PDA

Bekijk Volledige Versie : Webwinkel Hosting



Webwinkelhost
01/09/08, 16:51
Welke (Linux) webwinkel software gebruiken jullie en waarom heb je juist voor die software gekozen?

®on
01/09/08, 17:35
Ik gebruik het zelf niet, maar werk regelmatig met Magento voor klanten van me.

Webwinkelhost
01/09/08, 18:34
Thx! Ron, Ik was nog vergeten te zeggen dat we zelf (ook) Magento gebruiken, Magento heeft kwa design veel pré's en Varien zet alles in om de beste webshop te worden. <knip>

Ik ben benieuwd naar andere meningen en ervaringen... :)

®on edit:

ervaringen, maar laat het geen promo thread worden voor je eigen toko.

Randy
01/09/08, 20:49
Makkelijk: ICEshop (http://www.iceshop.nl) i.c.m. IceCAT (http://www.icecat.biz). Al zit je dan in de advances/enterprise klasse.

xserve
01/09/08, 20:50
We hebben onze eigen webshop software maar gebruiken sinds een tijdje ook Magento. Erg prettig pakket dat zeer veel potentie heeft.

Ramon Fincken
02/09/08, 00:36
Hier als het kan zelf geschreven, volledige controle over het spul, en op de klant toegespitst :)

Webwinkelhost
02/09/08, 14:31
@Randy "ICEshop Advanced.. vanaf € 395 per maand" dat mag dan ook wel iets zijn ja ;)
@Ramon, heb je je zelf geschreven shop ergens op gebaseerd? of helemaal vanaf 0 zelf geschreven?

Ramon Fincken
02/09/08, 14:55
from scratch, er zijn natuurlijk wat core functions die je overal nodig hebt ( database afhandelingen enzo ).

Ik heb nog geen klant gehad die tevreden was met een standaard "oplossing" want je moet meedenken hoe hun processen lopen en de shop daarop aanpassen.

reef
02/09/08, 15:01
Ook eigen software. Aanpassingen of hacks maken in bestaande oplossingen kost meer tijd dan from sratch bouwen :)

Randy
02/09/08, 15:29
@Randy "ICEshop Advanced.. vanaf € 395 per maand" dat mag dan ook wel iets zijn ja ;)



Bekijk onze pakketten, klik hier. Vanaf 249,- per maand

Het verschil is dat je nu bij een partij zit die wel 10+ jaar ervaring heeft, grote referenties heeft, totaaloplossingen biedt om 40K producten van bekende leveranciers in minuten te importeren, meerdere supportmensen en programmerus heeft, SAP koppelingen, core business, niet even wat e-commerce 'erbij' doet, genoteerd staat in de Emerge 100, Deloitte lijsten, gecertificeerde systeembeheerders, etc. en een normaal kantoor. Het verschil, moet er zijn. En dat zie je dan ook in de prijs.

Vergelijkingen maken enkel op basis van prijs is té makkelijk. Blijkbaar vindt je het nodig om dit als zwakte van een concullega weer te geven. Houdt je liever bij je eigen verhaal en je eigen goede punten.

Webwinkelhost
02/09/08, 15:34
Je moet wel goed lezen, bij ons betaal je geen 249 EURO per maand maar éénmalig voor de installatie, klein verschil. En het enige wat ik zeg is dat je voor 395 euro per maand wel iets goeds moet krijgen verder niets. Heeft dus niets met zwakte te maken. Maar goed het gaat hier niet om prijzen maar om welke webwinkel je gebruikt en waarom...

reef
02/09/08, 16:50
vraagje aan webwinkelhost: Waarom is bij jullie de hosting EUR 65,- euro per maand voor slechts 150MB en <250 producten? Magento kan toch overal gehost worden en producten zijn toch onbeperkt? Of verdienen jullie zo de website terug omdat jullie alleen EUR 249,- voor de setup rekenen? In dat geval is FTP'en zeker ook niet mogelijk?

