PDA

Bekijk Volledige Versie : Dedicated server



volleke1
25/09/08, 18:05
Ik huur op dit moment 4 gameservers bij een gamehoster (game: counterstrike 1.6), echter heb ik er nog 2-3 nodig.

Ik betaal hiervoor ongeveer 40 euro per maand.


Dell PowerEdge 850 Server
Intel 1x P4 2.8Ghz HT CPU
2GB DDR2 RAM
2 x 250GB SATA II Harddisk
CentOS Operating System
1 x 100Mbps Full-Duplex Uplink Port
2000GB data traffic Volume Connectivity

Wat zou ik kunnen hosten op deze server?

Ik zou hierop 6 gameservers(counter-strike 1.6) of meer willen plaatsen. Is deze krachtig genoeg? Het zou gaan om private servers.

Alvast bedankt!

Mvg

Stewie
25/09/08, 18:17
De CPU is bijzonder zwak, voor iets meer geld krijg je meer power.
6 maal private zal overigens wel hierop vloeiend draaien mits ze niet gelijktijdig vol zijn.

AW-Hosting
25/09/08, 18:35
Intel 1x P4 2.8Ghz HT CPU

Is inderdaad wat aan de lage kant, ik zou toch voor "minimaal" een Dualcore gaan.



2GB DDR2 RAM

Zal voor wat private servers wel voldoende moeten zijn, maar als je er eenmaal een public op gaat hosten waarbij je dus ook meteen kijkt naar meer spelers per uur dan zal je het hier niet mee redden. Ook niet als alle 6 de private servers tegelijk vol zitten. Voor de zekerheid zou ik hier toch iets meer kiezen (3 á 4 GB)



2 x 250GB SATA II Harddisk

Dit is RUIM voldoende voor 6 gameservers. Eventueel de harde schijven in RAID1 zetten zodat als er een harde schijf kapot gaat er voor en tijdens het vervangen alvast kan worden doorgewerkt op de andere harde schijf.



2000GB data traffic Volume Connectivity

Dit is ook RUIM voldoende om 6 (of zelfs meer) gameservers op te draaien. Die 2TB dataverkeer zal je niet gauw volledig gebruiken.

SF-Jeroen
25/09/08, 19:45
Dit is ook RUIM voldoende om 6 (of zelfs meer) gameservers op te draaien. Die 2TB dataverkeer zal je niet gauw volledig gebruiken.

Euh nou dat hangt er toch echt vanaf. Indien de TS bijvoorbeeld 6 x 32 slots draait die ook nog eens bijna altijd vol zijn, dan zie ik de TS nog wel 2 TB verzetten

AW-Hosting
25/09/08, 19:56
Klopt, alleen heb ik nog nooit 6 private gameservers 2TB zien verzetten. Ik denk dat TS zelfs één a twee public gameservers erlangs kan runnen en dan pas richting zijn limiet gaat;)
Maar dit ligt natuurlijk ook voor een groot gedeelte aan de bezettingsgraad van de gameserver(s)...