PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke IIS7 extenties missen er nog?



bramveen
24/09/08, 11:38
Hi All,

Ik heb net een blogposting geschreven over de IIS7 extensies die het IIS team onlangs gepubliceerd heeft.

http://blogs.microsoft.nl/bramveen/archive/2008/09/24/nieuwe-iis7-modules.aspx

Ik heb veel contact met het IIS team de laatste tijd omdat ik bezig ben met de Redmond trip van HAIP. Zij zijn hard op zoek naar feedback zodat ze de resources die ze hebben goed inzetten.

Ik kreeg laatst weer de vraag:

Welke extensies missen jullie nog in IIS7?

Groet

Bram

Glenn
24/09/08, 13:01
Als URLrewrite zijn rules uit een .htaccess file kan halen, dan zou ik ook graag in IIS7 de ondersteuning zien voor password protected directories op basis van de gegevens in .htaccess. Zodoende is het voor ons eenvoudig om websites van Linux/Apache over te zetten naar Windows/IIS7. Dat is voor jullie weer een goeie stap naar meer marktaandeel.

gjtje
24/09/08, 16:16
Of gewoon de hele configuratie structuur van Apache overnemen. :P

Cookieless sessies ontbreekt volgens mij nog. Hoewel dat natuurlijk in ASP.NET zit draait er nog een heleboel op ASP 3.0 wat daar gebruik van zou kunnen maken.

Stewie
24/09/08, 16:43
Als URLrewrite zijn rules uit een .htaccess file kan halen, dan zou ik ook graag in IIS7 de ondersteuning zien voor password protected directories op basis van de gegevens in .htaccess. Zodoende is het voor ons eenvoudig om websites van Linux/Apache over te zetten naar Windows/IIS7. Dat is voor jullie weer een goeie stap naar meer marktaandeel.
Vind ik een zeer goede!
Dan maak je de overstap heel makkelijk voor klanten met een website die aan SEO dmv rewrite rules doet.

Glenn
24/09/08, 17:58
En oja, ik vind FTP7 echt een drama. Kan dat niet eenvoudiger worden gemaakt, ala FileZilla FTP server. Verder vind ik IIS7 een topproduct, echt waar, maar ik moet elke keer weer een andere FTP server zoeken als ik upgrade (IIS5>IIS6>IIS7).

gjtje
24/09/08, 20:37
Ik heb het nu draaien met Windows accounts, dan werkt het prima en net als de FTP van IIS6. :P
Dat hele vhost geneuzel snap ik het idee niet van maar goed, dan moet je misschien meer in de webhosting markt zitten.

Glenn
24/09/08, 20:40
Ik heb het nu draaien met Windows accounts, dan werkt het prima en net als de FTP van IIS6. :P
Dat hele vhost geneuzel snap ik het idee niet van maar goed, dan moet je misschien meer in de webhosting markt zitten.

Ja ok, dat werkt wel. Maar ik wil sommige users alleen rechten geven op subdirectories die zich weer in verschillende hoofdmappen bevinden. Ik kan met geen mogelijkheid de optie vinden om een alias naar die andere subdir te creeƫren zodat deze in de homedir als een dir zichtbaar is. Dan houdt het bij mij al op.

gjtje
24/09/08, 20:48
Als je onder de ftp root een mapje LocalUser aan maakt, daaronder een virtuele dir met de username dan kan je weer daaronder virtuele directories aanmaken die naar willekeurige mappen verwijzen. Dat zou in deze versie moeten werken.

Glenn
24/09/08, 23:19
Als je onder de ftp root een mapje LocalUser aan maakt, daaronder een virtuele dir met de username dan kan je weer daaronder virtuele directories aanmaken die naar willekeurige mappen verwijzen. Dat zou in deze versie moeten werken.

Ga ik proberen, dankjewel!

Evengoed is het nog steeds omslachtig. In ServU of Filezilla werkt dit echt een stuk makkelijker en sneller.