Maar voor dat geld kan iemand jullie dus wel om 3 uur 's nachts bellen met een vraagje? (24/7 uur Helpdesk)

Triloxigen
02/09/08, 20:23
Magento kun je niet overal hosten, hiervoor is pdo nodig meen ik.
De 'hoge' kosten zullen waarschijnlijk zitten in de onderhoud die ze voor zich nemen (als ik het zo goed lees)

Randy
02/09/08, 20:54
Ik vind 65,- per maand nog een redelijk bedrag als het goede hosting is met goede support. Zeker als zij ook vragen over Magento zelf kunnen beantwoorden. Reken even na wat een medior supportmedewerker kost.

reef
02/09/08, 22:11
Ik vind het ook geen hoog bedrag. EUR 65,- per maand is niet veel geld voor een bedrijf. Helemaal niet als je dag en nacht voor support kunt bellen. Ik vraag me af of dat wel klopt dat de helpdesk echt 24/7 is? Ik kan me voorstellen dat ze vragen alleen op kantoortijden beantwoorden en niet 's nachts.

Randy
02/09/08, 22:26
Ik vind het ook geen hoog bedrag. EUR 65,- per maand is niet veel geld voor een bedrijf. Helemaal niet als je dag en nacht voor support kunt bellen. Ik vraag me af of dat wel klopt dat de helpdesk echt 24/7 is? Ik kan me voorstellen dat ze vragen alleen op kantoortijden beantwoorden en niet 's nachts.

Ik vraag me af wat je met 24/7 support moet. Als de server down gaat, grijpt de provider of beheerder ongetwijfeld in. Vragen als 'hoe maak ik een extra e-mail account aan' kunnen écht wel wachten tot de volgende werkdag.

Trouwens; winkelhost == ber|art, 2 accounts?

Triloxigen
02/09/08, 23:45
Trouwens; winkelhost == ber|art, 2 accounts?

Dat vroeg ik me ook af, hoewel op de website staat dat het ook iemand anders is.

Domenico
03/09/08, 00:35
Dat vroeg ik me ook af, hoewel op de website staat dat het ook iemand anders is.

Is een ander bedrijf waar ber|art voor een gedeelte in zit dus no worries. Verder ontopic aub...

Blacky
03/09/08, 19:48
Voor een kennis van me gebruik ik zen-cart. Een afgeleide van Oscommerce maar de support is mijns inziens wat beter (ook NL forum) en de ontwikkeling gaat wat sneller naar ik zo hoor.

Wat is eigenlijk het voordeel van Magento ten op zichte van iets als Zen-Cart of Oscommerce? Als ik de poll zie zijn beiden aan elkaar gewaagd.

dreamhost_nl
03/09/08, 21:00
Magento is nog niet geheel uit ontwikkeld, terwijl OsCommerce dat wel is...
Magento heeft het overigens wel in zich om groot te kunnen groeien...

brinkie
03/09/08, 21:15
Ik heb gekozen voor 'anders, namelijk..' omdat de keuze van een webwinkel ten eerste afhangt van wat de klant er mee wil doen. We leveren één standaard shop (automatisch meegeïnstalleerd), namelijk Quick.CART en die voldoet voor veel kleinere ondernemers. Maar daarnaast ook vaak OSCommerce en verder 'wat de klant vraagt'..

reef
04/09/08, 03:19
Magento kun je niet overal hosten, hiervoor is pdo nodig meen ik.


Wat is pdo? Heb even gegoogled, is het een PHP module, klopt dat?

Hoeveel % van de hosters hier ondersteunt pdo schatten jullie? Ik heb het er nog nooit bij zien staan. Ik wil wel eens een keer wat proberen met Magento.

Tim.Bracquez
04/09/08, 04:09
Wat is pdo? Heb even gegoogled, is het een PHP module, klopt dat?

Hoeveel % van de hosters hier ondersteunt pdo schatten jullie? Ik heb het er nog nooit bij zien staan. Ik wil wel eens een keer wat proberen met Magento.

Hier standaard support ervan ;) niet veel hosters adverteren hiermee maar als je de phpinfo bekijkt ondersteunen ze het wel... echter niet zoveel hosters denk ik zo.

Hier reeds draaien op de directadmin machines en de machines op eigen config zonder paneel, hierop staan dan soms wat exotischer materiaal voor de klanten.


Wat is pdo? Heb even gegoogled, is het een PHP module, klopt dat?

Jep, (http://be.php.net/manual/en/intro.pdo.php)
pdo is voor databases aan te spreken, dit zou performanter moeten werken en kan (als ik me niet vergis) ook overweg met andere databases zodat je gewoon je connection string moet aanpassen...


