PDA

Bekijk Volledige Versie : Controlepaneel vmware



Piwi-Web
11/09/08, 14:18
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een controlepaneel voor mijn klanten die werkt met vmware.
Op google vind ik niks relevants helaas maar ik vraag mij af hoe andere het doen of gebruiken zij als vmware 2?

Alvast bedankt voor je reactie

:lovewht:

dennis0162
11/09/08, 14:23
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een controlepaneel voor mijn klanten die werkt met vmware.
Op google vind ik niks relevants helaas maar ik vraag mij af hoe andere het doen of gebruiken zij als vmware 2?

Alvast bedankt voor je reactie

:lovewht:

Je hebt voor VMware server 1 ook een web controlpanel.

Zie: http://register.vmware.com/content/download.html :)

Piwi-Web
11/09/08, 15:45
Is dit ook voor klanten in te loggen?

Dirkje
15/09/08, 14:51
Dat is mogelijk. Probeer het anders even uit!

dennis0162
15/09/08, 15:38
Is dit ook voor klanten in te loggen?

Werkt prima.

Piwi-Web
16/09/08, 08:47
Dan doe ik iets fout denk ik ...

dennis0162
16/09/08, 08:57
Dan doe ik iets fout denk ik ...

Wat werkt er niet dan?

Piwi-Web
16/09/08, 12:16
Als ik via de webbrowser connect naar het controlpanel van vmware dan kan ik alleen connecten met het wachtwoord en gebruikersnaam van de server waar de vps'en op draaien. Klanten kunnen dus niet inloggen om hun eigen server te kunnen restarten etc.

ju5t
16/09/08, 12:32
Als je de vmware server niet private maakt, kun je door NTFS rechten gebruikersrechten geven op een virtual machine.


To interact with a virtual machine, you must have Read & Execute permission for the virtual machine's configuration file on a Windows host, or read and execute (r and x) permissions on a Linux host.

Bron: http://www.vmware.com/support/gsx3/doc/manage_permissions_gsx.html
Maar ik neem aan dat dit ook werkt in vmware.

Lite-On
16/09/08, 17:37
Met VMware server 1.x is het wel mogelijk om een gebruiker remote toegang te geven tot de VPS.
Echter kan de betreffende gebruiker wel de VPSen zien, maar niet overnemen/bewerken.

In VMware server 2.x is het tot zover ik weet wel mogelijk om een user toe te wijzen aan een bepaalde virtuele machine.

Piwi-Web
17/09/08, 11:01
Dat wordt dus dat proberen wat getUP zegt of upgraden naar versie 2

Gebruikt iemand hier al VMware 2.x ?

Lite-On
17/09/08, 18:53
Dat wordt dus dat proberen wat getUP zegt of upgraden naar versie 2

Gebruikt iemand hier al VMware 2.x ?


Ik heb zelf wel eens VMware 2 geprobeerd, maar vond het persoonlijk niet fijn werken.
Ik heb liever de VMware Server Console.
Bij VMware 2 heb je enkel de mogelijkheid te beheren via een webinterface (tot zover ik weet).

Piwi-Web
18/09/08, 07:29
Nog iemand die er wat over weet?