PDA

Bekijk Volledige Versie : incassobureau



Piwi-Web
04/10/08, 12:28
hallo,

Stel een klant betaald niet en je hebt hem meerdere herinneringen gestuurd kan je dan gewoon een incassobureau inschakelen of moet deze persoon nog eerst in gebreke gesteld worden?

Dan nog een vraag, welk bureau jullie gebruiken en hoe het daar in zijn werk gaat.

mvg

Pim

Trafego
04/10/08, 12:43
je moet hem zelf 1 malig in gebreke stellen via een aanmaning per email/post (aangetekende post raden wij aan)

Daarin geef je bv nog 5 werkdagen,

Geen betaling is door naar incasso, deze zullen hem ook nogmaals in kennis stellen van de gevolgen (zijn ze ook verplicht)

Er zijn veel partijen maar welke ik niet aanraad is intrum justitia / webcasso

Ligt er ook beetje aan om hoeveel geld het gaat.. als laag bedrag is zou ik zoiezo kijken naar een no cure no pay oplossing.

fwv-webhosting
04/10/08, 13:42
Wij sturen de klant eerst nog een aanmaning per post en e-mail met daarin de waarschuwing dat als ze de factuur niet voldoen dat wij een incassobureau inschakelen en dat de kosten hiervan op de klant worden verhaald.

Meestal reageren ze hier wel op.

Tevens plaatsen wij het account van de klant op suspend. Zodat niet alles blijft doorlopen. Meestal werkt dat ook wel. Ze gaan toch bellen van "mijn website doet het niet meer en mijn e-mail ook niet". Als je ze dan verteld dat er nog een factuur openstaat zeggen ze vaak, oh ja vergeten.

Wij werken zelf met een online klantensysteem en ook daarin kunnen we zien wanneer ze voor het laatst ingelogd zijn om hun gegevens te controleren en hun facturen. Dus we hebben er wel controle over.

Maar een incassobureau op no-cure no-pay basis is in ons geval een ideale oplossing. En alles is online in te voeren. Wij noemen geen namen. Mocht je willen weten welke wij hebben kun je een PM sturen naar ons.

Piwi-Web
04/10/08, 13:43
Ik zoek ook naar een no cure no pay oplossing.
Want het bedrag is niet daarmate hoog.

Weet ook iemand de kosten van een incassobureau en kan je deze verhalen op de klant?

WF WebHosting
04/10/08, 14:21
Afhankelijk of dit staat in je AV kun je de kosten (van het incassobureau) idd verhalen op de klant. Mocht het tot een rechtzaak komen en ze zijn aantoonbaar nalatig zou je kunnen proberen om ook die kosten op hun te verhalen

Robert

rensariens
04/10/08, 19:42
Piwi-web, vele zullen hier webincasso of credifin roepen. De eerste zijn de laatste tijd veel negatieve ervaringen over gepost. Credifin bevalt mij totaal niet (na negatieve berichtgeven over webincasso was ik hier maar gestart). Ik ben dus zelf ook op zoek naar een no-cure-no-pay oplossing dus volg deze thread maar weer eens:)

Geert-Jan
04/10/08, 20:05
Rens, wat bevalt je niet aan credifin?

Erikcreative
04/10/08, 20:05
Wij gebruiken al jaren http://www.profinca.nl/... Prima voor elkaar. Tot nu toe geen negatieve ervaringen.

-Kevin
04/10/08, 20:12
http://eenmalige-incasso.nl/

Misschien iets voor jou?

Piwi-Web
05/10/08, 00:19
http://eenmalige-incasso.nl/

Misschien iets voor jou?

Heeft iemand daar ervaring mee?

-Kevin
05/10/08, 09:56
Ik heb er zelf nog geen gebruik van hoeven maken. Hoop het ook nooit te hoeven gebruiken. Maar kreeg er een brief van. Misschien een iemand anders die het wel al gebruikt heeft.

Geert-Jan
05/10/08, 15:20
Wij gebruiken al jaren http://www.profinca.nl/... Prima voor elkaar. Tot nu toe geen negatieve ervaringen.

Wat is jouw incasserings percentage daar?

dreamhost_nl
05/10/08, 15:42
Houdt er rekening dat bij (langdurig) uitstaande vorderingen Profinca de wettelijke rente zelf houdt. Credifin Nederland doet dat niet; de rente is hierbij ook voor de opdrachtgever.

