PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderhouds punten



Shaw Kwok
16/09/08, 13:41
Beste mensen,

Ik weet dat via zoek-functie van deze site informatie kan vinden , alleen om een goeie antwoord uit te vissen is net als een naald in een hooiberg. Ik ben totaal een beginneling wanneer men aankomt met gameserver opzetten. Later ben ik van plan om een gameserver te beginnen . Er zijn wel aantal zaken dat ik graag wil weten over het onderhouden van gameserver.

Ik heb gezien dat spellen bijvoorbeeld World of Warcraft om elke week woensdag de gameserver onderhoud beurt hebben. Maar wat moet ik bij denken van zo'n onderhoudt beurt?

1. Cooling van gameserver monitoren of fixen?

2. Registratie's of dergelijke dingen?

3. Rebooten van gameservers?

4. Elke week een component verwisselen?

5. Meer Poorten zetten ofzo?

Dit zijn punten die ik uit mijn duim heb gezogen. De vraag is eigenlijk in het kort, wanneer er een onderhoudt beurt komt , wat wordt er allemaal gedaan? Welke punten checken jullie? Het liefs wil ik puntgewijs uitgelegd wordt(een soort van checklist) , want dat is overzichtelijker voor me. Alvast bedankt. :thumbup::thumbup::balloon::thumbup::thumbup:

-Kevin
16/09/08, 13:51
1. Cooling van gameserver monitoren of fixen?
Af en toe zou je deze eens kunnen controleren of uitlezen via snmp

2. Registratie's of dergelijke dingen?
Registraties voor een gameserver of bedoel je domeinnaam?

3. Rebooten van gameservers?
Hopelijk weinig nodig, maar het is handig om bij je colocatie/dedicated een apc aansluiting te nemen.

4. Elke week een component verwisselen?
Als je een goede server koopt/huurt zal dit niet nodig zijn.

5. Meer Poorten zetten ofzo?
Dit is bij een webhosters niet nodig tenzij je thuis gaat hosten..

Stewie
16/09/08, 14:06
3. Rebooten van gameservers?
Hopelijk weinig nodig, maar het is handig om bij je colocatie/dedicated een apc aansluiting te nemen.

Reboot van de game server is zeker aan te raden (systeem niet zozeer, de game server wel). Veel games hebben duidelijk last van een memory leak of andere narigheid.

Bento
10/10/08, 17:28
Lijkt me dat ze gewoon de standaard dingetjes zoals Updates en firewall logjes nalopen.