PDA

Bekijk Volledige Versie : Meningen gevraagd over Swiftway (Polen)



AB-Systems
03/10/08, 14:58
Graag zou ik ervaringen of informatie willen zien van swiftway. Nu ben ik bekend (google) met het verleden van Remon Akkermans, maar goed iedereen zal uiteindelijk leren van zijn fouten en het ook beter doen in de toekomst. Gezien zijn advertenties op www.webhostingtalk.com waarin ze 420 servers kant en klaar on stock hebben zitten (http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=687449) moeten ze inmiddels wel geleerd hebben.

Wie o wie kan mij overtuigen dat dit een solide partij is om mee in zee te gaan. Graag zou ik de welbekende kemphanen willen vragen hun ongezouten mening achterwege te laten...

Glenn
03/10/08, 15:15
Een aantal vragen die je jezelf kunt stellen:

- Zijn ze bereikbaar op een Nederlands telefoonnummer / geven ze Nederlandstalige support?
- Hoe 'veilig' is de constructie van een Limited in de UK en spzoo in Polen? Waarom staat dat niet in Nederland?
- Hoe 'groot' en betrouwbaar zijn ze daadwerkelijk. Is er sprake van grootspraak?

Swiftway-UK
03/10/08, 15:21
- Zijn ze bereikbaar op een Nederlands telefoonnummer / geven ze Nederlandstalige support?

Ja, we zijn bereikbaar op een Nederlands telefoonnummer voor klanten.
Nee, we geven geen Nederlandstalig support.



- Hoe 'veilig' is de constructie van een Limited in de UK en spzoo in Polen? Waarom staat dat niet in Nederland?

Omdat we een Pools bedrijf zijn, geen Nederlands bedrijf.
Overigens is een Poolse Sp. z o.o. nagenoeg identiek qua eisen aan een BV, er moet ook 50 000 PLN (15000 euro) gestort worden om de firma te kunnen starten.

De firma is opgericht in 2003.



- Hoe 'groot' en betrouwbaar zijn ze daadwerkelijk. Is er sprake van grootspraak?

We zijn zeker niet de grootste van Nederland (of Europa) , maar we hebben een solide klantenkring.

Ik wil verder benadrukken dat Remon geen eigenaar is van Swiftway, zelfs geen directeur van Swiftway.

mark_m
03/10/08, 15:26
Ik heb dan wel geen ervaring, maar wel een vraagje :D
In het profiel van je account staat het kvk nummer van een nederlandse bv, is dit weer een dochteronderneming van Eureka Solutions ?

--edit--
Ik zie dat er als moederbedrijf bij staat:
TMF Group Holding Luxembourg S. uit luxemburg
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/MDWS001@?BUTT=H333049570000

Vage constructies..

Stewie
03/10/08, 15:26
Er zijn hier zoveel bedrijven op WHT waar de eigenaar via zeven juridische omwegen toch directeurtje en eigenaartje is, dat is gewoon moeilijk te controleren.

Ik denk dat de reden waarom dat imago aan jou kleeft is omdat je overal swiftway in combinatie met RA tegenkomt en nergens je ook maar een collega van hem ziet. Op wht.com/de/nl/etc niet.

Punt is dat zodra ervaringen meer gaan over de juridische basis van het bedrijf, je maar beter meer tijd kan gaan vrij maken voor goede voorlichting of om juridisch alles overzichtelijker te maken. Niemand wilt zaken doen met een toko waar een klapstructuur aan vast hangt. Ook al is het in de praktijk niet zo.

blerry
03/10/08, 15:31
Ik zelf neem een 1/1 rack af bij Swiftway gedurende 1,5 jaar nu en ben tot nu toe zeer tevreden.
Support nummer is altijd bereikbaar , qua storingen ook geen noemenswaardige problemen ondervonden.
Ook flexibel op uitbreidingen en eventuele technische vraagstukken.

Glenn
03/10/08, 15:49
Ja, we zijn bereikbaar op een Nederlands telefoonnummer voor klanten.
Nee, we geven geen Nederlandstalig support.
Dat staat anders niet in je aanbiedingen, of heb ik daar overheen gelezen?



Omdat we een Pools bedrijf zijn, geen Nederlands bedrijf.
Overigens is een Poolse Sp. z o.o. nagenoeg identiek qua eisen aan een BV, er moet ook 50 000 PLN (15000 euro) gestort worden om de firma te kunnen starten.

De firma is opgericht in 2003.
Das logisch, maar ik bedoelde meer de reden waarom je als Pools bedrijf nadrukkelijk in Nederland handelt.



We zijn zeker niet de grootste van Nederland (of Europa) , maar we hebben een solide klantenkring.

Dat beweer ik ook niet :)


Ik wil verder benadrukken dat Remon geen eigenaar is van Swiftway, zelfs geen directeur van Swiftway.
Maar wel de enige die communiceert op de Engelse en Nederlandse WHT. Ook dit bericht is door Remon geschreven.

Maargoed, dit is topic XXXX over Swiftway/Remon Akkermans/Zajebista.

