PDA

Bekijk Volledige Versie : IIS & PHP problemen op dedic. server



marqvds
29/08/08, 17:05
Ik heb sinds een tijdje een dedicated server bij St***to.
Hierbij heb ik een aantal problemen met mijn IIS en PHP installatie (w2003) die ik zelf uitgevoerd heb.
Helaas heb ik momenteel de tijd en de expertise niet om het probleem zelf op te lossen en geeft mijn IIS om de haverklap een fout ("Ongeldige geheugen locatie" of "Service Unavailable").

Omdat ik hier een webshop van een klant op draai momenteel (OScommerce) en dit inmiddels steeds beter bezocht wordt mag het eigenlijk niet meer zo zijn dat hij om de haverklap problemen heeft.

Na enkele keren contact te hebben gehad met de helpdesk van de hoster mogen zij helaas geen technische support (op software) geven op een dedicated server. Hier kom ik dus niet verder mee.

Wie kan en wil mij hierbij helpen?
Ik kan je remote desktop toegang geven zodat je eenvoudig de instellingen kan controleren en wijzigen mocht dit nodig zijn. De vergoeding komen we vast wel uit.

Mark

dreamhost_nl
29/08/08, 19:10
Heb je het geheugen al eens na laten kijken op fouten ?
"Ongeldige geheugen locatie" kan daar op duiden of een driver die niet lekker werkt...
maar ach, ik heb ook meer verstand van Linux ;)

Randy
29/08/08, 19:40
Je kunt gewoon een freelance systeembeheerder benaderen, toch? Hiervoor kun je bij 'personeel gevraagd' op dit forum terecht.
Waarom neem je een dedicated server, als je zelf niet de kennis hebt voor het beheer. Was - achteraf - wellicht een resellerpakket geen betere optie?

Ingvald
29/08/08, 21:12
Je kan best even een moderator vragen om deze thread naar de correcte plaats te zetten. Hier mogen we niet adverteren.

JanSmit
29/08/08, 23:07
dit soort meldingen zijn vaak een rechten kwestie

kijk eens of je de application pool waar de website op draait niet te weinig rechten heeft. Indien je de standaard waarden gebruikt dan staat ie op network service , maar indien je hem op system zet dan gaat het vaak beter. (ps eigenschappen van de default pool en dan laatste tapje onder identifier)

Gr

JAn

Ingvald
30/08/08, 00:40
dit soort meldingen zijn vaak een rechten kwestie

kijk eens of je de application pool waar de website op draait niet te weinig rechten heeft. Indien je de standaard waarden gebruikt dan staat ie op network service , maar indien je hem op system zet dan gaat het vaak beter. (ps eigenschappen van de default pool en dan laatste tapje onder identifier)

Gr

JAn
Dat lijkt me nu niet echt een goed idee. System heeft toegang tot het hele systeem. Dat wil je niet echt linken aan een website. De network service moet zonder problemen kunnen voldoen. Gewoon even nakijken welke rechten er staan op de wwwroot en php installatie folder.

JanSmit
30/08/08, 10:05
met "kijk eens" bedoel ik "kijk eens". Werkt het hierna wel dan is het een rechten kwestie

gr

Jan

Stina
01/09/08, 16:41
als je denkt dat het een rechten probleem is kun je beter een programma als filemon/regmon gebruiken.