PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Nedzone Steenbergen



cfmweb
28/09/08, 14:27
Zoals de titel van dit bericht al doet vermoeden...
Ik wil jullie vragen naar jullie ervaringen met Datacenter Nedzone in Steenbergen. Volgens mij is dit een van de weinige datacenters in de regio zuid-west brabant, maar ik zou graag willen weten of de kortere reistijd opweegt tegen het prijsverschil. Of zijn er betere alternatieven in de omgeving?
vrgr Chris.

-Kevin
28/09/08, 14:38
Ik zou hier even kijken:
http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/nedzone

Succes!

frajaweb
28/09/08, 15:16
In onze ogen is NedZone de place to be in het zuiden-westen van Nederland. Veel datacentra in de randstad kunnen er echt nog van leren hoe ze het bij NedZone hebben aangepakt. De service is zeer goed. Beheerder zijn eenvoudig aan te spreken wat het geheel allemaal wat persoonlijker maakt. Iets wat mij zeer bevalt.

Wij staan ook bij ClaraNet in Eindhoven/Son. Hier zijn wij vele malen minder over te spreken.

Mochten er nog vragen zijn, aarzel dan niet om effe een PM te sturen.

Geert-Jan
28/09/08, 15:23
ik zou graag willen weten of de kortere reistijd opweegt tegen het prijsverschil.

Welk prijsverschil?

Swiftway-UK
28/09/08, 15:27
Je moet er wel rekening mee te houden dat het datacentrum in Steenbergen van Nedzone niet beschikt over 24/7 bewaking en ook geen automatisch (gas)blus systeem heeft. Bij brand, inbraak of een ramkraak heb je dus een serieus probleem.

Ook kan dit gevolgen hebben voor de dekking van je verzekeringen of de hoogte van je verzekeringspremies, neem hiervoor contact op met je verzekeringsagent.

WeServIT
28/09/08, 15:34
Je kunt denk ik het beste een offerte aanvragen bij Nedzone, en bij een andere colocatie provider en die 2 offertes vergelijken.

Trafego
28/09/08, 16:42
Wij hebben nu een x aantal racks in Nedzone wat dit jaar nog zal uitbreiden naar xx racks

Wij draaien er nu een 6 maanden naar volle tevredenheid en zullen vanuit andere lokaties (80%) gaan overbrengen naar Nedzone.

<knip>
Geen leading.

Trafego
28/09/08, 16:54
Je moet er wel rekening mee te houden dat het datacentrum in Steenbergen van Nedzone niet beschikt over 24/7 bewaking en ook geen automatisch (gas)blus systeem heeft. Bij brand, inbraak of een ramkraak heb je dus een serieus probleem.

Ook kan dit gevolgen hebben voor de dekking van je verzekeringen of de hoogte van je verzekeringspremies, neem hiervoor contact op met je verzekeringsagent.

Bewaking is er wel 24/7 enkel op industrie terrein zelf. Ook met ramkraak zul je er niet snel inzitten.. gezien je door 3 beveiligde deuren moet. ook bij brand zijn er oplossingen geboden.

Swiftway-UK
28/09/08, 17:10
ook bij brand zijn er oplossingen geboden.

Welke oplossingen zijn dat? en is dat automatisch of moet er dan toch iemand aanwezig zijn om deze oplossingen te gebruiken?

AW-Hosting
28/09/08, 20:16
Wij maken ook al een tijd gebruik van het NedZone Datacenter te Steenbergen en wij zijn een van de vele positieve gebruikers! Het datacenter ziet er top uit en is voorzien van de vele eisen die eraan worden gesteld. Ook vind ik dat je NedZone best met een groot datacenter kan vergelijken alleen is dit veel meer op regionaal niveau en ben je ook nog een "klant" en geen nummer.

Wynand
28/09/08, 21:27
Je moet er wel rekening mee te houden dat het datacentrum in Steenbergen van Nedzone niet beschikt over 24/7 bewaking en ook geen automatisch (gas)blus systeem heeft. Bij brand, inbraak of een ramkraak heb je dus een serieus probleem.