Stewie
03/10/08, 15:56
Glenn: wat is het verband tussen zajebista en swiftway? Is dat via neoworld destijds? Want zover bekend was dat toch puurt klant <> leverancier?

mark_m
03/10/08, 15:59
neoworld is e-dentify volgens mij...
of was dat nou de reseller...
maar remon was wel weer de eigenaar van die limited...
daar zat toen dat AS nummer onder waar nu swiftway onder zit..
misschien overgekocht?

Glenn
03/10/08, 16:03
Glenn: wat is het verband tussen zajebista en swiftway? Is dat via neoworld destijds? Want zover bekend was dat toch puurt klant <> leverancier?
Ik wil daar wel op reageren maar ik veroorzaak dan zeker een flamewar. In short: Zajebista was een stichting, heb daar eens mee gemaild met een ene Anna. Dat bleek later weer banden te hebben met RA's firma uit Polen. Dat werd uiteraard weer ontkend. De waarheid is nooit 'bewezen', maar het zat er tegenaan.

Swiftway-UK
03/10/08, 16:03
Zajebista was klant van Neoworld. Het Neoworld netwerk is gekocht door Eureka Solutions.

Overigens profileren wij ons niet alleen maar in Nederland, integendeel. Onze klantenkring is wereldwijd. Wij hebben maar een klein percentage Nederlandse klanten. We plaatsen topics in diverse fora, maar doen vooral veel aan direct marketing.

Ons Nederland nummer is vooralsnog alleen een support nummer voor bestaand klanten, geen sales of presales nummer. Daarom nemen wij het niet op in Sales aanbiedingen.

Alle negatieve praatjes die je hoort over Swiftway zijn vooralsnog altijd van concurrenten, nooit van klanten.

Stewie
03/10/08, 16:06
Offtopic: Ik vind de strategie van lokale telefoonnummers uitstekend swiftway. Zo maak je het inderdaad eenvoudiger voor jouw klanten om contact met je op te nemen voor support.

mark_m
03/10/08, 16:07
Zajebista was klant van Neoworld. Het Neoworld netwerk is gekocht door Eureka Solutions.

Overigens profileren wij ons niet alleen maar in Nederland, integendeel. Onze klantenkring is wereldwijd. Wij hebben maar een klein percentage Nederlandse klanten. We plaatsen topics in diverse fora, maar doen vooral veel aan direct marketing.

Ons Nederland nummer is vooralsnog alleen een support nummer voor bestaand klanten, geen sales of presales nummer. Daarom nemen wij het niet op in Sales aanbiedingen.

Alle negatieve praatjes die je hoort over Swiftway zijn vooralsnog altijd van concurrenten, nooit van klanten.

Maar hoe zit het nu met die BV in je WHT profiel? :D

Glenn
03/10/08, 16:08
Neoworld is dan wel weer o.a. gestart door Remon.

Swiftway-UK
03/10/08, 16:10
Ik vind de strategie van lokale telefoonnummers uitstekend swiftway. Zo maak je het inderdaad eenvoudiger voor jouw klanten om contact met je op te nemen voor support.

Dank je, we hebben inderdaad een aantal lokale nummers voor support, dit werkt natuurlijk via Voip. Het loopt niet via ons netwerk, zodat bij eventuele netwerkstoringen we ook bereikbaar zijn.

Ons 24/7 storingsnummer is wel een Pools nummer, maar ook dit willen we omschakelen naar voip. We willen wel een tweede (vaste lijn) nummer aanhouden voor storingen, mocht het eens misgaan met Voip.

Swiftway-UK
03/10/08, 16:14
Maar hoe zit het nu met die BV in je WHT profiel? :D

Ik wil daar best open over zijn. De plannen waren om deze BV te gebruiken om nieuwe Nederlandse assets in onder te brengen. Dit plan is op dit moment van de baan.

Er zijn wel plannen om een Nederlandse verkoop organisatie te starten, dit word een BV onder de Sp z o.o. Dit doen we, omdat veel Nederlandse ondernemers (geheel onterecht naar mijn mening) toch het meeste vertrouwen hebben in het zakendoen met een BV.

Nogmaals, naar mijn mening geheel onterecht, aangezien er met BVs meer gespeeld lijkt te worden dan met een aantal andere rechtsvormen. Maar bij Swiftway is de klant nummer 1. Als klanten vinden dat zij liever zaken doen met een BV, dan luisteren wij hiernaar en werken wij hiernaartoe.

Mikey
03/10/08, 16:23
Ik wil verder benadrukken dat Remon geen eigenaar is van Swiftway, zelfs geen directeur van Swiftway.

suggereer je nu dat remona op forums post en remon niets anders is dan een loonslaaf...


Verder heb ik me voorgenomen zolang er geen onzin door je gepost wordt ik me er buiten hou!

Swiftway-UK
03/10/08, 16:27
suggereer je nu dat remona op forums post en remon niets anders is dan een loonslaaf...


Inderdaad in loondienst.
Geen aandeelhouder (meer)
Geen directeur.

Ook geen aandeelhouder via "constructies".

Clanhost
03/10/08, 17:23
Ik wil verder benadrukken dat Remon geen eigenaar is van Swiftway, zelfs geen directeur van Swiftway.

