PDA

Bekijk Volledige Versie : Webhosting bedrijfje te koop



Anoniem
26/09/08, 23:07
Hallo allemaal,

Ik ben al geruime tijd lezer van dit forum en ik run sinds een paar jaar een eigen webhostingbedrijfje naast mijn baan.

Nou gaat dat steeds beter, maar ik kan er nog niet mijn leven van maken, daarvoor is de omzet te laag. Desondanks nemen de werkzaamheden wel toe en kan ik het eea niet meer combineren.

Ik verkoop dus mijn bedrijf en ben benieuwd naar de interesse!

Omzet afgelopen jaar: € 5.250,00 (excl. btw)
Ik heb 1 eigen server en huur er 2. De 2 huurservers zijn verhuurd. 1 server is nog een half jaar verhuurd, de andere is net bijgetekend voor een jaar. (indien dit goed loopt, is verlenging geen probleem).

Ik zie graag jullie reacties in PM tegemoed, zodra ik meerdere gegadigden heb, zal ik een keuze maken op basis van kwaliteit en toekomstvisie.

Groet

Weble
26/09/08, 23:15
Welk besturingssysteem draai je op deze servers?

pierce
26/09/08, 23:20
Wordt een beetje lastig een pm te versturen naar "anoniem"... :)
Heb je een e-mail adres waarop geinteresseerde bedrijven je kunnen bereiken?

Tevens zou je je winst kunnen vermelden, het aantal klanten, je kosten etc. etc.

Geert-Jan
26/09/08, 23:21
Dankzij de geweldige nieuwe toevoeging van WHT dat aanvragers anoniem staan kunnen we je geen PM sturen.

je zal dus een mail adres neer moeten zetten waarop we je kunnen mailen. Daarnaast is enige standaard informatie wel gewenst.

- marktsygment,
- aantal klanten,
- CP
- lopende contacten, moeten of kunnen deze worden overgenomen.
- enz.

Anoniem
26/09/08, 23:24
ja, dat is wel handig om te melden :-)

jumpingmarcello (@) gmail.com

Ik draai linux op alle servers. De eigen server zijn we op dit moment aan het updaten naar php5
Ben op dit moment ook bezig om een compleet plaatje neer te zetten qua klanten, omzetten etc. etc.

CP = DirectAdmin

Mijn marktsegmentatie zit in twee richtingen zakelijk en budget


P.s. vanavond ben ik nog online, morgen ben ik twee dagen afwezig ivm een training in the USA. Maandag weer terug in NL zoals het nu lijkt, dan beantwoord ik ook eventuele vragen die ik vandaag niet kan behandelen

brinkie
27/09/08, 00:44
Mij lijken de volgende zaken van belang:


hardware eigen server (wanneer aangeschaft, specs);
contractuele verplichtingen ivm je huurservers (waar huur je die, hoe lang vastgelegd, zijn de huurservers managed/unmanaged; waar staan je eigen en huurservers?
hoeveel hostingklanten heb je? Wat betalen ze gemiddeld voor een hostingaccount?
is de zaak kostendekkend/winstgevend;
wat voor overeenkomsten heb je met de huidige hostingklanten?
waar heb je je domeinen voor klanten ondergebracht (zelfstandig SIDN Cat. 1 lid of reseller van ..)
hoeveel 'losse domeinen'/verhouding tot hosting accounts;
onderhouds/design afspraken met klanten?
hoe verleen je op dit moment support (telefoon, mailform, tickets?)


Oftewel: presenteer je bedrijf hier met feiten en cijfers die een serieuze bieding mogelijk maken.

Ik draai zelf ook DA, en zit in een vergelijkbare markt. Heb interesse in overname van "kleinere" hosters om zo mijn bedrijf gecontroleerd te laten groeien (en dus zeker ook in jouw bedrijf mits de cijfers goed zijn)! Een x-bedrag aan omzet zegt me niets, .. bij een overname zal ik er w.s. al snel voor kiezen klanten over te zetten naar m'n eigen servers zeker als jouw server ouder dan 2 jaar is. Zijn er derhalve klanten die 'gebonden' zijn aan linux (zelf gebruik ik FreeBSD).

Anoniem
27/09/08, 00:51
Totaal 3 servers,
2 in huur en 1 in eigendom, specs:
gaat mee in de overname.