Geert-Jan
05/10/08, 15:46
Houdt er rekening dat bij (langdurig) uitstaande vorderingen Profinca de wettelijke rente zelf houdt. Credifin Nederland doet dat niet; de rente is hierbij ook voor de opdrachtgever.

profinca doet dat bij alle vorderingen, naar mijn ervaring...

Piwi-Web
06/10/08, 14:28
Bedankt,
Ik zal zelf ook eens verder gaan zoeken :)

Als er iemand nog ergens ervaring mee heeft twijfel dan niet en post gewoon.

dreamhost_nl
06/10/08, 20:57
profinca doet dat bij alle vorderingen, naar mijn ervaring...

Dat klopt. Vandaar ook dat we zijn overgestapt naar Credifin NL. Qua slagingspercentage doen deze niet onder voor elkaar, maar je krijgt weer net iets meer terug...

Dirkje
07/10/08, 01:29
Hallo,

Zoals diverselab al zei, Intrum justitia ten strengste af te raden, zonde van het geld.

Wij werken tegenwoordig met Bierens Advocaten uit Veghel, hier zijn wij zeer over te spreken, klanten betalen na brief van dit kantoor vrijwel direct (wellicht maakt het wanbetalers net iets banger als een brief gelijk van een advocaten kantoor afkomstig is). Kosten worden verhaald bij de klant (uiteraard dienen de kosten voor een eventueel vonnis betaald te worden door opdrachtgever mits de zaak mocht mislukken).

Groet,

Dirck

Piwi-Web
07/10/08, 08:21
zal daar ook eens kijken :)
maarja, waarschijnlijk zal het incassobureau niet vaak nodig zijn (hoop ik dan).

wwwer
03/11/08, 12:00
Ik zit bij Directincasso. 1 tip nooit doen :) ik zoek dus een ander.

Credifin rekent 20 euro als de debiteur niet betaald..
Profinca rekent nooit iets.. dat is op termijn goedkoper dan die paar euro rente..
Maar bij Profinca mis ik de laatste sommatie brief weer...

pfff lastig

MediaServe
03/11/08, 13:01
Incassobureau is leuk als je ze iedere maand nodig hebt. Als het eenmalig is, gebruik dan liever direct een gerechtsdeurwaarde. Uiteraard wel de debiteur vooraf in gebreke stellen en laten weten dat de incassokosten voor zijn rekening zullen zijn.

RichardF
03/11/08, 15:03
wij zitten naar volle tevredenheid bij boeder www.boeder.nl
zij berekenen ook de wettelijke rente en verhalen de kosten voor de incasso op de klant. Wanneer de klant betaald ontvang je het factuurbedrag + rente.
Ze zijn zelf ook gerechtsdeurwaarders, dus als de klant op hun incasso-procedure niet reageert, wordt het opgepikt door hun gerechtsdeurwaarders en volgen er hardere maatregelen zoals beslaglegging.

dreamhost_nl
04/11/08, 13:37
Credifin rekent 20 euro als de debiteur niet betaald..

Die 20 euro wordt alleen gerekend als een debiteur ten onrechte wordt gesommeerd tot betalen. Indien de debiteur failliet is of gewoon weigert te betalen is het no-cure-no-pay. Als je desondanks toch hebt moeten betalen, zou ik dit toch eens aankaarten...

wwwer
04/11/08, 16:09
Die 20 euro wordt alleen gerekend als een debiteur ten onrechte wordt gesommeerd tot betalen. Indien de debiteur failliet is of gewoon weigert te betalen is het no-cure-no-pay. Als je desondanks toch hebt moeten betalen, zou ik dit toch eens aankaarten...

Zo staat het niet op de website...

BsHosting
04/11/08, 16:48
lezen is ook een vak apart voor sommige.

Zo werkt elke no cure no pay, wij werken zelf ook met credifin voor kleinere zaken en wij hoeven ook niet te betalen.
Alleen let op als jij zelf zegt sluit het dossier maar krijg je idd kosten, als credifin aangeeft van er is niks te halen of hij is niet te bereiken, wij stellen voor sluiting van het dossier dan kost het niks.



Indien u besluit een opdracht te sluiten of afziet van verdere rechtsmaatregelen, is de No Cure No Pay regel niet meer van toepassing, er zal u een beëindigingsvergoeding worden gefactureerd van € 20,-.

wwwer
04/11/08, 17:43
Hier lees ik toch echt als u besluit te stoppen.. dus een debiteur betaald niet, ik ga niet verder het gerechtelijk traject in dus beëindig ik de incasso kost: €20,-
zo staat het er.