Ook kan dit gevolgen hebben voor de dekking van je verzekeringen of de hoogte van je verzekeringspremies, neem hiervoor contact op met je verzekeringsagent.Heel nedzone hangt vol met camera's, het gehele industrie terrein is 's avonds onder surveillance, je komt niet voorbij de tweede deur zonder dat het alarm afgaat, en de eerste deur krijg je niet zonder sloophamer open tenzij je een toegangscode hebt (geen idee of het alarm afgaat wanneer je die forceerd, maar dat lijkt me langs geen kanten van belang).
Het enige wat in Nedzone brandbaar is, is waarschijnlijk het tapijt in de gangen en het behangpapier (al heb ik dat laatste nooit bekeken). De plafonttegels zijn als ik me niet vergis brandwerend (zo zagen ze er alleszins uit), wat valt er verder op te fikken in een DC? Sure, overbelaste draadjes kunnen boem zeggen, maar of er nu een brandblussysteem hangt of niet, vervangen zul je het toch moeten doen.

Ben zelf erg tevreden van het datacentrum, @cfmweb: welke prijsverschillen?
Erg vriendelijke medewerkers waarmee je al eens een babbeltje kan maken, uitleg geven over de verhuis (die overigens te volgen is op weblog.nedzone.nl), net onderhouden datavloer, dergelijke racks, goede beveiligings (toegangspassen icm unieke alarmcode per persoon, IP cams, surveillance, toegangspas aan elke deur,..), aangename temperatuur, goed netwerk, WLAN (bruikbaar op de vloer), aparte assemblage/installatie plank buiten de datavloer met een vaste verbinding eraan, en tot hier toe ook geen klagen met stroomprobleempjes.
In NL tot dusver in 3 DC's geweest, Evoswitch, Spaanse kubus en Nedzone, Nedzone is diegene die me het best van al bevalt.

AW-Hosting
28/09/08, 22:23
Nou ik denk dat er wel wat verschil zit tussen de prijzen van NedZone en andere (grotere) datacenters. Voornamelijk omdat NedZone een wat meer lokaal gericht datacenter is zijn de prijzen ook wat lager, maar het zal niet héél veel maken. En Wynand je hebt zeker gelijk, bij NedZone zijn ze zeker de beroerdste niet en helpen ze je altijd als er iets aan de hand is of als je gewoon ergens niet uitkomt. Ook zijn ze erg vriendelijk en hebben ze zeker verstand van zaken. Ook hebben wij vaak een vaste contactpersoon, en iedereen die bij NedZone direct iets afneemt zal wel weten wie ik bedoel;)

En wat betreft het datacenter: Iedereen die zaken met ze doet weet ook dat je niet zomaar binnenkomt en dat er ook buiten kantooruren genoeg beveiliging (rondom het pand) aanwezig is. Dus @Swiftway-UK: Ik zou best wel eens willen weten waar jij dat soort informatie vandaan haalt dat je bij een inbraak / ramkraak serieuze problemen hebt. Ik denk dat je beter een keer een afspraak moet maken met NedZone dan kunnen ze je een rondleiding geven en laten zien wat ze in huis hebben;)

@cfmweb: Je kan me altijd een PM sturen voor meer informatie, ook kan ik je dan enkele foto's laten zien van hoe het datacenter er zoal uit ziet.

cfmweb
28/09/08, 22:44
Niets dan lovende berichten dus, zowel op ispgids als hier. Met name Diverselab bedankt voor het telefonische aanbod, ik zal het zeker onthouden. Als m'n klantenbestand nog wat doorgroeit weet ik waar ik terecht kan.
@ Geert-Jan en Wijnand: ik kreeg de indruk dat de prijzen wat hoger lagen dan boven de rivieren, vandaar.
Bedankt voor de reacties zover.

