PDA

Bekijk Volledige Versie : Server gegijzeld in datacenter



YuGuY
20/09/08, 00:25
Goeienavond allemaal

Graag zou ik langs deze weg in contact komen met mensen die hetzelfde probleem ervaren hebben, of eventueel momenteel in dezelfde situatie zitten.

Wij huren een half rack van onze leverancier, welke een kooi heeft in een bepaald datacenter in Belgiƫ.

Nu zijn er blijkbaar problemen tussen onze leverancier en de eigenaars/beheerders van het datacenter. Waardoor geen enkele klant van onze leverancier nog servers uit het datacenter mag halen.

Volgens onze leverancier zou dit probleem snel opgelost moeten zijn en worden we aangeraden naar de zaakvoerder te bellen voor meer informatie. En deze is uiteraard niet bereikbaar.

Morgenmiddag moet onze server uit het datacenter gehaald worden en rechtstreeks bij onze klant geplaatst worden.

We zullen sowieso door een deurwaarder laten vaststellen dat we de server niet mee mogen nemen.

Ik heb bewust geen namen genoemd om onze leverancier niet in diskrediet te brengen, gezien de goede band die we tot nu toe hadden.

Heeft er iemand nog tips om toch zo snel mogelijk onze server uit het datacenter te krijgen?

Alvast bedankt.

Mvg,
Guy

pierce
20/09/08, 00:29
Een advocaat?

Heb je ook bewijs dat de server jullie/klant eigendom is?

Geert-Jan
20/09/08, 00:34
Ik heb bewust geen namen genoemd om onze leverancier niet in diskrediet te brengen, gezien de goede band die we tot nu toe hadden.


Banden zijn vaak goed zolang het goed gaat....., nu leer je je band kennen.

YuGuY
20/09/08, 00:46
Een advocaat?

Heb je ook bewijs dat de server jullie/klant eigendom is?

Advocaat wordt morgen ook sowieso gecontacteerd.

En van de meeste (belangrijkste) servers hebben we een factuur met serienummer.

Op dat gebied zitten we dus redelijk safe lijkt mij.

Het grootste probleem is dat de server er morgen echt uit moet.

JMDHosting
20/09/08, 12:28
Wellicht een beindiging van contract opperen? Dan zijn ze sowieso verplicht spullen die jouw eigendom zijn af te geven. Of is het dedicated?

thunder
20/09/08, 12:44
kort geding aanspannen tegen de provider, ze kunnen de toegang tot je apparatuur niet weigeren. (tenzei bij niet betaling als onderpand) (staat mss ook iets van in je contract (als je dat al hebt gekregen van hun))

Ik ken in BE maar 1 DC die zulke praktijken toepast, maarja gezien de prijs kan je niet verwachten dat ze ook service aan hun klanten geven helaas.

parmaweb
20/09/08, 12:45
En van de meeste (belangrijkste) servers hebben we een factuur met serienummer.

dus zal het colo zijn

localh
20/09/08, 22:25
@TS: is je leverancier rechtstreeks afnemer van het DC?

ikke2
22/09/08, 02:34
wellicht de lokale politie erbij halen voor een spoedig resultaat..?

santema
22/09/08, 03:04
Nederlands en Belgisch recht verschilt op sommige punten, daar ook even rekening mee houden als je sommige dingen die hier gemeld worden wilt gaan ondernemen.

Succes verder, als ik jou was zou ik die "goede" band even opzij zetten, en alles puur zakelijk benaderen (en eventueel de rest ook verhuizing om herhaling bij deze partij te voorkomen).

YuGuY
22/09/08, 11:20
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties. Het probleem is voor ons niet meer superdringend aangezien we nog snel een nieuwe server hebben kunnen aanschaffen voor onze klant.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit soort problemen niet kunnen. De nodige stappen zullen dan ook worden ondernomen!

@localh: onze leverancier is inderdaad rechtstreekse afnemer.