PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenter roermond



Piwi-Web
03/09/08, 11:49
Hallo,

Ik kreeg een mail van iemand over een datacenter in roermond.
Ik kan over dat datacenter niet veel vinden. Heeft iemand er ervaring mee?

Alvast bedankt

J. Brunink
03/09/08, 12:07
Heeft dat datacentrum ook nog een naam?

WeServIT
03/09/08, 12:11
Ik denk dat het dan gaat over datacenter Zuid BV:
http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/datacenterzuid

en

http://www.datacenterzuid.nl/NL/home.php

masterpe
03/09/08, 12:13
Waarschijnlijk bedoeld hij datacenterzuid.nl wat eerst van e-factory.nl was. Als het een ander is ben ik erg benieuwd wie dat is.

Piwi-Web
03/09/08, 12:17
Dat is inderdaad dat datacenter

nugget
03/09/08, 13:45
het ligt voor mensen uit limburg mooi in de buurt maar qua prijs kwaliteit konden ze in mijn mening niet op tegen bedrijven in Amsterdam, dat vond ik een beetje het nadeel.

Piwi-Web
03/09/08, 13:51
Ja, is mij inderdaad ook al verteld dat het best prijzig kan zijn.
Kan je beter in naar Amsterdam gaan ook al ligt het meer dan 150 km verderop :P

Randy
03/09/08, 14:50
Kost de downtime dan niets als je naar Amsterdam moet? De kosten van regionale datacentra vallen wel mee. Zelf heb ik alles in Doetinchem staan en is het zelfs goedkoper dan een willekeurige locatie in Amsterdam. Bandbreedte is misschien iets duurder, maar met honderden sites in een mbit lijkt me dit geen probleem.

Is piwi-web trouwens hetzelfde als pim1991 op dit forum?

Tim.Bracquez
03/09/08, 15:09
Kan je beter in naar Amsterdam gaan ook al ligt het meer dan 150 km verderop :P

Lijkt me handiger kortbij de werkplek / thuis de servers te hebben staan... ben je ook minder afhankelijk van anderen moest er echt iets fout lopen en je moet aan je servers werken op locatie... (downtime!?)


Is piwi-web trouwens hetzelfde als pim1991 op dit forum?
Ja nu je het zegt, beide hebben dezelfde site in hun handtekening staan.

WeServIT
03/09/08, 15:26
Lijkt me handiger kortbij de werkplek / thuis de servers te hebben staan... ben je ook minder afhankelijk van anderen moest er echt iets fout lopen en je moet aan je servers werken op locatie... (downtime!?)


Ja nu je het zegt, beide hebben dezelfde site in hun handtekening staan.


Ja dat ik weet zijn dat beide dezelfde, maar ik denk dat hij nieuw een gebruiksnaam aangemaakt heeft als je naar zijn posts kijkt;)

maar mij lijkt het inderdaad wel makkelijker als het dicht bij huis is. Maar als het veel meer kost rij ik toch liever een half uurtje extra (in mijn geval).

Piwi-Web
03/09/08, 15:55
Ja, ben aan het twijfelen.
Even afwachten wat de kosten zijn want dichtbij huis (hier 5 minuten met de auto :) ) is erg fijn zeker als er opeens iets uitvalt.

En over gebruikersnaam.
Ik heb pim1991 laten uitschakelen omdat naam wijzigen blijkbaar niet wou lukken :(

Nja, ik laat wel weten wat het kost als ik mail terug heb van ze :)

Randy
03/09/08, 16:26
Ja, is mij inderdaad ook al verteld dat het best prijzig kan zijn.
Kan je beter in naar Amsterdam gaan ook al ligt het meer dan 150 km verderop :P

2008-1991 = 17 jaar? Hoe die je het nu als je met spoed naar Amsterdam moet voor een storing? Zo gek is een regionaal datacentrum nog niet eens.
Aan de andere kant; koop goede hardware en zorg voor remote access. Dan kom je per server maar 2x in het datacentrum; bij het plaatsen en ophalen. En heel af en toe voor een kapotte disk, al zal dit misschien bij 1:10 servers gebeuren in 3 jaar tijd.


Ik heb pim1991 laten uitschakelen omdat naam wijzigen blijkbaar niet wou lukken :(

Bernhard (Wonko) even een PM sturen, die kan dit voor je doen volgens mij. Kost je volgens mij wel een taart, maar scheelt ons 100 onzinposts ;)

t.bloo
03/09/08, 17:36
(als we dan toch off-topic gaan)


2008-1991 = 17 jaar?

Kost je volgens mij wel een taart, maar scheelt ons 100 onzinposts ;)

LOL :)

1991 was overigens een mooi jaar, toen kwam ik in aanraking met het eerste "echte" internet zoals GOPHER en UUCP toen ik ging studeren.