Wynand
28/09/08, 22:45
Nou ik denk dat er wel wat verschil zit tussen de prijzen van NedZone en andere (grotere) datacenters.Geen idee, maar de prijzen die ik heb komen vrij goed overeen met de prijzen die ik in andere DC's had. Moet daar nu wel bij zeggen dat ik ze altijd van een ISP heb afgenomen, en nooit rechstreeks bij een datacenter (ook bij Nedzone niet).

AW-Hosting
28/09/08, 22:48
Geloof ik neem je toch ook een losse U ergens af of niet? Of heb ik nu de verkeerde voor me?
Maar NedZone doet zelf ook niet aan de verkoop van losse U's en als ik me niet vergis, meestal zelfs niet eens aan minder als een 1/1 rack (toch?).
Ze verwijzen je daarvoor ook naar een van hun resellers, waar wij dus ook tot behoren;)

Maar de prijzen verschillen ook niet veel zoals ik al zei, ik denk dat het ongeveer wel gelijk ligt.

Wynand
28/09/08, 22:57
http://www.nedzone.nl/details.php?jump=colocation&type=zakelijk
Geen idee of nedzone zelf doorverwijst naar resellers of niet, nooit rechtstreeks met hen contact opgenomen voor colocatie, ze bieden alleszins wel 1U's aan op hun website.

AW-Hosting
28/09/08, 23:01
Zo is het mij eens verteld toen ik daar eens vragen over had. Ze verhuren het liefst volledige kabinets en verwijzen je voor minder door naar een van hun resellers. Maar hier zijn natuurlijk altijd wel uitzonderingen in te maken als je contact met ze opneemt, zo zit zaken doen in elkaar he;)

Piwi-Web
29/09/08, 08:12
welke hosters zitten daar?

Wynand
29/09/08, 08:43
Diverselab, AW-Hosting, xYnta, CCC Hosting, Frajaweb, Sparkle,..

Edit; http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/nedzone
Zie #Aanwezige ISP's

AW-Hosting
29/09/08, 08:48
Er zitten inderdaad flink wat web- en gamehosters op deze locatie. Daarom is NedZone op dit moment bezig met een uitbreiding van de datavloer. De nieuwe racks zullen met dezelfde voorzieningen worden opgeleverd als de oude racks alleen krijg je ipv 4 maar liefst 6 uplinks per rack.

Trafego
29/09/08, 09:04
1u locaties worden doorgegeven aan hun eigen klantenbestand inderdaad.

al bij al, tegenover andere lokaties geen prijsverschil maar wel service verschil

zoals een ander al aanhaalde.. je bent er klant ipv nummer

AW-Hosting
29/09/08, 09:26
Klopt, het voornamelijke waar NedZone zich in onderscheid is de goede service en zeker geen 9 tot 17 mentaliteit, want als er problemen zijn blijven ze ook tot het opgelost is.

Wel merkte ik dat ze goedkoper zijn als enkele regionale datacenters in de omgeving Eindhoven, maar het kan goed zijn dat dit prijsverschil er ook is met datacenters uit de Randstad.

Stewie
29/09/08, 12:12
Klopt, het voornamelijke waar NedZone zich in onderscheid is de goede service en zeker geen 9 tot 17 mentaliteit, want als er problemen zijn blijven ze ook tot het opgelost is.

Ik ben nog nooit een 9 tot 5 datacenter tegengekomen. In elk DC worden problemen verholpen, anders kunnen ze de deuren wel sluiten.

Trafego
29/09/08, 12:14
Ik ben nog nooit een 9 tot 5 datacenter tegengekomen. In elk DC worden problemen verholpen, anders kunnen ze de deuren wel sluiten.

Ben ik niet met je eens stijn.. het DC zelf is vaak probleem niet maar degene die de racks huren (en weer Utjes doorverhuren)... DC zal zich inzetten when needed, daar hangen namelijk alle klanten vanaf..

