PDA

Bekijk Volledige Versie : Mail op shareserver



cfmweb
13/09/08, 18:19
Hallo,
Ik probeer mij te verdiepen in de technieken voor het draaien van een eigen VPS server. Om het een en ander te testen heb ik een oude windows 2003 bak in de meterkast staan met xampp erop. (Ik verziek liever m'n eigen server dan die in een datacentrum) Apache heb ik geconfigureerd om meerdere domeinnamen onder het IP te kunnen hosten. Maar ik vraag me af hoe het met de mailserver zit.
Standaard zit er bij deze xampp installatie mercury, maar daar ga ik me niet aan wagen, wat een onoverzichtelijke bende is dat.
Heeft er iemand een tip voor goede (het liefst gratis) mailserver software voor Windows, die zich een beetje eenvoudig laat configureren voor gebruik in een ip-shared omgeving?
VrGr Chris

Blacky
13/09/08, 18:24
Hier staan er een paar:
http://www.webhostingtalk.nl/billing-administratie-en-monitoring-systemen/36618-mail-server.html
Argosoft schijnt ook een gratis te hebben.

Een goede en eenvoudig in te stellen mailserver voor windows is Kerio maar die is niet gratis.

Randy
13/09/08, 18:33
Een leuke mailserver voor Windows is HMailServer. Open Source, gratis, snel, en makkelijk te bedienen via een GUI op locathost of externe host en met een COM-module om een webbased paneel te installeren met verschillende hierarcieën (admin, domeinowner, domeinuser). De server ondersteund IMAP (Al dan niet over SSL), is als fallback-server te gebruiken en kan gebruik maken van RBL blocks om spam tegen te houden. Een aanrader!
Als backend wordt gebruik gemaakt van een SQL-database. Hier staat ook de mail opgeslagen (met een path naar het bestand) zodat integratie in andere applicaties ook simpel op te zetten is. Verder zit er een ingebouwde back-up / restore functie in. Meer informatie is te vinden op: www.hmailserver.com