Piwi-Web
03/09/08, 18:08
2008-1991 = 17 jaar? Hoe die je het nu als je met spoed naar Amsterdam moet voor een storing? Zo gek is een regionaal datacentrum nog niet eens.

Bij een storing kan ik zeker naar het DC :) Waarom niet?
Of ik schakel mijn hoster in waar ik wel redelijk goede contacten mee heb.
En om toch alles meer in handen te hebben was ik op zoek naar een Regionaal DC maar had toen alleen Sittard gevonden en die stond toen vol (volgens Unilogic).


Bernhard (Wonko) even een PM sturen, die kan dit voor je doen volgens mij. Kost je volgens mij wel een taart, maar scheelt ons 100 onzinposts ;)

Iedereen zegt weer wat anders waar ik moet zijn maarja, ik blijf dit wel gebruiken. En over die 100 onzinposts hoef je je niet zo druk te maken of is dit dan een onzintopic?

En nu graag weer on-topic :)

Randy
03/09/08, 18:19
Hoeveel servers wil je plaatsen in de eerste instantie? Een klant van mij heeft op Maastricht Airport wat ruimte. Daar zit ook wat.

Blacky
03/09/08, 18:41
Tjonge, da's zo'n beetje naast de deur.:)
Na enig googlen zie ik dat dit een datacentrum van Open Line is, wie zit daar nog meer allemaal, ik wist namelijk niet eens dat er daar ook zoiets was en dat kan wel eens van pas komen t.z.t.

groupie
03/09/08, 19:32
ons datacenter is 24/7 bemand, 1 mailtje of eventueel een belletje en we rebooten of wisselen een disk voor je :-) geen probleem:)

Tim.Bracquez
03/09/08, 19:41
ons datacenter is 24/7 bemand, 1 mailtje of eventueel een belletje en we rebooten of wisselen een disk voor je :-) geen probleem:)

Dat kun je met APC ook ... dat lijkt me nou niet het probleem, stel er zijn grote problemen... en servertje 'snel' bijplaatsen en installeren is ook niet aan de orde.

Echter bieden nu sommige datacenters gratis 15min remote hands, waardoor je gewoon je servers daar laat afleveren en in een KVM laat pluggen... (handig !)

Nadeel bij hard disk fout/moederbord... heb je een probleem, dan duurt het langer moest je er niet naast wonen. En ook de kostprijs van het rijden is duurder + aankoop KVM en dergelijke. Moest je er heel kort bij wonen (10km of iets dergelijk) ga je gewoon even naar daar om iets te doen, dan heb je ook wat beweging ;)

EDIT: had niet gelezen dat je ook disk's vervangt... mooi dat maakt het ook handiger !

Randy
03/09/08, 20:29
Betere providers hebben gewoon disks en geheugen liggen en een KVM die op aanvraag beschikbaar is. Ik ken er tenminste wel een paar. Ook zijn er wel providers die je binnen een uur een (tijdelijke) dedicated server kunnen geven. Alleen dergelijke zaken moet je niet in de onderkant van de markt zoeken.

Piwi-Web
03/09/08, 20:46
@randy, ik kies voor dat dc omdat ik er misschien net 10km vanaf woon, maastricht is dus alleen een optie voor de prijzen misschien maar ik laat dat even buiten beschouwing.

@groupie, wat zeg jij nu weer?

Maar zit hier iemand op het forum die daar al een tijdje zit? Graag dat hij even zijn ervaring hier plaatst :)

Serve-xs
04/09/08, 14:04
Ik kom zelf ook uit die omgeving en ben er ook eens gaan kijken. De kosten zijn inderdaad ERG hoog vergeleken met de datacenters in Amsterdam. Ik meen me te herinneren dat 1 mbit toen iets van 150 euro heeft gekost toen het nog van e-factory was.

Hoe het momenteel ingebruik is, en van wie het is is me niet bekend.

Piwi-Web
04/09/08, 17:57
150 euro voor 1 mbit is mij ook iets te hoog :)
Maar heb de prijzen nog altijd niet binnen. Normaal krijg ik ze deze avond dus wie weet :)

Ik kreeg wel een aanbieding van ze voor een Dell R200 dedi met 1 TB traffic voor 120 euro in dat datacenter dus als het dataverkeer echt zo hoog is verdiend hij er dus niks op.

