PDA

Bekijk Volledige Versie : Fraude met het maken van een website



petervanaltena
28/09/08, 22:04
Weet iemand hoe je je geld terug kunt krijgen als je geld hebt aanbetaald voor het maken van een website en dat de webdesigner opeens de opdracht een andere wending geeft en andere voorwaarden maakt komt er op neer dat hij de opdracht helemaal niet na komt

Ik hoop dat u mij wil helpen

BsHosting
28/09/08, 22:15
Als het een bedrijf is in gebreke stellen, als het een particulier is moet je geluk hebben dat je er iets aan kan doen.

SF-Jeroen
28/09/08, 22:15
Ik neem aan dat er een contract is gemaakt en daar een handtekening staat, dan kun je je op de voorwaarden in het contract beroepen. Indien niet, dan succes bij de rechter

Ramon Fincken
28/09/08, 22:18
is er iets ondertekend, contract, voorwaarden?

petervanaltena
28/09/08, 22:39
Het is een bedrijf en we hebben een contract gemaakt maar hij wilde opdracht zwart doen!

BsHosting
28/09/08, 22:41
Een contract en toch zwart knappe combinatie.
Even bellen en zeggen dat je anders de belasting gaat bellen omdat ie het zwart doet.

Of hij houd zich gewoon aan de deal of hij krijgt bezoek.

SF-Jeroen
28/09/08, 23:21
Even bellen en zeggen dat je anders de belasting gaat bellen omdat ie het zwart doet.

Ik denk niet dat dreigen erg veel gaat werken, daarnaast ben je zelf ook fout als je een contract hebt gemaakt voor zwart werk

BsHosting
28/09/08, 23:23
Dat sowieso maar niet geschoten is altijd mis he

Ramon Fincken
28/09/08, 23:24
Ok, maar even voor ons idee, alles was vastgelegd ( wat er gedaan moest worden, wat het kost, wanneer af etc... ) en tijdens de job zegt de uitvoerende partij ik stop ermee?

santema
29/09/08, 01:49
Een contract en toch zwart knappe combinatie.
Even bellen en zeggen dat je anders de belasting gaat bellen omdat ie het zwart doet.

Of hij houd zich gewoon aan de deal of hij krijgt bezoek.

Contract != factuur



Ik denk niet dat dreigen erg veel gaat werken, daarnaast ben je zelf ook fout als je een contract hebt gemaakt voor zwart werk


Hangt er vanaf, als petervanaltena als consument een bepaald bedrag overeengekomen is, kan en hoeft hij niet te controleren of het bedrijf daar de nodige belastingen voor afdraagt, ik vraag me zelfs af of hij strafbaar is als in het contract staat dat het "zwart" betaald wordt, dat is immers helemaal niet zijn probleem.

Phu
29/09/08, 03:59
Het is lastig want het is waarschijnlijk contant betaald en geen betalings bewijs.

Wij hebben een soortgelijke probleem gehad.
- Opdracht gegeven aan een leverancier totaal bedrag op 750 euro:
- zwart op wit gekregen dat wij 300 euro betaald hebben als aanbetaling
- 2 weken later wilt hij nog 300 euro omdat een gedeelte gedaan is
- maar 4 later maanden zegt de leverancier dat het niet mogelijk is wat wij wil wilden hebben.

Leverancier kreeg wegens drukte of wat voor onzin dan ook onze opdracht niet voltooid
onze aanbetaling kregen we dan ook niet terug.
Antwoord van leverancier voorwerk is gedaan, maar hebben wij natuurlijk niets aan.

Het is zoiets als wij hebben jullie voorzien van teksten de
rest zoeken jullie maar uit.

Aangifte gedaan bij de politie met bewijs dat we hebben betaald
het antwoord van de btwlikkers is helaas meneer hier kunnen we niets mee
voor hetzelfde geld heeft u zelf deze bon gemaakt :S :S :S

Oplichters schijnen tegenwoordig meer te kunnen zonder daarvoor op te draaien.

Trafego
29/09/08, 08:43
In alle gevallen in gebreke stellen. ook een particulier kan je in gebreke stellen als hij / zij zijn afspraken niet nakomt. Brief opstellen met je opmerkingen en welke je oplossing graag binnen x dagen ziet. (aangetekend verzenden)

rechtsbijstand inschakelen indien nodig.

Hopen dat je je site of geld ziet..

YolkNet
29/09/08, 08:51
voor hetzelfde geld heeft u zelf deze bon gemaakt

Wat voor bewijs hadden ze dan gewild ->| Het is allemaal na te maken, zeker met een computer. Voor een paar euro koop je een kassa en je kunt zo je eigen bonnetjes maken en als declaratie opgeven.

Piwi-Web
29/09/08, 13:09
Ach op vandaag komen ze alleen nog maar wanneer er iets aan te verdienen valt.

tvm
29/09/08, 20:10
als je in belgiƫ woont:

- aangetekende zending sturen, daarin stel je hen in gebreke en sommeer je hen het geld binnen de 15 dagen te storten op uw rekenening. Of wat dan ook, schrijf hier ook in dat u een gerechtelijke procedure opstart indien u de betaling niet ontvangt.

- Als de periode bvb 5 dagen verstreken is gaat u naar het vredegerecht van uw district en vraagt u een uitnodiging aan voor de persoon in kwestie. Dit is een gratis procedure, indien de leverencier zijn diensten niet nakomt en of uw geld niet teruggeeft kan u hiermee naar een deurwaarder gaan. Dan betalen ze zeker of neemt de deurwaarder een del van hun inboedel in beslag en verkoopt deze tot hij uw geld kan betalen en de deurwaarderskosten.

mvg,

Tim Van Maele

Triloxigen
29/09/08, 20:45
Dit laat maar weer eens zien; goedkoop is duurkoop

Ramon Fincken
29/09/08, 21:04
Dit laat maar weer eens zien; goedkoop is duurkoop


please elaborate ... TS heeft nergens iets van een bedrag genoemd?

Triloxigen
29/09/08, 21:09
please elaborate ... TS heeft nergens iets van een bedrag genoemd?

750,- en dat het zwart is :)

Ramon Fincken
29/09/08, 21:11
ja hee Phu != TS om het even overzichtenlijk te houden ...

Triloxigen
29/09/08, 21:12
Inderdaad, mijn fout.
Maar dat het zwart is zal er wel over de prijs gesproken zijn om het lager te maken.