PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke BackOffice systemen?



GeJe
29/08/08, 22:54
Ik ben op zoek naar informatie over goede (natuurlijk betaalbare) backoffice systemen, m.n. gericht op in,- en verkoop order tracking. (component a besteld op datum x bij leverancier y, component b besteld op datum n bij leverancier m etc.) Het is niet alleen voor de hosting activiteiten, maar ook webdesign, sw componenten e.d.

Kent iemand dergelijke systemen? (Mag internet, danwel client based zijn)

Alvast dank!
GeJe

Grischje
30/08/08, 12:48
jij bedoelt meer een CRM achtig iets,? moet je bij freshmeat eens zoeken op erp of crm... zijn heel veel (opensource) iniatieven. van super uitgebreid (Compiere) tot wat simpeler sugarCRM

gjtje
30/08/08, 14:57
Klinkt meer als erp dan crm. Wanneer je dat grootschalig wilt inzetten zou ik naar een commerciele oplossing kijken. Dan krijg je iets dat is gemaakt voor de processen die binnen je bedrijf gebruikt worden i.p.v. iets dat ergens wel bruikbaar is maar eigenlijk net niet voldoet. Dat levert alleen maar frustraties op en een dergelijke systeem valt of staat met de ondersteuning door de gebruikers.

GeJe
30/08/08, 18:04
Dank voor de reacties. Ik bedoel i.d.d een 'order proces' afhandeling systeem (heel lichtschalige ERP), en niet CRM. Wil mijn interne orders van toeleveranciers goed bijhouden. Als eindproduct komt daar dan het product/dienst uit voor mijn klant. Zoek iets relatiefs simpels, maar wel met duidelijk 'voortgangs' dashboard.

Elke suggestie is welkom.
Bvd, GeJe

ju5t
30/08/08, 18:10
Mamut kan dit, www.mamut.com.

MauriceO
30/08/08, 19:44
Misschien is Microsoft Dynamics iets.
www.microsoft.com/netherlands/dynamics/default.aspx

pierce
30/08/08, 19:48
Misschien is Microsoft Dynamics iets.
www.microsoft.com/netherlands/dynamics/default.aspx

MS Dynamics, dynamisch is het wel, zelfs zo erg dat je snel het overzicht kwijt bent.... :o
Geen fijn programma dus!

Anyway, kijk eens naar Snelstart.

Sorcer
30/08/08, 22:13
Wellicht is http://www.back-site.nl iets? Reclame bureau wat in mijn regio gevestigd zit. Ken ze overigens persoonlijk.

GeJe
09/09/08, 18:45
Allemaal bedankt voor de feedback. Ik kan weer verder.
4 moderator: Threat mag dicht. Thx.