PDA

Bekijk Volledige Versie : Start-up betaalt 800.000 dollar voor printer.com



Domenico
28/08/08, 13:33
Deze heb ik hier nog niet zien staan dus vandaar dat ik hem plaats. Ik heb op webwereld wat rare reacties gelezen maar ik ben benieuwd hoe er hier over word gedacht.



Start-up betaalt 800.000 dollar voor printer.com

Een Nederlandse start-up heeft letterlijk zijn halve startkapitaal geïnvesteerd in een domeinnaam. Wat printer.com moet gaan betekenen is nog niet duidelijk.

De domeinnaam is gekocht via de Sedo domein veiling. De transactie markeert mogelijk de duurste domein-aankoop in de Nederlandse geschiedenis. Het vorige record zou staan op de 1 miljoen gulden (http://webwereld.nl/articles/30042/netbedrijf-euro2000-com-gedupeerd-door-world-online.html) (454 duizend euro) die World Online in 2000 neertelde voor voetbal.nl.
De start-up heeft de naam van zijn nieuwe domeinnaam aangenomen. Printer.com (http://www.printer.com/) biedt op dit moment slechts een lege pagina met een logo en een invoerveld waar geïnteresseerden zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief.

1,5 miljoen kapitaal

Mede-oprichter Bart Mossink wil nog niet zeggen welke activiteiten printer.com zal ontplooien. Mossink verkocht in 2001 zijn webontwikkelbureau Amercom aan Unit4 Agresso. Printer.com heeft een startkapitaal van zo'n 1,5 miljoen euro dat afkomstig is van zowel de oprichters als een groep externe financiers. De namen van de financiers zijn niet bekend gemaakt.

Hoewel het bedrag een Nederlands record is, zijn er in het buitenland al wel domeinnamen voor hogere bedragen verhandeld. Het record is daarbij in handen van sex.com, dat in januari 2006 voor 14 miljoen dollar in andere handen overging.

bron: http://webwereld.nl/articles/52452/start-up-betaalt-800-000-dollar-voor-printer-com.html
:lovewht:

RedoX
28/08/08, 13:35
Als je 1,5 miljoen startkapitaal heb is dit geen verkeerd idee om dat hierin te investeren. Ik denk zeker een domein met goede potentie en als je ook op de internationale markt exploiteert, zeer zeker een goede actie. ;)

Geerdt
28/08/08, 13:40
Ik ga op 2 september zeker even kijken!

VinceSTM
28/08/08, 14:11
800.000 dollar = 499562,89

Is dus nog niet eens 1/3e van zijn startkapitaal

Triloxigen
28/08/08, 14:20
Ik denk ook dat het een goede move is, ik ben erg benieuwd naar de startup.

eweps
28/08/08, 14:59
Was de vraagprijs voor het domein 800.000 dollar of hebben er meer mensen geboden en is het hoogste bod 800.000 dollar geworden?

Een beetje overkill voor dit domein, toch kun je er wel leuke dingen mee doen.

AlexanderOnline
28/08/08, 15:06
Vraag me af hoe hij voor elkaar heeft gekregen dat mensen zoveel geld in zijn idee pompen? Doet ie goed.

Triloxigen
28/08/08, 15:11
Vraag me af hoe hij voor elkaar heeft gekregen dat mensen zoveel geld in zijn idee pompen? Doet ie goed.

Dragon's Den ooit gezien?

Wat ze eigenlijk doen is gewoon 5 idee'en financieren en er vanuit gaan dat er 1 een succes wordt wat genoeg opbrengt om de inbreng van de andere startups te financieren (simpel gezegd).

Zo werken veel investeringsmaatschappijen, alleen dan gaat het vaka om wat grotere bedragen (een miljoentje meer of minder maakt voor sommige niet uit).

Phu
28/08/08, 15:31
Met goeie marketing krijgen ze zowiezo wel veel klanten.

Investeren is risico's nemen ook met domeinen maar als ze het eruit halen is het natuurlijk
mooi meegenomen, helaas heb ik nog niet zoveel geld om dat te kunnen doen.

Denk dat er wel zat fabrikanten zullen adverteren via die site.
Als je nu al kijkt dat er een persbericht is dat het is verkocht zullen mensen
zeker afvragen wat voor een site er komt en dus hits genereren.

Xolphin
28/08/08, 16:40
In de reclamewereld gaan gigantische bedragen om, een spotje kost duizenden euro's. Nu hebben ze een mooie domeinnaam, en een hoop gratis reclame. Ze zijn nog niet eens begonnen en iedereen kent het domein al :).

Kazuma
31/08/08, 13:06
In de reclamewereld gaan gigantische bedragen om, een spotje kost duizenden euro's. Nu hebben ze een mooie domeinnaam, en een hoop gratis reclame. Ze zijn nog niet eens begonnen en iedereen kent het domein al :).

Precies mijn gedachte ;)

amygdela
31/08/08, 15:39
het moet wel een interessant concept zijn :D ben benieuwd.

RedoX
03/09/08, 00:55
Ondertussen is hij al online! :)

http://nl.printer.com/

Triloxigen
03/09/08, 01:09
Functioneel gezien zit de website goed in elkaar, vooral het zoeken is lekker duidelijk.
De resultaten vind ik wat onoverzichtelijk maar geeft wel handige informatie.