AW-Hosting
29/09/08, 12:36
Dit weekeinde gebeurde er nog bij een concullega in zijn rack dat er switches defect waren en toen was er binnen iets meer dan een half uur een oplossing gevonden door NedZone en waren de switches al vervangen.

Dus ik ben het inderdaad ook niet met je eens Stijn, in sommige grote datacenters is het zelfs het geval dat er langer overheen gaat voordat dit soort problemen zijn verholpen.

FunnyMedia
29/09/08, 13:00
Ben wel blij met nedzone en wat een groot voordeel is, disk kapot, ga je beneden gewoon even een nieuwe halen (overdag dan).
Verder is het wel enorm beveiligd, maar dat is wel positief.
Kortom ik ben een tevreden gebruiker van het Nedzone datacenter en hun reseller.

Trafego
29/09/08, 13:35
ach en zo heeft iedere toko zo zijn voor en nadelen denk ik :)

m@rcel
29/09/08, 18:05
http://www.nedzone.nl/details.php?jump=colocation&type=zakelijk
Geen idee of nedzone zelf doorverwijst naar resellers of niet, nooit rechtstreeks met hen contact opgenomen voor colocatie, ze bieden alleszins wel 1U's aan op hun website.

We sturen de meeste colocatie aanvragen door naar onze klanten, simpelweg omdat we niet met deze willen concurreren. Maar als je persé direct bij ons wil coloceren is dat natuurlijk mogelijk. Zo hebben we genoeg partijen "hangen" die eerst ons netwerk en serviceniveau willen testen voordat ze meer rackruimte willen gaan afnemen.

En Remon: kom gerust eens een keertje kijken! Kunnen we oude verhalen ophalen :)

AW-Hosting
29/09/08, 18:21
Kijk zo mag ik het horen, Go Marcel;)
Maar ik had dus gelijk over wat ik in eerdere posts al aangaf.
Toch zie je dat iedere ISP die bij NedZone iets (direct / indirect) afneemt en zich hier meld, positief is! En de afgelopen tijd hoor ik vanuit andere datacenters toch andere verhalen, denk hierbij aan Grafix Capelle aan de IJsel met de (stroom)storingen en/of de (zoveelste) prijsverhoging van Leaseweb.

Swiftway-UK
29/09/08, 19:11
kom gerust eens een keertje kijken! Kunnen we oude verhalen ophalen :)

Marcel, Hoe is het bij jullie geregeld met brandblussing en detectie?

Trafego
29/09/08, 19:34
in elk geval niet zo onpersoonlijk als bij jullie Swiftway :)

AW-Hosting
29/09/08, 19:40
Swiftway-UK ik denk dat het beter is als je daarvoor even een PM stuurt naar m@rcel en dat hij het in dit topic of via PM even uitlegt hoe het in elkaar steekt. Ik denk dat er anders het een en ander mis gaat tussen bepaalde leden op dit forum.

Maar laten we weer ontopic gaan en de mensen die nog informatie en/of meningen over het NedZone Datacenter hebben kunnen dat hier natuurlijk posten ;)

Stewie
29/09/08, 19:49
in elk geval niet zo onpersoonlijk als bij jullie Swiftway :)
Hoe kan brandblus/detectie nou persoonlijk of onpersoonlijk worden geregeld? Voel je niet zo snel aangevallen....

ot:

AW-Hosting
29/09/08, 19:56
Terugkomend op je reactie van vamiddag Stewie, ik ken toch wel wat (regionale) datacenters die echt alleen tijdens kantooruren open zijn, wil je buiten deze uren om het datacenter betreden betaal je een flinke prijs per uur. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Claranet te Son of Superior in Helmond.

Maar laat Swiftway-UK gewoon maar even contact opnemen met m@rcel via PM of laat hem gewoon even bellen en eventueel een afspraak maken. Dan zal alles worden uitgelegd en is er ook geen ellenlange discussie op dit forum.

