PDA

Bekijk Volledige Versie : Criteria voor een snelle gameserver



Shaw Kwok
16/09/08, 02:04
Beste mensen,

Ik game haast niet meer, vroeger had ik Counterstrike 1.6 gespeeld via Stream maar ben allang mee gestopt met spelen. Maar ik ben nu geinterreseerd om een gameserver op te zetten voor Counterstrike Source. Ik ben niet meer ge up to date en ik heb geen ervaring met gameserver opzetten, zo hier zijn mijn vragen:

1. Welke besturingsysteem is het meest geschikt om een Gameserver op te gaan zetten voor een spel zoals in dit geval Counterstrike Source. (moet je ook dat spel kopen om te hosten?)

2. Aan welke specs moet de gameserver aan voldoen ongeveer? En wat is de belangerijkste component van een gameserver? Processor, harde,werkgeheugen etc.? (videokaart vereist?)

3. Is een goede dataverkeer van noodzakelijk? Ik heb van een studiegenoot gehoord dat hij in een Data-centrum zijn gameserver host.

4. Is Counterstrike Source nog steeds een hype? (in mijn tijd speelde heel veel mensen) Zo niet, welke spel is tegenwoordig in?

5. Welke spellen vinden jullie leuk om te spelen of hosten? (1st person shooters games)

6. Zijn er aandachtspunten die ik niet meegenomen heb in deze thread?

Alvast bedankt voor jullie reacties.Het zal heel handig voor me zijn als jullie je ervaringen met me kan delen. Als jullie links hebben gevonden met heel duidelijke uitleg , :) thanks dat waardeer ik heel erg.

eXtreme Service
16/09/08, 02:50
1. Welke besturingsysteem is het meest geschikt om een Gameserver op te gaan zetten voor een spel zoals in dit geval Counterstrike Source. (moet je ook dat spel kopen om te hosten?)