BsHosting
04/11/08, 17:47
Als je tegen hun advies in stopt betaal je het.

Je kunt het ook zo zien hun steken er tijd in om te incasseren dus wat is 20 euro nu.

Je kunt ook niks doen aan dit soort wanbetalers.

wwwer
04/11/08, 17:48
op mij kwam het over als ze niet kunnen innen dan betaal jij maar.

En ja natuurlijk kan ik me voorstellen dat als ik wil stoppen mij dat geld kost, dat is ook logisch. Ik ga alleen niet betalen als ze het niet lukt om te innen...

Maar mijn volgende incasso zet ik er gewoon eens neer.. gaan we verschil proberen :)

rensariens
18/11/08, 01:50
Credifin reageert hier nu gewoon compleet niet meer op mijn mails. Klant geeft aan betaald te hebben, credifin heeft ooit in 1 reactie laten weten niks gehad te hebben want het dossier was gesloten. Dit was echter al zo voor de betaling van de klant (ja credifin kwam er niet uit en ben toen zelf er achteraan gegaan). Wat mij betreft een grote afrader: slecht resultaat, slechte communicatie, slechte afhandeling.

Randy
18/11/08, 02:43
Credifin reageert hier nu gewoon compleet niet meer op mijn mails. Klant geeft aan betaald te hebben, credifin heeft ooit in 1 reactie laten weten niks gehad te hebben want het dossier was gesloten. Dit was echter al zo voor de betaling van de klant (ja credifin kwam er niet uit en ben toen zelf er achteraan gegaan). Wat mij betreft een grote afrader: slecht resultaat, slechte communicatie, slechte afhandeling.

<sarcasme>Wanbetalers zijn ook erg integer. Ik geloof ze ook altijd op het woord!</sarcasme>
$klant heeft je een betaalbewijs laten zien?

rensariens
18/11/08, 10:15
<sarcasme>Wanbetalers zijn ook erg integer. Ik geloof ze ook altijd op het woord!</sarcasme>
$klant heeft je een betaalbewijs laten zien?

Ja. En dan nog, ik verwacht gewoon een fatsoenlijke reactie van mijn incassopartner. Heb nu toch al zo'n 5 mails gestuurd en er welgeteld 1 terug gehad met een half antwoord.

level200
24/11/08, 16:27
Soms is het raadzaam om de klant zelf te bezoeken. Als de vordering redelijk hoog is is dat wellicht het overwegen waard.

Michel2k
24/11/08, 18:34
Wij doen alles via een gerechtsdeurwaarder en grote vorderingen bezoeken we zelf. Grote vorderingen worden eerst herhaaldelijk herinnerd via de telefoon.

BeneluxGaming
26/11/08, 17:31
Of gewoon profinca.nl gebruiken... Werkt echt helemaal super!

Serveo
26/11/08, 18:10
Hier gebruiken wij ook profinca, maar we hebben ze gelukkig tot nu toe nog niet vaak hoeven gebruiken.

Lite-On
26/11/08, 20:04
Hier wordt credifin gebruikt. Tot nu toe prima...... :)
Gelukkig ook niet vaak nodig gehad, en ik hoop dat het zo blijft.

J.Haagmans
04/12/08, 18:12
Ik heb in de praktijk nog nooit met echte wanbetalers te maken gehad. Wel laatbetalers die na een of twee telefoontjes gewoon betalen. Wij betalen ook wel eens per ongeluk een rekening te laat. Er staan vaak zo veel facturen open dat je soms wel eens eentje over het hoofd ziet. Niet erg! Als het maar niets structureels is.

Overigens betekent 30 dagen te laat betalen bij ons ook dat we alles doorsturen naar het incassobureau, alleen dat is nog niet nodig geweest.

Phu
04/12/08, 18:34
Ik vind de kosten die de incassobureaus vragen wel belachelijk

heb recent een bedrijf overgenomen kreeg opeens van Credifin een factuur
bedrag was wel betaald blijkt uit administratie.

administratie kosten 250,00 € (voor een paar velletjes papier !)
Hoofdsom € 671,41
Incassokosten € 150,00
Dossierkosten € 20,00
BTW 19% € 32,30

Zo kan iedereen wel een incasso bureau starten met administratie en dossier kosten van enkele honderden euros.