Als we gebruik maken van een shop systeem (of eigen meuk) dan is het osCommerce...

parmaweb
04/09/08, 09:15
is een module inderdaad

is pdo_mysql dat moet geladen zijn

DennisWijnberg
04/09/08, 10:00
Magento kun je niet overal hosten, hiervoor is pdo nodig meen ik.
De 'hoge' kosten zullen waarschijnlijk zitten in de onderhoud die ze voor zich nemen (als ik het zo goed lees)

Magento heeft pdo_mysql nodig, maar dat kan je hoster (op een eigen server) voor je regelen. Is verder wel een erg goed pakket moet ik zeggen.

Verder gebruiken wij voor onze eigen site een zelfgebouwd systeem omdat er teveel maatwerk en koppelingen met onze administratie in zitten (andere prijzen voor mensen die zus afnemen etc.)

hellsnake
07/09/08, 14:40
OsCommerce, maar ik denk eraan om over te stappen naar iets anders

Aran
09/09/08, 20:49
We gebruiken osCommerce voor klanten. Magento wil ik ooit proberen, lees er goede ervaringen over.

redwood
12/09/08, 11:08
Na virtuemart en oscommerce nu over gestapt op Magento. Vind het Templates maken enigszins onduidelijk, maar het pakket daarintegen werkt super. Uitgebreid, goeie functies en voor klanten makkelijk te onderhouden. Pro magento dus!

Blacky
12/09/08, 14:17
Waarom kiezen er eigenlijk zo weinig mensen voor Zen-Cart? Da's feitelijk vrijwel hetzelfde als de veelgekozen Oscommerce maar naar ik begrepen heb wel nog met levende support.
Zijn er aparte argumenten om daar niet voor te kiezen? Of is dat gewoon ontstaan uit gewoonte? Als er goede redenen voor zijn (bijv. veiligheid) is het misschien wel handig om dat te weten, toch?

ferrynl
13/09/08, 19:21
65 Euro aan hosting is wel veel, doen ze ook updates op de shop software?

Blacky
15/09/08, 19:01
Voor dat bedrag mogen ze dat best doen volgens mij.:)

Triloxigen
15/09/08, 19:03
Voor dat bedrag mogen ze dat best doen volgens mij.:)

Ik vind dat voor het bedrag dat ik aan wegenbelasting betaal de wegen ook weleens verbeterd mogen worden, dat betekend niet dat ze het moeten ;)

Overigens staat op de website wat je er voor krijgt..

reef
23/09/08, 14:00
Is bij Magento ook het winkelmand gedeelte uit te zetten?

Het zal dan misschien wel een beetje overkill zijn, maar ik heb meer klanten met een "simpele catalogus" van hun producten dan met een winkelmandje waarmee afgerekend kan worden.

(Heb het zelf nog niet kunnen proberen omdat pdo_mysql bij mijn provider ontbreekt.)

Ramon Fincken
23/09/08, 14:02
Is bij Magento ook het winkelmand gedeelte uit te zetten?
[ .. ]

Ik werk er niet mee, maar dat lijkt me een gevalletje in de template de ADD to CART knopjes en linkjes weghalen ?

reef
23/09/08, 14:22
Ik werk er niet mee, maar dat lijkt me een gevalletje in de template de ADD to CART knopjes en linkjes weghalen ?

Okee, maar als je het op deze manier 'hackt' dan is de back-end van de site nog wel onnodig groot en moet je misschien toch allemaal onnodige schermen door of dingen verplicht invullen waar het niet nodig had hoeven zijn...

Ramon Fincken
23/09/08, 14:26
Okee, maar als je het op deze manier 'hackt' dan is de back-end van de site nog wel onnodig groot en moet je misschien toch allemaal onnodige schermen door of dingen verplicht invullen waar het niet nodig had hoeven zijn...

True, maar om je vraag dan beter te begrijpen... wat zoek je precies?
Een configuratie in backend waar je "winkelmand" on/off zet en dan meteen de front EN backend zich aanpast?

reef
25/09/08, 12:50
True, maar om je vraag dan beter te begrijpen... wat zoek je precies?
Een configuratie in backend waar je "winkelmand" on/off zet en dan meteen de front EN backend zich aanpast?

ja, zoiets! :)