwareonline/alle-software-online/op-kantoor-backup-online.htm

Ik zou er niet aan beginnen. Wij krijgen hier dagelijks "keurig" de melding dat onze backup mislukt is. Al gezocht naar mogelijke oorzaken van onze kant, maar de hapering ligt bij KPN. Waardeloze dienst (in ieder geval voor ons)

Ik zou gewoon een externe harde schijf aankopelen, 1 of 2 keer in de week je bestanden backuppen en deze op een geografisch andere plaats[ ;) @dreamhost] wegleggen

Nino
07/10/08, 10:17
Ik ben mezelf wel aan het verdiepen in Backup Online van KPN.
Verder ziet het er allemaal goed uit moet ik zeggen.
Ook heb ik goede dingen over KPN backup online gehoord.
Maar na die maand proef zit je er geloof ik wel gelijk een jaar aan vast,en dat houdt me een beetje tegen.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het wil gaan doen.
Zelf wil ik namelijk ook nog eens domeinen hosten,dus misschien maar voor een een groot hosting account gaan en daar mijn back ups bij zetten.

Op het moment zit ik echt te twijfelen wat ik moet gaan doen.

Spyder01
07/10/08, 10:45
Wij maken elke dag een backup van alle belangrijke bestanden (1e keer volledig, daarna differential). 2x per week gaat de backupschijf met een kennis mee. Als we in week 2, 2x een externe backupschijf af hebben gegeven, krijgen we in bij de 2e keer in week 2, de eerste schijf van week 1 leeg terug voor de nieuwe backup. Zo houden we altijd een goede backup en is hij niet hier aanwezig.

Vind ik makkelijker dan online backuppen.

Nino
07/10/08, 11:31
Dat is natuurlijk ook een optie.
Maar het lijkt mij zo gemakkelijk om het via internet te doen,dan hoef ik verder ook niet om te kijken waar ik de externe schijf moet laten.

Domenico
07/10/08, 13:32
Ik zou er niet aan beginnen. Wij krijgen hier dagelijks "keurig" de melding dat onze backup mislukt is. Al gezocht naar mogelijke oorzaken van onze kant, maar de hapering ligt bij KPN. Waardeloze dienst (in ieder geval voor ons)

Ik zou gewoon een externe harde schijf aankopelen, 1 of 2 keer in de week je bestanden backuppen en deze op een geografisch andere plaats[ ;) @dreamhost] wegleggen

Hmmm hier gaat het elke dag helemaal goed hoor. En voor 4.95 per maand heb ik nog een extra offline backup van mijn persoonlijke/werk directories.

Nino
07/10/08, 13:37
Ik heb nog een andere online backup oplossing gevonden.

Misschien hebben jullie weleens gehoord van Mozy,dit schijnt helemaal geweldig te zijn.

Zit nu een afweging te maken tussen Mozy en KPN :thumbup:

Domenico
07/10/08, 13:40
Ik heb nog een andere online backup oplossing gevonden.

Misschien hebben jullie weleens gehoord van Mozy,dit schijnt helemaal geweldig te zijn.

Zit nu een afweging te maken tussen Mozy en KPN :thumbup:

KPN bied 'onbeperkt'! Kun je gelijk een backup maken van je usenet aanbieder. ;)

Maar serieus, als je moet kiezen tiussen deze twee zou ik zeker KPN nemen.

Nino
07/10/08, 13:48
Helaas hoef ik geen backup te maken van mijn usenet aanbieder,heb ik niet ;)

Het nadeel van KPN vind ik dat ik er gelijk een jaar aan vast zit.
En heb er toch al veel negatieve berichten over gelezen,maar ook weer goede.

Het is natuurlijk ook maar net waar je je prettig over voelt.
KPN is een nederlandse aanbieder en Mozy amerikaans,ik weet niet of dat ook nog wat zal uitmaken voor het maken van backups of veiligheid.

Domenico
07/10/08, 13:56
Nou wat dacht je van de upload snelheid? 12 x 4,95 is niet echt veel toch? Bij Mozy moet je per GB betalen geloof ik. Naja kijk zelf maar wat het beste voor je is. Voor elk product zijn wel slechte ervaringen te lezen als je er maar naar zoekt. Mijn ervaring is goed.

Magnetronkip
07/10/08, 13:58
Kijk is naar mindtime.nl werk hier zelf al wel enige tijd mee en het werkt perfect wel wat prijzig maar dat moet je er maar voor over hebben :)

Nino
07/10/08, 14:01
Zou er echt zoveel verschil zitten in upload snelheid tussen de KPN en Mozy?

Voor Mozy betaal je $4,95 per maand voor unlimited.

Al met al is dat wel wat goedkoper,maar dat is voor mij niet echt heel erg belangrijk.
Het gaat mij erom dat ik iets krijg en dat zal ik denk ik toch zelf moeten ondervinden.

Maar met KPN worden na de eerste backup ook alleen maar de laatste wijzigingen bijgewerkt?
En kun je daar ook een complete image opzetten die je bijvoorbeeld met Norton Ghost maakt?

Of zit ik er nu helemaal naast?

Spyder01
07/10/08, 14:10
Waarom zou je steeds een complete image met Ghost willen maken en die online zetten?

Als je kijkt naar de avg-ping tijd van KPN is dat 13ms, die van Mozy 165ms.
Is dus een heel verschil, zeker met grote bestanden is dat wel wat te merken.

Nino
07/10/08, 14:14
De ping-tijd is zeker iets om mee te nemen in mijn beslissing,dank je.