Praat je nu over jezelf in de derde persoon? Seriously...

Paulewk
03/10/08, 17:24
Maar Swiftway-UK, als jij niet Remon Akkermans bent, wie ben je dan wel? Je schrijfstijl is namelijk 100% gelijk aan die van Remon.

PeterT
03/10/08, 17:28
Misschien een idee dat hier daadwerkelijk ervaringen met Swiftway worden geplaatst. Niet eindeloos gezever van concurrenten?

Ber|Art
03/10/08, 17:34
Misschien een idee dat hier daadwerkelijk ervaringen met Swiftway worden geplaatst. Niet eindeloos gezever van concurrenten?Het lijkt me belangrijk dat voordat je zaken gaat doen ook weet met wie en dat is mij ook niet geheel duidelijk nu...

Mikey
03/10/08, 17:38
Misschien een idee dat hier daadwerkelijk ervaringen met Swiftway worden geplaatst. Niet eindeloos gezever van concurrenten?

ongeacht of je concurrent bent of niet, de meeste kennen remon al wat langer... En hebben dus op hun eigen manier zijn of haar ervaring op gedaan. En een ervaring blijft een ervaring

GlobalServe
03/10/08, 17:43
http://www.linkedin.com/ppl/webprofile?action=vmi&id=5138710&authToken=LmSk&authType=name&trk=ppro_viewmore&lnk=vw_pprofile

Current Vice President of Sales and Marketing at Swiftway / Eureka Solutions

Swiftway-UK
03/10/08, 17:56
http://www.linkedin.com/ppl/webprofile?action=vmi&id=5138710&authToken=LmSk&authType=name&trk=ppro_viewmore&lnk=vw_pprofile

Current Vice President of Sales and Marketing at Swiftway / Eureka Solutions

Inderdaad. Geen directeur en geen aandeelhouder dus.
Kunnen we het nu houden bij ervaringen? als er brandende vragen zijn, dan wil ik die best beantwoorden zover mogelijk.


Praat je nu over jezelf in de derde persoon? Seriously...

In dit geval gedaan voor Google.

Het word wederom een concurrenten feest, beetje jammer is dat.

Gwen
03/10/08, 17:58
Kunnen we het nu houden bij ervaringen?

Jij kon anders ook niet stoppen in het topic van NedZone, dus...

Swiftway-UK
03/10/08, 18:01
Jij kon anders ook niet stoppen in het topic van NedZone, dus...

Maar dat was een relevante discussie over de faciliteiten van het datacentrum.

®on
03/10/08, 18:02
Jij kon anders ook niet stoppen in het topic van NedZone, dus...
Kom zeg, het is toch geen kleuterfestijn hier? Graag serieus reageren, anders ga je maar buiten spelen.

Mikey
03/10/08, 18:10
Remon, zullen we je gelijk cursusje taalkunde geven?

me·ning de; v -en manier waarop men over een bep. zaak denkt

topic titel "Meningen gevraagd over swiftway"

Apoc
03/10/08, 18:12
Remon, zullen we je gelijk cursusje taalkunde geven?

me·ning de; v -en manier waarop men over een bep. zaak denkt

topic titel "Meningen gevraagd over swiftway"

Dit is zojuist pas aangepast - voorheen stond er "Ervaringen gevraagd". Dit is aangepast omdat TS niet alleen om ervaringen vraagt maar ook meningen in het algemeen.

Swiftway-UK
03/10/08, 18:12
Remon, zullen we je gelijk cursusje taalkunde geven?

me·ning de; v -en manier waarop men over een bep. zaak denkt

topic titel "Meningen gevraagd over swiftway"

Kijk ook naar de volgende opmerking van TS:

"Graag zou ik de welbekende kemphanen willen vragen hun ongezouten mening achterwege te laten..."

Triloxigen
03/10/08, 18:28
http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/78634-neoworld.html
Topic over NeoWorld / E-Dentify / Akkermans / Zajebista

Mikey
03/10/08, 19:29
"Graag zou ik de welbekende kemphanen willen vragen hun ongezouten mening achterwege te laten..."


Ik voel me niet aangesproken, jij ?

Stewie
03/10/08, 19:31
Ontopic of uit topic :)

Trafego
03/10/08, 20:34
Ervaring,

een aantal weken geleden hadden wij een aanvraag hier op wht gedaan voor usa hosting,

krijgen een reactie van swiftway met de vraag of we willen mailen.
zo gezegd zo gedaan..

wij gemaild met vraag van contactnummer en krijgen 2 dagen later een email terug, zonder afsluiting of niets (zeer onpersoonlijk) met de vraag of we eerst alles op email willen uitleggen voor er verder gepraat kan worden.

eigenwijs dat ik ben, prefereer ik gewoonweg een persoonlijk (telefonisch) contact
en mail dit ook terug, en waarom er geen afsluiting is zodat ik weet wie ik aanspreek.