Ik zal wel de prijzen op het forum plaatsen als ik ze ook heb :)

Serve-xs
04/09/08, 18:59
Dan zijn de prijzen inderdaad erg hard gedaald. Het is niet eens een slechte prijs maar het netwerk is helaas ietsje minder :(

Piwi-Web
04/09/08, 20:20
Ja, maar mij is verteld dat er binnenkort 2x 10Gbit komt te liggen dus ik hoop dat dat er snel komt en dan zal het netwerk weer beter zijn.
Heb even dc getrace't en gepingt en vanaf hier scheelt het zich tussen de 2 - 5 ms per seconde.
Alleen jammer het maar 2x 155mbit is (dus wat er nu ligt)

Maar ik wacht nog altijd op de prijzen dus ik kan nog altijd niets verder vertellen :)

asteriskfreak
05/09/08, 00:30
Wat ook niet erg onbelangrijk om te vragen is of dat DC 24/7 toegankelijk is. Bij Unilogic in Sittard is het DC alleen toegankelijk tijdens kantooruren. Na kantoortijden moet je dan bellen en dan rekenen ze uurtarief om te komen en je toegang te verlenen tot het DC. Er zit dus geen security om de klant 24/7 toegang te kunnen verlenen.

Randy
05/09/08, 00:49
Wat ook niet erg onbelangrijk om te vragen is of dat DC 24/7 toegankelijk is. Bij Unilogic in Sittard is het DC alleen toegankelijk tijdens kantooruren. Na kantoortijden moet je dan bellen en dan rekenen ze uurtarief om te komen en je toegang te verlenen tot het DC. Er zit dus geen security om de klant 24/7 toegang te kunnen verlenen.

's nachts slaap ik. (oke, soms F5 ik hier op WHT) En als er dan toch een storing is, is er de remote console (desnoods een nullmodemkabel tussen de serials van 2 servers). Mocht er dan écht wat loos zijn, betaal ik graag die paar tientjes mocht het niet kunnen wachten tot de dag erop.

Op het moment dat Cliff wel 24/7 mensen zou neerzetten zou iedereen ervoor betalen en zullen de prijzen ook exorbitant hoog worden. En dat willen velen ook niet. Dus wat is er mis om deze kosten door te rekenen aan de klant. Hoe vaak moet jij 's nachts naar het DC? Ikzelf - buiten geplande migraties om - slechts een keer de afgelopen 2,5 jaar en ik praat in totaal over een 500-tal servers die ik monitor en beheer.

Op het moment dat je hardware verder weg staat, richt je het gewoon beter in. Een 1:1 virtuele laag, snapshots op een andere server en snel deployen op hardware. Een nullmodem crosslinken tussen twee servers zodat je via de console kunt inloggen als SSH overleden is (Doe dan ook geen OpenSSL updaten zonder OpenSSH ;)). En mocht je iets groter, ouder en wijzer zijn dan heb je ook meer budget. Een IMPI kaartje in een SuperMicro server (1 euro per maand extra), een DRAC in een Dell server (2 euro per maand extra) of een ILO2 interface op je HP server (2,50 per maand extra). Als dát de kosten nu zijn... Downtime door reizen is aanzienlijk duurder.

®on
05/09/08, 01:24
Dus wat is er mis om deze kosten door te rekenen aan de klant.
Niets denk ik. Sterker nog: het zijn pluspunten als daarover helder gecommuniceerd wordt, ipv. allerlei prijsstunters die achteraf met kosten zus en zo komen aanzetten.

Blacky
05/09/08, 02:04
Bij Unilogic in Sittard is het DC alleen toegankelijk tijdens kantooruren. Na kantoortijden moet je dan bellen en dan rekenen ze uurtarief om te komen en je toegang te verlenen tot het DC.
Misschien iets uit het verleden? Op hun website staat dat er 24 uurs toegang is, vooraf aan te melden en daar zijn geen kosten aan verbonden.
Maar qua colo prijs vermoedelijk minder interessant...

asteriskfreak
05/09/08, 02:28
Nee heb recent nog telefonisch contact met ze gehad.
Ik vind zowieso dat er in een datacenter altijd iemand moet zijn i.v.m. calamiteiten. Er zal maar de stroom uitvallen en de generator weigert dienst. Dan heeft men als DC toch een vrij groot probleem. Voorbeelden hebben we genoeg van andere DC's

Nu moet ik zeggen dat Unilogic een zeer goed DC heeft. Ze staan op de 3e plaats in de uptime monitor met een downtime van slechts 1 min in bijna 2 jaar. Het zou ideaal zijn als ik daar een servertje kon plaatsen want ik woon daar slechts 10 min vandaan.
Echter de prijs van een colo bij hun is me op dit moment veel te duur.


Misschien iets uit het verleden? Op hun website staat dat er 24 uurs toegang is, vooraf aan te melden en daar zijn geen kosten aan verbonden.
Maar qua colo prijs vermoedelijk minder interessant...

