PDA

Bekijk Volledige Versie : MS exchange - unix



mble
18/09/08, 22:29
Heren,

Is het mogelijk om een MS exchange te maken voor een unix bak ?
zijn er reeds ervaringen ? over wel of niet ?
gemiddelde kosten ? ed.

Tnhkx

mark

phreak
18/09/08, 23:07
Ik zou http://www.zarafa.com/ eens bekijken

frankske
22/09/08, 20:24
Wij gebruiken Zimbra (van Yahoo!) en zijn er tevreden over.

Bakker ICT
22/09/08, 20:33
Ik zou http://www.zarafa.com/ eens bekijken



Juist! erg tevreden over hier.

jeffrey
22/09/08, 22:56
Wij zijn op dit moment bezig om de volgende software te vergelijken met MS Exchange;
Kerio, Mdeamon, Icewarp, Hmailserver, Zarafa, Open Xchange Express, Zimbra, Scalix.

Zarafa heeft inderdaad een goede indruk gemaakt.
Zijn er mensen die andere van bovenstaande softwarepakketten ook al getest hebben?

gjtje
23/09/08, 01:40
Vergelijken waarop? Functionaliteit? Stabiliteit? Ondersteuning? Beveiliging? Beheerbaarheid?

Hmailserver en Exchange is niet echt vergelijkbaar, tenzij je Exchange puur wilt inzetten als pop3/imap server. Dat kan maar dan gebruik je maar 10% van de mogelijkheden. Hmailserver is een prima mailserver, hier draait het ook al maanden maar het is een beetje appels met peren vergelijken. Tenzij de requirements niet duidelijk zijn maar dat lijkt mij dan de eerst volgende stap.

Vergeet bij Exchange vooral niet dat het onderdeel is van de Office server suite. Met alleen Exchange kan je misschien niet zo veel, of de zin en onzin van de mogelijkheden is niet duidelijk. Echter wanneer je daar de andere onderdelen bij gaat gebruiken (sharepoint, ocs, etc) dan pas zie je alle mogelijkheden van een dergelijk platform

jeffrey
23/09/08, 15:05
Vergelijken waarop? Functionaliteit? Stabiliteit? Ondersteuning? Beveiliging? Beheerbaarheid?

Hmailserver en Exchange is niet echt vergelijkbaar, tenzij je Exchange puur wilt inzetten als pop3/imap server. Dat kan maar dan gebruik je maar 10% van de mogelijkheden. Hmailserver is een prima mailserver, hier draait het ook al maanden maar het is een beetje appels met peren vergelijken. Tenzij de requirements niet duidelijk zijn maar dat lijkt mij dan de eerst volgende stap.

Vergeet bij Exchange vooral niet dat het onderdeel is van de Office server suite. Met alleen Exchange kan je misschien niet zo veel, of de zin en onzin van de mogelijkheden is niet duidelijk. Echter wanneer je daar de andere onderdelen bij gaat gebruiken (sharepoint, ocs, etc) dan pas zie je alle mogelijkheden van een dergelijk platform
We gaan ze inderdaad vergelijken op genoemde zaken.
We hebben een stagair hier zitten die het hele onderzoek gaat doen hiernaar.

In principe willen we MS Exchange gebruiken maar toch waren we benieuwd naar wat andere pakketten te bieden hebben.

Inhoudelijk hebben wij zelf nog niet echt gekeken naar de genoemde pakketten, maar als iemand het interessant vind kunnen we eventueel wat ervaringen delen hier.

MMaI
23/09/08, 15:19
hier schuldig aan ervaring met Scalix, zeer tevreden tot op dit moment.
Let wel op dat voor outlook exchange functies licenties per 5 gebrukkers nodig zijn 9staandaard 25 meegeleverd).
Ook heeft scalix een stevige server belasting doordat het volledig java-based is.

Werkt op dit moment voor mij perfect als community edition (25 premium users erbij) als groupware pakket. Installatie heeft wel specifiek ondersteunde distro's, dus let daar even op.

Als je wil kan ik je wel wat helpen hierin, zelf draait mijn scalix server onder debian en ubuntu (live vs test) wat niet officieel supported is, maar wel user based support...