Hier kregen we nog een bot antwoord op terug dat ze geen namen geven voordat ze weten wat we willen onder mom van account manager toewijzen. (om het helder te houden dus volgens hun)

Hierop hebben wij vriendelijk bedankt en geen interesse meer te tonen in hun diensten als een simpele vraag als telefonisch contact al niet mogelijk is

(wetende dat om rackspace en eventueel hardware ging)

al bij al slechte onpersoonlijke benadering vanuit Swiftway, en geen punten gescoord

Stewie
03/10/08, 20:43
Zijn de klanten van Swiftway wel tevreden over bijvoorbeeld het netwerk (staat die in de WHT uptime metert)? :)

Swiftway-UK
03/10/08, 20:46
Hier kregen we nog een bot antwoord op terug dat ze geen namen geven voordat ze weten wat we willen onder mom van account manager toewijzen. (om het helder te houden dus volgens hun)


Ik wil dit best toelichten. Wij krijgen veel presales vragen binnen, in het verleden sluiten we die netjes af met naam van degene die de vraag verwerkt heeft.

Maar vaak kwam de prospect pas weken terug met meerdere vragen en werden deze specifiek gesteld aan de persoon, die ze eerder beantwoord had. Soms was deze persoon niet aanwezig op dat moment, zodat de vragen soms dagen onbeantwoord bleven.

Om dat te voorkomen, wijzen we pas een account manager toe aan een prospect, zodra deze daadwerkelijk een klant word.

Trafego
03/10/08, 20:51
Je eerste persoonlijke contact bepaalt vaak of de klant terug komt (of niet)
Ik heb toen besloten om je toch mooie aanbod links te laten liggen. Misschien kan je er iets mee. iedereen weet dat als je een email stuurt door een ander beantwoord kan worden.
Dus vind je redenatie beetje vergezocht en eerder verduisterd (als in.. er is maar 1 persoon in heel bedrijf overkomend)

Stijn heeft ook een groot bedrijf, meerdere medewerkers.. die kan het ook..

denk je dat de klant interesseert wie de email beantwoord? Nee als ze maar geholpen worden (mijn mening)

t.bloo
03/10/08, 21:04
Offtopic: Bovengenoemd probleem is blijkbaar universeel: vandaag toevallig meegemaakt bij een bedrijf van 100 man. Dagenlang probeer je je vermeende contactpersoon te pakken te krijgen wat maar niet wil lukken. Belt niet terug, mailt niet terug, collega's houden je af. En niemand die op het idee komt om even te forwarden of door te verbinden of wat dan ook. Dat is echt niet meer van deze tijd, toch? Ja zeggen ze dan, je had hem ook niet moeten bellen maar mij! Ik vind dat niet mijn probleem eigenlijk, iemand waar ik eerder mee gecommuniceerd heb die zou ook kunnen regelen dat een klant voortaan naar een ander moet.

Ontopic: ik krijg nog steeds 25 gulden van de vice president van swiftway, gaat natuurlijk nergens over, maar het is toch iets dat je steeds bijblijft in dit soort topics.

DutchTSE
03/10/08, 22:24
Offtopic: Bovengenoemd probleem is blijkbaar universeel: vandaag toevallig meegemaakt bij een bedrijf van 100 man. Dagenlang probeer je je vermeende contactpersoon te pakken te krijgen wat maar niet wil lukken. Belt niet terug, mailt niet terug, collega's houden je af. En niemand die op het idee komt om even te forwarden of door te verbinden of wat dan ook. Dat is echt niet meer van deze tijd, toch? Ja zeggen ze dan, je had hem ook niet moeten bellen maar mij! Ik vind dat niet mijn probleem eigenlijk, iemand waar ik eerder mee gecommuniceerd heb die zou ook kunnen regelen dat een klant voortaan naar een ander moet.

Ontopic: ik krijg nog steeds 25 gulden van de vice president van swiftway, gaat natuurlijk nergens over, maar het is toch iets dat je steeds bijblijft in dit soort topics.
Mwah, ik vind het redelijk normaal. Tuurlijk is het een goed teken als telkens dezelfde persoon je mails beantwoord (waarbij het echt zijn "call" is), maar in dat geval kan het inderdaad voorkomen dat het gebeurd dat die persoon een dag vrij is en dus niet antwoord. Bij een hardware leverancier van me wisselt ook telkens de contactpersoon, maar daardoor heb ik wel gegarandeerd binnen een dag antwoord. Het is het een of het ander.

Praat overigens niet over mijn bedrijf, maar werkgevers die ik heb meegemaakt.

Swiftway-UK
03/10/08, 22:35
Stijn heeft ook een groot bedrijf, meerdere medewerkers.. die kan het ook..


Wie is Stijn ?



Ontopic: ik krijg nog steeds 25 gulden van de vice president van swiftway, gaat natuurlijk nergens over, maar het is toch iets dat je steeds bijblijft in dit soort topics.

Is dat zo ? contacteer me dan eens hierover, alvast bedankt.

Swiftway-UK
03/10/08, 22:40
Offtopic: Bovengenoemd probleem is blijkbaar universeel: vandaag toevallig meegemaakt bij een bedrijf van 100 man. Dagenlang probeer je je vermeende contactpersoon te pakken te krijgen wat maar niet wil lukken.