Hij had wel wat aantrekkelijker gemogen wat mij betreft, als je dan al 8 ton uitgeeft aan het domeinnaam dan mag de website ook wel aandacht krijgen.
(zitten ook nog wat foutjes in)


Aleen jammer dat het een doorverwijs site is, waarom bieden ze zelf niet producten aan? Lijkt mij ook meer winst te behalen dan affiliating.

robertkeus
03/09/08, 09:11
Als ik printer.com was zou ik niet in de printer handel gaan maar per verkocht product via de site een bepaalde commissie vragen (commissiehandel). Zo ontloop je ook veel administratieve werkzaamheden.

Verder vind ik de site inderdaad in het begin heel handig en overzichtelijk alleen de resultaten worden niet heel overzichtelijk weergegeven. Maar voor versie 1 is het zeker goed.

Maar wel vraag ik me af of wat het verschil is tussen dit en de tientallen vergelijk sites zoals prijsvergelijk.nl. Daar bieden zij zelfs meer aan. Bovendien is de vraag of hier daadwerkelijk vraag naar is.

Maar nogmaals de begin interface is zeker helemaal top.

parmaweb
03/09/08, 09:29
site is wel strak.

Wel hyandig als guideline voor mensen die niet weten welke printer te kopen :D

AlfaHosting
03/09/08, 10:12
Vind de site ook wel overzichtelijk en handig. Minder vind ik dat het aantal referenties bij vergelijkingen van prijzen erg mager is, wat uiteindelijk denk ik er toe gaat leiden dat mensen hem niet echt gaan gebruiken.

robertkeus
03/09/08, 12:33
Ze krijgenw el al meteen veel publiciteit:

http://www.nu.nl/news/1727071/57/Printersite_moet_grote_investering_terugverdienen_ (video).html

Ik denk dat ze de 1.5 miljoen er wel uit krijgen. Het is ook nog maar de eerste versie.

reef
03/09/08, 12:43
Nou ja, overzichtelijk... ik liep een uur op de pijl bij "U heeft al een printer?" te drukken, in de veronderstelling dat er wat ging gebeuren. Zal wel aan mij liggen (hoewel ik toch 12 jaar in het vak zit), maar had het even niet door dat je daarnaast wat moet invullen. Ik dacht al dat die optie nog niet af was :) Anyway, volgens mij beter om wat consequenter en symmetrischer te werk te gaan als je 2 keuze's hebt om te beginnen.

Wel mooi vind ik die invulbox waar je eigenlijk niets kunt invullen, is meer een pulldown. Hoe meer je typt hoe minder resultaten dus alles is al stiekem ingeladen. Lekker veilig en robuust.

Zelf twijfel ik nog tussen de Samsung CLX 2160 en de HP CM 1015. Die eerste staat er 2 maal in met verschillende prijzen, misschien is 1 van die 2 wel de 2160N...

ragerave
05/09/08, 13:13
Zodra de site internationaal is en er genoeg traffic en doorverwijzingen op zit, zal de site met domein en al wel voor een veelvoud verkocht worden aan iemand die de back-office wel voor elkaar heeft om rechtstreeks vanaf één of meerdere distributiecentra uit te leveren en die dan gigantische marges kan pakken.

Wat te denken van de accessoires zoals cartridges etc ... mooi domein om iets moois mee te doen!

Spyder01
05/09/08, 14:57
Wat mij opvalt, is dat eigenlijk sindskort ook Kyocera met hun nieuwe site ( printkosten.nl ) adverteren (radio e.d.). Misschien viel het voor mij nooit op, maar ik heb het idee dat Kyocera hier mee begon toen printer.com verkocht was.

DennisWijnberg
05/09/08, 16:54
Wat ik wel slecht vindt is dat zelfs als je kiest voor zakelijk; de prijzen _inclusief_ btw zijn.

Triloxigen
05/09/08, 17:12
Ik denk dat met zakelijk niet per definitie bedoeld word zakelijke prijzen maar de zakelijke range van producten.
Sommige prive personen hebben ook als wens ene wat zakelijkere printer.

ikke2
07/10/08, 01:38
Damn, mooi naam! Waarom had ik die nou niet "even" geregistreerd destijds haha ;)

Triloxigen
07/10/08, 13:53
Damn, mooi naam! Waarom had ik die nou niet "even" geregistreerd destijds haha ;)

Wat dacht je van sex.com 'destijds' ;)

nielsrenselaar
07/10/08, 13:58
Ik heb mijn nieuwe printer (HP J6410) via printer.com geselecteerd, site steekt goed in elkaar!

Domenico
07/10/08, 14:42
Wat dacht je van sex.com 'destijds' ;)

sex.nl was nog veel langer vrij...

janneman
07/10/08, 15:07
Als ik me niet vergis kon sex.nl heel lang niet geregistreerd worden, omdat er in het begin die geitenwollen sok zat die geen adult termen toestond.

Domenico
07/10/08, 15:25
Ja en ik geloof dat sex.nl opeens vrij is gegeven zonder er ruchtbaarheid aan te geven en daardoor heeft een student die bij wijze van grap ging kijken of sex.nl vrij was deze domeinnaam toen kunnen claimen. Geloof dat de naam wel al verkocht is maar dit is natuurlijk een naam om nooit meer weg te doen.

Sharky
02/11/08, 17:33
Het zijn gewoon de top domeinnaamen waar je als eerst aan denkt, en ook veel hits mee kan realiseren om dat bepaalde groep mensen toch zoeken op die omschrijvingen.

p4ubenl
02/11/08, 22:47
Binnen 2 tot 3 jaar hebben ze hun startkapitaal eruit

Triloxigen
03/11/08, 00:52
Binnen 2 tot 3 jaar hebben ze hun startkapitaal eruit

Waarop baseer je dat?