Swiftway-UK
29/09/08, 20:10
Maar laat Swiftway-UK gewoon maar even contact opnemen met m@rcel via PM of laat hem gewoon even bellen en eventueel een afspraak maken. Dan zal alles worden uitgelegd en is er ook geen ellenlange discussie op dit forum.

Dit is een informatie topic over het Datacentrum. Sterke punten mogen wel genoemd worden maar eventuele zwakke punten niet?

Sterke punten:

- Persoonlijke benadering
- Hardware winkel beneden het DC

Zwakke punten:

- Geen onsite 24/7 bewaking aanwezig.
- Geen automatische brandblus installatie (tenzij nader toegelicht).

AW-Hosting
29/09/08, 20:23
Natuurlijk mag dit, daar is ten slotte dit topic voor bedoeld toch?
Alleen vind ik dat je niet moet praten als je er nog nooit bent geweest en/of geen informatie over het datacenter hebt, want dan baseer je je feiten op gebakken lucht en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

24/7 onsite is er inderdaad niemand, tenzij dit in de tussentijd veranderd is? Er is wel altijd iemand rondom het pand aanwezig en meestal is NedZone vrij snel aanwezig als er "echt" iets aan de hand is. Ook vind ik persoonlijk dat er voor de uren dat er niemand aanwezig is wel voldoende maatregelen zijn getroffen. Zelfs als er iemand op de datavloer is zijn er veiligheidsmaatregelen. Zo heeft bijvoorbeeld iedere klant een eigen uniek proces om binnen te komen en aan de gang te gaan.

Over de brandblus installatie laat ik me verder niet los omdat ik hier niks over heb vernomen de afgelopen tijd.

BramuS
29/09/08, 20:28
Ben dit topic nu even aan het doorlezen, en ook ik heb een server staan in het Nedzone datacenter te Steenbergen, deze is wel via een andere partij colocated. Ben nu een aantal keer daar geweest, en het personeel zegt altijd wel iets en is ook altijd vriendelijk. Tijdens een probleem hebben ze mij ook goed geholpen net als mijn colo-provider welke het contact regelden, gewoon goed werk geleverd door beide partijen. Ik ben dus ook zeer te spreken over dit datacenter.

Het ziet er ook altijd netjes uit, geen rommel op de datavloer etc. Het klopt dat de PC winkel ook heel handig is, heb er al ooit gebruik van moeten maken.

Trafego
29/09/08, 20:30
De eigenaar van DC woont op 10 min afstand :)
er is altijd snachts/weekend een patrouille

Ik weet dat er brandwerende oplossingen zijn zoals mij verteld, maar weet niet exact hoe deze werkt dus even bij Marcel dat antwoord.

AW-Hosting
29/09/08, 23:15
Ik wist niet dat de eigenaar zo dichtbij het datacenter woonde, maar ze zijn er in ieder geval vrij snel bij calamiteiten. Ik denk dat vele grote datacenters daar nog van kunnen leren. Zo was er laatst een concullega waar vroeg in het weekend wat hardwarematig fout was gegaan in het rack, maar NedZone had het na iets meer als een half uur vervangen en het was weer up and running.

Over de brandwerende oplossingen moeten we inderdaad even op antwoord van Marcel of iemand anders van NedZone wachten. Hoe dat exact in elkaar steekt weet ik zo ook niet precies.

Jesperw
29/09/08, 23:49
Brandwerende oplossingen of niet, als de fik erin gaat dan gaat 't toch mis.

Kijk maar 'ns op:

https://weblog.bit.nl/blog/2008/06/10/als-het-brandalarm-gaat/

Maar daar ging 't goed. :P Lijkt me dus best wel heel erg belangrijk. Ik zou er toch niet lekker bij slapen als dat niet goed geregeld zou zijn.

Verder ken ik 't datacenter niet hoor, maar dit even in 't algemeen over dat onderwerp.

Piwi-Web
30/09/08, 08:17
heeft men daar dan geen gasblusinstallatie? lijkt mij toch dat dat bijna standaard is in een datacenter...

