PDA

Bekijk Volledige Versie : [Belgie] Webhosting aanbieden als student



Jonas_vdb
28/08/08, 14:43
Beste,

Situatie
Ik ben een 22 jarige student Industrieel Ingenieur Informatica te gent (Belgie).Momenteel heb ik een server draaien in een datacentrum waar nog niets mee gebeurd.

Vraag:
Ik zou graag in de toekomst webhosting willen aanbieden. Het zou vooral gaan om dingen bij te leren maar ook als het zich toe laat een centje bij te verdienen.
Ik ben dus naar een oplossing op zoek om dit op een legale en zo goedkoop mogelijke manier te doen. Ik wil namelijk geen sociale lasten betalen of mijn kindergeld verliezen. Ik zou dit dan willen doen als studentenjob. Ik heb op allerlei websites (vdab, werk.belgie.be) gezocht maar ik vind geen oplossing.
Kan je als student webhosting verhuren onder de vorm studentenjob?

Als jullie het antwoord niet zouden weten, waar zou ik dan mijn antwoord kunnen vinden?

Alvast bedankt.

Trafego
28/08/08, 14:53
Ik denk dat je beter eens naar ondernemers loket belt in Belgie, deze zullen hier makkelijker een antwoord op kunnen geven dan hier.

eXtreme Service
28/08/08, 14:53
Als student is het mogelijk zelfstandige te zijn in bijberoep en dit zonder het kindergeld te verliezen, sociale lasten te betalen of weg te vallen als ten laste van uw ouders.

De enige regel hiervoor is onder de 10XX euro te blijven.

Stuur je mail even door via pm en dan zal ik je een documentje sturen waarin alles staat uitgelegd.

braxato
28/08/08, 16:04
Het is iets meer dan 1000euro dacht ik.

Je kunt hiervoor ook langsgaan bij KMODirect of een ander ondernemingsloket. Dit zal je ongeveer €150 kosten om alles in orde te brengen. Aanvraag ondernemingsnummer + btw-activering.

WeServIT
28/08/08, 16:27
Ik weet niet hoe dit in België zit, maar in Nederland gaat het bij mij zo:
Ik ben een Eenmanszaak gestart maar doe ook een opleiding (student dus).