PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen met ontvangen van mail



student mcse
29/09/08, 15:42
De naam van mijn domein v.b: "prive_domein.publiek_domein.nl". Het publiek domein is hosted door MijnDomein.nl en de ISP XS4All.nl.
Zojuist heb ik Exchange geinstalleerd op mijn prive domein en getest.
De smarthost verwijst naar de ISP.
In DNS a en mx records aangemaakt die verwijzen naar de mailserver.
Het versturen van mail naar buiten heb ik getest door een testmail te sturen naar mijn gmail account.
Dat werkt, maar als ik reageer op die gestuurde test email krijg ik het meteen terug met volgende tekst:

"Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 relay not permitted (state 14)."

Hoe kan ik testen wat de oorzaak van het probleem is?
Ik heb zelf het idee dat poort 25 geknepen wordt, maar weet het niet zeker.

pierce
29/09/08, 15:47
-heb je je recipient policy goed staan? Dat wil zeggen, de juiste domeinnaam ingevuld?
-staat er een firewall aan op de server?
-Xs4all kan ook een firewall op hebben aanstaan, kijk hiervoor in het service center.

Je kan hier ook nog even testen of poort 25 openstaan en gelijk controleren of je een relay server hebt. http://www.abuse.net/relay.html

student mcse
28/04/11, 17:13
De naam van mijn domein v.b: "prive_domein.publiek_domein.nl". Het publiek domein is hosted door MijnDomein.nl en de ISP XS4All.nl.
Zojuist heb ik Exchange geinstalleerd op mijn prive domein en getest.
De smarthost verwijst naar de ISP.
In DNS a en mx records aangemaakt die verwijzen naar de mailserver.
Het versturen van mail naar buiten heb ik getest door een testmail te sturen naar mijn gmail account.
Dat werkt, maar als ik reageer op die gestuurde test email krijg ik het meteen terug met volgende tekst:

"Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 relay not permitted (state 14)."

Hoe kan ik testen wat de oorzaak van het probleem is?
Ik heb zelf het idee dat poort 25 geknepen wordt, maar weet het niet zeker.

Om te beginnen heb je een eigen DNS server nodig om records te kunnen maken.
De meeste ISP's knijpen poort 25, vanwege de enorme data stroom.
Je domein is gehost bij geenpunt.nl, je hebt de DNS records niet in eigen beheer.
Een bericht kan pas verstuurd en worden ontvangen als de naam en adres gegevens gecontroleerd zijn en correct zijn.

visser
28/04/11, 20:42
Om te beginnen heb je een eigen DNS server nodig om records te kunnen maken.
De meeste ISP's knijpen poort 25, vanwege de enorme data stroom.
Je domein is gehost bij geenpunt.nl, je hebt de DNS records niet in eigen beheer.
Een bericht kan pas verstuurd en worden ontvangen als de naam en adres gegevens gecontroleerd zijn en correct zijn.

Dat is bijna allemaal onjuist; Als je DNS voor je domein van een provider afneemt, krijg je ongeveer altijd wel een interface waarmee je records onder je domein kunt aanmaken.
On records te maken hoef je dus geen eigen DNS server te draaien.

"knijpen" suggereert rate limiting, dat is niet zo vaak het geval.
"Blokkeren" van poort 25 gebeurt wel vrij regelmatig (inkomend, uitgaand, of allebei). De reden is niet een "enorme volumestroom" (op ISP schaal is het datavolume van smtp echt niet groot tov www, p2p e.d.), maar spam. (inkomend, open relays, besmette hosts uitgaand)
Ik weet niet wat je precies bedoelt met bericht versturen en "naam en adres gegevens", maar voor het sturen van email is weinig meer nodig dan dat het ontvangende domein een werkende MX heeft, en dat de zendende server die op poort 25 kan bereiken.

Voor de OP:
"Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550 relay not permitted (state 14)."

Aangezien de ontvangende mailserver blijkbaar een 550 error kon teruggeven, is wel duidelijk dat er geen sprake is van botweg blokkeren van poort 25.

Maar de ontvanger denkt dat hem gevraagd was mail te relayen.
Blijkbaar weet de ontvangende server niet dat hij "prive_domein.mijndomein.nl" is.
Dat MX record voor prive_domein.mijndomein.nl moet trouwens wel naar prive_domein.mijndomein.nl wijzen (en die moet weer een A record hebben).
Als dat MX record verwijst naar de mailserver van de hostende ISP, moet je daar afspraken mee hebben dat die server ook mail voor prive_domein.mijndomein.nl moet afhandelen.
(anders krijg je ook/idd zo'n relay not permitted melding).

marsipulami
28/04/11, 21:30
Ben ik nou scheel of zit TS zijn eigen openingspost fout te beantwoorden?

Hmmm tis ook een oud topic zie ik nu.... :thumbdown:

visser
28/04/11, 23:37
Ben ik nou scheel of zit TS zijn eigen openingspost fout te beantwoorden?

Hmmm tis ook een oud topic zie ik nu.... :thumbdown:

De gelijke(nde) usernaam had ik wel gezien, maar hoe oud de originele post is was me ontgaan.
Het zal wel een gedeeld of doorgegeven account zijn , gezien ook de naam.