Als een klant bij ons niet betaald herinneren aanmanen
ingebreke stellen gerechtsdeurwaarder inbeslagnemen en verkopen.

mheiden
06/03/09, 18:37
Ondanks het oude topic wil ik toch nog ff reageren:
Ik heb ook gebruik gemaakt van Profinca maar ik moet daarbij wel aangeven dat ze zeer klant onvriendelijk zijn.
De incassokosten die zij berekenen zijn veel te hoog volgens voorwerk II welke door een kantonrechter wordt gebruikt.
En daarbij reageren zij slecht op reacties van klanten (wanbetalers, debiteuren).

Ik raad dan ook Profinca af als incassobureau.
Ik werk nu samen met Nederlandse incassodienst te Einhoven ( incassodienst.nl )

Voorwerk II
Hoofdsom + rente Maximale incassokosten Incl. BTW (indien van toepassing)
Tot € 250 € 37,00 € 44,03
Van € 250 tot € 500 € 75,00 € 89,25
Van € 500 tot € 1250 € 150,00 € 178,50
Van € 1250 tot € 2500 € 300,00 € 357,00

Het volgende is hierbij nog van belang:
 Het maximum aan incassokosten geldt ongeacht hoe de kosten worden genoemd. Bijvoorbeeld: administratiekosten, registratiekosten, aanmaankosten, buitengerechtelijke kosten.
 Indien de opdrachtgever zelf al aanmaankosten heeft berekend en het incassobureau brengt ook kosten in rekening, dan geldt het maximum voor het totaalbedrag.
 Er mag alleen BTW over de incassokosten berekend worden indien de opdrachtgever niet BTW-plichtig is. Dit geldt bijvoorbeeld voor verzekeraars, verhuurders, banken, medische beroepen en onderwijsinstellingen.
 Indien er meerdere termijnen niet zijn betaald, dienen de incassokosten berekend te worden over het totaalbedrag. Dus wanneer twee keer € 100,-- niet betaald is, moeten de incassokosten berekend worden over het totaal bedrag ad. € 200,--. De incassokosten mogen dan maximaal € 37,-- bedragen.

C2Ccreditman.
06/11/09, 13:06
<knip>
Dit noemen we spam.

N. van Beers
16/11/09, 23:22
En als ze geen geld hebben? Van een kale kip kun je niet plukken


Afhankelijk of dit staat in je AV kun je de kosten (van het incassobureau) idd verhalen op de klant. Mocht het tot een rechtzaak komen en ze zijn aantoonbaar nalatig zou je kunnen proberen om ook die kosten op hun te verhalen

Robert

kutagh
16/11/09, 23:59
Als je klant geen geld heeft maar wel dingen besteld, kun je als alternatief spullen in beslag nemen als onderpand. Zal waarschijnlijk wel lastig zijn te verantwoorden en zal via de kantonrechter moeten... Maar het is een alternatief.

ARKO
17/11/09, 00:06
En als ze geen geld hebben? Van een kale kip kun je niet plukken

Wij hebben een lange tijd geleden een klant gehad die een failisement had aangevraagd. Na meer dan een jaar hebben we toch nog het gehele bedrag via ons incassobureau terug gekregen. Soms lukt het wel en soms lukt het niet.

wwwer
18/11/09, 11:10
Ik probeer op dit moment mijn 3e incasso bureau...
Eerste 2 doen geen f*ck.. enkel wat briefjes sturen en heel laf bellen.

Heb nu een vordering als probeersel bij Centraal Invorderings Bureau. Tot nu toe besteden ze meer aandacht aan de zaak dan Direct Incasso en Profinca bij elkaar. Dat is dan wel weer fijn.. Nu eens kijken of ze ook resultaat halen want dat is op dit moment nog niet het geval helaas.

Xune
18/11/09, 18:25
een paar klanten gehad, via profinca betaling snel gekregen.
je mag natuurlijk geen wonderen verwachten van zo'n incassobureau.

voor grotere bedragen zou ik een gerechtsdeurwaarder(NL) of het vredegerecht(BE) inschakelen.

The One Hosting
20/11/09, 00:38
Wij maken gebruik van Q-Collect.

Hun manier is erg interessant.
Wij betalen enkel de BTW zoals bij elk incasso bureau, ongeacht of wij het dossier intrekken of dat de hoofdsom te laag is om gerechtelijk te gaan.

Zij incasseren eerst onze hoofdsom en betalen ook elke 2 weken uit, zodra de hoofdsom betaald is gaan ze pas aan de gang met hun eigen incassokosten, lukt dit niet, dan hoeven we niks extra's te betalen, Q-Collect zegt dan "Dan hebben wij ons werk niet goed gedaan.".

