PDA

Bekijk Volledige Versie : Betreft gezocht 'partner' in uitbouw



Anoniem
14/09/08, 13:51
Beste,

Ik ben reeds 1 jaar bezig met de uitbouw van mijn hostingbedrijf www.bencora.com, het bedrijf en ondernemingsnummer bestaat al 8 maanden, jammer genoeg kan ik het niet alleen aan om alles operationeel te houden, de boekhouding, servercontrole, uitbouw website... Het is een mooi project, met goede perspectieven... In plaats van te stoppen, zou ik liever doorgaan met een tweede partner en eventueel zelfs derde om de werkdruk mooi te verdelen...

Vereisten:
- Kennis HTML, CSS, PHP perfect
- Webdesign kennis en andere web-programmeertalen zijn mooi meegenomen
- Voldoende kapitaal voor een 1/2 overname, of 1/3 indien er meerdere intressante potentiele partners zich aanbieden (Dit kapitaal betreft geen enorme bedragen -voor een schatting kan u steeds mailen)
- Bij voorkeur gevestigd in Belgie
- Tussen 18 en 22 jaar bij voorkeur (het betreft een studentenbedrijf)
- Ervaring met DirectAdmin is ook een plus...

UW VOORDEEL betreft uiteraard professionele ervaring, deelbezit in een onderneming ed


Gelieve uw gegevens, kennis, ervaring ed door te sturen naar:
tomrochtus@hotmail.com

Anoniem
14/09/08, 15:27
Toch even melden:

Bencora bestaat uit:

Een 10 tal klanten (ik verkoop pakketten sinds 5 maanden)
De website software, bencora.com
Een ondernemingsnummer
Uptodate boekhouding
Innovatieve ideëen voor de toekomst
Bankrekening
Google adwords ingekocht
licentie domeinbulk
contract leasing server
aankoop directadmin software

En hierond is de gehele structuur van het bedrijf gebouwd

Kapitaal nodig 800 euro...

Ik studeer zelf 'handelsingenieur' aan de universiteit van Louvain-La-Neuve, en heb ervaring in programeren, hoewel ik mij in de toekomst meer wil bezighouden met de website te vertalen en de economische kant van het gebeuren...

Triloxigen
14/09/08, 21:07
Je zoekt een partner in een hostingbedrijf, maar vereisten zijn webdesign kennis terwijl je in het bericht zelf schrijft dat je operationele kennis nodig hebt.

Ik mis ook een beetje waarom iemand zou participeren in je onderneming, ipv een andere onderneming.
En je hebt 800,- nodig, dat is niet echt veel maar waar wil je dit voor gaan gebruiken?

Anoniem
14/09/08, 21:37
Er staat webdesignkennis 'is mooi meegenomen', want het design van de site kan sterker naar mijn mening, ik heb vooral iemand nodig die zeer goed is in PHP. Economische/boekhoudtechnische kennis ed is niet nodig.

Waarom iemand zou participeren: omdat het bedrijf al op poten staat, ik wil enkel 50% van het bedrijf verkopen voor 800 euro, ik heb activa voor 800 euro lopen... Met andere woorden, 800 euro inbrengen is zonder enige goodwill gevraagd te hebben, wat en goede koop is. De 800 euro is maw een inkoop vd helft van de zaak. 50% aankoop van rechten en plichten

Bij voorkeur wil ik iemand die graag ook een webhostingbedrijf wil, en hiervoor een partner zoekt. Uiteraard hoort er een effectieve ontmoeting te komen vooraleer ik samenwerk met iemand.

Reden van partnerschap is dat ik graag de website zou vertalen in Engels, Frans en Spaans... Wat uiteraard tijd in beslag neemt, daarom wil ik iemand erin betrekken, en 50% vd aandelen uit handen geven...

Ik hoop dat dit verduidelijkt

swedendedicated
14/09/08, 22:08
Ik neem aan dat de rechtsvorm gewijzigd zal worden naar een v.o.f/b.v ? Anders kun je nooit 50% van het bedrijf bezitten.

Anoniem
14/09/08, 22:32
dit is een mooie opmerking... Theoretisch bezit ik zelf ook het bedrijf niet voor 100% ( een eenmanszaak... dat werkt niet echt met aandelen), daarom zal goedkoop geopteerd worden op een gemeenschappelijke bankrekening met volledig volmacht. Op een vof overschakelen kost al gemakkelijk 500 euro, dus dat zou onverstandig zijn.

SF-Jeroen
14/09/08, 22:52
In andere woorden blijft diegene 100% privé aansprakelijk voor wat jij allemaal doet. Ik denk dat niemand daar überhaupt over zal denken.

Daarnaast 800 euro voor wat? een contract waar maandelijks aan word betaald en dus niks waard is, 10 klantjes, en een directadmin licentie van 60 euro?, en nog wat haast waardeloze dingen.

Anoniem
14/09/08, 22:59
Misschien is dit forum niet de ideale oplossing; ik zal waarschijnlijk iemand dat ik ken aanstellen. Wie mij persoonlijk kent, zou niet te lang twijfelen over dit aanbod

DeziWeb
14/09/08, 23:39
Ik denk dat je helemaal nog niet moet denken aan een partner in je bedrijf (in welke vorm dan ook) en in het begin gewoon je eigen weg moet gaan.

Je geeft het volgende aan.

jammer genoeg kan ik het niet alleen aan om alles operationeel te houden, de boekhouding, servercontrole, uitbouw website

Waar je nu tijd voor te kort komt, of kennis, daar huur je iemand voor in op freelance basis.

energykind
15/09/08, 11:55
zal ik anders gewoon je onderneming overkopen voor 1600 euro?

AlfaHosting
15/09/08, 12:07
Alvast 1 tip voor je website ... een uptime van 97 % is niet iets 'klantenlokkend'.

Serveo
15/09/08, 12:25
Op een vof overschakelen kost al gemakkelijk 500 euro, dus dat zou onverstandig zijn.

Waar haal je dat in godsnaam vandaan?

youri55
28/09/08, 15:04
ik heb wel intresse kan je me even pm'en?

Ramon Fincken
28/09/08, 15:48
ik heb wel intresse kan je me even pm'en?

Gewoon de OP lezen...

Gelieve uw gegevens, kennis, ervaring ed door te sturen naar:
[emailadres hier]