PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows/Plesk problemen



ucentral
29/09/08, 15:02
Hallo,

Mijn excuus als ik verkeerd gepost heb.

Ik kamp al een tijdje met de volgende problemen.

Een Win 2003 server voor webhosting doeleinden is onlangs opnieuw geinstalleerd, welke eerst Plesk 7.6 draaide, is er nu versie 8.6 aanwezig.

Standaard maakt Plesk gebruik van de Bind DNS server, maar wegens een aantal redenen wilde ik de standaard Microsoft DNS gebruiken. Zones werden prima aangemaakt, verwijderen, alles ging prima, maar, om de zoveel uur (geen vaste regelmaat) zie je in het logboek (System) een warning bericht verschijnen van het proces LsaSrv. Met de volgende bericht geving.

The Security System detected an authentication error for the server DNS/server.provider.nl. The failure code from authentication protocol Kerberos was "There are currently no logon servers available to service the logon request.
(0xc000005e)".

De DNS server die dit probeert is de opgegeven primaire DNS server in mijn netwerk kaarten. Haal ik deze weg, dan zal de secundaire met dezelfde melding komen. Haal ik ze allemaal weg, en verwijs ik naar 127.0.0.1 (localhost) omdat hier dus ook DNS op draait, dan kan ik dus websites niet meer bezoeken, ook back-ups via FTP zijn niet meer beschikbaar, omdat hij niet kan resolven. Dit heb ik dus weer hersteld in de adapters, maar wederom krijg ik dan weer de meldingen.

Nu heb ik vanmorgen Microsoft DNS omgezet naar Bind DNS, om wellicht van het gezeur af te zijn. Maar krijg vrolijk van bind de volgende melding in mijn logboek te zien.

zone 0.0.127.in-addr.arpa/IN: NS 'win1.provider.nl.0.0.127.in-addr.arpa' has no address records (A or AAAA)

Tot zover de DNS meldingen, maar verder is de server traag met PHP scripts (ASP(.net) totaal niet) traag, en bij het uitvoeren van een externe aanvraag (FTP, MySQL database opzetten enz.) dan gaat de server op zijn knieen, maar als je het aan mij vraagt Plesk, want Windows blijft vrolijk doordraaien en meld niets in de logboeken. Bij het opnieuw opstarten van de server (rebooten) werkt de handel weer voor zolang dat het is.

Ik weet dat het een lap tekst is, maar kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Martijn

Magnetronkip
29/09/08, 16:16
de LsaSrv fout heeft te maken met Active directory geloof ik, heb jij die ook draaien? zoja is je dns ook toegevoegd aan je Active Directory ?

ucentral
29/09/08, 17:17
de LsaSrv fout heeft te maken met Active directory geloof ik, heb jij die ook draaien? zoja is je dns ook toegevoegd aan je Active Directory ?

Ja, dat weet ik. Maar dat is het nou juist. Het is de enigste Windows server hier in het data center. En hier draait dus geen Active Directory op.

GlobalServe
29/09/08, 17:41
uw zone static zetten ipv dynamic.
Dit kan ook het probleem oplossen, maar doet dit voor de reverse zones.

Alsook zien dat uw reverse dns goed staat.

ucentral
29/09/08, 18:03
uw zone static zetten ipv dynamic.
Dit kan ook het probleem oplossen, maar doet dit voor de reverse zones.

Alsook zien dat uw reverse dns goed staat.

Ik heb DNS door de Plesk software laten configureren.

Kun je verder je antwoord iets beter verduidelijken, ik snap er weinig tot niets van.