Zodra je een contract aangaat met hun spreek je een bedrag af waarmee ze gerechtelijk mogen bijvoorbeeld 200 euro. mochten zij geen succes hebben via de buitengerechtelijke procedure gaan ze automatisch over naar het gerechtelijke procedure het voordeel hiervan is dat je NIET het voorschot hoeft te betalen van ongeveer € 350.00 mislukt de gerechtelijke procedure dan zijn die kosten voor het incassobureau zelf.

Inmeso
27/11/09, 16:18
Slechte ervaringen met Direct Incasso en Profinca (verschrikkelijk).
Q-Collect is inderdaad zeer geschikt.
Een verademing in vergelijking van de voorgaande.

Spyder01
27/11/09, 17:17
Wij maken gebruik van Q-Collect.

Hun manier is erg interessant.
Wij betalen enkel de BTW zoals bij elk incasso bureau, ongeacht of wij het dossier intrekken of dat de hoofdsom te laag is om gerechtelijk te gaan.

Zij incasseren eerst onze hoofdsom en betalen ook elke 2 weken uit, zodra de hoofdsom betaald is gaan ze pas aan de gang met hun eigen incassokosten, lukt dit niet, dan hoeven we niks extra's te betalen, Q-Collect zegt dan "Dan hebben wij ons werk niet goed gedaan.".

Zodra je een contract aangaat met hun spreek je een bedrag af waarmee ze gerechtelijk mogen bijvoorbeeld 200 euro. mochten zij geen succes hebben via de buitengerechtelijke procedure gaan ze automatisch over naar het gerechtelijke procedure het voordeel hiervan is dat je NIET het voorschot hoeft te betalen van ongeveer € 350.00 mislukt de gerechtelijke procedure dan zijn die kosten voor het incassobureau zelf.

Aparte manier van werken, maar wel erg interessant. Al is het voor hun natuurlijk ook een vrij groot risico, waardoor zij beter hun best moeten doen om te incasseren. Zal mee eens verdiepen in het hoe en wat bij hen.

Planera
28/11/09, 23:40
Slechte ervaringen met Direct Incasso en Profinca (verschrikkelijk).
Q-Collect is inderdaad zeer geschikt.
Een verademing in vergelijking van de voorgaande.

Misschien wil je onderbouwen wat er zo slecht en verschrikkelijk is aan Direct Incasso en Profinca en waarom Q-Collect beter is? Dat maakt de hele discussie wat interessanter en bruikbaarder denk ik.

Zelf heb ik gelukkig maar één keer de stap naar een incassobureau gezet. Ik ben juist wel benieuwd waarom verschillende mensen niet tevreden zijn over de diensten van Profinca (en anderen uiteraard), omdat ik geen klachten heb over dat bedrijf. Hoofdsom werd (redelijk) snel geïncasseerd en vrijwel direct doorgestort, daarna zijn ze achter de incassokosten aangegaan. Netjes mailcontact en statusupdates via de site. Maar goed, dat is mijn eenmalige ervaring geweest, daarom ben ik wel benieuwd naar de ervaringen van anderen.

XBL
28/11/09, 23:59
Aansluitend hierop: zijn er ervaringen met de verkoop van vorderingen?

stuiterbal
03/08/10, 19:53
Mocht je in de toekomst nog eens een incassobureau nodig hebben, contracteer mij dan eens! Wij gaan bij de debiteur thuis langs, hierdoor incasseren wij veel sneller dan anderen en heb je ook sneller je geld. Omdat wij een klein bedrijf zijn, zijn de lijnen ook kort!

Voor meer informatie of de url, stuur maar een PM

Spyder01
03/08/10, 20:24
Mocht je in de toekomst nog eens een incassobureau nodig hebben, contracteer mij dan eens! Wij gaan bij de debiteur thuis langs, hierdoor incasseren wij veel sneller dan anderen en heb je ook sneller je geld. Omdat wij een klein bedrijf zijn, zijn de lijnen ook kort!

Voor meer informatie of de url, stuur maar een PM

Dat lijkt ook meteen veel dreigender. Met een gewoon incasso houd je over het algemeen de klant en is die er duidelijk op geantendeerd tijdig te betalen cq. duidelijk gemaakt dat het hem/haar de nodige kosten scheelt als ze tijdig betalen.