Exact waarom wij in Presales liever geen contactpersonen geven. Er zijn ook andere redenen. Diverselab gaf aan interesse te hebben in USA colocatie, wij weten totaal niet wat zijn wensen en eisen zijn.

Sommige providers willen alleen racks huren en crossconnects, de rest geheel zelf doen. Soms willen ze zelfs dat we een local loop naar andere gebouwen aanvragen, anderen willen gewoon een rack en bandbreedte van ons afnemen.

Niet iedereen van onze sales kan alle vragen beantwoorden, dus is het voor ons normaal dat we vragen naar de eisen van de prospect, zodat we hem (of haar) met de juiste persoon in contact kunnen brengen. Misschien is Presales en support bij ons wat onpersoonlijk, zakelijk en daardoor zeer snel, maar ik garandeer je dat onze account managers alles doen voor hun klanten wat mogelijk is en een persoonlijk contact houden met de klant.

Trafego
03/10/08, 22:41
Stijn / Stewie (mod hier op wht, eigenaar i3d)

t.bloo
03/10/08, 22:52
Mwah, ik vind het redelijk normaal.

Normaal? Het was mijn contactpersoon maar nu blijkbaar niet meer. Hij was er wel, maar blijkbaar een week lang bezig met andere zaken op kantoor. Alleen kwam niemand van het bedrijf op het idee om me wel te woord te staan... Ik had natuurlijk eerder moeten escaleren, maar deze meneer had best ook kunnen forwarden naar een andere collega, dat was eigenlijk mijn punt.


Is dat zo ? contacteer me dan eens hierover, alvast bedankt.

Gevalletje failliete hoster uit Tilburg. Niet zo netjes misschien om dat naar boven te halen :surrender:

Swiftway-UK
03/10/08, 23:21
Gevalletje failliete hoster uit Tilburg. Niet zo netjes misschien om dat naar boven te halen :surrender:

Je mag dat best naar boven halen, want: Geen enkele van mijn (Remon Akkermans) Firma's is ooit failliet gegaan. Geen 1, nooit, ever. Mocht je me niet geloven, pluis het dan eens uit in rechtspraak etc.

Ik heb geen enkel faillisement op mijn konto, niet 1.

Ik weet dat men graag anders wil doen geloven, maar het is gewoon niet zo. Ik ben geen Harry D. ;)

Mocht je werkelijk iets tegoed hebben, neem dan eens contact op.

Trafego
03/10/08, 23:30
Hey nu wel Remon onder dit account?

Hoeveel mensen zitten erop 1 wht account (mag dit eigenlijk wel?)

martysmarty
03/10/08, 23:40
Jammer dat het altijd dezelfde mensen zijn die tegen elkaar gaan hier.

Daarnaast worden er miningen over Swiftway gevraagd, dan is het niet echt netjes van Swiftway-UK om zelf te gaan posten

En nee, ik heb geen idee wie er gelijk heeft/hebben. En ook totaal geen zin om me erin te verdiepen. Alleen is hier wel elke maand een topic over. Jammer jammer jammer.

Grow up boys.

XFX
03/10/08, 23:44
Hoeveel mensen zitten erop 1 wht account (mag dit eigenlijk wel?)

Dat mag juist. Je mag niet 2 accounts voor 1 bedrijf (andersom dus).



Daarnaast worden er miningen over Swiftway gevraagd, dan is het niet echt netjes van Swiftway-UK om zelf te gaan posten

Ik denk dat dat juist terecht is. Er moeten sommigen meningen uitgelegd worden door Swiftway of onjuistheden worden rechtgezet.

Glenn
05/10/08, 21:17
Jammer dat het altijd dezelfde mensen zijn die tegen elkaar gaan hier.

Daarnaast worden er miningen over Swiftway gevraagd, dan is het niet echt netjes van Swiftway-UK om zelf te gaan posten

En nee, ik heb geen idee wie er gelijk heeft/hebben. En ook totaal geen zin om me erin te verdiepen. Alleen is hier wel elke maand een topic over. Jammer jammer jammer.

Grow up boys.

Ik reageer als eerste in een topic met VRAGEN voor de TS waarmee hij zelf een beeld kan vormen. Vervolgens is reactie nummero 2 van Swiftway. Er was geen enkele verdediging nodig imo :)

Spyder01
06/10/08, 00:02
Ik denk dat het voor Remon veel beter is, als hij eens die hele structuur wat uitlegd, hoe dingen precies zitten en waarom...

Mij maakt het niet uit, maar dat zou denk ik een hoop gebash en kleutergedrag schelen hier. Als je op hem zoekt op Google, komen er weinig positieve berichten. Maar ik ben wel zo`n iemand die gelooft dat mensen hun leven kunnen beteren..

Daarom mijn advies, leg die vrijwel 99% van de forum bezoekers die het Swiftway gebeuren vreemd vinden eens de "vage" Swiftway structuur uit. Volgens mij scheelt het jezelf ook een hoop gebash.

Verder heb ik zelf geen ervaringen met Swiftway, maar ken er 2 die er zitten en dat klinkt positief.

Swiftway-UK
06/10/08, 12:16
Swiftway heeft juist een heel heldere structuur, aangezien Eureka Solutions Sp z o.o. direct de top van de keten is waarmee men zaken doet. Er zijn geen holdings boven Eureka Solutions / Swiftway.