AW-Hosting
30/09/08, 08:40
Zoals gister al in dit topic werd vermeld is de exacte brandbeveiliging bij niemand van WHT bekend.
Het is dus even afwachten tot iemand van NedZone daar hier of via PM antwoord op geeft.
Kun je echt niet wachten, dan moet je ze maar even bellen:)

westm003
30/09/08, 10:09
Een kennis heeft daar een dedicated server en is er zeer over te spreken.

:thumbup:

m@rcel
30/09/08, 10:28
heeft men daar dan geen gasblusinstallatie? lijkt mij toch dat dat bijna standaard is in een datacenter...

We hebben bewust gekozen om geen automatisch gasblussysteem te installeren.
De kans dat dit systeem afgaat is aanzienlijk en de schade ervan is vaak
niet te overzien. Dit hebben we uiteindelijk overigens ook als advies
gekregen. Het is overigens uit de lucht gegrepen dat hierdoor de premies van
verzekeringen omhoog gaan.

Voor branddetectie hebben we natuurlijk laserdetectoren en VESDA. Voor
blussing handblussing zodat we een eventuele brand lokaal kunnen blussen.
Hier is ook het aanvalsplan van de brandweer op ingesteld.

Verder raad ik aan om iedereen die meer informatie wil over het "hoe en wat"
gewoon even contact op te nemen. We leggen het graag uit.

Wouter-Ospito
30/09/08, 13:01
Het is overigens uit de lucht gegrepen dat hierdoor de premies van verzekeringen omhoog gaan.

Dat kan ik bevestigen. Wij hebben al onze apparatuur in NedZone DC verzekerd en betalen daar procentueel dezelfde premie voor als in bijvoorbeeld euNetworks waar wel een automatische gasblusinstallatie aanwezig is.

Overigens niks dan lof over NedZone DC! Een aanrader wat ons betreft.

Paulewk
30/09/08, 13:05
Dat kan ik bevestigen. Wij hebben al onze apparatuur in NedZone DC verzekerd en betalen daar procentueel dezelfde premie voor als in bijvoorbeeld euNetworks waar wel een automatische gasblusinstallatie aanwezig is.

Overigens niks dan lof over NedZone DC! Een aanrader wat ons betreft.

Eh ik gok dat het ging om de premie die het DC betaald, niet op 1 server, daar neemt de verzekering waarschijnlijk al genoegen met 'hij hangt in een DC'.

:)

Wouter-Ospito
30/09/08, 13:40
Eh ik gok dat het ging om de premie die het DC betaald, niet op 1 server, daar neemt de verzekering waarschijnlijk al genoegen met 'hij hangt in een DC'.

:)

Wij nemen geen losse colo af maar rechtstreeks racks van NedZone en moeten daar zelf dus een goede verzekering voor afsluiten. Onze verzekeraar (Centraal Beheer Achmea) wilde ook heel wat over de voorzieningen weten, enkel aangeven dat de apparatuur in een datacenter hangt zouden ze niet leuk gevonden hebben. Wij moesten dus ook opgegeven wat voor brandpreventie, inbraakpreventie etc. er aanwezig is.

Trafego
30/09/08, 14:25
Hier idem dito, raar maar waar, maar Steenbergen is voor ons zelfs verzekering technisch goedkoper dan Amsterdam waar we ook zitten nog.

(wij zijn ook geen rack/space reseller, maar nemen direct af bij nedzone)

ccchosting
01/10/08, 08:54
Vooralsnog zijn wij uiterst tevreden oven NedZone.
De infrastructuur zoals netwerk en stroom lijkt goed geregeld, en naar eigen zeggen van nedzone is dit aangelegd op basis van de fouten die andere datacentrums hebben gemaakt.

Wij hebben onlangs besloten onze om overige apparatuur ook naar nedzone te brengen.
Dit i.v.m omdat wij uiterts tevreden zijn over NedZone, en een stuk minder over onze andere gebruikte datacentrum.