En wat betreft de complete image,die maak ik eenmalig en zet ik dan op mijn online backup.

Daarna wil ik alleen maar dagelijks of wekelijks automatisch de wijzigingen in bv "Mijn Documenten"laten updaten via de online backup.

Internet design
07/10/08, 14:58
Nou wat dacht je van de upload snelheid? 12 x 4,95 is niet echt veel toch?.

In ons geval is het 12x4.95 plus BTW = 70,- weggegooid geld ;)
Toch zonde.

Maar goed de keus moet je zelf maken. Ik zou in ieder geval niet voor KPN gaan. Los van het feit dat het backuppen bij ons niet werkt zou ik alleen al niet voor KPN kiezen omdat ze pas na een dag of 5 reageren op e-mail naar hun helpdesk. (supportcenter.backup@kpn.com we hebben meerdere malen dagenlang zitten wachten op een reactie. En in 1 geval is er gewoon helemaal niet gereageerd)

Nino
07/10/08, 15:04
Dat is inderdaad erg zonde.

Is dat ook misschien de reden waarom je het niet een maand kunt uitproberen,misschien weten ze zelf al dat het niet helemaal perfect werkt ;)

Domenico
07/10/08, 15:48
In ons geval is het 12x4.95 plus BTW = 70,- weggegooid geld ;)
Toch zonde.

Maar goed de keus moet je zelf maken. Ik zou in ieder geval niet voor KPN gaan. Los van het feit dat het backuppen bij ons niet werkt zou ik alleen al niet voor KPN kiezen omdat ze pas na een dag of 5 reageren op e-mail naar hun helpdesk. (supportcenter.backup@kpn.com we hebben meerdere malen dagenlang zitten wachten op een reactie. En in 1 geval is er gewoon helemaal niet gereageerd)

Geld weggooien is altijd zonde. Je kan een maand proberen en dan kan je zien of het voor je werkt of niet.

@Internet design, de proef periode ging het wel goed ?

Internet design
07/10/08, 15:55
Geld weggooien is altijd zonde. Je kan een maand proberen en dan kan je zien of het voor je werkt of niet.

@Internet design, de proef periode ging het wel goed ?

Het heeft ongeveer 1,5 maand redelijk goed gewerkt. In het begin wel problemen gehad (account was niet geactiveerd door KPN, betaling wel voldaan). daarna zoals gezegd zo'n 1,5 maand geen problemen. daarna begon het met o.a het niet kunnen opstarten van de software hier lokaal, en de dagelijkse emails met "backup mislukt" melding.

Op het moment dat we nu handmatig een backup doen via de software, werkt het (ondanks de trage snelheid) bijna altijd wel. Dus dat doen we nu maar 1x in de week (naast backup op externe HD). Maar "uit zichzelf" gaat de backup eigenlijk altijd fout:thumbdown:

Nino
07/10/08, 16:04
Het blijkt dat je nu gelijk moet registreren voor 1 jaar en een maand gratis krijgt.

Jammer dat het niet mogelijk is om het eerst eens even uit te proberen.

Gr
Richard

marcussmit
08/10/08, 12:28
een paar euro meer uitgeven en een hoster uitzoeken die zelf goede backups maakt.

Nino
08/10/08, 12:43
Het gaat hier om back ups vanaf een thuis pc , niet om back ups van een server.

VK.IS
12/10/08, 21:18
Wij maken elke dag een backup van alle belangrijke bestanden (1e keer volledig, daarna differential). 2x per week gaat de backupschijf met een kennis mee. Als we in week 2, 2x een externe backupschijf af hebben gegeven, krijgen we in bij de 2e keer in week 2, de eerste schijf van week 1 leeg terug voor de nieuwe backup. Zo houden we altijd een goede backup en is hij niet hier aanwezig.

Vind ik makkelijker dan online backuppen.

Om te zeggen dat dat makkelijker is weet ik niet.
Ik vind als het automatisch over je internet verbinding loopt zelf erg makkelijk; heb ik totaal geen omkijken naar en hoef niet na te denken of het goed gaat en of de schijf meegaat met iemand.
Daarnaast krijg je automatisch een logmail als er iets mis is.

Nino
12/10/08, 21:20
Beste VK.IS,

Mag ik vragen hoe jij je online backups regel?

VK.IS
13/10/08, 11:23
Beste VK.IS,

Mag ik vragen hoe jij je online backups regel?

Dag Nino,

via een online backup service.
Als je me een PB stuurt kan ik je de naam ervan noemen.

cfmweb
14/10/08, 19:24
Je kunt natuurlijk ook zelf een ftp server draaien op je computer thuis bijvoorbeeld en dan de backup van de zaak naar huis ftp'en, of is dat een stom idee? Als je een vast ip adres hebt van je isp is dat niet zo'n groot probleem volgens mij..
(mag ook andersom van thuis naar zaak of van thuis naar kennis)

Knapknapperige
19/11/08, 02:45
-knip Janneman-
Spambotje

avanmessen
19/11/08, 09:29
Kijk even naar SyncBackSE van 2BrightSparks.
Freeware om files, directories geautomatiseerd
te backupen of syncen naar een FTP bvb ...

:thumbup:

Tim.Bracquez
19/11/08, 10:54
Kijk even naar SyncBackSE van 2BrightSparks.
Freeware om files, directories geautomatiseerd
te backupen of syncen naar een FTP bvb ...

:thumbup:

klopt, leuke tool... kun je ook instellen dat je mailtje krijgt als backup proces mislukt is. (let wel op, je data gaat niet encrypted...)