Neoworld ltd. was van mij en twee andere aandeelhouders. Ik was Directeur van de firma. Swiftway was een merknaam onder Neoworld.

Eureka Solutions Sp. z o.o. is een software ontwikkelaar, met een specialisatie op het gebied van POS en voorraad beheer systemen. Eureka ontwikkeld applicaties voor derden maar heeft ook een eigen POS, RMS, voorraadbeheersysteem en camera bewaking software.

Elke keer als een POS/RMS met voorraadbeheersysteem verkocht wordt, kom er ineens een (groot) bedrag binnen, dat dan langzaam werd opgegeten door maandelijkse lopende kosten. De directeur van Eureka wilde activiteiten aankopen waarmee hij bedragen kan investeren die daarna maandelijks inkomsten opleveren.

Ik kwam met hem in gesprek, mijn suggestie aan hem was om dedicated servers te gaan verhuren. Dat vond hij een goed idee. Na wat meer gesprekken heeft hij het merk Swiftway en het Neoworld netwerk met lopende contracten overgekocht van Neoworld Ltd. Hierdoor had ik initieel opties op aandelen binnen Eureka, maar die opties heb ik verkocht aan de DGA.

En ik werk nu voor Swiftway en ben verantwoordelijk voor de sales activiteiten.

AB-Systems
06/10/08, 12:21
En kan je voor de duidelijkheid die ik momenteel nog mis ook aangeven wie "ik " is.. zijn er meerdere mensen die het swiftway-uk account gebruiken of is het er maar 1 ..?!

heb je ook wat meer info (link?! / website?!) van de moedermaatschappij (eureka solutions polen) want daar is niks over te vinden via google

Swiftway-UK
06/10/08, 12:28
En kan je voor de duidelijkheid die ik momenteel nog mis ook aangeven wie "ik " is.. zijn er meerdere mensen die het swiftway-uk account gebruiken of is het er maar 1 ..?!

Bovenstaande ik is Remon. Er zijn meerdere personen met toegang tot dit account.



heb je ook wat meer info (link?! / website?!) van de moedermaatschappij (eureka solutions polen) want daar is niks over te vinden via google

Eureka is niet de moedermaatschappij, Eureka is Swiftway. Swiftway is een Handelsnaam van Eureka Solutions Sp z o.o.

Overeenkomsten worden dus direct afgesloten met Eureka Solutions Sp. z o.o.

Mikey
06/10/08, 12:31
Je mag dat best naar boven halen, want: Geen enkele van mijn (Remon Akkermans) Firma's is ooit failliet gegaan. Geen 1, nooit, ever. Mocht je me niet geloven, pluis het dan eens uit in rechtspraak etc.

Ik heb geen enkel faillisement op mijn konto, niet 1.

Ik weet dat men graag anders wil doen geloven, maar het is gewoon niet zo. Ik ben geen Harry D. ;)

Mocht je werkelijk iets tegoed hebben, neem dan eens contact op.


Op donderdag 9 oktober 2003 te 11.00 uur, zal door de belastingdeurwaarder in opdracht van de ontvanger van de Belastingdienst/Oost Brabant/kantoor Tilburg ten laste van:

R.J.M. Akkermans, Tilburgseweg 89 te Goirle worden verkocht:

huishoudelijke en meubilaire zaken w.o. breedbeeld tv, DVD speler, voetbalspel, PC, monitoren

en wat verder te koop zal worden aangeboden.

Bezichtigen van 10.40 tot 11.00 uur op bovenstaand adres, waar ook de verkoop zal worden gehouden.
Contante betaling, geen opgeld.

Bovenstaand is dus niet waar ?

DennisP
06/10/08, 12:33
Kukelekuu? :)

Remon gast... Ze maken je op het internet wel af trouwens...

http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=258&pagina=1

Ook niet leuk om te lezen, en trouwens dat is niet de enigste site over jou. Ik kan gellukkig nog steeds niet quoten. Verleden/Heden is op het internet vaak gewoon 1 pot nat.

phreak
06/10/08, 12:37
Kukelekuu? :)

Remon gast... Ze maken je op het internet wel af trouwens...

http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=258&pagina=1

Ook niet leuk om te lezen, en trouwens dat is niet de enigste site over jou. Ik kan gellukkig nog steeds niet quoten. Verleden/Heden is op het internet vaak gewoon 1 pot nat.

<offtopic>
Hey Dennis, ook weer eens interessant aan het meelezen?
</offtopic>

<ontopic>

Ik doe niet eens meer de moeite om Swiftway te doorgronden, want je krijg immer en altijd een ontwijkend antwoord. Zal er dus ook nooit maar dan ook nooit zaken mee doen.

Swiftway-UK
06/10/08, 12:39
Bovenstaand is dus niet waar ?

Ja er is beslag gelegd op mijn spullen in Nederland door de Belastingdienst in 2003. Ik heb dit overigens geheel toegelicht op dit forum, maar in het kort nog eens.

