PDA

Bekijk Volledige Versie : Migratie ISDN -> VOIP



GaMeOvEr
16/09/08, 01:58
Hoi luitjes. :)

Op dit moment heb ik een ISDN2 lijn, met 4 nummers. Deze lijn wil ik porteren naar VOIP, met behoud van alle 4 de nummers. Dit onder andere omdat het bedrijf van mijn vriendin straks naar duitsland verhuist, maar we wel graag onze nummers willen behouden. ;)

De hardware die ik ga gebruiken, worden waarschijnlijk 2 stuks Siemens Gigaset S685ip draadloze toestellen (beide met een basis, dus niet 1 basis met 2 toestellen, ik wil namelijk 2 losse dedicated antwoordapparaten hebben, eentje privé en eentje zakelijk) waarbij ik als het goed is mijn huidige 2 Siemens S45 handsets ook nog aan kan melden. (eentje bij iedere basis erbij.)

De bedoeling is dat beide telefoons reageren op alle ingestelde nummers, en dat ik, als ik ga bellen, kan kiezen welk nummer ik ga gebruiken als uitgaand nummer. (Ook aangezien er straks in duitsland ook nog een ADSL + Voip gebeuren bij gaat komen)

Tevens moet het mogelijk zijn, als ik bijvoorbeeld privé aan het bellen ben, en de zakelijke lijn gaat over, dat ik met de handset kan switchen tussen de gesprekken. (Vandaar de keuze voor meerkanaals toestellen.)

Goed, ik ben er dus uit wat ik wil, de hardwarekeuze is ook al gemaakt, maar nu komt het belangrijkste gedeelte:

Met welke VOIP aanbieder ga ik in zee? Er zit een zakelijk nummer bij, dus uptime is van belang, ik heb niets aan de goedkoopste hatsiebatsie voip provider, die er regelmatig uitligt, of slecht bereikbaar is. Echter wil ik bij voorkeur natuurlijk ook niet de hoofdprijs betalen, ik hang ook niet de hele dag aan de lijn. ;)

Wie kunnen jullie mij aanraden, en heeft goede ervaringen met bepaalde voip providers? Namen en tarieven zijn welkom. :)

Alvast bedankt.

Overigens, modjes, ik gokte erop dat dit het juiste subforum was voor mijn vragen, mocht het niet zo zijn, voel je vrij om mijn topic te verplaatsen. :P

ivs
16/09/08, 09:23
Volgens mij is dit lastig te realiseren omdat je twee dingen tegelijk wil er zijn namelijk twee oplossingen namelijk:

- Je neemt een centrale (PBX) hier mee kan je er voor zorgen dat alle telefoons of bepaalde telefoons overgaan bij bepaalde nummers. Elke telefoon heeft dan zijn eigen account op de centrale. Echter het kiezen van een uitgaande lijn wordt dan lastig.

- Je kiest voor telefoons welke meerdere voip accounts aankunnen, dan kun je meestal wel de uitgaande lijn kiezen. Maar één account kan maar op één telefoon actief zijn dus dan kan je niet alle telefoons laten overgaan.

GaMeOvEr
16/09/08, 13:30
Volgens mij is dit lastig te realiseren omdat je twee dingen tegelijk wil er zijn namelijk twee oplossingen namelijk:

- Je neemt een centrale (PBX) hier mee kan je er voor zorgen dat alle telefoons of bepaalde telefoons overgaan bij bepaalde nummers. Elke telefoon heeft dan zijn eigen account op de centrale. Echter het kiezen van een uitgaande lijn wordt dan lastig.

- Je kiest voor telefoons welke meerdere voip accounts aankunnen, dan kun je meestal wel de uitgaande lijn kiezen. Maar één account kan maar op één telefoon actief zijn dus dan kan je niet alle telefoons laten overgaan.

Ik las ergens iets dat dit wel kan, maar dat je voip toko dan wel moet ondersteunen dat je meerdere keren "inlogt". Dit is dus inderdaad wel een voorwaarde. :)

shuyg
16/09/08, 17:27
Wij gebruiken een (voorganger van de) Siemens C470 VoIP/DECT centrale met 2 toestellen. Op deze centrale staat 3 SIP lijnen ingesteld. In principe kan met ieder toestel alle nummers ontvangen worden. Volgens mij kan je met een code ook kiezen via welke lijn je uit belt.

Het antwoordapparaat wat op de centrale zit gebruiken we niet. Wel gebruiken we de voicemail van CallVoip, waardoor iedere lijn zijn eigen voicemail kan hebben. De voicemails kunnen naar 1 of meerdere personen gemailt worden.

GaMeOvEr
16/09/08, 18:04
Kun je ook zien, naar welk nummer gebeld wordt?

shuyg
17/09/08, 21:09
Kun je ook zien, naar welk nummer gebeld wordt?

Je bedoelt als er een inkomend telefoontje komt, dat je kan zien via welk sip-account die binnen komt?
Ja dat kan. Ik heb ingesteld dat er in mijn display "Prive" of "Bedrijfsnaam" komt te staan.