AW-Hosting
01/10/08, 09:24
Het is een relatief jong datacenter. Het voordeel hiervan is inderdaad dat ze konden kijken wat er bij andere datacenters fout ging, en dit heeft tot nu toe tot een erg strak en goed datacenter geleid. Ik ben daarom ook benieuwd hoe het er na de verbouwing uit komt te zien. Weet iemand al wanneer de verbouwing (ongeveer) klaar is?

Freezer
01/10/08, 11:17
Ik heb zelf ook een server staan via een reseller bij Nedzone sinds 6/7 maanden. Ik ben tevreden over inderdaad de vriendelijkheid en persoonlijkheid als je daar langs komt.

Ik vond de vloer relatief klein, maar in principe maakt dit niet zoveel uit. Wat ik wel als nadeel ervaarde was het ontbreken van een lift, aangezien de vloer zich op de 1e etage bevindt. Voor de rest niets dan positief, goede uplinks en stabiele verbinding.

Wynand
01/10/08, 13:43
Weet iemand al wanneer de verbouwing (ongeveer) klaar is?Euhm, als ik de uitleg van Marcel destijds me goed herinner, over een maand of 4-5?

m@rcel
01/10/08, 18:28
Euhm, als ik de uitleg van Marcel destijds me goed herinner, over een maand of 4-5?

We verwachten eigenlijk iets eerder... ergens rond November dit jaar.

HostingTotaal
01/10/08, 18:28
Ik vond de vloer relatief klein, maar in principe maakt dit niet zoveel uit. Wat ik wel als nadeel ervaarde was het ontbreken van een lift, aangezien de vloer zich op de 1e etage bevindt. Voor de rest niets dan positief, goede uplinks en stabiele verbinding.

Wat zit er dan onder het datacenter? Ik las ergens een winkel? Ligt daar dan overal tapijt? en worden daar ook pc's e.d. getest? kortom vergroot de winkel onder de datavloer de kans op brand enorm?

AW-Hosting
01/10/08, 18:35
Mooi dat de verbouwing al zo vlot verloopt, het lijkt me wel wat om bij mijn volgende bezoek de nieuwe ruimte al helemaal klaar te zien;)

@HostingTotaal: Er is geen PC Shop binnen de ruimte van het datacenter, je komt binnen en daar heb je de kantine, dan kun je naar boven en daar zijn de kantoren + dataruimte. Voor een impressie kun je kijken op http://fotos.aw-hosting.com

Piwi-Web
01/10/08, 19:10
Moet zeggen dat het dc er van binnen zeer goed uitziet!

AW-Hosting
01/10/08, 19:53
Dit zijn nog maar "tijdelijke" foto's hoor;) Binnenkort zullen wij met een update komen en dan kan je (als wij er toestemming voor krijgen) alle hoeken van het datacenter zien.

m@rcel
01/10/08, 22:29
Dit zijn nog maar "tijdelijke" foto's hoor;) Binnenkort zullen wij met een update komen en dan kan je (als wij er toestemming voor krijgen) alle hoeken van het datacenter zien.

Zowiso mag iedereen die dat wil geheel vrijblijvend bij ons langskomen voor een rondleiding. Vooral mensen die ergens over twijfelen zijn van harte welkom ;) Wel vooraf even bespreken via e-mail of telefoon natuurlijk.

Geert-Jan
01/10/08, 22:55
Je hebt het er maar druk mee Marcel... :)

Freezer
02/10/08, 10:20
Wat zit er dan onder het datacenter? Ik las ergens een winkel? Ligt daar dan overal tapijt? en worden daar ook pc's e.d. getest? kortom vergroot de winkel onder de datavloer de kans op brand enorm?

Er zit een computerwinkel onder, maar dat ziet er erg netjes uit, en volgens mij ook voorzien van sprinklers? Ik had trouwens nergens in het gebouw het idee dat de afwerking en voorzieningen onder de maat waren, eerder gewoon erg goed.

