PDA

Bekijk Volledige Versie : DIR_COLORS werkt niet?



Blacky
05/10/08, 03:35
Ik zal wel weer te lang achter de pc gehangen hebben maar ik zie het even niet. Login gebeurt via SSH2.

Ik heb de /etc/DIR_COLORS aangepast op een machine thuis en een remote machine van een kennis, beiden draaiende op Centos 5.2 alleen heeft de remote machine Cpanel er op.

Is er een methode om definitief de nieuwe kleuren te gebruiken? Of bemoeit Cpanel zich soms ergens mee?

Want op de machine thuis krijg ik gewoon de andere kleuren te zien. Op de machine van de kennis blijven de directory's bijv. blauw.

Nu kan ik wel dit intypen op de prompt:

eval `dircolors /etc/DIR_COLORS`
dan veranderen de kleuren wel. Maar zo gauw ik uitgelogd ben via ssh en weer terug inlog, is de betreffende kleur weer terug blauw.

Op beide machines zijn de .bashrc, de /etc/profile en de /etc/csh.cshrc exact gelijk.
Op beide machines is ook geen .dir_colors bestand te vinden. Toch werkt het op mijn machine thuis wel gewoon.

Waar kijk ik nu over heen? Of gooit Cpanel op een of andere wijze roet in het eten?

Blacky
07/10/08, 01:07
Niemand???

Ik zou ook graag de kleuren gewijzigd hebben op een Debian machine, maar Debian is toch effe anders dan RH/Centos, die heeft geen DIR_Colors.

dirk939
11/10/08, 12:17
Kijk eens naar /etc/profile.d/colorls.sh (CentOS) of neem het handmatig op in ~/.bashrc (distro-onafhankelijk).

Blacky
11/10/08, 18:27
Thanks, ik heb eens naar colorls.sh en .csh gekeken maar beiden zijn exact gelijk op de beide Centos machines, dus op die waar het wel goed gaat met de kleuren en op die waar het niet goed mee gaat.

Maar ik heb toch wat aan je tip gehad. Het blijkt dat de /etc/bashrc van beide machines toch compleet anders is. Bij de "niet werkende" machine stond daar het volgende regeltje:

eval `dircolors -b`
Deze heb ik nu uitgeschakeld en toen was het gelijk in orde.
Dus indirect heb je me toch geholpen, bedankt!!