Mark17
03/08/10, 21:04
Mocht je in de toekomst nog eens een incassobureau nodig hebben, contracteer mij dan eens! Wij gaan bij de debiteur thuis langs, hierdoor incasseren wij veel sneller dan anderen en heb je ook sneller je geld. Omdat wij een klein bedrijf zijn, zijn de lijnen ook kort!

Voor meer informatie of de url, stuur maar een PM

En wat zijn dan de kosten als de debiteur niet (of niet geheel) betaald? Soms is vriendelijkheid niet de belangrijkste eis bij wanbetalers (lees: zijn al geen klant meer/hebben nooit betaald/etc.).

BsHosting
03/08/10, 22:49
Mocht je in de toekomst nog eens een incassobureau nodig hebben, contracteer mij dan eens! Wij gaan bij de debiteur thuis langs, hierdoor incasseren wij veel sneller dan anderen en heb je ook sneller je geld. Omdat wij een klein bedrijf zijn, zijn de lijnen ook kort!


Ja dit soort dingen krijg je als je zonder enige papieren een incassobureau mag en kan starten.
Jij met je incassobureau mag gewoonweg net zoveel dan wij allemaal hier netjes een briefje schrijven en meer niet.

Een debiteur bedreigen aan de deur ondanks dat ie nog moet betalen kost je uiteindelijk meer.

Daarom doe ik ook geen zaken met van dit soort bedrijfjes ik werk direct met een deurwaarder geeft iets meer impact dan zo'n halve zool van een incassobureau aan de deur waar ie niet eens toe bevoegd is.

orbitdiensten
03/08/10, 22:58
Hoi Pim,

Profinca raad ik zelf af, in het verleden slechte ervaring mee gehad :( er bleek een geinde vordering door profinca niet aan mij gemeld te zijn, maar men had zelf de centen opgestreken!

Groetjes,

Maikel

xynpaq
08/08/10, 13:23
Zijn hier ervaren mensen met incasso bureau CIB ( Centraal Incasso Bureau? ) ?

ARKO
09/08/10, 11:48
Hier ervaring met CIB. Een tijdje geleden is een factuur die al twee jaar open heeft gestaan nog betaald. Deze klant was failliet en kreeg een soort schulden traject. Ik had gedacht dat de factuur niet meer betaald zal worden, maar toch. Dit is dus één van mijn positieve ervaringen.

Wat minder fijn is bij CIB is dat de laatste tijd de mail niet zo goed beantwoord word. Soms is het ook onduidelijk hoeveel geld we van hun ontvangen. De ene keer krijgen we het hele bedrag en de andere keer krijgen we een stuk minder. In totaal hebben we veel minder geld ontvangen dan we hadden opgegeven.

Mede door de redelijk hoge abonnementen kosten, zijn wij aan het kijken voor een ander incasso bureau. CIB is zeker niet slecht, maar soms wel een beetje onduidelijk.

WebSpeciaal
09/08/10, 12:00
Actis Jura is misschien iets. Weet nog niet of het een goed incassobureau is, maar het kost je als als ik het goed gelezen heb niets.

DeziWeb
09/08/10, 12:18
Wij werken ook met Q-Collect en dit bevalt prima. Ik het verleden ook met Direct Incasso gewerkt, en ja dat ging niet zo soepel. In het begin wel, maar er zijn daar medewerkers die gewoon onbeschoft zijn.

®on
09/08/10, 12:47
Profinca raad ik zelf af, in het verleden slechte ervaring mee gehad :( er bleek een geinde vordering door profinca niet aan mij gemeld te zijn, maar men had zelf de centen opgestreken!
Dat is jouw ervaring. Mijn ervaring met Profinca is prima: online inzien van de status van het traject, redelijke termijn waarbinnen email beantwoord wordt, vlotte afdracht van vorderingen en hoog percentage "succes" op ingediende vorderingen.

ARKO
09/08/10, 14:47
Net heb ik een lijstje gemaakt aan de hand van op WHT besproken incasso bureaus. Mocht je nog verder willen kijken, bij deze het lijstje:

www.incassodienst.nl
www.boeder.nl
www.incassopartners.nl
www.actisjura.nl
www.ggn.nl
www.directincasso.nl
www.cibonline.nl
www.eenmalige-incasso.nl

dreamhost_nl
09/08/10, 18:55
Mis hier (alf.) nog :
www.atradius.nl
www.cashpoint.nl
www.credifin-nederland.nl
www.incassopartners.nl
nl.ispire.eu
www.profinca.nl
www.vanes.nl