PDA

Bekijk Volledige Versie : Openpanel



gjr
05/09/08, 14:36
Ik ben opzoek naar een control panel voor Ubuntu 8.04.

Nu leek OpenPanel mij wel wat, zijn er hier mensen met ervaringen rondom OpenPanel? Ik hoor graag jullie mening...

www.openpanel.com

phreak
05/09/08, 14:39
Er zitten goede developpers achter, heb het zelf niet geprobeerd, maar als het niet uit maakt, kun je het altijd proberen ..

Paulewk
05/09/08, 14:54
Ik heb het zelf gebruikt en het werkt opzich prima, er zitten wel wat tricky dingen in , maar wanneer je de jongens hierachter op irc opzoekt (irc.oftc.net #openpanel) en zelf ook wat moeite doet is het best te gebruiken.

Dit heeft overigens nog geen webinterface.

DiedX
05/09/08, 14:55
Ik ken de developers zeer goed, en ben het eens met phreak: ze zijn lekker bezig. Ik heb de alpha eens geinstalleerd, en ik moet sterk wennen aan de look-en-feel, maar wellicht dat het eens opnieuw proberen geen kwaad kan.

cq: proberen!

gjr
05/09/08, 15:18
Aan de hand van de positieve reacties de beta 0.9.5 eens geinstalleerd. Zeer tevreden voorlopig. Installatie was eenvoudig en ook heeft deze laatste release al een vrij complete web-interface!

Tot nu toe erg tevreden. Hoop dat de 1.0 release wat kleinere verbeteringen met zich mee brengt, zo ook support voor phpmyadmin etc. Iemand enig idee hoever de met 1.0 zijn? De website oogt op het eerste gezicht vrij inactief!

Vaxon Networks
05/09/08, 15:55
Zelf niet veel ervaring met OpenPanel, maar als ik wat ervaringen van klanten hoor, gaat het wel wat worden.

Volgens mij nog niet veel mensen echt in productie gebruikt.

Langedaik
05/09/08, 21:53
Gjr, als je meer informatie wil , join is op IRC, of ga is naar het forum. Op werkdagen binnen 5 minuten een nuttig antwoord.

Mensen daar achter zijn gewoon nederlanders, die graag helpen.

DiedX
06/09/08, 05:46
Volgens mij nog niet veel mensen echt in productie gebruikt.
Klopt, maar dat heeft ook met de ruchtbaarheid te maken. Die is er niet geweest.

Het team achter OpenPanel/PanelSix is een team mensen die besloten heeft dat alle andere Panels beter kunnen. Voornamelijk op gebied op usability en bloatedheid. Daarnaast zit er een keisterke CLI onder, waardoor je goed kan scripten.

Let wel: mijn referentiekader hierbij is Plesk. Feitelijk gezien heb je nog Plesk (=Parallels), en DirectAdmin. OpenPanel hoopt hierbij binnenkort wat nieuws bij toe te kunnen voegen.

Ik zit zelf niet daadwerkelijk meer in de hosting, maar weet wel waarmee ik zou werken op het moment dat ik (weer?) zou beginnen.

gjr
06/09/08, 10:09
@ Langedaik;

Ken de website, ben inmiddels lid van het forum en zou graag willen testen voor ze.

ichnaton
02/06/09, 13:01
ik gebruik openpanel op ene gehuurde vps. Het is erg handig om met scripts accounts aan te maken, domeinen, email etc. Als je allergisch bent voor command line werken denk ik dat de web interface op het moment nog niet alles heeft wat je nodig hebt.

De wiki van openpanel is uitgebreid genoeg maar niet volledig. Een van de weinige dingen die er missen is backups, zowel van de openpanel database (maar dat zijn bestanden) als van de webs/mails.