PDA

Bekijk Volledige Versie : ISPCP omega



Jonas_vdb
29/08/08, 19:11
Ik vroeg me af iemand van plan is om te gaan werken met dit controle paneel.
De vorderingen van dit open source project volg ik nu reeds meer dan een jaar en binnenkort zal de eerste release uitkomen.

Meer informatie kan je vinden op: http://isp-control.net/

Japje
29/08/08, 19:30
ziet er leuk uit, maar is volgens mij een fork van VHCS2? Heb zelf nogal matige ervaringen met VHCS kwa veiligheid. Ding was nogal regelmatig lek....

xserve
29/08/08, 19:42
(Hey Japje, jij hier?)

De laatste release van VHCS is nog steeds behoorlijk lek. Wij draaide vroeger meerdere servers op VHCS maar inmiddels zijn we helemaal over gestapt op Direct Admin.

Het grootste probleem met dit soort projecten is dat de core-developers er na een tijdje genoeg van hebben en dat je dan zit met software die niet meer geupdate wordt. (Onder meer VHCS en osCommerce bijvoorbeeld.) Met systemen die belangrijk voor je bedrijfsvoering zijn zou ik kiezen voor software van betrouwbare leveranciers. En start-up open source projecten die meer dan een jaar doen voor dat er een eerste release is zou ik niet zo snel kiezen voor mijn business. Zeker niet als er betere alternatieve beschikbaar zijn.

Japje
29/08/08, 20:27
(ja ik hier?:D)

Helemaal mee eens, heb meerdere malen met DA gewerkt, en vroegah met VHCS, en niet alleen uit gebruiks opzicht, maar ook op veiligheids gebied.

Er waren voor VHCS een boel admin access exploits. Dus ik zou er 2x overnadenken om een VCSH fork te draaien :)

Kreft
30/08/08, 09:06
Ik heb ISPCP Omega hier sinds ongeveer 6 maanden draaien op een private test server. Dat ding doet meer dan goed zijn werk, het ziet er ook nog behoorlijk goed uit en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Maar om eerlijk te zijn, ik zou het niet gaan gebruiken voor een publieke server met klanten op, om de reden zoals hier boven aangegeven, twijfels in verband met de veiligheid.

Vermoedelijk zal de veiligheid er wel een pak op vooruit gegaan zijn ten opzichte van VHCS, maar ik heb tot nu toe toch nog steeds geopteerd voor DA voor de publieke servers.

tim427
22/09/08, 16:30
Ik had een vraagje betreft ISP-Control...

Hoe heb jij het in gods naam aan de praat gekregen...

Ik probeer het op een Debain 4 Net install...

Na het uitvoeren van de installer moet ik SUPER LANG wachten voordat hij dingen gaat vragen... Dat duurt ook SUPER lang...

Hoe heb jij het gedaan? Moest jij nog veel veranderen aan je systeem? Heb jij gewoon de How-to van hun site gevolgd?

Vertel eens wat meer :smartass:

Ricardo_Farina
03/06/09, 21:00
Ik heb ook ISPCP geinstalleerd, werkt echt toppie!:thumbup:

@tim427
Ik heb het gewoon op een clean Debian 4 Net Install gedaan gewoon,
werkte gelijk perfect.
Niks veranderd etc.

Met Ubuntu niks anders dan problemen, met Debian werkte het gelijk goed.

Groeten,
Ricardo

tim427
03/06/09, 21:56
Beter laat dan nooit, zal ik maar zeggen :sweatdrop:

Ok, top! Ik zal het weer eens voor de grap proberen..

Ik zie dat ze inmiddels nieuwere versies online hebben... Dus ik zal er eens naar kijken :)

Kreft
03/06/09, 23:27
Ook hier alles vlot onder Debian.
Wij hadden wat problemen met trage PHP, hoge CPU load en crashende apache. Nu op dat moment kwam de final dan eindelijk en mooi op tijd uit. Upgrade gedaan en loopt als een trein nu!!

tim427
03/06/09, 23:28
Ook hier alles vlot onder Debian.
Wij hadden wat problemen met trage PHP, hoge CPU load en crashende apache. Nu op dat moment kwam de final dan eindelijk en mooi op tijd uit. Upgrade gedaan en loopt als een trein nu!!

Ik heb het nu 30 minuten virtueel draaien... Kan niks anders zeggen: TOP!