Ik was al geemigreerd naar Polen, Belastingdienst stuurde de aanslagen van de belasting naar oude adres, geen reactie gegeven (niet ontvangen namelijk) en via vrienden vernomen dat er beslag gelegd was op wat spullen van mij in Nederland.

Ondanks dat ik die spullen best kon missen, wilde ik het netjes afhandelen, ben direct naar Nederland gegaan en heb de betaling van de geschatte aanslag dan maar gedaan. Daarna netjes het teveel betaalde bedrag terug gevorderd, aangezien voorlopige/geschatte aanslagen altijd zeer hoog uitvallen.

Ja er is beslag gelegd, dit was in zekere mate mijn verantwoording, ik heb dat afgehandeld.
Maar beslag is niet gelijk aan een faillisement.

santema
06/10/08, 12:40
Je mag dat best naar boven halen, want: Geen enkele van mijn (Remon Akkermans) Firma's is ooit failliet gegaan. Geen 1, nooit, ever. Mocht je me niet geloven, pluis het dan eens uit in rechtspraak etc.

Ik heb geen enkel faillisement op mijn konto, niet 1.

Ik weet dat men graag anders wil doen geloven, maar het is gewoon niet zo. Ik ben geen Harry D. ;)

Mocht je werkelijk iets tegoed hebben, neem dan eens contact op.


Eigenlijk wilde ik me niet in de discussie mengen, maar: coloheaven?

http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/34662-coloheaven-failliet-hulp-gevraagd.html

Swiftway-UK
06/10/08, 12:43
Kukelekuu? :)

Remon gast... Ze maken je op het internet wel af trouwens...

http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=258&pagina=1

Ook niet leuk om te lezen

Die man is een geestelijk gestoorde rechts extremist. Bewijst maar weer een dat elke idioot wat kan schrijven om iemand zwart te maken. Lees ook zijn andere colums op Misdefinitie.nl om een goed beeld te krijgen over de schrijver en zijn denkbeelden.

Lewis Leonardo oh pardon, Drs. Lewis Leonardo heeft ook zijn eigen fanclub:
http://retecool.com/post/de-weledelgeleerde-heer-drs-ing-lewis-leonardo

Elke idioot kan schrijven wat hij wil over anderen, het komt in google en iedereen ziet het direct als waarheid.

Mikey
06/10/08, 12:45
Elke idioot kan schrijven wat hij wil over anderen, het komt in google en iedereen ziet het direct als waarheid.

remon en remona weten daar alles van, of niet ?

DennisP
06/10/08, 12:45
<offtopic>
Hey Dennis, ook weer eens interessant aan het meelezen?
</offtopic>

<ontopic>


<offtopic>
Ja zit thuis met keel en long onsteking, lang leve het niet roken (ben nu voor 3 maanden gestopt), krijg je meteen de onstekingen die je jarenlang met een dikke teerlaag heb weten tegen te houden... :) iig ben langzaam aan het terugkomen in de bewoonde wereld na een tijd afwezig te zijn, en zag deze topic (de zoveelste over remon) als een goed excuus om mijn medeleven te tonen...
</offtopic>

hostlogic.nl
06/10/08, 12:46
Ja, we zijn bereikbaar op een Nederlands telefoonnummer voor klanten.

Kun je mij vertellen waar ik dit telefoonnummer kan vinden? Op jullie website staat nog steeds een Pools nummer en het NL nummer wat ik van jullie heb werkt helaas nog niet.

DennisP
06/10/08, 12:47
Die man is een geestelijk gestoorde rechts extremist. Bewijst maar weer een dat elke idioot wat kan schrijven om iemand zwart te maken. Lees ook zijn andere colums op Misdefinitie.nl om een goed beeld te krijgen over de schrijver en zijn denkbeelden.

Lewis Leonardo oh pardon, Drs. Lewis Leonardo heeft ook zijn eigen fanclub:
http://retecool.com/post/de-weledelgeleerde-heer-drs-ing-lewis-leonardo

Elke idioot kan schrijven wat hij wil over anderen, het komt in google en iedereen ziet het direct als waarheid.

Ik heb iig niet gezegd dat het waarheid was :) Wat wel waarheid is... dat is deze:

hehe ik vind hem nog steeds zo leuk...

http://leerquoten.slashme.org/ :)

natuurlijk ook mijn reactie erop te lezen op:

http://webwereld.nl/comments/11056

Maar goed, het is duidelijk dat je vaak de zaken vooral met je ex klanten vaak verkeerd hebt aangepakt, of dat "nu" zo is, dat weet ik niet, maar wat in de mensheid leeft is dat vaak het negatieve word onthouden, en het goede word vergeten (is ook logisch goed = saai, slecht = gemeen en interessant en doet vaak pijn dus word niet vergeten.), iig ik ben nu weer een loonslaaf en dat bevalt me goed en ik zie geen reden om jou daarin te bashen, wel zou ik vanuit mijn persoonlijke optiek liever geen zaken doen vanwege het verleden. Maar dat is puur persoonlijk.