Grafix bij Technotop.
Huurcontracten lopen nog een half jaar door, ook meenemen in de overname.
Specs van mijn eigen server:
Processor Intel Pentium 4 CPU 3.2 ghz
2 GB geheugen
LAN 2 x 1 gbit
Supermicro MB en behuizing
Harddisk 2 x 230 gig in raid 1


De stand van zaken:
30 klanten
1 klant huurt een server omzet €2.365,00
1 klant huurt een server omzet € 950,00
1 server voor overige klanten

142.nl
40 .com
8 .be
De meeste klanten zijn al een paar jaar klant en hebben niet
de behoefte om te verhuizen indien alles hetzelfde blijft of
beter :-).
Kosten huur en colocatie: € 2.091,48
Kosten domeinregistratie: € 1050,00
Ik draai linux centos met DA cp. Domeinen worden
geregistreerd bij de registratiecentrale.

Supportaanvragen en nieuwe aanvragen behandel ik via de telefoon, email en via een ticketsysteem.

Mijn websites blijven in mijn eigendom, maar niet voor het draaien van een webhosting bedrijf.

JMDHosting
27/09/08, 16:20
Is het mogelijk om de kleine klanten, dus niet degene die een hele server afnemen, ook los over te nemen? Zo ja, dan hebben wij zeker interesse. Je kunt ons eventueel ook mailen. Gelieve naar joep[at]jmdhosting[punt]nl.

Nextreme
28/09/08, 20:01
Is het mogelijk om de kleine klanten, dus niet degene die een hele server afnemen, ook los over te nemen? Zo ja, dan hebben wij zeker interesse. Je kunt ons eventueel ook mailen. Gelieve naar joep[at]jmdhosting[punt]nl.


Mocht dit het geval zijn, dan mag je ons ook mailen wietse[at]nextreme[dot]nl

jos
02/10/08, 20:47
Hallo allemaal,

Ik ben al geruime tijd lezer van dit forum en ik run sinds een paar jaar een eigen webhostingbedrijfje naast mijn baan.

Nou gaat dat steeds beter, maar ik kan er nog niet mijn leven van maken, daarvoor is de omzet te laag. Desondanks nemen de werkzaamheden wel toe en kan ik het eea niet meer combineren.

Ik verkoop dus mijn bedrijf en ben benieuwd naar de interesse!

Omzet afgelopen jaar: € 5.250,00 (excl. btw)
Ik heb 1 eigen server en huur er 2. De 2 huurservers zijn verhuurd. 1 server is nog een half jaar verhuurd, de andere is net bijgetekend voor een jaar. (indien dit goed loopt, is verlenging geen probleem).

Ik zie graag jullie reacties in PM tegemoed, zodra ik meerdere gegadigden heb, zal ik een keuze maken op basis van kwaliteit en toekomstvisie.

Groet

Beste,

Wij hebben intresse om jou hosting over te nemen. Wij willen een beetje groeien om beter in te kunnen kopen. We zijn groot genoeg maar ook weer niet te groot en klanten goed supporten is voor ons belangrijk.... We zijn geen kilo knaller zeg maar. Belangrijk voor ons is om te weten

Om hoeveel klanten gaat het
Welke OS draai je op de server
Wat betalen klanten bij jullie
Welk control panel gebruik je


Gr Jos


Ik zie intussen al wat antwoorden :-) Maar we hebben intresse

Wynand
02/10/08, 20:49
Om hoeveel klanten gaat het
Welke OS draai je op de server
Wat betalen klanten bij jullie
Welk control panel gebruik jeZie http://www.webhostingtalk.nl/1003797-post7.html ? :lovewht:

jos
03/10/08, 10:59
Zie http://www.webhostingtalk.nl/1003797-post7.html ? :lovewht:

Hehe dankje wel!

Kyra-emotion
03/10/08, 16:44
Beste,

Hoe sta je tegenover samenwerken in plaats van overname.
Ik neem aan dat je het doet omdat je het leuk vind.
Samen kunnen we misschien dan wel groeien.

Anil
04/10/08, 17:16
volgens mij ben ik deze klant:

1 klant huurt een server omzet €2.365,00

de andere is net bijgetekend voor een jaar. (indien dit goed loopt, is verlenging geen probleem).

Jammer dat ik zelf niet weet dat je gaat stoppen

Anoniem
04/10/08, 18:24
Discussie graag sluiten .. bedrijf is verkocht.

Anil .. ik weet niet .. maar ik denk dat je even met je hoster moet praten.
Jij bent dit in elk geval niet

;-)