Swiftway-UK
02/10/08, 10:59
<knip>

Apoc edit: Een discussie over een brandblussysteem hoort hier niet thuis. Als je een discussie hierover wilt voeren, kun je daarvoor een nieuw topic aanmaken.

Paulewk
02/10/08, 11:01
<knip>

Swiftway-UK
02/10/08, 11:10
<knip>

Magnetronkip
02/10/08, 11:13
<knip>

Maar nu ontopic,

ik ga zelf binnenkort colocaten bij nedzone, ben benieuwd hoe het er uit ziet aan alle reacties te zien hier op het forum zal het zeker niet verkeerd zijn.

Mvg,
Dion

ProServe
02/10/08, 11:46
<knip>

Mikey
02/10/08, 12:03
<knip>

Swiftway-UK
02/10/08, 12:15
<knip>

Magnetronkip
02/10/08, 12:24
<knip>

Mikey
02/10/08, 12:24
<knip>

Swiftway-UK
02/10/08, 12:42
<knip>

Mikey
02/10/08, 12:48
<knip>

Swiftway-UK
02/10/08, 12:57
<knip>

Dirkje
02/10/08, 13:09
Ach ach ach, wat kinderachtig allemaal. Laten we verder gaan waar we gebleven zijn.

Van Nedzone hoor ik inderdaad goede verhalen. Persoonlijk contact etc. Verder heb ik zelf geen ervaring aangezien het DC niet bij ons in de buurt ligt.

Trafego
02/10/08, 13:41
<knip>

Magnetronkip
02/10/08, 16:23
Ik ben echt benieuwd, wij kiezen vooral om daar te colocaten omdat wij in Roosendaal wonen is dus echt niet meer dan een 20 min rijden. we waren eerst nog wel aan het twijfelen of we onze twee grote websites daar zouden onderbrengen maar na zoveel goeie reacties in dit topic.

En tevens mijn Reseller die daar draait en 100% uptime heeft sinds ik hem afnam, nooit problemen met het netwerk of iets. wordt voor ons de keuze alleen maar makkelijkerder :).

AW-Hosting
02/10/08, 16:42
Ben je al eens in het datacenter geweest dan? Of eventueel een rondleiding gehad? <knip>

Magnetronkip
02/10/08, 17:18
Ben je al eens in het datacenter geweest dan? Of eventueel een rondleiding gehad? <knip>

Nee ik ben nog niet in nedzone geweest, maar ik weet wel zeker dat ik binnenkort daar is een keer langs ga :) en waarschijnlijk met server :P

AW-Hosting
02/10/08, 17:38
Leuk om te horen dat je zo positief bent over Nedzone en er ook een server gaat plaatsen. Heb je al een bedrijf op het oog als of ga je het via NedZone zelf doen?

Magnetronkip
02/10/08, 17:41
Leuk om te horen dat je zo positief bent over Nedzone en er ook een server gaat plaatsen. Heb je al een bedrijf op het oog als of ga je het via NedZone zelf doen?

Nee nog geen bedrijf op oog eerst nog grondig testen en alles troubleshooten voor we wat gaan verhuizen. Ik zelf moet ook nog iets meer kennis op doen over linux apache etc... daar ook druk mee bezig. En we moeten ook nog gaan uitrekenen wat voor ons de beste server zal zijn met eventueele groei mogelijkheden.

AW-Hosting
02/10/08, 17:55
<knip>

Apoc edit: Dit soort sluikreclame is niet gewenst.

Ramonski
04/10/08, 02:32
Ik zou zeggen neem een keer contact op met ons of een van de andere hosting bedrijven in nedzone of met nedzone zelf.

Wynand
04/10/08, 23:01
Vandaag op gelet in Nedzone: handblussers binnen bereik, verder nog een grote slang zelf, maar ik denk niet dat die geschikt is voor gebruik op de vloer. :)