Piwi-Web
05/09/08, 07:12
Heb de prijzen gekregen maar mag helaas de prijzen nog niet vrijgeven. Maar ik kan zeggen dat colo prijzen bijna net zo duur zijn dan normaal alleen het dataverkeer rijst de pan uit maarja dat had ik al verwacht :)

Cliff
05/09/08, 09:27
Bij een storing kan ik zeker naar het DC :) Waarom niet?
Of ik schakel mijn hoster in waar ik wel redelijk goede contacten mee heb.
En om toch alles meer in handen te hebben was ik op zoek naar een Regionaal DC maar had toen alleen Sittard gevonden en die stond toen vol (volgens Unilogic).


Hallo,

Ik wilde even melden dat ons Datacenter niet meer vol staat, we hebben namelijk zeer recent een 2e ruimte gebouwd waardoor we weer genoeg plaats hebben om klanten te plaatsen.

De prijzen op onze website zijn niet meer 100% accuraat. Toegang tot de colo buiten kantoortijden zijn idd niet meer kosteloos. Binnen niet al te lange tijd zal de informatie op onze website vervangen worden voor de nieuwe informatie. We hadden het gewoon iets te druk met het realiseren van de nieuwe ruimte (kost tijd en geld weetje) ;)

Piwi-Web
05/09/08, 14:45
Hallo,

Ik wilde even melden dat ons Datacenter niet meer vol staat, we hebben namelijk zeer recent een 2e ruimte gebouwd waardoor we weer genoeg plaats hebben om klanten te plaatsen.

De prijzen op onze website zijn niet meer 100% accuraat. Toegang tot de colo buiten kantoortijden zijn idd niet meer kosteloos. Binnen niet al te lange tijd zal de informatie op onze website vervangen worden voor de nieuwe informatie. We hadden het gewoon iets te druk met het realiseren van de nieuwe ruimte (kost tijd en geld weetje) ;)

Oke,

Ik zal ook even met jullie contact opnemen :)

emango
05/09/08, 22:28
Binnenkort kunnen zuiderlingen ook terecht in Schinnen. Het datacenter van Emango is gevestigd op een A1 locatie direct aan de op- en afrit van de A76. Het NS Station ligt erachter voor een optimale bereikbaarheid.

Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de realisatie van de 'eerste suite'. Deze beslaat 75 m2 en zal worden gevuld met 38-40 racks volgens het cooling alley principe. De suite is heel schaalbaar voor toekomstige uitbreiding en zal in beginsel worden voorzien van een 50cm raised floor, drie zwaardere Uniflair AC units, 120Kva UPS installatie, 160Kva Perkins generator, Gasblusinstallatie, Vesda rookdetectie boven en onder de datavloer, lekdetectie, kasten met 16A en 32A, etc.

Het datacenter wordt ontsloten via twee geografisch gescheiden darkfibers. Daarnaast zal er een koppeling zijn met de NDIX. Klanten kunnen dadelijk eveneens bij Emango een NDIX-koppeling afnemen, maar dat even terzijde voor de geinteresseerden.

De prijzen zullen gelijk of zelfs lager liggen als Amsterdam en dit zowel voor rackspace als dataverkeer.

Half november, begin december zal het datacenter volledig operationeel zijn en diensten gaan aanbieden aan derden.

Ik denk dat het datacenter van Emango een uitstekende aanvulling zal zijn op het beperkte aanbod van hoogwaardige datacenter ruimte in Limburg.

Piwi-Web
05/09/08, 23:33
Oké, ook intersant! Heb je ook een website of emailadres voor me?

Ton Maessen
16/10/08, 11:57
het ligt voor mensen uit limburg mooi in de buurt maar qua prijs kwaliteit konden ze in mijn mening niet op tegen bedrijven in Amsterdam, dat vond ik een beetje het nadeel.


De prijzen in Datacenter Zuid liggen echt wel op hetzelfde niveau als de Amsterdamse. Check de site maar.

Piwi-Web
17/10/08, 07:22
nee hoor, heb heel wat informatie opgevraagd maar een paar keer in de maand naar amsterdam is goedkoper.
Ook valt mij de connectie tegen.

aleto
23/10/08, 23:58
Als Venlo een optie is: in ons DC Intersquare is ook nog ruimte voorhanden.

Mocht je met OV komen, station Blerick is minder dan 5 minuten lopen, Station Venlo zit je op ongeveer 15 minuten lopen, bussen stoppen 3 minuten loopafstand van ons af.

asteriskfreak
24/10/08, 00:03
Heb je een linkje naar dat datacenter?

Ik vind het altijd nuttig om verschillende partijen te vergelijken

aleto
24/10/08, 00:29
Website komt op intersquare.net , maar vanwege drukte zijn we er nog niet aan toegekomen een echte website op te plaatsen. Ik wil wel kijken dat ik hier op korte termijn werk van maak, aangezien het design (zonder contents) al ruim een half jaar klaar is.

Prijzen van ons DC staan wel op www.sity.nl , een andere handelsnaam die binnen onze firma valt. Hier staan echter niet het volledige dienstenaanbod van ons op.