PDA

Bekijk Volledige Versie : [TK] Dell PowerEdge R300



Peterva
03/10/08, 12:08
Is gekocht in april 2008 om in datacenter op te hangen als secundaire server, maar is nooit in gebruik genomen.
Server is een aantal keer aangeweest om te installeren, heeft verder niets gedaan. Ook zitten er bij deze aankoop rackrails bijgeleverd.

Specificaties:

* Quad Core Xeon X3323, 2,5 Ghz, 2x 6MB, 1333 Mhz FSB
* 2x PCIe Riser cards
* Front Bezel
* 6 GB DDR2 667 Mhz Memory (6x 1GB)
* 2x 750 GB SATA 3,5" Hotplug schijven
* SAS 6iR internal RAID Controller
* HD-Hotswap chassis, met enkele PSU
* Internal SATA DVD-Rom drive
* Geen Operating System

Server is dus nog geen jaar oud, en behalve installeren heeft hij niets gedaan.
Nieuwprijs is 2250 euro, maar voor 1750 euro mag hij wat mij betreft weg, inclusief de rails.

pierce
03/10/08, 12:28
De listprijs bij Dell voor dit system is € 1299,- .... extra korting e.d. is dan nog niet meegerekend...
Dus wellicht kan je je prijs heroverwegen ;)

Erik H.
03/10/08, 12:48
@TS : Wat Pierce zegt... nieuw bij Dell krijgen we hem ver onder jouw vraagprijs. Je zal dus een stuk lager moeten gaan zitten om hem te verkopen

Peterva
03/10/08, 13:58
Ik weet niet waar jullie de prijzen vandaan halen, maar met de configurator op de website, krijg ik met mijn specs een prijs te zien van +/- 1950 euro ex. btw. Haal daar de huidige kortingen vanaf, en dan kom ik alsnog in de buurt van +/- 1450 euro ex. btw.

Dan vind ik mijn prijs van 1750 euro inc. btw nog niet eens zo heel erg gek. Voor dat geld kom ik hem ook afgooien, mits het niet te gek wordt met de afstand.
Het is overigens waar dat je het via een accountmanager goedkoper zou kunnen krijgen nog, maar ik wil er uiteraard zo min mogelijk verlies op lijden, ik hoop dat jullie dat ook snappen.

Geert-Jan
03/10/08, 14:23
Pater,

Vele gebruikers op dit forum hebben standaard een Premium account en bellen nog even alvorens te bestellen. Hierdoor worden andere prijzen gehaald dan op de 'standaard' configurator.

Jouw prijs is helemaal niet verkeerd, maar wel voor dit forum....

santema
04/10/08, 01:23
...maar ik wil er uiteraard zo min mogelijk verlies op lijden, ik hoop dat jullie dat ook snappen.

Zeker, maar hoeveel mensen denk jij te vinden die een gebruikte server gaan kopen voor meer dan de nieuwprijs?

pdu
09/10/08, 06:39
Ik bied € 750,-