PDA

Bekijk Volledige Versie : Criteria voor een snelle gameserver



Shaw Kwok
16/09/08, 02:04
Beste mensen,

Ik game haast niet meer, vroeger had ik Counterstrike 1.6 gespeeld via Stream maar ben allang mee gestopt met spelen. Maar ik ben nu geinterreseerd om een gameserver op te zetten voor Counterstrike Source. Ik ben niet meer ge up to date en ik heb geen ervaring met gameserver opzetten, zo hier zijn mijn vragen:

1. Welke besturingsysteem is het meest geschikt om een Gameserver op te gaan zetten voor een spel zoals in dit geval Counterstrike Source. (moet je ook dat spel kopen om te hosten?)

2. Aan welke specs moet de gameserver aan voldoen ongeveer? En wat is de belangerijkste component van een gameserver? Processor, harde,werkgeheugen etc.? (videokaart vereist?)

3. Is een goede dataverkeer van noodzakelijk? Ik heb van een studiegenoot gehoord dat hij in een Data-centrum zijn gameserver host.

4. Is Counterstrike Source nog steeds een hype? (in mijn tijd speelde heel veel mensen) Zo niet, welke spel is tegenwoordig in?

5. Welke spellen vinden jullie leuk om te spelen of hosten? (1st person shooters games)

6. Zijn er aandachtspunten die ik niet meegenomen heb in deze thread?

Alvast bedankt voor jullie reacties.Het zal heel handig voor me zijn als jullie je ervaringen met me kan delen. Als jullie links hebben gevonden met heel duidelijke uitleg , :) thanks dat waardeer ik heel erg.

eXtreme Service
16/09/08, 02:50
1. Welke besturingsysteem is het meest geschikt om een Gameserver op te gaan zetten voor een spel zoals in dit geval Counterstrike Source. (moet je ook dat spel kopen om te hosten?)

Hier gaat het vooral om zelf een keuze te maken tussen Linux of Windows. Sommige games draaien beter op linux en andere op windows. Maar het komt eigenlijk maar op 1 ding neer. Het draait het beste op het OS dat jij het beste kan beheren. Wij hebben zelf nooit problemen gehad om dit game te hosten onder linux. Ook al zijn er gamehosts die bij hoog en laag beweren dat windows het beste OS is hiervoor.


2. Aan welke specs moet de gameserver aan voldoen ongeveer? En wat is de belangerijkste component van een gameserver? Processor, harde,werkgeheugen etc.? (videokaart vereist?)

Hangt vooral af van het aantal slots en servers. 1 Server kan al gemakkelijk op een P4 draaien met voldoende geheugen (1GB minstens).
Wil je veel slots, high tickrates of enkele servers naast elkaar draaien. Dan zou ik toch voor een Quad core server gaan met voldoende geheugen.
Videokaart is niet belangrijk.


3. Is een goede dataverkeer van noodzakelijk? Ik heb van een studiegenoot gehoord dat hij in een Data-centrum zijn gameserver host.

Uplink is zeker belangrijk. Wil je lage pings en geen problemen is het het beste om je server onder te brengen in een "goed" datacenter. Je server mag nog zo goed zijn, als de uplink slecht is is de gameserver hetzelfde.


4. Is Counterstrike Source nog steeds een hype? (in mijn tijd speelde heel veel mensen) Zo niet, welke spel is tegenwoordig in?

Toen ik dit spel nog veel hoste was het zeker een hype. Dit is wel ondertussen al 3 jaar geleden. Denk dat deze nu, net zoals CS 1.6, nog steeds actief is maar niet meer zo een hype als vroeger.


5. Welke spellen vinden jullie leuk om te spelen of hosten? (1st person shooters games)

CS was toch mijn favoriet.


6. Zijn er aandachtspunten die ik niet meegenomen heb in deze thread?

Er is al veel op dit forum terug te vinden over gameservers. Met zoeken kan je dus heel veel te weten komen.

Shaw Kwok
16/09/08, 13:13
Dank je wel ! Zijn hele handige weetjes voor me

Julian
16/09/08, 14:18
Wellicht is de zoekfunctie een goed idee, er bestaan zat topics met vrijwel dezelfde vragen :)

Shaw Kwok
16/09/08, 14:31
ik had geprobeerd om te gaan zoeken , alleen de informatie die gegeven worden zijn zo chaotisch en totaal geen overzicht. Het leekt me handiger om op een rijtje te gaan zetten. En ik wil graag ook de ervaringen van mensen horen. Maar ik heb handige tips gezien via zoek.