PDA

Bekijk Volledige Versie : IP black listed



anouk
27/09/08, 11:15
Ik heb onlangs een server gehuurd
maar ben er achter gekomen dat alle IP's zijn gebruikt
door een spam boer.

Welliswaar zijn het maar 2 van 50 blacklists die aangeven
de IP's te hebben gelogt en bekend staat als Spam.
Hetgeen was in 2007

Wat te doen?
Eisen om een nieuwe IP's?

Zelf bieden aan het twee tal websites waar ze nog gelogd
staan een email te sturen om ze van de lijst te halen...

pierce
27/09/08, 11:19
Zelf bieden aan het twee tal websites waar ze nog gelogd
staan een email te sturen om ze van de lijst te halen...

Dat proberen, wanneer je geen reactie krijgt of ze halen je niet van de lijst kan je om nieuwe ip's vragen.

Hollanda
27/09/08, 16:05
Zowieso om nieuwe ip's verzoeken, probleem van je dedi boer?

AW-Hosting
27/09/08, 18:34
Ik zou het inderdaad aangeven bij je hoster en die er zorg voor laten dragen dat je nieuwe IP-adressen krijgt. Het zijn namelijk zijn/haar IP-adressen en diegene moet er zorg voor dragen dat ze goed functioneren zonder enige hindernissen zoals SPAMLIST blokkeringen.

dreamhost_nl
27/09/08, 18:55
Sowieso niet zo'n slecht idee - waaraan je nu overigens niets hebt - om even na te gaan of de dedi-/coloboer van je keuze niet met een IP-adres/range op een blacklist staat... en zo ja, hoe lang al...

dutchcrazytiger
27/09/08, 20:22
Dat is natuurlijk absurd. Je kan toch gewoon simpel weg een mailtje sturen naar de black list in kwestie... Als ik morgen bij ripe een netwerk adres verkrijg is de kans groot dat deze gerecycled is. De lijst moet gewoon zelf zn zooi updaten. Het is gewoon te gek voor woorden dat de colo boer hiervoor moet zorgdragen. Dit valt buiten zijn verantwoordelijkheid tenzij hij weet natuurlijk dat de server eigenaar hiervoor de zooi heeft gebruikt voor spam en het gewoon zo recycled.

AW-Hosting
27/09/08, 23:50
Meestal is het IP-adres in die jaren al in beheer geweest door dezelfde dedicated / VPS provider, dus zal het desbetreffende bedrijf ook wel in de gaten hebben gehad dat dit IP-adres voor verkeerde doeleinden gebruikt is geweest, en hadden ze dit IP-adres ook op "non-actief" kunnen zetten en voor nieuwe klanten dus gewoon nieuwe IP-adressen aan kunnen vragen.

Maar het is inderdaad de vraag of de provider zijn gehele IP-range niet geblokkeerd is, want dan is er denk ik wel wat meer aan de hand;).

Lite-On
28/09/08, 09:21
Ik zou als eerste proberen om een mailtje naar de blacklist te sturen. Misschien zijn ze toch zo aardig om je van de lijst af te halen als je het hele verhaal een keer uitlegd.
Wanneer ze je niet van de blacklist afhalen, dan zou ik persoonljk gewoon nieuwe IP adressen opvragen die niet zijn geblacklist.

Als je geen tijd beschikbaar hebt voor het heen en weer mailen naar de blacklist, dan zou ik direct nieuwe IP adressen aanvragen.

anouk
03/10/08, 05:32
Dat is natuurlijk absurd. Je kan toch gewoon simpel weg een mailtje sturen naar de black list in kwestie... Als ik morgen bij ripe een netwerk adres verkrijg is de kans groot dat deze gerecycled is. De lijst moet gewoon zelf zn zooi updaten. Het is gewoon te gek voor woorden dat de colo boer hiervoor moet zorgdragen. Dit valt buiten zijn verantwoordelijkheid tenzij hij weet natuurlijk dat de server eigenaar hiervoor de zooi heeft gebruikt voor spam en het gewoon zo recycled.

nee het is mijn schuld...
en mag ik dokken voor andersmans bagger
en rotzooi op ruimen.

Ps. het antwoord van de provider was te mailen over alleen het eerste IP adres
dat buiten de range valt :S

basdoorn
04/10/08, 22:17
Zelf ook al eens mee te maken gehad, was na een mailtje destijds binnen een week opgelost. Voorlopig even dat andere IP gebruiken, die blacklists aanschrijven en daarna weer alle vrijheid hebben? Een goede dienstverlening is het natuurlijk niet om het probleem op jou af te schuiven, maar van de andere kant is het misschien zelf snel en makkelijk opgelost. Anders tijd voor een andere dienstverlener die wel alles netjes voor elkaar wil hebben?

Mikey
05/10/08, 00:01
nee het is mijn schuld...


Zie het als een spijker in de band bij een tweedehands auto...

jeffrey
06/10/08, 17:27
nee het is mijn schuld...
en mag ik dokken voor andersmans bagger
en rotzooi op ruimen.

Ps. het antwoord van de provider was te mailen over alleen het eerste IP adres
dat buiten de range valt :S
Een mailtje zou het inderdaad kunnen oplossen, vooral als het al in 2007 was.
Anders zou ik gewoon nieuwe ipadressen eisen van de provider.

Natuurlijk kan dit gebeuren maar ik vind het wel een taak van de provider om dit op te lossen of in ieder geval ondersteuning aan te bieden.

AW-Hosting
06/10/08, 17:49
Het is inderdaad een kwalijke zaak dat de provider de verantwoordelijkheid bij jou neerlegt. Het is namelijk zo dat de provider je bij de aanschaf van je diensten al meteen een fout heeft gemaakt door je diensten te leveren met een IP-adres dat geblacklist is.

Het kan natuurlijk zijn dat de provider dit niet in de gaten had, maar dan is alles oplossen het minste wat die in ieder geval kan doen.

Dennis
06/10/08, 20:18
Wat voor anti-virus oplossing gebruiken jullie voor Plesk?