PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows tijdelijke server licentie?



WeServIT
29/09/08, 19:53
Beste WHTers,

Na lang zoeken op de site van Microsoft + aanmelding van partner ship ben ik er nog niet achtergekomen hoe en wat ik nu het beste kan en moet doen.

Even de uitleg:
Op al onze servers draait Linux. Nu is het zo dat de volgende maand een nieuwe game uit komt en in het begin alleen kan draaien op Windows. Zodra de Linux binaries uitkomen is het de bedoeling dat alles overgezet gaat worden.

Nu is dus de vraag of het mogelijk is om voor 1 á 2 maanden een Microsoft Windows 2003 standaard of webedition te huren? En wat zijn hier dan de voordelen en nadelen van + de kosten. Ik weet dat we dan praten over een SPLA maar kan niet bepaald vinden waar en hoe ik dit kan krijgen.

Ik kon op het forum niet het juiste antwoord hier op vinden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

ju5t
29/09/08, 20:21
Vaak kan je colo en/of dedicated provider je hier wel bij helpen.

gjtje
29/09/08, 20:27
SPLA rappporteer je per maand dus je kan elke maand meer en minder afnemen. Als je 3 maanden achter elkaar 0 rapporteert begint Microsoft wel te piepen.

Randy
29/09/08, 20:28
1) www.microsoft.nl/partner
2) Aanmelden als registered partner
3) Deelnemen aan 'Web host program'
4) Insight (http://nl.insight.com/content/spla_intro_nl) bellen, SPLA contract tekenen
5) Media bestellen (of downloaden na 14-10 of lenen van $collega)
6) Keys komen binnen
7) Installeren
8) Maandelijks rapporteren

Het hele proces kan binnen 2 weken geregeld worden. Afgelopen week heb ik nog een klant van me aangemeld. Mocht dit te lang duren, kun je een demoversie van 2008 downloaden en bij key gewoon 'next' klikken. Dan werkt die 60 dagen. In die tijd, moet jij je spullen rond kunnen krijgen.
Houdt er rekening mee dat je enkel de Web Server editie nog als Unauth kunt krijgen en er geen nieuwe STD/ENT/DC licentues unauth worden uitgegeven. De Web editie zit ergens tussen de 10 en 15 euro per CPU per maand.

Tim.Bracquez
29/09/08, 20:29
Je kan ook zelf partner worden, kost niets... enkel moet je wel licenties blijven afnemen als ik me niet vergis.

Econocom(www.econocom.com) is zo één van de resellers, die kunnen hierover denk ik wel goede informatie geven.

Edit: zoals getUP zegt bij je colo provider raad vragen kan helpen.

Als je vriendelijk aan Econocom achter een CD vraagt sturen ze dit wel gratis op voor één (tijdelijke) installatie

ju5t
29/09/08, 21:10
Houdt er rekening mee dat je enkel de Web Server editie nog als Unauth kunt krijgen en er geen nieuwe STD/ENT/DC licentues unauth worden uitgegeven. De Web editie zit ergens tussen de 10 en 15 euro per CPU per maand.

Ik dacht dat datacenter juist wel bleef en alleen standard en enterprise eruit gehaald zouden worden?

Moet ik wel zeggen dat wij een vaste order hebben die niet aangepast wordt per maand. Dus ik krijg het overzicht ook al een tijdje niet meer te zien.

WeServIT
29/09/08, 22:13
Oke allemaal bedankt voor jullie reacties!

het is niet de bedoeling dat ik de Windows Licentie blijf behouden, zodra we hier meer aanvraag voor krijgen en hier wel gebruik van gaan maken meld ik me verder erbij aan.

Ik heb nu besloten dat ik gewoon maximaal 2 maanden gebruik maak van de Trial en dan overstap naar linux, want dan zijn de linux binaries er namelijk.

Bedankt voor jullie snelle reacties!