Swiftway-UK
06/10/08, 12:48
Eigenlijk wilde ik me niet in de discussie mengen, maar: coloheaven?

http://www.webhostingtalk.nl/dedicated-en-vps-unmanaged-hosting/34662-coloheaven-failliet-hulp-gevraagd.html

Lees het topic door, alleen de topic starter denkt dat de firma failliet is, later geeft iemand duidelijk aan dat er gen sprake is van een faillisement. Ik kan ook een topic openen DACEFA FAILLIET en dan gaan wijzen hiernaar ;)

Coloheaven is niet failliet gegaan.

AB-Systems
06/10/08, 12:50
Eureka is niet de moedermaatschappij, Eureka is Swiftway. Swiftway is een Handelsnaam van Eureka Solutions Sp z o.o.

Overeenkomsten worden dus direct afgesloten met Eureka Solutions Sp. z o.o.


Maar ik neem aan dat een maatschappij zoals Eureka opgezet is toch wel een eigen website heeft waar (dan wel in pools / engels) te lezen is over het bedrijf..?! (eureka dus..?!)

Swiftway-UK
06/10/08, 12:58
Maar ik neem aan dat een maatschappij zoals Eureka opgezet is toch wel een eigen website heeft waar (dan wel in pools / engels) te lezen is over het bedrijf..?! (eureka dus..?!)

Nee, Alex (onze directeur) was eigenlijk nooit echt bezig met Internet, het boeide hem vrij weinig. Hij had ooit eens een website laten maken maar heeft aar vrij weinig mee gedaan.

Eureka heeft een grote groep vaste klanten waarvoor we programmeren. POS/RMS en voorraadbeheersystemen verkoop je niet via een website, maar door middel van verkopers die naar horecarebedrijven en winkels gaan of door op beurzen te staan.

Ik denk dat hij nooit een meerwaarde heeft gezien voor een website voor Eureka's core activiteiten.

Swiftway-UK
06/10/08, 13:04
Maar het is duidelijk, de welbekende raddraaiers mengen zich toch weer in een topic, vallen mij (remon) persoonlijk aan terwijl het om Swiftway zou moeten gaan.

Het idee is me nu duidelijk. Goede strategie ook, werkt ook nog:

1. Post als concurrent van een firma onder valse namen diverse negatieve ervaringen over een provider. Probeer vooral de naam goed te noemen alswel de naam van de eigenaar van de firma.

2. Doe nummer 1 consequent en over een langere periode.

3. Refereer naar de ervaringen via forums, websites, etc waar mogelijk. De datum maakt niet uit, wie kijkt nu of een ervaring uit 1999 of 2001 is? gewoon zoveel mogelijk naar wijzen, dan komt het wel in orde.

4. doe dit consequent, soms wel 8 jaar na de ervaring. Open onder diverse pseudoniemen topics op forums waar je aangeeft dat X failliet is.

5. Refereer naar de failliet topics op latere tijdstippen, er zit geen waarheid in, maar topic titel klinkt al leuk.

Blijf dit herhalen en je hebt voldoende ruis veroorzaakt om gegronde twijfel te zaaien bij mogelijke prospects! mission accomplished, jij hebt meer kans op klanten!

Goed gedaan jongens! In Nederland kom je er ook mee weg, want smaad/laster rechtszaken worden nauwelijks gevoerd en als ze gewonnen worden, krijgt de verdedigende partij een fooi als schadevergoeding.

JMB
06/10/08, 13:05
Ik neem aan dat jullie desondanks wel op enig manier promotie materiaal hebben. Ik zou zeggen, gooi eens wat onder de scanner. Ik denk dat dat bij heel veel mensen twijfel weg zal nemen. Uiteraard wel wat meer onder de scanner leggen dan een visitie kaartje...

//edit: Remon ik krijg niet echt de indruk dat dit vanaf 1 persoon komt. En naar mijn mening waar rook is...

Glenn
06/10/08, 13:07
Maar hoe zit het dan met de website Swiftway.nl die sinds 2006 binnenkort in het Nederlands is?

Swiftway-UK
06/10/08, 13:17
//edit: Remon ik krijg niet echt de indruk dat dit vanaf 1 persoon komt. En naar mijn mening waar rook is...

Klopt, het is een clubje dat op IRC met elkaar chatten. Het maakt me op dit moment eigenlijk niets meer uit. Wie blijft twijfelen, vooral blijven twijfelen. Ik stop met reageren in dit topic, aagezien dit alleen maar leuk is voor bovenstaande rad draaiers.

Onze klanten zijn tevreden, kijk bijvoorbeeld op pagina 1 waar duidelijk een tevreden klant post. Onze concurrenten zijn zeer ontevreden, dat is duidelijk. Een groter compliment kunnen we eigenlijk niet krijgen: We hebben ontevreden concurrenten.

santema
06/10/08, 13:21
5. Refereer naar de failliet topics op latere tijdstippen, er zit geen waarheid in, maar topic titel klinkt al leuk.


Ik ben volgens mij niet de enige die denkt dat coloheaven naar de heaven is gegaan, maar de post is duidelijk een vraag, zie ook het "?" teken.

Ber|Art
06/10/08, 13:26
Ik vind het wel weer gnoeg nu, het gaat helaas niet meer over Swiftway maar over Remon in het verleden, daar was het TS niet om te doen IMO.