PDA

Bekijk Volledige Versie : Quota (No such device)



Nielsvk
25/09/08, 20:20
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik wou net alle accounts op een DirectAdmin server overzetten, kom ik erachter dat er een probleem is met quota, de aquota.user en aquota.group bestaat, de partitie is gemount met usrquota en grpquota en nog krijg ik de volgende error:



[root@server1 ~]# quotacheck -avugm
quotacheck: WARNING - Quotafile //aquota.user was probably truncated. Can't save quota settings...
quotacheck: WARNING - Quotafile //aquota.group was probably truncated. Can't save quota settings...
quotacheck: Scanning /dev/sda6 [/] done
quotacheck: Checked 6889 directories and 59583 files
[root@server1 ~]# quotaon -avug
quotaon: using //aquota.group on /dev/sda6 [/]: No such device
quotaon: using //aquota.user on /dev/sda6 [/]: No such device
[root@server1 ~]#


In DA zelf:



Error with system Quotas
setquota: Mountpoint (or device) / not found. setquota: Not all specified mountpoints are using quota.
Debug Guide


Dit is een gedeelte van mijn fstab (quota hoeft alleen op de /):



LABEL=/ / ext3 defaults,usrquota,grpquota 1 1


De kernel ondersteund ook quota, ik snap er helemaal niks meer van, iemand enig idee?

Alvast bedankt,

Niels. :lovewht:

Japje
25/09/08, 21:32
DA heeft nog in /etc/ nog een extra config staan voor de quota. Durf zo niet te zeggen welke dat is :P

Nielsvk
25/09/08, 21:38
Je bedoelt /usr/local/directadmin/conf/directadmin.conf? Daar staat al quota_partition=/

Verder alleen deze files in etc waar ook niks bijzonders in te vinden is:

/etc/quotagrpadmins
/etc/quotatab
/etc/warnquota.conf

Ik snap er niks meer van, heb dit probleem nog nooit gezien..

Dirkje
26/09/08, 17:34
Zeker een vreemd probleem. Probeer eens LABEL=/ te veranderen naar /dev/sda6 en dan een reboot!

Nielsvk
26/09/08, 17:46
Hehe, zoals verwacht geen server meer dat boot.. Iemand anders nog een oplossing voor de quota problemen?

Dirkje
26/09/08, 17:47
Moet gewoon werken. Dan zal er ergens anders ook nog een fout zitten...

Nielsvk
26/09/08, 17:50
Na wat research moet ik het ook veranderen in grub, wel handig inderdaad. :)

Keep ya updated..

Nielsvk
27/09/08, 19:03
Fixed, server was zowizo niet lekker door de onboard raid, waar ik nu dus gelukkig vanaf ben gestapt. :D

AW-Hosting
27/09/08, 19:48
Fixed, server was zowizo niet lekker door de onboard raid, waar ik nu dus gelukkig vanaf ben gestapt. :D

Ben je toch nog overgestapt naar de RAID van CentOS:D?
Of heb je gekozen voor een hardware RAID?

Nielsvk
27/09/08, 20:14
Software RAID van CentOS, hardware raid past helaas niet meer in het systeem, zit al een IPMI uitbreiding in. :)

AW-Hosting
27/09/08, 20:16
Nice, wij gebruiken dat op dit moment ook en zoals ik al eerder aangaf loopt dat gewoon als een zonnetje en kost het ook bijna geen processen, maar daar hebben we dan ook een Dual Xeon 3.2GHZ voor he;)

Maar was het wel goed gelukt? Op sda en sdb de partities aanmaken en ze daarna met de RAID functie aan elkaar koppelen. Of heb je het anders gedaan?